aA
Nors po „Tesla“ akcininkų susitikimo viešojoje erdvėje pasirodė daugybė naujienų, tačiau vienas ir ypač svarbus pranešimas nesusilaukė tiek daug dėmesio. Iš pradžių Elon Musk apibūdindamas baterijų technologijos pažangą vengė žodžio „persilaužimas“, tačiau atnaujinta informacija apie dabartinių „Tesla“ baterijų pasiekimus, susijusius su jų energijos tankiu ir kaina, Elon‘ui leido pasisakyti gerokai drąsiau.
© AFP / Scanpix

Vienas iš svarbiausių automobilių gamintojų tikslų yra pasiekti, kad baterijų kompleksai kainuotų 100 JAV dolerių už kWh. Esant tokiai baterijų kompleksų kainai elektromobiliai taptų rimti konkurentai dujomis varomiems automobiliams ir akivaizdu, kad „Tesla“ automobiliai taptų dar konkurencingesni.

Būtent dėl šios priežasties vienas iš akcininkų, Joel Sappo, ir paklausė: „ar Tesla jau „pamušė“ 100 JAV dolerių už kWh ribą?“

Elono Musko atsakymas vienam iš akcininkų parodė, kodėl „Tesla“ yra pralenkusi kitus gamintojus 4-5 metais
© Reuters / Scanpix

Iš pradžių technikos vadovas J. B. Straubel davė mandagų, bet ne konkretų atsakymą dėl dabartinių baterijų išlaidų. Tačiau mikrofoną perėmęs generalinis direktorius ir pirmininkas Elon Musk atsakė taip:

„Manome, kad baterijų elementų lygyje 100 JAV dolerių už kWh galbūt galime pasiekti dar šiais metais… priklausomai nuo (stabilių) produktų kainų… Su naujesniais baterijų chemijos ir gamybos procesų patobulinimais, mes manome, kad ilgainiui galime pasiekti mažesnę nei 100 JAV dolerių už kWh kainą ir baterijų kompleksų lygyje. Bet tai bus ne ankščiau kaip už 2 metų.“

Įprastai, pats baterijų transformavimas per modulius į baterijų kompleksus galutines sąnaudas už kWh padidina 30 %. Tad yra puiku matyti, kad „Tesla“ ir toliau juda baterijų išlaidų mažėjimo linkme ir jiems kasmet jas pavyksta sumažinti 15 %. Dar 2016 metų pradžioje kompanija teigė, kad baterijų komplekso kaina nukrito žemiau 190 JAV dolerių už kWh, o dabar intensyviai artėjama prie 100 JAV dolerių už kWh ribos.

BNEF reguliariai stebi baterijų kompleksų rinkos pokyčius ir šis jų grafikas rodo didelį „Tesla“ bendrovės produktų ekonominį pranašumą prieš visos pramonės pasiektą baterijų kompleksų kainų vidurkį.

Elono Musko atsakymas vienam iš akcininkų parodė, kodėl „Tesla“ yra pralenkusi kitus gamintojus 4-5 metais
© bnef

Šis grafikas rodo, kad „Tesla“, pagal vidutinį pramonės sąnaudų už kWh lygį, yra priekyje bent 4-5 metais. Ji gerokai lenkia konkurentus, todėl gali jau dabar pasiūlyti didesnį dėmesį prikaustančių ir geresnę vertę turinčių elektromobilių nei bet kuris senas automobilių gamintojas. Tiesą sakant, vidutinio dydžio premium sedanų segmente „Tesla“ kompanija Jungtinėse Amerikos Valstijose jau dabar geriau parduoda savo automobilius, lyginant su tradiciniais automobiliais.

