aA
Jei manote, kad elektromobiliai keliuose pasirodė nelabai seniai, tuomet šiek tiek klystate. Žurnalas „Popular Science“ peržvelgė savo leidinius nuo pat XX-o amžiaus pradžios.
© Corbis

1916 m. – pirmasis hibridinis automobilis

1916 m. rugpjūčio mėnesio žurnale „Popular Science“ buvo publikuotas straipsnis apie dvivietį benzinu ir elektra varomą automobilį. Įdomu, kad jau tada buvo pabrėžiamas jo ekonomiškumas.

Elektromobiliai: nuo 1916 m. iki dabar













1920 m. sausis. Važiuojant įkraunamas elektromobilis

Išradėjas iš Naujojo Džersio (JAV) pagamino elektromobilį, turintį elektros motorą, sumontuotą tiesiai ant galinės ašies. Jo baterijas važiuojant įkraudavo keturių cilindrų benzininis variklis.

Elektromobiliai: nuo 1916 m. iki dabar














1920 m. rugpjūtis

Nedidelis ir lengvas elektrinis automobilis. Straipsnyje teigiama, kad tai – pigi alternatyva benzininiams automobiliams, o benzino kainų kilimas po Pirmojo pasaulinio karo lėmė, kad elektra varomų automobilių Anglijoje padaugėjo net 800 procentų. Tiesa, nepaminėta, ar nuo 10 padidėjo iki 80, ar kiek daugiau.

Elektromobiliai: nuo 1916 m. iki dabar














1937 m. rugpjūtis: pirmasis savos gamybos elektromobilis

Jis buvo pagamintas vieno išradėjo savo penkerių metų dukrai, naudojant įvairias naudotas automobilių dalis.

Elektromobiliai: nuo 1916 m. iki dabar















1959 m. vasaris: miesto elektromobilis

Patrauklaus, būdingo tam laikotarpiui dizaino, su gana įspūdingomis charakteristikomis – nuvažiuoti vienu įkrovimu galėjo 18 mylių (beveik 30 kilometrų), pilno akumuliatorių įkrovimo laikas – 7 valandos.

Elektromobiliai: nuo 1916 m. iki dabar















1968 m. „General Motors“ hibridinis automobilis su Stirlingo varikliu

Įdomus tuo, kad viršijus 50 km/val. greitį, Stirlingo variklis pagamindavo tiek energijos, kad jos pakakdavo kompensuoti sunaudojamą elektros energiją – akumuliatoriai neišsikraudavo. O jų buvo net dvylika – standartinių švino, 12 voltų. Tačiau variklio paleidimas ir sustabdymas trukdavo daugiau nei 20 sek. ir instrukcijoje buvo vadinamas „procedūra“.

Elektromobiliai: nuo 1916 m. iki dabar













1973 m. balandis: elektroautobusas ir elektromobilis mediniu korpusu

Abu taip ir neprigijo – vartotojai toliau laukė lūžio akumuliatorių talpos ir įkrovimo greičio technologijose.

Elektromobiliai: nuo 1916 m. iki dabar







1974 m. liepa: Fiat X1/23

70 –aisiais dėl OPEC („Organization of Arab Petroleum Exporting Countries“) bei Egipto, Sirijos ir Tuniso naftos embargo JAV, pakilus kuro kainoms, vėl padidėjo susidomėjimas elektromobiliais. Čia – „Fiato“ koncepcinis automobilis, net su akumuliatoriais svėręs tik 700 kg ir galėjęs nuvažiuoti 100 km. Tiesa, ne didesniu nei 60 km/val. greičiu.

Elektromobiliai: nuo 1916 m. iki dabar















1974 m. lapkritis. Koncepcija iš pietinės Australijos

Flinderio universiteto (Pietų Australija) išradėjai daugiausia dėmesio skyrė ne dizainui, bet efektyviai transmisijai bei ekonomiškam elektros varikliui. Šis elektromobilis vienu įkrovimu galėjo nuvažiuoti net 140 km.

Elektromobiliai: nuo 1916 m. iki dabar













1975 m. rugsėjis: elektromobilis su dujų turbina

Šį automobilį varė neįprastas duetas – dujų turbina ir elektros variklis.

Elektromobiliai: nuo 1916 m. iki dabar


















1975 m. lapkritis: pirmasis prabangus elektromobilis

„Transformer 1“ buvo pristatytas kaip pirmasis prabangus elektromobilis, galintis įveikti didelius atstumus. Tiesa, su vienu „bet“ – ilgesnėms kelionėms jis iš paskos turėjo tempti priekabą su benzininiu elektros generatoriumi. Tačiau su juo galėjo nuvažiuoti net 1700 km.

Elektromobiliai: nuo 1916 m. iki dabar




















1990 m. balandis: „General Motors“ modelis „Impact“

„General Motors“ 1990 m. Los Andželo automobilių parodoje pristatė koncepcinį elektromobilį „Impact“. Šis laikui bėgant virto išgarsėjusiu EV1.

Elektromobiliai: nuo 1916 m. iki dabar


















1991 m. gegužė: Los Andželo elektromobilio iniciatyva

Los Andželas, kovodamas su smogu, paskelbė konkursą elektromobilių gamybai. Iš laimėtojo miestas planavo įsigyti net 10 tūkst. elektromobilių. Į finalą pateko „Audi“ modelis „Duo“, kurio galiniai ratai buvo varomi elektros variklio, o priekiniai – benzininio.

