Vis didėjantys hibridinių automobilių pardavimai „TopGear Lietuva“ geriausio automobilio rinkimuose privertė įsteigti net atskirą nominaciją šiems technikos stebuklams. Kol elektromobiliai dar tik nedrąsiai skrebena didžiulės rinkos duris, hibridai nusitaikė į taupiųjų dyzelių daržą, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Iš tinklo įkraunamas hibridinis "Kia Optima PHEV"
© Edvard Blaževič

Didelės ir mažesnės gamintojos vis dažniau žengia „Toyotos“ pramintu keliu ir bando nukonkuruoti pardavimų lyderį – „Prius“. Šiemet hibridine patranka stipriai driokstelėjo korėjiečiai. „Hyundai“ mūsų rinkoje pristatė įkraunamą „Ioniq“, o „Kia“ didžiuojasi net dviem naujais modeliais – hibridiniu „Niro“ ir įkraunama „Optima“, galinčia vien elektra įveikti beveik 50 km.

Deja, „Ioniq“ šiuo metu Lietuvoje nėra, tad bandytojų teismui pateikėme abi „Kia“ mašinas. Elektromobilių įkrovimo stotelių vystymu, saulės jėgainių įrengimu ir energijos taupymo sprendimų finansavimu užsiimančios įmonės „Energijos sprendimų centras“ atstovai Marius Kairys ir Donatas Černiauskas – tikri hibridų žinovai, išbandę visus Lietuvoje parduodamus tokio tipo automobilius, bet „Kia“ net ir jiems buvo naujiena.

„TopGear“ apdovanojimų nominacija – hibridiniai automobiliai

Bandyti automobiliai:

„Kia Optima“: variklis – 2.0 P-HEV AT, 151 AG, 373 Nm; 0–100 km/val. per 9,4 s; masė – 1705 kg; priekiniai varantieji ratai; vidutinės degalų sąnaudos – 1,8 l; bandyto modelio kaina – 39 990 eurų.

„Kia Niro“: variklis – 1580 cm3, benzinas ir elektra, 141 AG, 0–100 km/val. per 11,5 s; masė – 1425 kg; automatinė pavarų dėžė; priekiniai varantieji ratai; vidutinės degalų sąnaudos – 3,8 l; bandyto modelio kaina – 25 990 eurų.

Marius Kairys ir Donatas Černiauskas. Išbandę visus hibridinius automobilius.

„Atsisėdus prie „Kia Optima Plug-In“ modelio vairo pirmiausia į akis krenta gausi bazinė komplektacija, kurios nerasi panašios klasės automobiliuose: vėdinamos sėdynės, šildomas vairas, navigacija, stiklinis stogas. Tiesa, pastarasis gali sukelti rūpesčių aukštesniems žmonėms – 1,96 cm ūgio vairuotojui stogas jau remiasi į galvą.

Įsijungus automobilį (būtent – įsijungus, nes paspaudus „Start“ mygtuką variklis tyli, nors visos sistemos jau paruoštos veikti), pirmiausia maloniai nustebina gana didelis, vertinant su konkurentais, galimas nuvažiuoti atstumas vien elektra – 50 km. Taigi, naudojantis automobiliu mieste normaliomis sąlygomis pakaktų vien elektros. Gal todėl gamintoja ir deklaruoja 0 litrų degalų sąnaudas miesto režimu. Galime patvirtinti, kad tai įmanoma.

Tiesiame kelyje spustelėjus akceleratorių pradeda veikti ir benzininis variklis. Tiesa, iš 2 litrų benzininio motoro, veikiančio kartu su elektros, norėtųsi daugiau. Trūksta tų arkliukų nemažai sveriančiam automobiliui. Bet ir vėl priminsime, jog tai ne lenktyninis bolidas. Beje, kad ir kaip stengėmės, degalų sąnaudos neviršijo 4 l/100 km. Keliaujantiems toliau problema gali būti ir nedidelė bagažinė, kurios dalį okupavo automobilio baterija.

Iš „Optimos“ persėdęs į „Niro“ tikrai pajunti, kad sėdi kitos klasės automobilyje, čia jau nerasite nei ventiliuojamų sėdynių, nei stiklinio stogo. Kadangi „Niro“ – tik hibridas, jis mums neduoda galimybės spūstyje važiuoti vien elektra (viršijus 10 km/val. įsijungia benzininis motoras), todėl iškart šokteli degalų sąnaudos. Šiek tiek pakankinus automobilį kompiuteris rodė apie 10 l/100 km mieste. Tiesa, „Niro“ pasižymi gerokai erdvesniu salonu ir bagažine. Aišku, jei galvotume apie taupymą, tuomet galima degalų sąnaudas sumažinti ir perpus.

