2017 m. arba 2018 m. įsigalios naujas „Euro 7“ standartas. Transporto srities specialistai beveik vieningai sutaria, kad iki to laiko dauguma važinės „Euro 5“ standartą atitinkančiais vilkikais, kurie turėtų būti pagaminti 2012 m. ir 2013 m. ir stengsis išvengti „Euro 6“ standartą atitinkančių vilkikų pirkimo. Kodėl?

Viskas pakankamai paprasta. Europoje kaip prioritetas „Euro 7“ standartui pasirinktas išmetamų anglies junginių mažinimas. Tad naujame standarte neabejotinai bus reikalavimas sumažinti CO2 kiekį. Mažesnis CO2 kiekis reiškia ir proporcingai mažesnes dyzelinio kuro sąnaudas. Galbūt „Euro 7“ vilkikai kainuos brangiau, bet važinėti su jais bus tikrai pigiau nei su „Euro 6“.

Kas žino, gal „Euro-7“ standarte bus naudojami alternatyvūs kuro šaltiniai, tokie kaip biodyzelinas arba gamtinės dujos. Tai stipriai sumažins Europos Sąjungos priklausomybę nuo importuojamo iškastinio kuro.

Energetinės priklausomybės mažinimas tampa svarbesniu tikslu nei globalinis atšilimas. Dauguma „Euro 5“ vilkikų gali naudoti gryną biodyzeliną, o „Euro 6“ standartą atitinkantys vilkikai gali naudoti dyzeliną, kurio sudėtyje yra ne daugiau kaip 30 proc. biokuro. Kur ta akcentuota kova su klimato kaita ir šiltnamio efektu?

„Euro 6“ standartas nustatė mažas kietųjų dalelių ir azoto junginių emisijas. Tai reiškia, kad vilkikai, kurie atitinka šį standartą, dažniausiai turi „EGR“, „SCR“ ir kietųjų dalelių filtrų sistemas. Toks vilkikas tampa brangesnis, sudėtingesnis ir sunkesnis.

Gamintojai be vargo galėjo padaryti pigų ir patikimą „Euro 6“ vilkiką, bet tuomet reiktų susitaikyti su tuo, kad jis naudotų daug daugiau kuro nei „Euro 5“ standarto vilkikas. Šiuo metu kuro sąnaudos yra bent jau panašios, nors naujesni vilkikai yra techniškai sudėtingesni, brangesni, bet sunkesni.

Manoma, kad „Euro 5“ standartą atitinkantys vilkikais pagaminti iki 2013 m. rugsėjo bus pardavinėjami ir registruojami iki 2014 m. pabaigos. Nuo 2014 m. sausio mėnesio visi Europos Sąjungoje pagaminami vilkikai privalės atitikti „Euro 6“ standartą. Vilkikų gamintojai galės ir toliau gaminti žemesnės klasės standartus atitinkančius vilkikus, bet juos teks eksportuoti į kitas rinkas: Aziją ar Pietų Ameriką.

Vilkikų pardavėjai, jau dabar turėtų gerai planuoti savo darbų apimtis ateinantiems metams. 2014 m., kuomet bus gaminami tik „Euro 6“ standarto vilkikai, pardavimų apimtys gali sumažėti. Visi vežėjai turėtų pradėti laukti naujos sunkvežimių kartos – „Euro 7“ standartus atitinkančių vilkikų, nes pirkti „Euro 6“ gali būti visiškai neracionalu.

Pagrindinis veiksnys, galintis paskatinti ir pagyvinti „Euro 6“ vilkikų pardavimą, yra kelių mokesčiai. Jei šiems ekologiškiems vilkikams už kelius teks mokėti mažiau, tuomet tai būtų didelis jų privalumas.

Vis dėlto dauguma valstybių kol kas yra tik svarstymų stadijoje ir bent jau šiemet mažinti mokesčių tokiems vilkikams nežada. Kuo ilgiau bus tempiama, tuo labiau artės „Euro 7“ vilkikų atsiradimas. Jei aptariami mokesčiai nebus greitai įvesti arba jie nežymiai skirsis nuo „Euro 5“ standarto mokesčių, tuomet dabar liaupsinami vilkikai taps beverčiais ir „Euro 6“ standarto transporto priemonės įeis į istoriją kaip vieni iš mažiausiai paklausių vilkikų.