Gegužės 6 d. 9.30 val. antrasis elektromobilių maratonas startuos Europos aikštėje šalia sostinės savivaldybės, o finišuos tą pačią dieną Palangoje, J. Basanavičiaus gatvėje. Renginį organizuoja ir naujos, ekologiškos, aplinkos neteršiančios transporto priemonės tolesnį vystymąsi skatina „Energijos tiekimas“, „Nissan“ bei VšĮ „Autoeventus“.

Antradienį vykusioje šioms lenktynėms skirtoje spaudos konferencijoje-seminare maratono dalyvius ir jo organizatorius, linkėdamas naujų rekordų ir saugių lenktynių, pasveikino „Lietuvos energijos“ generalinis direktorius Dalius Misiūnas, kuris kartu su sostinės meru Remigijumi Šimašiumi davė startą ir debiutiniam elektromobilių maratonui.

Naudos tik lietuvišką energiją

„Niekas nedrįsta ginčytis, jog elektromobiliams priklauso ateitis, – spaudos konferencijoje kalbėjo nepriklausomo elektros energijos tiekėjo „Energijos tiekimas“ direktorius Vidmantas Salietis. – Todėl ir mes norime prisidėti prie šios, aplinką mažiau teršiančios, transporto priemonės populiarinimo.“

Direktorius patikino, jog visi elektromobiliai startuos įkrauti atsinaujinančia „Žalia lietuviška energija“, kuria maratono dalyvių automobilius aprūpins „Energijos tiekimas“, jau antri metai remiantis elektromobilių lenktynes. Tai atitinka įmonės filosofiją, nes ekologiškos energijos naudojimas – tai dar vienas žingsnis vystant ateities infrastruktūrą.

Skaičiuojama, kad elektromobilių lenktynių starte visų ekipažų elektromobilių baterijoms įkrauti reikės apie 300 kWh elektros.

Beje, elektromobilių vairuotojai jau daugiau nei dveji metai nemokamai papildyti akumuliatorius „Žalia lietuviška energija“ gali įkrovimo stotelėje J.Lelevelio g. 6 Vilniuje. Iš viso čia įkrauta daugiau nei 65000 kWh.

Nori supažindinti kuo daugiau vairuotojų

„Nors šiemet rengiame jau antrąsias elektromobilių lenktynes, tačiau negalime aklai kliautis įgyta patirtimi, nes keičiasi daugelis tikslų ir uždavinių“, – spaudos konferencijoje patikino lenktynes rengiančios „Autoeventus“ direktorius Darius Grinbergas.

Nekinta nei šio maratono maršrutas, nei dalyvių skaičius, tačiau į tą pačią upę, pasak D. Grinbergo, organizatoriai antrąsyk nebris. Šiemet daugiau nei 300 km distancijoje iš Vilniaus į Palangą varžysis išimtinai tik „Nissan Leaf“ elektromobiliai, o juos pilotuojantys ekipažai važiuos turėdami aiškų orientyrą – pernykščių nugalėtojų kelyje sugaištą laiką. Ir, žinoma, stengsis jį pagerinti.

Šis japonų automobilių gamintojų modelis pasirinktas neatsitiktinai, nes „Nissan“ šiemet pristatė patobulintą „Leaf“ elektromobilį su 30 kWh baterija, vienu įkrovimu įveikiantį iki 250 km.

Tačiau bene svarbiausia, kad maratone dalyvaus naujos komandos, kurių sudėtis itin marga – Susisiekimo ministerijos, Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovai, „Susisiekimo paslaugų“ transporto specialistai, pramogų pasaulio žvaigždės ir automobilių žurnalistai.

Renginio organizatoriai subūrė įvairias komandas siekdami sudaryti galimybę kuo platesniam ir įvairesniam žmonių ratui susipažinti ir patiems išbandyti ateities transportu tituluojamą elektromobilį.

Nesunku nuspėti, kad lenktynių nugalėtoją nulems teisingas maršruto ir optimalaus greičio pasirinkimas bei ekipažo sumanumas. Šiemet maratono laimėtojų be specialios pergalę įprasminančios taurės laukia ir ypatingas prizas: viena stambiausių tarptautinių keltų linijų ir mini kruizų kompanijų Europoje – DFDS – iš karto po finišo nugalėtojus ir jų „Nissan Leaf“ nuplukdys į Švedijos Karlshamno uostą.

Ten greičiausias Lietuvoje elektromobilių ekipažas turės galimybę ne tik įvertinti pavyzdine pristatomą Švedijoje sukurtą elektromobilių infrastruktūrą, bet ir puikiai praleisti savaitgalį.

Pavyzdys, kur ir kaip reikia lenktyniauti

„Elektromobilių maratonas – tai dar vienas sektinas pavyzdys, kaip reikia organizuoti lenktynes, o per jas propaguoti ne vien greitį, o ir saugumą bei ekonomiškumą“, – apsilankęs spaudos konferencijoje kalbėjo būsimasis šių lenktynių dalyvis, daugkartinis šalies automobilių ralio čempionas, susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas.

