aA
Vis didėjantys hibridinių automobilių pardavimai „TopGear Lietuva“ geriausio automobilio rinkimuose privertė įsteigti net atskirą nominaciją šiems technikos stebuklams. Kol elektromobiliai dar tik nedrąsiai skrebena didžiulės rinkos duris, hibridai nusitaikė į taupiųjų dyzelių daržą, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Iš tinklo įkraunamas hibridinis "Kia Optima PHEV"
© Edvard Blaževič

Didelės ir mažesnės gamintojos vis dažniau žengia „Toyotos“ pramintu keliu ir bando nukonkuruoti pardavimų lyderį – „Prius“. Šiemet hibridine patranka stipriai driokstelėjo korėjiečiai. „Hyundai“ mūsų rinkoje pristatė įkraunamą „Ioniq“, o „Kia“ didžiuojasi net dviem naujais modeliais – hibridiniu „Niro“ ir įkraunama „Optima“, galinčia vien elektra įveikti beveik 50 km.

Deja, „Ioniq“ šiuo metu Lietuvoje nėra, tad bandytojų teismui pateikėme abi „Kia“ mašinas. Elektromobilių įkrovimo stotelių vystymu, saulės jėgainių įrengimu ir energijos taupymo sprendimų finansavimu užsiimančios įmonės „Energijos sprendimų centras“ atstovai Marius Kairys ir Donatas Černiauskas – tikri hibridų žinovai, išbandę visus Lietuvoje parduodamus tokio tipo automobilius, bet „Kia“ net ir jiems buvo naujiena.

„TopGear“ apdovanojimų nominacija – hibridiniai automobiliai

Bandyti automobiliai:

„Kia Optima“: variklis – 2.0 P-HEV AT, 151 AG, 373 Nm; 0–100 km/val. per 9,4 s; masė – 1705 kg; priekiniai varantieji ratai; vidutinės degalų sąnaudos – 1,8 l; bandyto modelio kaina – 39 990 eurų.

„Kia Niro“: variklis – 1580 cm3, benzinas ir elektra, 141 AG, 0–100 km/val. per 11,5 s; masė – 1425 kg; automatinė pavarų dėžė; priekiniai varantieji ratai; vidutinės degalų sąnaudos – 3,8 l; bandyto modelio kaina – 25 990 eurų.

Marius Kairys ir Donatas Černiauskas. Išbandę visus hibridinius automobilius.

„Atsisėdus prie „Kia Optima Plug-In“ modelio vairo pirmiausia į akis krenta gausi bazinė komplektacija, kurios nerasi panašios klasės automobiliuose: vėdinamos sėdynės, šildomas vairas, navigacija, stiklinis stogas. Tiesa, pastarasis gali sukelti rūpesčių aukštesniems žmonėms – 1,96 cm ūgio vairuotojui stogas jau remiasi į galvą.

Įsijungus automobilį (būtent – įsijungus, nes paspaudus „Start“ mygtuką variklis tyli, nors visos sistemos jau paruoštos veikti), pirmiausia maloniai nustebina gana didelis, vertinant su konkurentais, galimas nuvažiuoti atstumas vien elektra – 50 km. Taigi, naudojantis automobiliu mieste normaliomis sąlygomis pakaktų vien elektros. Gal todėl gamintoja ir deklaruoja 0 litrų degalų sąnaudas miesto režimu. Galime patvirtinti, kad tai įmanoma.

Tiesiame kelyje spustelėjus akceleratorių pradeda veikti ir benzininis variklis. Tiesa, iš 2 litrų benzininio motoro, veikiančio kartu su elektros, norėtųsi daugiau. Trūksta tų arkliukų nemažai sveriančiam automobiliui. Bet ir vėl priminsime, jog tai ne lenktyninis bolidas. Beje, kad ir kaip stengėmės, degalų sąnaudos neviršijo 4 l/100 km. Keliaujantiems toliau problema gali būti ir nedidelė bagažinė, kurios dalį okupavo automobilio baterija.

Iš „Optimos“ persėdęs į „Niro“ tikrai pajunti, kad sėdi kitos klasės automobilyje, čia jau nerasite nei ventiliuojamų sėdynių, nei stiklinio stogo. Kadangi „Niro“ – tik hibridas, jis mums neduoda galimybės spūstyje važiuoti vien elektra (viršijus 10 km/val. įsijungia benzininis motoras), todėl iškart šokteli degalų sąnaudos. Šiek tiek pakankinus automobilį kompiuteris rodė apie 10 l/100 km mieste. Tiesa, „Niro“ pasižymi gerokai erdvesniu salonu ir bagažine. Aišku, jei galvotume apie taupymą, tuomet galima degalų sąnaudas sumažinti ir perpus.

