aA
Vis didėjantys hibridinių automobilių pardavimai „TopGear Lietuva“ geriausio automobilio rinkimuose privertė įsteigti net atskirą nominaciją šiems technikos stebuklams. Kol elektromobiliai dar tik nedrąsiai skrebena didžiulės rinkos duris, hibridai nusitaikė į taupiųjų dyzelių daržą, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Iš tinklo įkraunamas hibridinis "Kia Optima PHEV"
© Edvard Blaževič

Didelės ir mažesnės gamintojos vis dažniau žengia „Toyotos“ pramintu keliu ir bando nukonkuruoti pardavimų lyderį – „Prius“. Šiemet hibridine patranka stipriai driokstelėjo korėjiečiai. „Hyundai“ mūsų rinkoje pristatė įkraunamą „Ioniq“, o „Kia“ didžiuojasi net dviem naujais modeliais – hibridiniu „Niro“ ir įkraunama „Optima“, galinčia vien elektra įveikti beveik 50 km.

Deja, „Ioniq“ šiuo metu Lietuvoje nėra, tad bandytojų teismui pateikėme abi „Kia“ mašinas. Elektromobilių įkrovimo stotelių vystymu, saulės jėgainių įrengimu ir energijos taupymo sprendimų finansavimu užsiimančios įmonės „Energijos sprendimų centras“ atstovai Marius Kairys ir Donatas Černiauskas – tikri hibridų žinovai, išbandę visus Lietuvoje parduodamus tokio tipo automobilius, bet „Kia“ net ir jiems buvo naujiena.

„TopGear“ apdovanojimų nominacija – hibridiniai automobiliai

Bandyti automobiliai:

„Kia Optima“: variklis – 2.0 P-HEV AT, 151 AG, 373 Nm; 0–100 km/val. per 9,4 s; masė – 1705 kg; priekiniai varantieji ratai; vidutinės degalų sąnaudos – 1,8 l; bandyto modelio kaina – 39 990 eurų.

„Kia Niro“: variklis – 1580 cm3, benzinas ir elektra, 141 AG, 0–100 km/val. per 11,5 s; masė – 1425 kg; automatinė pavarų dėžė; priekiniai varantieji ratai; vidutinės degalų sąnaudos – 3,8 l; bandyto modelio kaina – 25 990 eurų.

Marius Kairys ir Donatas Černiauskas. Išbandę visus hibridinius automobilius.

„Atsisėdus prie „Kia Optima Plug-In“ modelio vairo pirmiausia į akis krenta gausi bazinė komplektacija, kurios nerasi panašios klasės automobiliuose: vėdinamos sėdynės, šildomas vairas, navigacija, stiklinis stogas. Tiesa, pastarasis gali sukelti rūpesčių aukštesniems žmonėms – 1,96 cm ūgio vairuotojui stogas jau remiasi į galvą.

Įsijungus automobilį (būtent – įsijungus, nes paspaudus „Start“ mygtuką variklis tyli, nors visos sistemos jau paruoštos veikti), pirmiausia maloniai nustebina gana didelis, vertinant su konkurentais, galimas nuvažiuoti atstumas vien elektra – 50 km. Taigi, naudojantis automobiliu mieste normaliomis sąlygomis pakaktų vien elektros. Gal todėl gamintoja ir deklaruoja 0 litrų degalų sąnaudas miesto režimu. Galime patvirtinti, kad tai įmanoma.

Tiesiame kelyje spustelėjus akceleratorių pradeda veikti ir benzininis variklis. Tiesa, iš 2 litrų benzininio motoro, veikiančio kartu su elektros, norėtųsi daugiau. Trūksta tų arkliukų nemažai sveriančiam automobiliui. Bet ir vėl priminsime, jog tai ne lenktyninis bolidas. Beje, kad ir kaip stengėmės, degalų sąnaudos neviršijo 4 l/100 km. Keliaujantiems toliau problema gali būti ir nedidelė bagažinė, kurios dalį okupavo automobilio baterija.

Iš „Optimos“ persėdęs į „Niro“ tikrai pajunti, kad sėdi kitos klasės automobilyje, čia jau nerasite nei ventiliuojamų sėdynių, nei stiklinio stogo. Kadangi „Niro“ – tik hibridas, jis mums neduoda galimybės spūstyje važiuoti vien elektra (viršijus 10 km/val. įsijungia benzininis motoras), todėl iškart šokteli degalų sąnaudos. Šiek tiek pakankinus automobilį kompiuteris rodė apie 10 l/100 km mieste. Tiesa, „Niro“ pasižymi gerokai erdvesniu salonu ir bagažine. Aišku, jei galvotume apie taupymą, tuomet galima degalų sąnaudas sumažinti ir perpus.

