aA
Vis didėjantys hibridinių automobilių pardavimai „TopGear Lietuva“ geriausio automobilio rinkimuose privertė įsteigti net atskirą nominaciją šiems technikos stebuklams. Kol elektromobiliai dar tik nedrąsiai skrebena didžiulės rinkos duris, hibridai nusitaikė į taupiųjų dyzelių daržą, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Iš tinklo įkraunamas hibridinis "Kia Optima PHEV"
Iš tinklo įkraunamas hibridinis "Kia Optima PHEV"
© Edvard Blaževič

Didelės ir mažesnės gamintojos vis dažniau žengia „Toyotos“ pramintu keliu ir bando nukonkuruoti pardavimų lyderį – „Prius“. Šiemet hibridine patranka stipriai driokstelėjo korėjiečiai. „Hyundai“ mūsų rinkoje pristatė įkraunamą „Ioniq“, o „Kia“ didžiuojasi net dviem naujais modeliais – hibridiniu „Niro“ ir įkraunama „Optima“, galinčia vien elektra įveikti beveik 50 km.

Deja, „Ioniq“ šiuo metu Lietuvoje nėra, tad bandytojų teismui pateikėme abi „Kia“ mašinas. Elektromobilių įkrovimo stotelių vystymu, saulės jėgainių įrengimu ir energijos taupymo sprendimų finansavimu užsiimančios įmonės „Energijos sprendimų centras“ atstovai Marius Kairys ir Donatas Černiauskas – tikri hibridų žinovai, išbandę visus Lietuvoje parduodamus tokio tipo automobilius, bet „Kia“ net ir jiems buvo naujiena.

„TopGear“ apdovanojimų nominacija – hibridiniai automobiliai

Bandyti automobiliai:

„Kia Optima“: variklis – 2.0 P-HEV AT, 151 AG, 373 Nm; 0–100 km/val. per 9,4 s; masė – 1705 kg; priekiniai varantieji ratai; vidutinės degalų sąnaudos – 1,8 l; bandyto modelio kaina – 39 990 eurų.

„Kia Niro“: variklis – 1580 cm3, benzinas ir elektra, 141 AG, 0–100 km/val. per 11,5 s; masė – 1425 kg; automatinė pavarų dėžė; priekiniai varantieji ratai; vidutinės degalų sąnaudos – 3,8 l; bandyto modelio kaina – 25 990 eurų.

Marius Kairys ir Donatas Černiauskas. Išbandę visus hibridinius automobilius.

„Atsisėdus prie „Kia Optima Plug-In“ modelio vairo pirmiausia į akis krenta gausi bazinė komplektacija, kurios nerasi panašios klasės automobiliuose: vėdinamos sėdynės, šildomas vairas, navigacija, stiklinis stogas. Tiesa, pastarasis gali sukelti rūpesčių aukštesniems žmonėms – 1,96 cm ūgio vairuotojui stogas jau remiasi į galvą.

Įsijungus automobilį (būtent – įsijungus, nes paspaudus „Start“ mygtuką variklis tyli, nors visos sistemos jau paruoštos veikti), pirmiausia maloniai nustebina gana didelis, vertinant su konkurentais, galimas nuvažiuoti atstumas vien elektra – 50 km. Taigi, naudojantis automobiliu mieste normaliomis sąlygomis pakaktų vien elektros. Gal todėl gamintoja ir deklaruoja 0 litrų degalų sąnaudas miesto režimu. Galime patvirtinti, kad tai įmanoma.

Tiesiame kelyje spustelėjus akceleratorių pradeda veikti ir benzininis variklis. Tiesa, iš 2 litrų benzininio motoro, veikiančio kartu su elektros, norėtųsi daugiau. Trūksta tų arkliukų nemažai sveriančiam automobiliui. Bet ir vėl priminsime, jog tai ne lenktyninis bolidas. Beje, kad ir kaip stengėmės, degalų sąnaudos neviršijo 4 l/100 km. Keliaujantiems toliau problema gali būti ir nedidelė bagažinė, kurios dalį okupavo automobilio baterija.

Iš „Optimos“ persėdęs į „Niro“ tikrai pajunti, kad sėdi kitos klasės automobilyje, čia jau nerasite nei ventiliuojamų sėdynių, nei stiklinio stogo. Kadangi „Niro“ – tik hibridas, jis mums neduoda galimybės spūstyje važiuoti vien elektra (viršijus 10 km/val. įsijungia benzininis motoras), todėl iškart šokteli degalų sąnaudos. Šiek tiek pakankinus automobilį kompiuteris rodė apie 10 l/100 km mieste. Tiesa, „Niro“ pasižymi gerokai erdvesniu salonu ir bagažine. Aišku, jei galvotume apie taupymą, tuomet galima degalų sąnaudas sumažinti ir perpus.

