Nepaisant įvairių stereotipų, susijusių su pirmosios kartos elektromobiliais, šiemet Europoje elektra varomų automobilių paklausa augo gerokai didesniais tempais, nei kas nors galėjo prognozuoti.

2020 m., pasaulinės pandemijos įkarštyje, visiškai elektrinių automobilių Europoje parduota net 740 tūkst. vienetų – tai yra net 105 proc. daugiau negu 2019-aisiais. 2021-ieji elektromobilių gamintojams taip pat gali tapti rekordiniai – vien per pirmąjį šių metų pusmetį elektromobilių pardavimo apimtys pašoko net 147 proc.

Didelis susidomėjimas elektromobiliais pastebimas ir Lietuvoje, kur nuline CO₂ emisija pasižyminčių transporto priemonių paklausa pučiasi sulig kiekvienu mėnesiu, o benzininius arba dyzelinius variklius turinčių modelių vairuotojai galiausiai ryžtasi išbandyti automobilius, kuriems žadama šviesi ateitis.

Vienas tokių yra IT sprendimų bendrovės „Dineta“ įkūrėjas Edvardas Remeika. Jis po ganėtinai ilgų svarstymų, gausybės elektra varomų automobilių apžvalgų vertinimo ir teigiamų bei neigiamų atsiliepimų apie elektromobilius skaitymo šiemet benzinu varomą automobilį iškeitė į elektrinį „Kia e-Niro“ visureigį.

Elektromobilis – ne tik trumpoms kelionėms

Įvairiomis sąlygomis elektrinį SUV modelį išbandęs E. Remeika tikina, jog vienas pagrindinių veiksnių perkant elektromobilį turėtų būti baterijos talpa ir nuvažiuojamas atstumas. Be abejonės, didžiulę įtaką turi ir baterijos įkrovimo sparta, nes nuo jos priklauso, kaip greitai bus papildytos energijos atsargos.

„Esant tokiai elektromobilių įkrovimo stotelių infrastruktūrai, didesnė baterijos talpa padeda išvengti įvairiausių netikėtumų. Pavyzdžiui, kuomet norima įkrovimo stotelė yra užimta arba neveikia“, – pasakoja pašnekovas.

Elektrinis „Kia e-Niro“ siūlomas su skirtingos talpos baterijomis – 39,2 kWh ir 64 kWh. Būtent pastarosios versijos privalumais džiaugiasi E. Remeika – didesnės talpos baterija suteikia galimybę viena įkrova įveikti net iki 455 km atstumą. Šis rodiklis išauga iki net 615 km, jeigu elektromobiliu važinėjama tik mieste.

Atsižvelgęs į „Kia e-Niro“ visureigio kainą, siūlomą baterijos talpą ir nuvažiuojamą atstumą, E. Remeika be didelių svarstymų pasirinko būtent šį elektromobilį.

„Net ir dabar naujų elektromobilių rinkoje nėra nieko panašaus, kas galėtų pasiūlyti tokį gerą kainos, komforto įrangos ir nuvažiuojamo atstumo santykį“, – pasirinkimą pagrindžia pašnekovas.

Rekomenduoja planuoti kelionę iš anksto

Nors įprastai elektromobiliai laikomi veikiau transporto priemone, skirta judėti gyvenamojoje vietovėje, netinkama ilgoms kelionėms tarp miestų ar juo labiau į užsienio šalis, tūkstančius kilometrų su „e-Niro“ įveikęs E. Remeika pasiryžęs šią nuostatą paneigti. Žinoma, yra ir tam tikrų sąlygų, pavyzdžiui, vairuojant elektromobilį keliones teks planuoti šiek tiek kruopščiau, nei į jas leidžiantis vidaus degimo varikliu varomu automobiliu.

Dėl dar nepakankamai išplėtotos Lietuvos įkrovimo stotelių infrastruktūros, planuodamas tolimesnę kelionę, pašnekovas tam tikrus taškus ant „i“ mėgsta susidėlioti iš anksto.

„Geriau iš anksto susirasti maršrute pasitaikančias įkrovimo stoteles ir, prireikus, užsiregistruoti atitinkamų tiekėjų paslaugų platformose. Kelionės metu, sustojus prie įkrovimo stotelės, nereikės ieškoti reikalingų programėlių, skaityti registracijos instrukcijų ir gaišti laiko“, – pataria elektromobilio savininkas.

„Ilgesnėse išvykose labai praverčia programėlės, leidžiančios suplanuoti kelionės maršrutą, įtraukiant norimas įkrovimo stoteles. Taip elektromobilių vairuotojai išvengs papildomų nepatogumų ir aiškiau susidėlios dienos planus“, – rekomenduoja E. Remeika.

