aA
Už automobilio vairo slalomo aikštelėje jis sėdo būdamas dešimties ir jau tada suprato, jog neturėtų varžyti didžiausios savo aistros – noro lenktyniauti. Šiandien 32-ejų Dominykas Butvilas yra viena ryškiausių Lietuvos ralio žvaigždžių, iškovojusių ne vieną šalies čempiono titulą ir žibanti Europos lenktynininkų elite, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Dominykas Butvilas tapo "Alfa Romeo" ambasadoriumi Lietuvoje
Dominykas Butvilas tapo "Alfa Romeo" ambasadoriumi Lietuvoje
© Įmonės archyvas

Automobilis šiam sportininkui – ir kasdien naudojama transporto priemonė, ir įrankis, ir komandos draugas. Todėl paklaustas, kokias automobilio savybes labiausiai vertina, D. Butvilas išskiria puikaus valdymo, komforto, dinamiškumo, patikimumo ir išvaizdos kriterijus. Būtent pastaruosius atitinka SUVAlfa Romeo Stelvio“, kurio privalumus lenktynininkas, tapęs „Alfa Romeo“ prekės ženklo ambasadoriumi Lietuvoje, išbandys automobilį vairuodamas artėjančius metus.

Dominykai, su automobiliais susipažinote labai anksti. Ar dabar save galėtumėte įsivaizduoti ne už vairo?

Visas mano gyvenimas susijęs su automobiliais, sportu, vairavimu. Nuo vaikystės už vairą ir greičio pedalą nebuvo nieko įdomiau. Dešimties sėdus prie vairo, po kelių savaitgalių trasoje tapo aišku – visada turėtas noras lenktyniauti niekur nedings, o kai pradėjo sektis, nebegalėjau sustoti.

Žinoma, lenktynės nėra visas mano gyvenimas – tai jo dalis, kurios nenorėčiau keisti. Turiu aistrą ir motociklams – jais važiuoju kiekvieną savaitgalį, o vasarą, kai tik geras vėjas, lekiu prie jūros kelti jėgos aitvarą. Taip pat bent du kartus per savaitę žaidžiu paplūdimio tinklinį, jau porą metų lankau tinklinio treniruotes.

Įspūdžių daug, o tikriausiai toks ir lenktynininko gyvenimas – greitis, nuotykiai, pergalės ar pralaimėjimai, bet nė lašo nuobodulio. Ar tokia realybė ir ar dažnos lenktyniaujant klaidos, kurių, turėdamas galimybę, nekartotumėte?

Bet koks profesionalus užsiėmimas reikalauja įgūdžių, darbo, atsidavimo. Pergalės yra saldžios, bet jų skonis trunka labai trumpai ir reikia grįžti prie darbo. Pats lenktyniavimas – tik ledkalnio viršūnė, palyginus su pasiruošimu, treniruotėmis, net finansų paieška. Tačiau sutinku – nuobodu nebūna. Kalbant apie klaidas, visada norisi pakeisti tą akimirką, kai jas padarai. Per daugiau nei 200 dalyvautų varžybų, pastarųjų, žinoma, būta. Nors sakoma, kad iš klaidų mokomės, šiuo atveju avarijos sulėtina progresą.

Dominykas Butvilas tapo "Alfa Romeo" ambasadoriumi Lietuvoje
Dominykas Butvilas tapo "Alfa Romeo" ambasadoriumi Lietuvoje
© Įmonės archyvas
Dominykas Butvilas tapo "Alfa Romeo" ambasadoriumi Lietuvoje
Dominykas Butvilas tapo "Alfa Romeo" ambasadoriumi Lietuvoje
© Įmonės archyvas

Tokių klaidų patartina nedaryti ir vairuojant kasdien – kokiais saugaus vairavimo patarimais galėtumėte pasidalinti?

Vairuotojai dažnai nespėja į avarines situacijas sureaguoti dėl netinkamo pasiruošimo ir neteisingai laikomo vairo. Dažnai tai lemia ydingas sėdėjimas. Svarbu ir pašalinė veikla prie vairo. Visada sakau: vairuodamas – vairuok. Jei, užsidegus žaliam šviesoforo signalui, visi pajudėtų laiku – sankryžos pralaidumas kaipmat pagerėtų. Manau, Lietuvoje vairavimo kultūra yra dar tik ankstyvoje paauglystėje ir tiki formuojasi, auga.

Tad kokia būtų pagrindinė gero vairuotojo ir, kartu, automobilio savybės?

Gatvėje – kantrus vairuotojas. Geras vairuotojas turi stebėti, kas vyksta aplink. Tinkamai reaguodamas, gali saugiai manevruoti, numatyti avarines situacijas ir pastarųjų išvengti. O štai sutelkus dėmesį į telefoną, navigaciją, išlieka nemaža klaidų tikimybė.

Kalbant apie automobilį, man svarbiausia neprarasti ryšio su keliu. Dabar per daug robotiškumo. Pavyzdžiui, hidraulinis vairo stiprintuvas, perduodantis priekinių ratų sukibimą į rankas ir vairą, elektronikos pasaulyje tampa privalumu. Taip pat labai vertinu patikimumą.