Buvo pasiūlyta ir dar radikalesnė idėja – speciali kelio juosta, kuria važiuodamas automobilis gali įkrauti akumuliatorius.

Elektromobiliai: nuo 1916 m. iki dabar


















1991 m. gruodis: BMW E1

Šis modelis pirmą kartą buvo pristatytas 1991 m. Frankfurto parodoje. Jo korpusas pagamintas iš perdirbamo plastiko, nuvažiuoti galėjo 270 km, maksimalus greitis – 128 km/val.

Elektromobiliai: nuo 1916 m. iki dabar












1994 m. vasaris: bandomasis važiavimas modeliu EV1

Praėjus 4-iems metams nuo „General Motors“ modelio „Impact“ sukūrimo, jis virto EV1, vadintu geriausiu to meto elektromobiliu.

Daugelis tikėjosi, kad jis duos pradžią elektromobilių pramonei, ir iš tiesų 1996 metais „General Motors“ pradėjo jo masinę gamybą – taigi EV1 tapo pirmuoju moderniu masinės gamybos elektromobiliu, gaminamu vieno iš didžiųjų gamintojų.

Tačiau to neįvyko... Beje, EV1 buvo minimas 2006 m. dokumentiniame filme „Kas nužudė elektromobilį“ („Who Killed Electric Car“), kuriame teigiama, jog „General Motors specialiai sužlugdė šį projektą, susitarusi su naftos pramonės milžinais.

Elektromobiliai: nuo 1916 m. iki dabar










2008 m. lapkritis: elektromobilio atgimimas

Naujos kartos elektromobiliai automobiliai – „Fisker Karma“, „Nissan Denki Cube“, „Chevy Volt“, „Toyota Prius“, „Tesla Roadster“, „Nisan Leaf“, naudojantys naujausias technologijas, ličio jonų akumuliatorius, turėtų pagaliau lemti šviesią šios pramonės šakos ateitį.

Elektromobiliai: nuo 1916 m. iki dabar
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Profesionalus fotografas į policijos automobilius žvilgtelėjo kitaip – tokių jų dar nematėte (69)

Policijos tarnybinius automobilius matome kasdien. Tačiau ne kasdien pro savo fotoaparato ieškiklį...

Klasikinių automobilių gerbėjai metus užbaigė kalendoriumi: puslapiuose – nuo „Cadillac“ iki GAZ

Automobilių entuziastai neretai yra linkę metus įprasminti įvairiai. Pavyzdžiui, senovinių...

Beprotiškas lietuvio iššūkis – motociklu važiuos ten, kur dėl šalčio net bijoma užgesinti variklius (64)

Karolis Mieliauskas , motociklininkas iš Druskininkų, pasiruošęs dviem ratais nuvažiuoti ten,...

Massa lenktyniavo su 350 km/h greičiu skriejančiu sakalu (7)

F. Massa savo pasiruošimą pereiti į „Formulę E“ ir pasirengimą lenktynėms sutvirtino...

Kaunietis garaže slepia itin retą „Mercedes-Benz“ – tokių pasaulyje tik du (164)

„Parduosiu, jei reikės širdį ar kitą organą pirkti“, – juokiasi Stanislovas Bartkevičius,...

Top naujienos

Mažas ir visų pamirštas regionas, kurio vertė Kremliui – neįkainojama: mes bijome kalbėti (45)

Kad išvengtų sankcijų, Kremlius suka aplinkkeliais: naudojantis šalia Juodosios jūros esančiu...

Mažo Šveicarijos miestelio triumfas ir tragedija: geriausiais laikais „Ferrari“ ir „Porshe“ net nebuvo prabanga (4)

Sparčiai tiksint laikrodžiui ir artėjant „Brexit“ valandai, Europos miestai varžosi...

Šaltis jau greit sukaustys Lietuvą: ruoškitės – bus ir sniego pusnų (24)

Sekmadienio naktį maloniai paspaus šaltukas ir kai kur truputį pasnigs. Rimtesnio sniego sulauksime...

Žemė atakuoja Marsą: mokslininkai papasakojo, kokie pavojai tyko žmonių Raudonojoje planetoje (40)

Turbūt daugelis matėte filmų apie taikius Žemės gyventojus atakuojančius agresyvius marsiečius....

Nepilnametės išžaginimas mokyklos personalo nesukrėtė: visos jos čia tokios (202)

Stūmė, spyrė kojomis, kando. Prievartautojas atsitraukė, tačiau grįžo ir su visa jėga...

Praėjus 32 metams po mažamečių nužudymo trūko žudiko kantrybė teisme paskelbta siaubą keliančių nuotraukų (33)

Didžiojoje Britanijoje paskelbtas nuosprendis didžiulio atgarsio visuomenėje sulaukusioje byloje:...

Ne visi pedagogai verti šio vardo: šaukštas deguto sugadino medaus statinę (59)

Įžengusius į kabinetą rimtomis akimis nužvelgia trys iškiliausi Lietuvos partizaninių kovų...

Vytautas Landsbergis: negalima žiūrėti į gerovę tik iš ekonominės perspektyvos (2420)

Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS–LKD ) garbės pirmininkas,...

Kristina susirūpino, ką valgo, kai smarkiai susirgo: pakeitusi kelis dalykus, dabar jaučiasi puikiai (24)

Vilnietė Kristina Bondar sveika mityba susidomėjo stipriai sušlubavus sveikatai. Moteris buvo...

7 raudonosios arbatos privalumai (8)

Raudonoji ( rooibo s) arbata – tai raudonoji žolelių arbata, gaminama iš fermentuotų...