aA
Trys automobilių temomis rašantys profesionalūs žurnalistai praėjusią savaitę sėdo prie naujųjų „Peugeot 208“ vairo ir varžėsi Ekologiniame žygyje dėl mažesnių degalų sąnaudų, siekdami išbandyti savo sugebėjimus ir naujausią Prancūzijos gamintojo dyzelinių variklių technologiją. Dalyvių rezultatai pranoko lūkesčius: jie ne tik labai ekonomiškai įveikė nustatytą maršrutą, bet ir džiaugėsi proga apžiūrėti lankytinas mūsų šalies vietas.
© Artūro Žuko nuotr.

Ekipažai varžėsi su visiškai vienodais naujaisiais „Peugeot 208“ modeliais, turinčiais ekonomišką 100 arklio galių 1,6 „BlueHDi“ dyzelinį variklį. Varžybų tikslas buvo trasą įveikti bent jau neviršijant gamyklos nurodytų vidutinių degalų sąnaudų – 3,4 l/100 km.

Visoms trims komandoms ši užduotis pavyko nesunkiai. Maža to, visų dalyvių rezultatai gerokai viršijo lūkesčius.

Pirmąją vietą užėmę žurnalistai Jurgis Paplaitis ir Ramūnas Pletkus distanciją įveikė vidutiniškai sunaudodami vos 3,06 l degalų šimtui kilometrų. Antrą vietą iškovojo Linas Butkus ir Dina Sergijenko, jų rezultatas – 3,12 l/100 km. Treti liko Egidijus Babelis ir Aidas Bubinas, kurių rezultatas taip pat itin ekonomiškas – 3,15 l/100 km.

„Ekonominio važiavimo varžybos – tai puiki galimybė įrodyti ką sugebi prie automobilio vairo. Jei greičio varžybose klaidos kaina itin didelė, tad čia rizikuoji nebent sudeginti daugiau degalų. Bet tai nereiškia, kad įtampos nėra – visi nori nugalėti, tad dienos gale jauti nuovargį, o ir be nuolatinių treniruočių pasiekti gerą rezultatą vargu ar pavyks.

O šiose varžybose labiausiai nudžiugino ne tik užimta pirma vieta, bet ir tai, kokiu automobiliu teko važiuoti. „Peugeot 208“ savyje apjungia ir dailią išvaizdą, ir puikiai suderintą pakabą, ir mažas degalų sąnaudas – ši subalansuotų savybių visuma lėmė, kad buvo ne tik pasiektas puikus rezultatas, bet ir kelionė neprailgo“, – komentavo nugalėtojų ekipažo pilotas J. Paplaitis.

Visi dalyviai nuvažiavo maždaug po 270 km, suvartoję tik apie 8 l kuro. Vidutinis dalyvių greitis svyravo tarp 53 ir 58 km/val. Atsižvelgiant į tai, kad būta ne vieno sustojimo ir pervažiuota nemažai gyvenviečių bei žvyrkelių, rezultatas tikrai įspūdingas. Įdomu ir tai, kad ekonomiškiausiai važiavęs nugalėtojų ekipažas užfiksavo ir didžiausią, 58 km/val. vidutinį greitį.

Ekonominio važiavimo varžybos „Peugeot EcoCup“ – tai tradicinės mažiausių degalų sąnaudų varžybos, kurias „Peugeot Baltic“ su „Ecodriving.lt“ organizuoja jau ne pirmą kartą. Organizatoriai pažymi, kad kiekvieną kartą pasiektas rezultatas yra mažesnis nei gamyklos nurodyti duomenys.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kodėl „Porsche“ užvedimo spynelę montuoja kairėje vairo pusėje? (36)

Jei jūsų automobilis vis dar turi užvedimo spynelę, kurioje vairo pusėje ji yra? Spėtume, kad...

Aukcione galima įsigyti dvivietį Marilyn Monroe kabrioletą (1)

Juodas kino žvaigždės Marilyn Monroe kabrioletas gali būti parduotas už pusę milijono dolerių...

Kodėl policijos automobiliai naudoja mėlynas ir raudonas šviesas (12)

Policijos automobiliai yra ryškiai paženklinti, kad būtų atpažinti net iš didesnio atstumo....

Kalba apie naują automobilių vagysčių metodą: kauniečio mašiną bandė išvežti kaip „nupirktą“ (46)

Įsivaizduokite situaciją, kai prie jūsų automobilio atvažiuoja „tralas“, o jo vairuotojas...

Kodėl automobiliai negaminami iš nerūdijančio plieno: atsakymas paprastesnis nei galvojate (87)

„ Mazda MX-5 “, „ Alfa Romeo Spyder“, klasikiniai „ Fiat 500 “ bei „Mini“ ir...

Top naujienos

Parduotuvių darbas sekmadieniais: lietuviai pasidalijo į dvi stovyklas (6)

Prekybos tinklų darbo laikas sekmadieniais – vis dar neišspręstas klausimas. Seime sprendimas...

Dramų šeimose grimasos: prestižiniame sostinės rajone praskeltos galvos, kraujas ir be galo išsigandęs aštuonmetis (365)

Į iškvietimus vykstanti vaiko teisių apsaugos specialistė su DELFI sutiko pasidalinti istorijomis,...

Žiemos ar vasaros laikas: kurį pasirinks Lietuva? apklausa (477)

Sveikatos apsaugos ir švietimo ekspertai sutaria, kad praktikos sukioti laiką kiekvieną pavasarį...

Baltarusį sužavėjo apsilankymas „Žalgirio“ arenoje: mokykitės ekonomikos iš lietuvių! (2)

Baltarusių žurnalistas Antonas Rogačius praėjusį penktadienį lankėsi Kauno „Žalgirio“...

Paaiškino, kada automobilyje reikia antro atsarginio rato, o kada – kąstuvo (3)

Ką pravartu automobilyje turėti žiemos metu, kad ji neužkluptų netikėtai? Galbūt nieko, nes...

Lietuvių pamėgtoje saloje – galinga stichija: bangos tiesiog nušlavė apartamentų balkonus (49)

Gavus pranešimų apie smarkią audrą, dėl saugumo evakuotos kelios dešimtys lietuvių pamėgtos...

Klientai perrašo taisykles: ką daryti įmonėms, kurioms kilo didelė grėsmė (31)

Gyvename kliento amžiuje, kai jie perrašo verslo taisykles ir verčia įmones nuolat sukti galvą,...

Apie gimdymą be rožinių akinių: pasakė, ko moterys bijo labiausiai (16)

Ar įmanoma pasiruošti gimdymui ir numatyti visus įmanomus variantus? O pasiruošti jiems? Klausytis...

Prabilo dramatiškai iš Šiaurės Korėjos pabėgęs karys, jis – generolo sūnus (24)

Šiaurės Korėjos karys, kuris pernai lydimas kulkų pabėgo į Pietų Korėją , yra generolo...

Naujas turistinis maršrutas Mažojoje Lietuvoje: šis kraštas nuo seno viliojo skanaus maisto gerbėjus (4)

Tilžės sūris, vofeliai, kafija – tai tik keli Mažosios Lietuvos skanėstai, apie kuriuos...