aA
Praėjus kelioms savaitėms po ketvirtųjų elektromobilių varžybų „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius–Palanga“ finišo ir nurimus dalyvių emocijoms, galima apibendrinti rezultatus. Kaip teigiama organizatorių pranešime žiniasklaidai, šios varžybos yra svarbios kaip infrastruktūros ir naujausių elektromobilių galimybių testas, jų palyginimas su kitais. Kas nustebino, kam ir kuriose vietose reikėtų pasitempti, kokias išvadas iš to galima padaryti?
Elektromobilių lenktynės iš Vilniaus į Palangą
© Algirdas Venskus

Infrastruktūra tinkama ne visur

Didžiausias pokytis šių metų elektromobilių varžybose, palyginti su ankstesnėmis, yra infrastruktūra. 2015–2017 m. dešinėje kelio Vilnius–Palanga pusėje būdavo vos viena greitojo įkrovimo stotelė (Vievyje), laikiną organizatoriai įrengdavo Kryžkalnyje. Šiemet jų – net šešios, visos jos išdėstytos maždaug kas 50 kilometrų. Dar 5 stotelės yra kairėje kelio pusėje, tad elektromobilių varžybų dalyviams grįžti iš Palangos į Vilnių taip pat nebuvo sudėtinga.

„Stotelių tankis visame kelyje yra idealus, dalyviams tikrai yra iš ko pasirinkti. Tačiau joms jau šiandien trūksta galingumo – prie stotelės greitam įkrovimui galima prijungti tik vieną elektromobilį. Nereikia net varžybų, kad prie jų susidarytų eilės. Pavyzdžiui, stotelė prie Kauno beveik visada yra užimta. Krovimo laikas nėra ribojamas, tad kokia „Tesla“ gali stovėti ir dvi valandas, kol jo baterija bus papildyta. Ką tuomet daryti pro šalį keliaujančiam žmogui, kurio elektromobilio baterija išseko?“ – klausia varžybų organizatorius Darius Grinbergas.

Net jeigu vieno krovimo laikas būtų ribojamas, pavyzdžiui, iki pusvalandžio (taip nustatyta prie kai kurių prekybos centrų), eilių grėsmė vis tiek didelė. Vieną elektromobilį greitai įkrauti galinčios stotelės, anot D. Grinbergo, turėtų būti įrengiamos prie viešbučių, prekybos centrų ir kitose miesto vietose, kuriose nesunku rasti alternatyvų baterijos papildymą.

Magistraliniuose keliuose, kur stotelės išdėstytos kas pusšimtį kilometrų, samprotavimas „galbūt eilės nebus, o galbūt teks palaukti valandą“ skamba nekaip. Čia negelbėja net ir užimtumą rodančios mobiliosios programėlės: jeigu dabar stotelė laisva, tai dar nereiškia, kad ji tokia bus po minutės.

Elektromobilių skaičius Lietuvoje artėja prie tūkstančio, o pastaruoju metu jis auga labai sparčiai. Todėl viešoji infrastruktūra, kuri būtų buvusi puiki prieš 2–3 metus, šiandien yra tik patenkinamo lygio.

Atskira tema yra miestai – kai kurie yra pasirengę priimti elektromobilius, tačiau kiti juos tarsi atstumia. Druskininkuose, Tauragėje ir netgi Nidoje, kurioje nėra paprasta rasti daug elektros energijos, įrengtos greitojo įkrovimo stotelės. Tačiau Palangoje, kur elektromobilius vairuojantys žmonės lankosi tikrai dažniau, jų nėra. Netgi viešbučiuose dažniausiai siūlomas tik buitinis elektros lizdas, seno „Nissan LEAF“ bateriją pildantis keliolika valandų, o naujojo – bene parą.