Ar dėl šios priežasčių ir nutarėte sėsti už „Alfa Romeo Stelvio“ vairo?

Esu iš žmonių, jaučiančių silpnybę geriems itališkiems dalykams. Atsiradus galimybei išbandyti šiuos automobilius, man įspūdį paliko išlaikytas jų vairavimo džiaugsmas. Kiti yra per daug vienodi, neįdomūs, ne tokie charakteringi. Su „Alfa Romeo“ mūsų charakteriai sutapo.

Šie automobiliai sukurti vadovaujantis panašia filosofija – išlaikyti vairavimo malonumą, geras valdymo savybes. Tokia jų stiprybė: geras balansas tarp dinamikos ir komforto. Dažnai pastarąjį, siekiant dinamiškumo, gamintojai paaukoja. Tačiau „Alfa Romeo“ visa tai suderino. Be to, pagamino gražų automobilį. Visos šios stiprybės tinka kiekvienam, mėgstančiam vairuoti ir vertinančiam išskirtinumą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Ekspertas pabrėžė, į ką atkreipti dėmesį perkant pirmąjį automobilį jaunuoliui

Mokslo metams einant į pabaigą, abiturientai pradeda dairytis vieno svarbiausių pirkinių –...

A. Juknevičius parodė, kiek lieka atliekų po Dakaro

Dakaro lenktynės automobilių sporto mylėtojams yra bene laukiamiausias įvykis metuose,...

Šeštadienį startuosiančiame „Moterų ralyje“ kvies įsivaizduoti taiką

Gegužės 28 d., startuoja didžiausias Lietuvoje automobilių sporto renginys, skirtas moterims –...

Nauja technologijų era: kas sieja tokias įmones kaip „Citroën“ ir „Amazon“?

Bendrovė „Stellantis“, valdanti tokius automobilių prekių ženklus kaip „ Citroën “, „...

Vilniuje sušvis „Mercedes“ žvaigždė

Po dviejų pandemijos metų „MB mėgėjų klubas“ subūrė visus „ Mercedes-Benz “ vairuotojus...

Top naujienos

Delfi PliusEglė Gatelytė

„Dėl Ukrainos tampame pajuokos objektu“: vokiečių atsargos pulkininkas garsiai ištarė jau seniai sklandantį įtarimą (3)

„ Karas Ukrainoje labai dinamiškas, Rusijos kariuomenė bando apsupti didžiuosius miestus...

Po laidotuvių – siaubinga egzekucija kapinėse prie Vilniaus: tai buvo tikras šėtoniškas vakarėlis (N-18)

Tai buvo tikras šėtoniškas vakarėlis, kurį du vyrai surengė savo gimtojo kaimo kapinaitėse –...

Lietuviai dovanos Ukrainai garsųjį droną „Bayraktar“: surinkti 5 mln. eurų (4)

„Laisvės TV“ šeštadienį surinko reikiamą 5 mln. eurų sumą dronui „ Bayraktar “, kuris...

Delfi PliusVaidas Mikaitis

Šilumos ir egzotikos ieškantiems siūlo prisiminti saulėtą šalį: čia patiks ne tik kainos, bet ir požiūris į lietuvius

Pakalbėkime apie atostogas. Ant mūsų slenksčio jau stovi vasara, tačiau dieną, kai yra rašomos...

„Žalgirio“ fanus su komanda susitaikyti kvietęs Maksvytis pasidžiaugė geru sprendimu dėl Mareko

„Sunkios rungtynės. „Šiauliai“ namie žaidžia su daug didesne energija. Mus antrame ir...

Karas Ukrainoje. Rusija skelbia užėmusi strategiškai svarbų miestą Rytų Ukrainoje Ukraina: mūšiai dėl Lymano tebevyksta

Jau 94-oji Rusijos karo prieš Ukrainą diena. Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis apkaltino...

Delfi PliusAgnė Keizikienė

Emocinė neištikimybė: išvardijo ženklus, kuriuos pastebėjus, turėtumėte sunerimti

Turite antrąją pusę, esate su juo laiminga, bet vis daugiau bendraujate su kolega, o gal tiesiog su...

„Mados infekcija“: pristatytos įspūdingos antrosios dienos kolekcijos Su nuotraukų galerija; pildoma

Paskutinį gegužės savaitgalį, penktadienį ir šeštadienį, Vilniuje vyko kasmetinis...

Užsienio politikas: už žudymą metavisatoje turėtų grėsti realios bausmės

Žmonės, metavisatoje darantys „rimtus nusikaltimus“, turėtų sulaukti realių baudžiamųjų...

Delfi Plius

Po pokalbių su rusų belaisviais – atviras interviu laidoje: naujos versijos šokiruoja

Vladimiras Zolkinas – ukrainiečių tinklaraštininkas, paskelbęs apie 200 interviu su rusų...