Vis dėlto į tolimesnes keliones elektromobiliu vykti nebijantis vyras pripažįsta, jog keblumų gali pasitaikyti dėl įvairių priežasčių.

„Maža baterijos talpa, be abejonės, riboja galimybę laisvai keliauti. Pavyzdžiui, prastas elektromobilio našumas ir 40 kWh talpos baterija privers dažniau sustoti ir papildyti išsekusį akumuliatorių. Kita vertus, jeigu įkrovimo stotelių tinklas būtų platesnis, anksčiau išvardyti veiksniai būtų neaktualūs“, – įžvalgomis dalijasi pašnekovas.

„Tačiau išvystyta infrastruktūra garsėjanti Estija šiandien tiesiog nėra pritaikyta moderniems elektromobiliams. Didžioji dauguma įkrovimo stotelių turi senovišką „Chademo“ jungtį, kurią palaiko tik senesni elektromobiliai. O greitojo įkrovimo stotelių tinklas kol kas pernelyg siauras“, – priduria E. Remeika.

Diskomforto keliaujant – nebėra

Šeimoje du automobilius turintis E. Remeika neslepia – šeimai nusprendus išvykti į kelionę, nesvarbu, ar tai būtų Lietuvos pajūris, Latvijos sostinė, ar kalnuotoji Zakopanė, renkasi ne dyzelinį universalą, o elektrinį „Kia e-Niro“.

„Kelionė į Lenkiją – mūsų pirmoji rimta kelionė elektromobiliu. Nors į ją išvažiavome su rožiniais akiniais, rimtesnių nesklandumų sugebėjome išvengti“, – kelionės prisiminimais dalijasi vyras.

Prieš tai E. Remeika užsiregistravo viename didžiausių Lenkijos „Greenway“ įkrovimo stotelių tinkle, kuriame elektromobilio įkrovimo kainodara yra palanki ilgus atstumus norintiems įveikti keliautojams.

Be to, „Greenway“ įkrovimo stotelių tinklas leidžia nesijaudinti dėl įkrovimo stotelių trūkumo. Vien maršrute nuo Suvalkų iki Varšuvos galima rasti 8 mokamas įkrovimo stoteles – jos padeda išvengti ilgų eilių, nutįsusių prie nemokamų įkrovimo stotelių.

„Šioje kelionėje, ypač atgal nuo Varšuvos, judėjome didžiausiu leistinu greičiu. Iš Varšuvos į Kauną sugebėjome grįžti per daugmaž 5 valandas, o tai prilygsta kelionei automobiliu, kuris turi benzinu ar dyzelinu varomą variklį“, – priduria E. Remeika.

Antras automobilis bus elektrinis

Dėl nedidelio viena įkrova nuvažiuojamo atstumo ir daugelio vairuotojų poreikių negalėjusios patenkinti baterijų talpos dar prieš keletą metų elektromobilius rinkosi tik antro šeimos automobilio ieškantys pirkėjai. Visgi modernūs elektriniai automobiliai, pasižymintys tiek dideliu nuvažiuojamu atstumu, tiek sparčiu įkrovimu, šiandien gali atlikti ne tik antraplanį vaidmenį, be to, mažomis eksploatacijos išlaidomis gerokai pranoksta dyzelinius ar benzininius konkurentus.

Prieš pusmetį įsigytu „Kia e-Niro“ elektromobiliu 18 tūkst. km jau įveikęs E. Remeika neslepia, jog kita jo transporto priemonė bus tik elektrinė.

„Nukeliavome 18 tūkst. kilometrų. Elektromobiliui įkrauti skyrėme 300 eurų. Visa ši suma buvo išleista kelionėse, automobilio baterijas įkraunant mokamose įkrovimo stotelėse.

Jeigu tokį patį atstumą būtų reikėję įveikti automobiliu, turinčiu benzininį variklį, kurio vidutinės sąnaudos užmiestyje siekia 7 litrus 100 km, o benzino kaina – 1,20 euro, išlaidos degalams būtų išaugusios iki 1 200 eurų“, – skaičiuoja vyras.

E. Remeika taip pat pabrėžia, jog į šiuos skaičiavimus nėra įtraukta techninė priežiūra, kuri tradiciniams automobiliams atsieina kelias šimtines. Tuo tarpu jo vairuojamo „e-Niro“ pirmojo planinio techninio patikrinimo kaina siekė vos 20 eurų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (68)