Elektromobilių lenktynės iš Vilniaus į Palangą
Elektromobilių lenktynės iš Vilniaus į Palangą
© Algirdas Venskus

Kelionės įmanomos su visais

Kai kurie elektromobiliai varžybose teigiamai nustebino. Pavyzdžiui, „Kia Soul EV“ 2015 m. varžybose nuo Vilniaus iki Palangos savivaldybės nuvažiavo per 5 val. 27 min., o šiemet užtruko 52 min. trumpiau. Automobilis tas pats, ekipažo nariai abu kartus buvo patyrę elektromobilių vairuotojai, vienintelis pokytis – platesnė infrastruktūra.

„Net ir „Volkswagen e-Up!“, kurio teorinis nuvažiuojamas atstumas vos viršija 100 kilometrų, be vargo atvyko į Palangą. Tad galima drąsiai teigti, jog tiek nauji, tiek seni elektromobiliai gali laisvai važiuoti pagrindiniu Lietuvos keliu ir be problemų pasiekti pajūrį“, – sako D. Grinbergas.

Kartu su elektromobiliais į trasą pajudėjo ir dyzelinis visureigis. Jo tikslas buvo visur važiuoti leistinu greičiu, vieną kartą sustoti išgerti kavos ir užfiksuoti orientacinį laiką. Tai buvo 3 val. 46 min. – vos 25 min. greičiau nei varžybų nugalėtojų, „Spark“ komandos „Nissan LEAF“. Jiems tereikėjo vieną kartą papildyti baterijų atsargas, po pusvalandžio pertraukos jie be problemų nulėkė iki finišo.

Tad geriausias kelionės elektromobiliu receptas – važiuoti kiek mažesniu nei leistinu greičiu, tačiau ne lėčiau už sunkvežimius. Vieną kartą sustoti papildyti baterijų, o per pusvalandį užkąsti bei išgerti kavos. Jeigu elektromobilis – „Hyundai Ioniq“, „Kia Soul EV“, pirmos kartos „Nissan LEAF“ ar „Volkswagen e-Golf“, tą tektų daryti du kartus, jei „Volkswagen e-Up!“ – tris. Daugelis į Lietuvą atgabenamų naudotų „Tesla“ automobilių tokį atstumą galėtų įveikti nesustoję, tačiau jų vidutinis greitis turėtų būti nedidelis.

Tobulėjimo tempas stebina

„Elektromobiliams reikia pasiekti išmaniųjų telefonų lygį. Prieš 3 metus įsigytas išmanusis šiandien yra ir greitas, ir fotografuoja gerai, ir visas kitas funkcijas atlieka puikiai. Prieš 5 ar 6 metus nusipirktas telefonas pasendavo per metus ir būtent tokia situacija šiuo metu yra elektromobilių rinkoje“, – pasakoja D. Grinbergas.

Pirmasis „Nissan LEAF“, palyginti su šiemet pasirodžiusiu antros kartos modeliu, atrodo prastai ne tik dėl išvaizdos, bet ir technologijų: viena įkrova nuvažiuojamas atstumas skiriasi dvigubai. Net ir pernai ar užpernai rinkoje pasirodę elektromobiliai, palyginti su naujausiais modeliais, atrodo gerokai senstelėję.

Elektromobilių lenktynės iš Vilniaus į Palangą
Elektromobilių lenktynės iš Vilniaus į Palangą
© Organizatorių nuotr.

Dar šiemet Lietuvoje turėtų debiutuoti „Hyundai Kona Electric“, kuris turėtų viena įkrova įveikti apie 400 km, bei „Jaguar I-Pace“ (500 km rida). Palyginti su šiais, 2013 m. pasirodęs „Volkswagen e-Up!“ ir jo 165 km teorinis nuvažiuojamas atstumas atrodo juokingai.

Todėl šiandien įsigytas 4–5 metų amžiaus elektromobilis, nors juo ir galima pilnaverčiai naudotis mieste bei keliauti po Lietuvą, daugeliu savybių smarkiai atsilieka nuo naujausių modelių. Galima numanyti, kad šiemetiniai modeliai po 5 metų taip pat juokingai atrodys prieš pasirodysiančius 2023 m.