Bendra išvada – „Kia“ smarkiai tobulėja, jei nebūtų šios markės ženkliuko ant vairo, būtų sunku atspėti, koks tai automobilis. O gal jau „Kia“ ženkliukas reiškia kokybę ir naujausias technologijas? Abu šios gamintojos modeliai išsiskiria neprasta garso izoliacija, tiesa, „Optima“ modelyje ji kur kas geresnė. Taip pat abiejų automobilių „Lane Keeping Assist“ sistema veikia gana juokingai – „kišenę“ šalia kelio užfiksavęs automobilis nedvejodamas į ją suka. Bet gal tai galime nurašyti ir purvinoms Vilniaus gatvėms?

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prie krantų įstrigę ruoniai blokuoja kelius

Kanadoje Rodiktono merė paprašė pagalbos, nes įstrigę krante ruoniai sukėlė mieste chaosą....

Greiti automobiliai ir žinomi vedai – trečiajame „Didžiojo turo“ sezone (1)

Jeremy Clarkson, Richard Hammond and James May grįžta su trečiu „Didžiojo turo“ sezonu. Jie...

Parodoje „CES 2019“ automobiliai žengia į ateitį (1)

Pietų Korėjos automobilių gamintoja „ Hyundai “ pirmadienį, sausio 7-ąją, žengė tikrą...

Neįtikėtina patirtis: išsinuomojo vintažinį automobilį, o jis sugedo triskart (12)

Vintažiniai automobiliai vilioja. Jie įkūnija praėjusios eros paprastumą, o gal meistrystę ar...

Užvedėte variklį, bet ir vėl pasukote raktelį – tokia klaida gali virsti brangiu remontu (145)

Tai – klaida, kurios geriau nedaryti, bet kuri kartais pasitaiko. Įsėdate į automobilį,...

Top naujienos

Karbauskis dėl prezidento rinkimų turi ir abejonių: jei taip, tai turėsime problemą (773)

„Kandidatas, kurį mes patvirtinsime savo suvažiavime, taps Lietuvos Respublikos prezidentu“, -...

Linkevičius apie krizę Britanijoje: vyksta iškilmingas viešas šalies niokojimas (206)

„Kad ir kaip baigtųsi Brexitas , Europa jau bus kitokia – ji sukrėsta“, – taip dabartinės...

Orai: permainos nesibaigia

Šiandien, ketvirtadienį, Lietuvos orus lems aktyvus Atlanto ciklonas. Naktį praslinkęs šiltasis...

Theresa May atlaikė nepasitikėjimo balsavimą, tačiau parlamentas toliau aklavietėje atnaujinta 21.18 (137)

Didžiosios Britanijos parlamentas trečiadienio vakarą po ilgų debatų balsavo dėl pasitikėjimo...

Giedraitį nustebino ir sirgaliai, ir naujas treneris: buvo keista, kad ant manęs nerėkia (8)

Rokui Giedraičiui buvo sunku įsivažiuoti, bet kai įkrito keistas tritaškis „nuo lentos“,...

Nuo tuberkuliozės niekas neapsaugotas: lėtai progresuojančia ir labai pavojinga liga galima užsikrėsti bet kur simptomai (43)

„Niekas nepasaugotas nuo tuberkuliozės. Kiekvienas kvėpuojantis gali ja užsikrėsti, – sako...

Vėl gedimą patyręs Juknevičius: šiandien dirbome mechanikais – apmaudu (12)

Antanui Juknevičiui ir Dariui Vaičiuliui, „Craft bearings“ ekipažui, 9-asis Dakaro greičio...

Devintame Dakaro greičio ruože lietuvių viltys nesudužo – išsaugotos rekordinės pozicijos atnaujinta 00.57 val. (442)

Tokios dienos, koks buvo devintasis Dakaro ralio etapas, nesitikėjo, matyt, niekas. Jeigu...

Per pratęsimą palūžęs „Rytas“ nusileido ALBA komandai su puikiu Giedraičiu (161)

Vilniaus „Ryto“ (1/2) komanda Europos taurės „Top-16“ etape patyrė antrąjį pralaimėjimą...

Trečiojoje „Eurovizijos“ atrankoje – netikėtas „120“ sprendimas ir nauji komisijos favoritai (36)

Trečiadienio vakarą LRT Didžiojoje studijoje buvo filmuojama nauja nacionalinės...