Bendra išvada – „Kia“ smarkiai tobulėja, jei nebūtų šios markės ženkliuko ant vairo, būtų sunku atspėti, koks tai automobilis. O gal jau „Kia“ ženkliukas reiškia kokybę ir naujausias technologijas? Abu šios gamintojos modeliai išsiskiria neprasta garso izoliacija, tiesa, „Optima“ modelyje ji kur kas geresnė. Taip pat abiejų automobilių „Lane Keeping Assist“ sistema veikia gana juokingai – „kišenę“ šalia kelio užfiksavęs automobilis nedvejodamas į ją suka. Bet gal tai galime nurašyti ir purvinoms Vilniaus gatvėms?

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Patvinus upei kabantis tiltas neišlaikė sunkvežimio (5)

Liudininkui vaizdo įraše pavyko užfiksuoti dramatišką akimirką rytinėje Rusijoje , kai...

Rado vaistą, galintį „išgydyti“ nuo karščių kenčiančius kelius: atsakymas slypi milteliuose (4)

Ne tik liūtys, bet ir dideli karščiai padaro miestams nemažai žalos. Ypač kenčia keliai. Oro...

3 cilindrų varikliai: kadaise buvo nuvertinti, o dabar džiugina ne vieną (8)

Griežtėjant išmetamųjų dujų emisijų reikalavimams automobilių gamintojams teko pasitelkti...

TOP10 dalykų, kuriuos privalote žinoti apie naująją „Mercedes-Benz“ C klasę

Viena didžiausių „ Mercedes-Benz “ gamos naujienų – C klasės modelis, automobilių...

TOP5 lietuvių mėgiamiausi naudoti automobiliai: kai kurie pasirinkimai išties netikėti (83)

Automobilių pardavėjai pastebi, jog pirkėjai vis dažniau dėmesį atkreipia ne tik į prabangių...

Top naujienos

Bilotaitė: VRM atsižvelgiant į aplinkybes siūlo įvesti nepaprastąją padėtį dėl protesto kreipėsi į teisėsaugą (2)

Vidaus reikalų ministerija ( VRM ) antradienį surengė spaudos konferenciją dėl pirmadienio...

Paruošta automobilių taršos mokesčio skaičiuoklė: galima pasižiūrėti, kiek teks mokėti (305)

Aplinkos ministerija parengė Transporto priemonės taršos mokesčio skaičiuoklę, kuri, anot...

Migrantus policija galės uždaryti ir į areštines (105)

Neteisėtai Baltarusijos ir Lietuvos sieną kirtusius migrantus policija galės uždaryti ir į...

Tomas Janonis. Tai, kas vyksta draustiniuose, pavirto skandalu: turtuolių įžūlumas jau peržengė ribą (75)

Delfi paskelbus tyrimą, kad pajūrio draustiniuose nevaržomai veikiantys „juodieji...

Dzūkijos vaikų vasaros stovykloje trylikametei netikėtai prasidėjo gimdymas (115)

Vienoje iš Alytaus rajone veikiančių vaikų vasaros stovyklų trylikametei netikėtai prasidėjo...

Razmuvienė: privalomi skiepai tam tikrų profesijų atstovams turėtų būti įvesti jau dabar (72)

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro ( NVSC ) gydytoja epidemiologė Daiva Razmuvienė sako,...

Seimo komiteto vadovas: esant nepaprastajai padėčiai, sienos perėjimas būtų neįmanomas (162)

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto ( NSGK ) vadovas Laurynas Kasčiūnas sako, kad...

Josh Wingrove | D+

Po 6 savaičių ligoninėje pabudęs vyras negalėjo patikėti, kas su juo įvyko: deja, ši patirtis neįtikino net artimųjų matomas ryškus susipriešinimas COVID-19 atžvilgiu

Larry Krauckas pabudo nepažįstamoje ligoninėje, o data, įrašyta jo palatoje esančioje lentoje,...

Milijonus eurų uždirbusios Julijos Steponavičiūtė istorija: vaikystė be mamos ir neregėta sėkmė modelių pasaulyje

Julija Steponavičiūtė , karštą vasaros dieną vaikštinėdama su šuniuku Vilniaus gatvėmis,...

Skvernelis negaili kritikos valdžiai: jie sugeba kartoti 2009-ųjų klaidas ir sukelti visišką chaosą papildyta (624)

Seimo opozicijos lyderis Saulius Skvernelis antradienį parlamente surengė spaudos konferenciją...