Viceministras pasidžiaugė, jog bendromis visų pastangomis pastaraisiais metais šalies keliuose gerokai sumažėjo avaringumas. Palyginti su 2005 metais, pernai keliuose žuvo 3 kartus mažiau žmonių.

Patyrusio lenktynininko nuomone, kaip patikimai valdyti automobilį, gerbti kitus eismo dalyvius ir važiuoti saugiai, galima pasimokyti būtent iš sportininkų ir lenktynių organizatorių.

Viceministrą palaikė ir Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys, akcentavęs, jog varžytis reikia ir būtina tik saugiai, prižiūrint specialistams ir laikantis visų kelių eismo taisyklių reikalavimų.

Taupumo paieškos

„Elektromobilių lenktynės daugeliu aspektų panašėja į ekonomiškumo ralius, nes ir čia pagrindinis kriterijus – ne tik kaip per kuo mažesnį laiko limitą įveikti maršrutą, bet ir kaip jį nuvažiuoti kuo taupiau, kad elektromobilių baterijos sektų ne taip sparčiai“, – akcentavo vienas autoritetingiausių šios srities specialistų, „Nissan Nordic Europe“ komunikacijos vadovas Baltijos šalims Mindaugas Plukys.

Važiuoti greitai ir daug laiko sugaišti akumuliatorių papildymui ar riedėti taupiai ir mažiau užtrukti įkrovimo stotelėse? Pasak M. Plukio, būtent tai bene didžiausias galvos skausmas, laukiantis vairuotojų, kuriems patiems teks moduliuoti kelionės maršrutą ir atrasti mažiausiai energijos eikvojantį greitį.

Anksti kėlęs – nepralaimi

Elektromobiliai, kurių akumuliatoriai privalo būti įkrauti prieš startą, poromis startuos kas 20 min. Taip stengiamasi nesudaryti grūsties prie kitų įkrovimo stotelių, nes nepapildęs baterijų Palangos nepasieks nė vienas ekipažas.

„Nissan Leaf“ organizatoriai leidžia įkrauti visose Lietuvoje veikiančiose įkrovimo stotelėse arba pasinaudojant standartiniu buitiniu tinklu (privatūs namai, viešbučiai, restoranai, degalinės ir t. t). Draudžiama elektromobilį įkrauti specialiai tik vienam ar keliems ekipažams sukurta infrastruktūra, kuria negalės pasinaudoti kiti maratono dalyviai.

Organizatoriai, kaip ir pernai, padedami UAB „Elektromobiliai“ ir ABB, įrengs papildomą laikiną įkrovimo stotelę Kryžkalnyje, šalia autobusų stoties.

Pirmas prie įkrovimo stotelės atvykęs ekipažas turi pirmumo teisę. Greitojo įkrovimo stotelėse Vievyje ir šalia Elektrėnų organizatoriai įkrovimo laiką apribojo iki 20 min. – išsekus šiam laiko limitui įkrovimo laidas privalo būti atjungtas iš lizdo. Pažeidus šį reikalavimą skiriama viršyto laiko dydžio bauda, kuri pridedama prie dalyvio bendro rezultato.

Kryžkalnyje įkrovimo laikas ribojamas iki 30 min., o kitose stotelėse įkrovimo laikai nebus fiksuojami ir ribojami.

Dar viena naujovė – organizatoriai pirmaujančiam ekipažui suteikė pirmumo teisę pasirinkti, kurioje stotelėje jis papildys elektromobilio baterijas. Kadangi visi maratono dalyviai matys varžovų buvimo vietą Ecofleet sistemoje, atsiliekantis ekipažas bus priverstas rinktis laisvą stotelę.

Elektromobilių lenktynių nugalėtoju bus pripažintas ekipažas, per trumpiausią laiką iš Vilniaus pasiekęs maratono finišą Palangoje, įskaitant įkrovimo ir gautų baudų laikus.

Po seminaro - eksperimentas

Iškart po spaudos konferencijos-seminaro maratono dalyviai tapo pirmojo eksperimento stebėtojais. Nuo „Lietuvos energijos“ pastato Žvejų gatvėje pilnai įkrautais akumuliatoriais „Nissan Leaf“ įveikė 11,5 km atstumą iki ABB būstinės šalia Avižienių.

Važiuota daugiausia į įkalnę. Šiam atstumui įveikti sunaudota 1,67 kWh. Taigi, vidutinės energijos sąnaudos - 14,6 kWh/100 km., o toks elektros kiekis buitiniam vartotojui kainuoja 0,21 cento.

Tuo pačiu maršrutu grįžtant atgal, kai daugiausia važiuota pakalnėn, vidutinės sąnaudos buvo 8,2 kWh/100 km. Sunaudota tik 0,94 kWh. Kaina – 0,12 ct.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)