aA
Iki „Lietuvos metų automobilio 2018“ rinkimų finalo liko mažiau nei savaitė: geriausias Lietuvos automobilis ir kitų nominacijų nugalėtojai paaiškės gruodžio 2-osios vakarą. O tos pačios savaitės pirmadienį konkursas pasiekė finišo tiesiąją: spaudos konferencijoje parodų ir kongresų centre „Litexpo“ atskleistas pretendentų į „Lietuvos metų automobilio 2018“ karūną septintukas bei po tris pretendentus į kitas nominacijas.
Galutinis finalininkų septintukas
© V.Pilkausko nuotr.

Kaip teigiama organizatorių pranešime, konkurso geriausiųjų septintukas renkamas kiekvienam iš 10-ies komisijos narių pasakius septynis savo favoritus ir sudėjus visų balsus. Jeigu keli modeliai surenka po vienodą taškų skaičių ir balansuoja ties patekimo į septintuką riba, dėl jų komisijos nariai perbalsuoja iš naujo. Ši sistema – analogiška prestižiniams Europos metų automobilio rinkimams.

„Septintuko rinkimas tradiciškai yra labai įtemptas procesas, nes kiekvienas komisijos narys kreipia dėmesį į skirtingus dalykus, automobiliams teikia skirtingus prioritetus. O šis konkursas pasižymi tuo, jog šiemet kaip reta daug kokybiškų tiems patiems segmentams atstovaujančių automobilių. Šių metų konkurse viso dalyvauja 34-i modeliai, o renkant septintuką buvo paminėta net 18 jų – tai rodo didelę nuomonių įvairovę ir labai aukštą automobilių kokybę“, – spaudos konferencijoje kalbėjo konkursą „Lietuvos metų automobilis“ jau 21-ą kartą organizuojančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius.

Daugybė testų

Šiemetinis konkursas taip pat išsiskiria tuo, jog buvo atlikta itin daug įvairių bandymų. Jų rezultatai turėjo įtaką ne tik papildomoms nominacijoms, bet ir septintuko rinkimams.

Pirmą kartą buvo bandomas automobilių įsibėgėjimas ir stabdžių efektyvumas. Konkurso partnerio „Neste“ įsteigtą „Saugiausio stabdžio“ apdovanojimą gaus tas modelis, kurio stabdžių sistema veikia efektyviausiai. „Šiaulių bankas“ įsteigė nominaciją greičiausiam automobiliui – tam, kuris nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja greičiausiai. Šių nominacijų nugalėtojai buvo išaiškinti specialių testų metu kartu su Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininku Vidu Žurauliu, naudojant pagreičio matavimo įrangą.

„Su tokiais testais mes užčiuopiam kuo daugiau esminių dalykų ir žmogiškasis faktorius mažėja. Automobiliai nevertinami pagal tai, kokia koja iš lovos išlipai ar kokia nuotaika tądien“, – juokavo abu bandymus atlikęs konkurso komisijos narys Renaldas Gabartas.

Kalbėdamas apie greitėjimo bandymą, žurnalistas teigė nustebęs, jog nepaisant prastų oro sąlygų, kai kurie automobiliai pasirodė netgi geriau nei nurodo gamintojas. Bandymų metu buvo vos 2 laipsniai šilumos, asfalto danga – drėgna, o padangos – žieminės.

„Dideliam mūsų nustebimui, vienas automobilis greitėjimo teste parodė lygiai tokį patį rezultatą, o trys buvo greitesni. Nežinau, ar tai degalų, ar padangų įtaka, bet rezultatai parodo, jog ne visada galima pasitikėti gamintojų pateikiamais duomenimis – jie gali būti geresni“, – pasakojo R. Gabartas.

Visi konkurso automobiliai naudoja kokybiškus „Neste“ degalus, o ant jų ratų užmontuotos žieminės „Continental“ padangos.

„Įsibėgėjimo rezultatai yra svarbūs emocijai sukurti ir gamintojai jais giriasi, tačiau stabdymas yra svarbesnis. Efektyvi stabdžių sistema leidžia išvengti daug problemų. Važiuojant 90 km/val. greičiu, 40 metrų sustojimo atstumas mūsų bandytomis sąlygomis buvo labai neblogas. O tai – krepšinio aikštelės ilgis“, – pažymėjo žurnalistas.

Didesnio pravažumo keturiais ratais varomi automobiliai buvo testuojami bekelės profesionalo Audriaus Sutkaus specialioje tam sukurtoje „Peak Point“ platformoje bei Druskininkų „Snow arenoje“. Komisijai taip pat padėjo tokie ekspertai kaip pakabų specialistas Domas Zinkevičius, išmaniųjų technologijų žinovas Arnoldas Lukošius ar „Lamborghini“ dizainere dirbusi Lina Ginkutė.

Konkurso šeimos automobilį tuo tarpu rinkti padėjo ne tik „Lietuvos metų automobilio“ „Facebook“ paskyros fanai, bet ir žinomų šeimų atstovai ir konkurso komisijos nariai.

Pretendentų į nominacijas – keliolika

Septyni pretendentai tapti „Lietuvos metų automobiliu 2018“ (abėcėlės tvarka): „Audi Q5“, BMW 5, „Hyundai i30“, „KIA Stinger“, „Mazda CX-5“, „Peugeot 5008“ ir „Volkswagen Polo“. Septintuke po kelerių metų pertraukos vėl dominuoja vokiški automobiliai: jų čia net 3. Dar du yra korėjietiški, po vieną – iš Japonijos ir Prancūzijos.

