Vis didėjantys hibridinių automobilių pardavimai „TopGear Lietuva“ geriausio automobilio rinkimuose privertė įsteigti net atskirą nominaciją šiems technikos stebuklams. Kol elektromobiliai dar tik nedrąsiai skrebena didžiulės rinkos duris, hibridai nusitaikė į taupiųjų dyzelių daržą, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Iš tinklo įkraunamas hibridinis "Kia Optima PHEV"
© Edvard Blaževič

Didelės ir mažesnės gamintojos vis dažniau žengia „Toyotos“ pramintu keliu ir bando nukonkuruoti pardavimų lyderį – „Prius“. Šiemet hibridine patranka stipriai driokstelėjo korėjiečiai. „Hyundai“ mūsų rinkoje pristatė įkraunamą „Ioniq“, o „Kia“ didžiuojasi net dviem naujais modeliais – hibridiniu „Niro“ ir įkraunama „Optima“, galinčia vien elektra įveikti beveik 50 km.

Deja, „Ioniq“ šiuo metu Lietuvoje nėra, tad bandytojų teismui pateikėme abi „Kia“ mašinas. Elektromobilių įkrovimo stotelių vystymu, saulės jėgainių įrengimu ir energijos taupymo sprendimų finansavimu užsiimančios įmonės „Energijos sprendimų centras“ atstovai Marius Kairys ir Donatas Černiauskas – tikri hibridų žinovai, išbandę visus Lietuvoje parduodamus tokio tipo automobilius, bet „Kia“ net ir jiems buvo naujiena.

„TopGear“ apdovanojimų nominacija – hibridiniai automobiliai

Bandyti automobiliai:

„Kia Optima“: variklis – 2.0 P-HEV AT, 151 AG, 373 Nm; 0–100 km/val. per 9,4 s; masė – 1705 kg; priekiniai varantieji ratai; vidutinės degalų sąnaudos – 1,8 l; bandyto modelio kaina – 39 990 eurų.

„Kia Niro“: variklis – 1580 cm3, benzinas ir elektra, 141 AG, 0–100 km/val. per 11,5 s; masė – 1425 kg; automatinė pavarų dėžė; priekiniai varantieji ratai; vidutinės degalų sąnaudos – 3,8 l; bandyto modelio kaina – 25 990 eurų.

Marius Kairys ir Donatas Černiauskas. Išbandę visus hibridinius automobilius.

„Atsisėdus prie „Kia Optima Plug-In“ modelio vairo pirmiausia į akis krenta gausi bazinė komplektacija, kurios nerasi panašios klasės automobiliuose: vėdinamos sėdynės, šildomas vairas, navigacija, stiklinis stogas. Tiesa, pastarasis gali sukelti rūpesčių aukštesniems žmonėms – 1,96 cm ūgio vairuotojui stogas jau remiasi į galvą.

Įsijungus automobilį (būtent – įsijungus, nes paspaudus „Start“ mygtuką variklis tyli, nors visos sistemos jau paruoštos veikti), pirmiausia maloniai nustebina gana didelis, vertinant su konkurentais, galimas nuvažiuoti atstumas vien elektra – 50 km. Taigi, naudojantis automobiliu mieste normaliomis sąlygomis pakaktų vien elektros. Gal todėl gamintoja ir deklaruoja 0 litrų degalų sąnaudas miesto režimu. Galime patvirtinti, kad tai įmanoma.

Tiesiame kelyje spustelėjus akceleratorių pradeda veikti ir benzininis variklis. Tiesa, iš 2 litrų benzininio motoro, veikiančio kartu su elektros, norėtųsi daugiau. Trūksta tų arkliukų nemažai sveriančiam automobiliui. Bet ir vėl priminsime, jog tai ne lenktyninis bolidas. Beje, kad ir kaip stengėmės, degalų sąnaudos neviršijo 4 l/100 km. Keliaujantiems toliau problema gali būti ir nedidelė bagažinė, kurios dalį okupavo automobilio baterija.

Iš „Optimos“ persėdęs į „Niro“ tikrai pajunti, kad sėdi kitos klasės automobilyje, čia jau nerasite nei ventiliuojamų sėdynių, nei stiklinio stogo. Kadangi „Niro“ – tik hibridas, jis mums neduoda galimybės spūstyje važiuoti vien elektra (viršijus 10 km/val. įsijungia benzininis motoras), todėl iškart šokteli degalų sąnaudos. Šiek tiek pakankinus automobilį kompiuteris rodė apie 10 l/100 km mieste. Tiesa, „Niro“ pasižymi gerokai erdvesniu salonu ir bagažine. Aišku, jei galvotume apie taupymą, tuomet galima degalų sąnaudas sumažinti ir perpus.