„Prieš šias varžybas buvo abejojančių dėl distancijos, neva atstumas nuo Vilniaus iki Palangos jau nebeįdomus, nes nauji elektromobiliai gali įveikti jį nesustoję. Praktika parodė, kad realus važiavimas skiriasi nuo teorijos, tad dar bent dvejus metus važiuojant iš Vilniaus į Palangą intrigos nepritrūks. Kol joks elektromobilis negalės visos distancijos įveikti važiuodamas didžiausiu leistinu greičiu, tol kito maršruto ieškoti nereikės“, – įsitikinęs ketverius metus vykstančių elektromobiliu varžybų „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius–Palanga“ organizatorius D. Grinbergas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sportinių automobilių, lėktuvų ir motociklų lenktynės Turkijoje laimėjo „Kawaski H2R“

Stambule vykusio pirmo aviacijos ir kosminių technologijų festivalyje vyko parodomosios lenktynės...

Lietuvių pora sugalvojo svajonių planą – leisis į kelionę aplink pasaulį ieškoti stebuklų (21)

4 metai, 50 keliautojų, 1 000 stebuklų ir 250 000 kilometrų. Tai – pagrindiniai panevėžiečių...

Kaip vairavimo egzaminai laikomi svetur: nuo smurto neišlaikius iki vagiamų kelio ženklų (4)

Būsimus vairuotojus egzaminuojanti „ Regitra “ nuolatos keičiasi žiniomis su kitomis...

Išradingumui ribų nėra: sodo namelis skriejo greičiau už eilinį automobilį

Unitazas, pirkinių vežimėlis iš prekybos centro ir netgi sodo namelis – visi šie objektai...

Panevėžyje ne visi žino, kad vasarą geriausios – vasarinės padangos (1)

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodrome tradiciškai susirenka daugiausia konkurso „...

Top naujienos

DELFI Dėmesio centre. Ką pasirinks TS-LKD: Šimonytę ar Ušacką? (81)

DELFI dėmesio centre. Prie Prezidento rinkimų starto linijos – ir Šimonytė. Ką pasirinks...

Karbauskis už Grybauskaitės pasiūlymo mato kyšančias farmacininkų ausis (287)

Tikrasis prezidentės pateiktų priemonių konkurencingumui didinti tikslas yra sustabdyti planus dėl...

Lietuviai nukeliavo į turistų aplenkiamą Iraną: šiurpių mirties bausmių vieta stebino svetingumu (1)

Keliauti į Iraną sugalvojau tada, kai perskaičiau daug informacijos apie tenykščius žmones, jų...

Popiežiaus Pranciškaus vizitas Kaune: viena bendruomenės detalė liko nepastebėta (39)

Skaičiuojama, kad sekmadienį, rugsėjo 23-iąją, Kaune viešėjusį popiežių Pranciškų pasitiko...

Kubilius pasakė, kodėl Skverneliui pernelyg rizikinga kandidatuoti į prezidento postą (47)

Abu kandidatai, apsisprendę dalyvauti Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų (...

Įspėjimas ES piliečiams: nuolatinė rezidentė pilietybės negavo (62)

Keturis dešimtmečius Jungtinėje Karalystėje pragyvenusi ir net miesto mere išrinkta...

Buvęs Karolinos Liukaitytės mylimasis puikiai atpažįsta gero gyvenimo ieškančias moteris (74)

Verslininką Arną Jurskį, didžiausios Baltijos šalyse riešutų ir džiovintų vaisių įmonės...

„Va bank“ sezonas: kur šie metai nublokš „Raptors“ ir Valančiūną? (5)

Joks kitas NBA klubas šį sezoną Rytų konferencijoje nejaus didesnio spaudimo pasirodyti...

Įspūdingiems pokyčiams vilnietei prireikė tik vieno dalyko – rudeniško makiažo balsuokite

Atėjęs ruduo diktuoja ne tik naujas aprangos, bet ir makiažo taisykles. Vasarą pamėgtus BB kremus...

Dzūkas sugalvojo itin originalų būdą kovoti su daržo naikintojais (6)

Vieno didžiausių Pietų Lietuvoje medelyno savininkas dzūkas Tomas Panka kovai su piktžolėmis ir...