Septintuke tradiciškai yra po vieną atstovą iš populiariausių automobilių segmentų: „Audi“ atstovauja „premium“ visureigiams, BMW – „premium“ sedanams, „Hyundai“ – kompaktinės klasės automobiliams, KIA – sportiškiems modeliams, „Mazda“ – kompaktinės klasės krosoveriams, „Peugeot“ – septynviečiams krosoveriams, „Volkswagen“ – mažiesiems automobiliams.

Komisijos narių bent po kartą paminėti, bet per plauką likę už septintuko ribos yra šie modeliai: „Alfa Romeo Stelvio“, „BMW X3“, „Citroen C3 Aircross“, „Ford Fiesta“, „Honda Civic“, „KIA Rio“, „KIA Stonic“, „Opel Insignia“, „Range Rover Velar“, „Škoda Karoq“, „Volkswagen Arteon“.

Spaudos konferencijos metu taip pat paskelbta po tris pretendentus į kitas nominacijas (visi – abėcėlės tvarka):

Metų visureigis: „Audi Q5“, „Land Rover Discovery“, „Nissan X-Trail“.

Sportiškiausias automobilis: „Alfa Romeo Stelvio“, „Hyundai i30 N“, „KIA Stinger“.

Metų vairas: Rokas Baciuška, Antanas Juknevičius, Kasparas Navickas.

Už dizainą: „Mazda CX-5“, „Range Rover Velar“, „Mercedes-Benz E-Class Coupe“.

Verslo klasės automobilis: „BMW 5“, „BMW X3“, „Volkswagen Arteon“.

„Automobilis startuolis“: „Alfa Romeo Stelvio“, „BMW 530d xDrive“, „BMW X3“.

„Saugiausias stabdis“: „Hyundai i30“, „Mazda CX-5“, „Mercedes-Benz GLA“.

„Lietuvos metų automobilis 2018“ ir kitų nominacijų nugalėtojai paaiškės gruodžio 2 d. vakare „Litexpo“ vyksiančio renginio metu.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sportinių automobilių, lėktuvų ir motociklų lenktynės Turkijoje laimėjo „Kawaski H2R“

Stambule vykusio pirmo aviacijos ir kosminių technologijų festivalyje vyko parodomosios lenktynės...

Lietuvių pora sugalvojo svajonių planą – leisis į kelionę aplink pasaulį ieškoti stebuklų (21)

4 metai, 50 keliautojų, 1 000 stebuklų ir 250 000 kilometrų. Tai – pagrindiniai panevėžiečių...

Kaip vairavimo egzaminai laikomi svetur: nuo smurto neišlaikius iki vagiamų kelio ženklų (4)

Būsimus vairuotojus egzaminuojanti „ Regitra “ nuolatos keičiasi žiniomis su kitomis...

Išradingumui ribų nėra: sodo namelis skriejo greičiau už eilinį automobilį

Unitazas, pirkinių vežimėlis iš prekybos centro ir netgi sodo namelis – visi šie objektai...

Panevėžyje ne visi žino, kad vasarą geriausios – vasarinės padangos (1)

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodrome tradiciškai susirenka daugiausia konkurso „...

Top naujienos

Kelionių rinką turėjęs sudrebinti TUI užtruko: sklando gandai dėl būsimo vadovo (7)

Vasarą pasigirdus žinioms, jog į Baltijos šalis žengs didžiausias kelionių operatorius TUI,...

Vis blogiau ir blogiau: rytoj laukiama krušos, poryt – šalnų talžys stiprus vėjas (61)

Smarkūs vėjai, įkyrūs lietūs, žema oro temperatūra dieną ir šalnos naktį – taip trumpai...

Karbauskis patenkintas, kaip klostosi konservatoriams: įtaria, kad Ušackas turi planą B (257)

Valstiečių-žaliųjų lyderis Ramūnas Karbauskis įtaria, kad pretendentas į Tėvynės sąjungos...

Ramūnas Bogdanas. Kolaborantas. Kolaborantas? (54)

Žmogų apkaltinti lengva. Ypač tada, kai jis negali atsakyti. Ypač tada, kai jo nebėra tarp...

Įspėjimas ES piliečiams: nuolatinė rezidentė pilietybės negavo (20)

Keturis dešimtmečius Jungtinėje Karalystėje pragyvenusi ir net miesto mere išrinkta...

Vilnietis pasipiktino: jau vairavimo mokyklose moko, kaip važiuoti A juosta (42)

Būsimas vairuotojas, važiuojantis vairavimo mokyklos automobiliu viešajam transportui skirta eismo...

Puola vilkai – žmonės nebeturi kaip gintis (158)

Vi­są Lie­tu­vą su­krė­tė Ra­sei­nių ra­jo­ne, Aks­ti­nų apy­lin­kė­se,...

Lina Kairytė į darbą grįžo prabėgus keturiems mėnesiams po gimdymo: net artimieji sakė, kad mane visi dėl to suės (83)

LNK žinių vedėja Lina Kairytė (33) – viena iš nedaugelio moterų Lietuvoje, kuri praėjus...

Džiaugsmą dėl popiežiaus vizito temdė nemalonūs poelgiai: vilniečiai dalinasi nuoskaudomis papildyta (298)

Nors policijos atstovas teigia, kad popiežiaus Pranciškaus vizitas buvo itin sklandus, vilniečiai...

Nustebsite sužinoję, iš kur ir kaip mūsų parduotuvėse atsiranda medvilniniai marškinėliai (9)

Ar kada nors susimąstėte, kiek laiko ir gamtos, transporto bei žmogiškųjų išteklių prireikia...