Bendra išvada – „Kia“ smarkiai tobulėja, jei nebūtų šios markės ženkliuko ant vairo, būtų sunku atspėti, koks tai automobilis. O gal jau „Kia“ ženkliukas reiškia kokybę ir naujausias technologijas? Abu šios gamintojos modeliai išsiskiria neprasta garso izoliacija, tiesa, „Optima“ modelyje ji kur kas geresnė. Taip pat abiejų automobilių „Lane Keeping Assist“ sistema veikia gana juokingai – „kišenę“ šalia kelio užfiksavęs automobilis nedvejodamas į ją suka. Bet gal tai galime nurašyti ir purvinoms Vilniaus gatvėms?

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Mažieji visureigiai parduodami lyg karštos bandelės (25)

Paklausk bet kurio automobilių pardavėjo, kas iš salonų iškeliauja lyg karštos bandelės iš...

Kinijoje pabaigtas pirmasis šalyje „saulės greitkelis“ (4)

Pastatų stogai ar langai nėra vieninteliai paviršiai, kurie gali būti panaudoti saulės energijos...

Šmirinėjate mieste – ar rinksitės mažą automobilį? (6)

Ar susimąstėte apie kasdienius savo kelionių maršrutus? Jei daugiausia kilometrų susukate mieste,...

Ar visureigis turi būti visureigiu? (19)

„ TopGear Lietuva“ geriausio automobilio rinkimuose užderėjo visureigių. O gal ne visureigių?...

„Ford“ apklausa: pasaulį užkariauja „prekės išbandymo“ ekonomika

Automobilių koncernas „Ford“ ne tik kuria ir gamina automobilius, bet ir atlieka gausybę...

Top naujienos

Apskaičiavo, kas bus Lietuvoje po penkerių metų (656)

Gyventojų skaičiaus mažėjimas Lietuvoje tampa grėsmingas. Naujausiais duomenimis, dėl...

Užsieniečių darbas Lietuvoje: kur ir už kiek dirba (228)

Ukrainos, Rusijos, Baltarusijos, Moldovos darbininkų Lietuvoje kai kurios įmonės laukia...

Prezidentės patarėjas: lenkų mažumos klausimas neturi užgožti strateginių tikslų su Lenkija (52)

Lenkų tautinės mažumos klausimas nebus esminis Lietuvos ir Lenkijos prezidentų susitikime ir jis...

Buvusio Janukovyčiaus apsauginio pasakojimas: Ukrainos teritorijoje – Rusijos sraigtasparniai (148)

Buvęs buvusio Ukrainos prezidento Viktoro Janukovyčiaus apsaugos darbuotojas, Valstybės apsaugos...

Chaosas Europoje: galinga audra vartė medžius, sunkvežimius, plėšė namų stogus žuvo 9 žmonės (2)

Šiaurės Europoje ketvirtadienį siaučiant uraganiniams vėjams žuvo mažiausiai devyni žmonės,...

„Ikea“ valdo 15 tūkst. ha – 0,7 proc. Lietuvos miškų (66)

Švedijos baldų pramonės ir prekybos grupė „Ikea“ per pastaruosius 12 mėnesių valdomus...

Netikra naujiena apie Karoblį: išplatinti ir laiškai su kenkėjiška programa (17)

Ketvirtadienio vakarą įsilaužus į naujienų portalą tv3.lt ir paskelbus išgalvotą žinią apie...

Ar kada susimąstėte, kuo pavirsta kebabų kioske atlikęs aliejus (1)

Aliejaus perdirbimas – puikus žiedinės ekonomikos pavyzdys. Iš surinkto panaudoto aliejaus...

Dvyliktasis Dakaro etapas: ilgiausią išbandymą atlaikė visi Lietuvos ekipažai Juknevičius artėja rekordo link, atnaujinta 06.59 (299)

Išbandymų dieną atlaikė visos Lietuvos komandos. Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis...

Po Panevėžio „Regitros“ skandalo: noriu, kad ir LRT atsakytų į klausimus (16)

Pastaruoju metu plačiai nuskambėję skandalai dviejose valstybės valdomose įstaigose „ Regitra...