Atsižvelgiant į tai, kad baterijų kaina greičiausiai jau šiais metais pasieks 100 JAV dolerių už kWh ribą ir žinant, kad baterijų komplekso kaina, lyginant su baterijomis, yra didesnė 30 %, mes vis tiek matome nuolatinį 15 % sąnaudų mažėjimą. Jei „Tesla“ kompanijai pavyks išlaikyti tokią trajektoriją, o panašu, kad jie tai gali padaryti, jau 2021 metais baterijų komplekso kaina pasieks 90 JAV dolerių už kWh, o 2023 metais – 60 JAV dolerių už kWh. Tai reiškia, kad elektromobiliai taps dar konkurencingesni ir gerokai lengviau įperkami.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Švediškų automobilių entuziastai susirungė „drage“: išdavė, kur ir kaip „ieškojo“ kilovatų (12)

Į didžiulę švediškų automobilių gerbėjų bendruomenę susibūrę Kauno „Volvo“ ir „Saab...

Vyras bandė rusiško visureigio pravažumą, tačiau pasitraukti iš kelio traukiniui nespėjo (31)

Vairuotojai nuolatos perspėjami dėl to, kad privalo atsakingai važiuoti per geležinkelio...

Kaip bendro naudojimo kelyje buvo pasiektas 400 km/val. greitis (2)

Kai 2005-aisiais buvo pristatytas „ Bugatti Veyron “, jis iškart buvo tituluotas greičiausiu...

Seną sportinį automobilį pardavė už rekordinę sumą – pridėjo net pirmąją sąskaitą (29)

Itin reti dviduriai priekiniais ratais varomi „Acura Integra Type R“ pasaulyje, prisotintame...

„Subaru“ planuoja naują sportinį automobilį – 330 AG variklį montuos kėbulo centre (47)

Kaip skelbiama Japonijos automobilininkams skirtame žurnale „Best Car“, bendrovės „ Subaru “...

Top naujienos

Gyvai / DELFI Diena. Kaip gyvensime kitąmet: pokalbis su buvusiais premjerais – Butkevičiumi ir Kubiliumi (10)

Kaip gyvensime kitąmet? Valdžiai po truputį pradedant pristatyti kitų metų biudžetą, naujausius...

Pajamų nelygybė tampa išskirtiniu Lietuvos bruožu: šimtai tūkstančių žmonių priversti išgyventi už apgailėtiną sumą (255)

Naujausi duomenys rodo, kad skurdo rizikos lygis Lietuvoje 2017 m. buvo didžiausias nuo pat šalies...

Mistika: lietuvis gavo baudą už greitį Prancūzijoje, nors joje niekada nėra buvęs (58)

Pastaruosius kelerius metus Europos Sąjungos (ES) šalys keičiasi informacija apie prasižengusius...

Ypatinga diena Lietuvoje: pasiektas 100 metų šilumos rekordas (23)

Atrodo, kad šis ruduo – tikrai išskirtinis. Jau antrą savaitę Lietuvoje lepinamės šiltais ir...

Prokuroras prakalbo apie Aidelio įkurtą „Pravieniškių mafiją“: zonoje jie veikė daugiau kaip 6 metus (13)

„Pravieniškių mafijos“ nusikalstamas susivienijimas, kurį sudarė už labai sunkius...

Skvernelis viešai atsakė į opozicijos klausimus: skambėjo Seime negirdėti epitetai (273)

Premjeras Saulius Skvernelis stojo į Seimo tribūną atsakyti į opozicinių partijų parlamentarų...

Ekspertas: Putino planas pernelyg akivaizdus, kad būtų klaidingai suprastas (27)

Rugsėjo 30 dieną Didžiosios Britanijos gynybos sekretorius Gavinas Williamsonas paskelbė, kad 800...

Skvernelis neigia, kad išsipūtęs biudžetas paveiktas artėjančių rinkimų (63)

Vyriausybėje baigtas aptarti svarbiausias finansinis dokumentas – Lietuvos biudžetas ....

Vladimiras Laučius. Demokratinio kapitalizmo saulėlydis. Tamsieji amžiai (172)

Šiuolaikinės demokratijos modelį, įsigalėjusį po Antrojo pasaulinio karo ir iš esmės...

Kurtinaičio sąskaitą papildys įspūdinga suma: strategas laimėjo bylą prieš „Chimki“ (16)

Šiuo metu be darbo esantis Rimas Kurtinaitis iš esmės gali jo kol kas ir neieškoti: Maskvos...