Bendra išvada – „Kia“ smarkiai tobulėja, jei nebūtų šios markės ženkliuko ant vairo, būtų sunku atspėti, koks tai automobilis. O gal jau „Kia“ ženkliukas reiškia kokybę ir naujausias technologijas? Abu šios gamintojos modeliai išsiskiria neprasta garso izoliacija, tiesa, „Optima“ modelyje ji kur kas geresnė. Taip pat abiejų automobilių „Lane Keeping Assist“ sistema veikia gana juokingai – „kišenę“ šalia kelio užfiksavęs automobilis nedvejodamas į ją suka. Bet gal tai galime nurašyti ir purvinoms Vilniaus gatvėms?

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Rado bene greičiausią „Cadillac Escalade“ pasaulyje – sukonstravo iš kasdienio visureigio (16)

Žaibiškai išpopuliarėję SUV automobiliai tinkami ne tik gausiai šeimai vežti, bet ir...

Entuziastas Rusijoje užkėlė „Bentley“ ant tanko vikšrų (21)

Rusijos keliai garsėja tuo, kad juos sunku įveikti. Žinoma, ne tada, jei vairuoji tanką, ar bent...

Automobilių sporto renginių fotografas patarė, kaip uždirbti iš nuotraukų ir išlikti gyvam (4)

Pažintis su automobilių sporto renginių fotografija prasidėjo jau prieš daugiau nei 10 metų....

Jamesui Bondui sukurtas „Aston Martin“ keliauja į aukcioną

1965 m. pagamintas automobilis „ Aston Martin DB5“ su specialia įranga Jamesui Bondui ,...

Iš istorinių automobilių suvažiavimo Ukrainoje lietuviai parsivežė geriausiems skirtus prizus (1)

Pasibaigė Ukrainoje vykęs „Leopolis Grand Prix“ istorinių automobilių konkursas, kuriame...

Top naujienos

Mokslų daktarė įvertino pomidorus: juos valgant būtina laikytis vienos svarbios taisyklės (87)

Pomidorai karaliauja lietuvių šiltnamiuose. Tačiau, ar žinojote, kad pomidorų gimtinė yra Andai...

Kardiologas turi patarimų kovojantiems su aukštu kraujospūdžiu: kai kuriuos produktus turite pamiršti (42)

Jeigu iš savo maisto raciono išbrauktume kelis produktus, o savo kasdienį gyvenimą praturtintume...

Kleiza užstoja „be keturių mėnesių NBA čempioną“ Joną: ne Gasolis lėmė Toronto triumfą laida „Iš viršaus“ (12)

Jonas Valančiūnas savo karjerą Toronto „Raptors“ gretose baigė pergale Ouklande prieš...

Jakilaitis papasakojo, kas vyksta išjungus kameras: vienu metu prieš mane buvo pradėtas karas (144)

Laidų cikle „Profesija visam gyvenimui“ keliamas klausimas, ar žurnalisto profesija gali būti...

Skaudžią vyro netektį išgyvenusi Celine Dion atsitiesė ir turi patarimą visiems, kas patyrė panašų skausmą

1981 m. Celine Dion susipažino su savo būsimu vyru. Tada jai buvo 12 m. 38 m. prodiuseris...

Ką galės padaryti nauji greičio matuokliai: „matys“ per lietų ir rūką, fiksuos iki 250 km/val. (85)

Birželio pradžioje Lietuvos automobilių kelių direkcija ( LAKD ) inicijavo naują viešąjį...

Kelionės automobiliu po Europą šeimai neapsieina be nuotykių: akistata su šernu, vizitas į ligoninę ir žado netekę bulgarai (12)

Tris vaikus auginanti Vaivos ir Martyno šeima sako, kad neįsivaizduoja savo gyvenimo be kelionių,...

Užmezgė aistringą romaną su bosu: priminiau, kad esu ištekėjusi, bet tai jo nesustabdė

„Mano vyras ne be reikalo pyko dėl figūrą apglundančios suknelės, su kuria eidavau į darbą...

Estija su Latvija pradėjo akcizų karą: Lietuva tyliai laukia kas bus (172)

Statistikos departamentas prieš kelias savaites paskelbė, kad vienas 15 metų ir vyresnis...

Patyrusi keliautoja patarė, kaip nesusipykti su kelionės kompanionu

Ne vienas iš mūsų pavydžiai atsidūstame pamatę įspūdingas kelionių nuotraukas. Bet ar tikrai...