Bendra išvada – „Kia“ smarkiai tobulėja, jei nebūtų šios markės ženkliuko ant vairo, būtų sunku atspėti, koks tai automobilis. O gal jau „Kia“ ženkliukas reiškia kokybę ir naujausias technologijas? Abu šios gamintojos modeliai išsiskiria neprasta garso izoliacija, tiesa, „Optima“ modelyje ji kur kas geresnė. Taip pat abiejų automobilių „Lane Keeping Assist“ sistema veikia gana juokingai – „kišenę“ šalia kelio užfiksavęs automobilis nedvejodamas į ją suka. Bet gal tai galime nurašyti ir purvinoms Vilniaus gatvėms?

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Eko ralio dalyviai paminėjo Lietuvos valstybės vėliavos 100-metį

Trečiadienis – antroji ir ko gero sunkiausia „Neste Eko ralio 2018“ diena.

Šarapova ir Webberis išbandė naują „Porsche“ (14)

Maria Šarapova prieš įnirtingas kovas Štutgarto kortuose sekmadienį, balandžio 21 dieną,...

Prieš septynerius metus išjuokta idėja keičia naftos rinką (38)

Per konferenciją Belgijoje prieš septynerius metus elektrinio autobuso idėja buvo sutikta kaip...

Žydrūnas Savickas apie tai, kokių savybių ieško automobilyje (25)

Dar prieš kelerius metus automobilių pardavėjai neslėpė, kad į saloną užsukusius naujos...

Skambina pavojaus varpais: tolimųjų reisų vairuotojai gali likti be pensijų (149)

Pakelti tolimųjų reisų vairuotojų bazinį atlyginimą ir sumažinti „Sodros“ mokesčiais...

Top naujienos

„Žalgiris“ sužinojo savo varžovą pusfinalyje – teks kautis su Eurolygos čempionu Šaras: stengsimės aplošti geriausius (50)

Praėjus mažiau nei dviem valandoms po to, kai Kauno „Žalgiris“ namuose iš kovos dėl Eurolygos...

Jasikevičius prisiekė meilę „Žalgiriui“ ir pažadėjo klubui šviesią ateitį (73)

Kauno triumfas – Pirėjo krachas. Šturmuoti „Žalgirio“ tvirtovės atžygiavęs...

Svajonę įgyvendinęs „Žalgirio“ kapitonas: man, kaip kauniečiui, tokia pergalė yra nereali (13)

Beveik visą karjerą Kauno „Žalgiryje“ praleidęs Paulius Jankūnas ketvirtadienį įgyvendino...

Orai: savaitgalį šalį užlies šiluma – deja tik trumpam (4)

Paskutinė darbo diena bus gaivi, o nuo šeštadienio į šalį vėl atkeliaus maloni šiluma. Poilsio...

Tokias moteris galima pažinti iš tolo, jei žinai, ko ieškoti: vedusiems jos pavojingos (180)

Trečdalis susituokusių porų teigia, kad yra bent kartą žengę „į kairę“. Ir čia puikiai...

Nurodymas švenčiantiems žalgiriečiams: kas pirmas išeis namo, tam ryte į treniruotę (1)

Po rungtynių Kauno „Žalgirio“ rūbinėje ilgai trenkė įvairių kartų klubui dedikuotos dainos...

JAV Valstybės departamentas nesikiš į Venckienės ekstradicijos procedūrą (287)

Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) Valstybės departamentas nesikiš į buvusios teisėjos ir...

Europa, ruoškis: graikus darkart pranokęs „Žalgiris“ žengė į Eurolygos elitą (810)

Kauno „Žalgiris“ po 19-os metų pertraukos praveria Eurolygos finalo ketverto duris:...

Patikrino: devyni iš dešimties Lietuvos interneto vartotojų – vagys žala viršija 2,1 mlrd. eurų (532)

„Biški“ vagis nebūna“ – tokiu šūkiu autorių teisių organizacijos ketvirtadienį durė...

Prislėgtas „Olympiakos“ treneris: yra priežasčių tokiai serijos baigčiai (1)

Kostas Papanikolaou užsidirbo nesportinę pražangą, kurią iškart sekė techninė. Įniršęs...