aA
Šiųmetinė Ženevos automobilių paroda priminė nežemiškų gyvybės formų sambūrį. Salėse nebuvo kur statyti kojos tarp 2 mln. dolerių kainuojančių elektromobilių su anglies pluošto egzoskeletais ir 3 mln. dolerių kainuojančių „vabalų“ su reaktyviniais varikliais, galinčių išvystyti iki 135 m/s greitį. Tačiau tuos, kuriems rūpėjo žemiškesni dalykai, pradžiugino stilingas britas, ramiai sau stovintis pačiame šurmulio centre – „žemiškesni“, žinoma, šiuo atveju yra sąlyginis terminas.
David Brown Automotive sukūrė "Speedback Silverstone Edition"
David Brown Automotive sukūrė "Speedback Silverstone Edition"
© Gamintojo archyvas

520 tūkst. svarų sterlingų kainuojantys „Speedback GT“, kuriuos demonstravo „David Brown Automotive“, yra rankomis sukurta odė praeičiai. Atidarykite jų dureles, elegantiškas ir pailgintas kaip moteriška pirštinaitė, ir pasigėrėkite tokiais akį glostančiais džiaugsmais kaip riešutmedžio vairas, tartano interjeras, rankomis pinti odiniai akcentai, emaliuoti iškylų rinkiniai ir sidabruoti įrankiai, sumaniai paslėpti bagažinėse. Raudonas it rubinas „Speedback GT“, stovintis pačiame ekspozicijos centre, atrodė kaip iš akies luptas „Jaguar“, kurį būtų galėjusi vairuoti Jane Birkin – bent jau iš priekio. Iš galo jis atrodė kaip gracingas „Aston Martin“.

Greičiausiai spėtumėte, kad tai – vieno ar kito perdirbinys. Iš tiesų automobiliai atnaujinami panaudojant originalią važiuoklę, transmisiją ir stabdžių sistemą iš „Jaguar XKR“ – to paties, kurį galima išvysti filme „Pasveikink mirtį kitą dieną“ („Die Another Day“) – su specialiai pagamintu aliuminio korpusu, primenančiu „Aston Martin DB5“. Tą patį, kurį agentas 007 vairavo filme „Auksapirštis“ („Goldfinger“).

Nusivylė esamais

Davidas Brownas, Anglijoje įsikūrusio „Silverstone“ gamintojo „David Brown Automotive“ steigėjas, šiuos automobilius pradėjo pardavinėti 2014 m. – po to, kai pats sudalyvavo vintažinių automobilių ralyje ir liko nusivylęs „Ferrari Daytona“, kurį buvo pasiskolinęs specialiai tai progai. (Taip jau sutapo, kad „Aston Martin“ įsteigė kitas Davidas Brownas, kurio inicialais „DB“ buvo pavadinti automobilių modeliai – DB5, DB9 ir t.t. Šis „DB“ mirė 1993 metais.)

„Vairuoti buvo sunku, stabdžiai apgailėtini, o ir galia visiškai nekokia, – tąsyk D. Brownas pasakė apie „Daytona“. – Reikia pripažinti, kad buvo labai nepatogu.“

Vos po dviejų dienų jis buvo priverstas palikti ralį dėl to, kad ties antra pavara užstrigo automobilio pavarų dėžė.

Po šios nemalonios patirties D. Brownas susimąstė, kaip smagu būtų vairuoti automobilį, kuriame derėtų išvaizdžių maždaug 1970-aisiais sukurtų automobilių stilius ir šiuolaikinės technologijos – tokie dalykai, kaip oro kondicionierius, vairo stiprintuvas, diskiniai stabdžiai ir padori garso sistema. Taigi D. Brownas nutarė bendradarbiauti su „Land Rover“ dizaineriais ir pasamdė 40 darbininkų, kurie padėjo pagaminti pirmąjį „Speedback GT“ – o vėliau, tik šiais metais, prie kolekcijos prisidėjo ir kone iki skausmo žavingi „Mini“.

Šie klasikiniai „gran turismo“ automobiliai gali patogiai nukeliauti ilgus atstumus, tačiau iš kiekvieno jų linkio spinduliuoja vitanžinio automobilio žavesys.

Dėl įdėto darbo „XKR“ kainos (naujų) svyruoja 90 tūkst. dolerių ribose, naudotą svetainėje „Autotrader“ galima įsigyti už 27-47,5 tūkst. dolerių. D. Browno atstovai teigia, kad pagaminti kiekvieną „Speedback“ užtrunka apie 8 tūkst. valandų, maždaug devynis ar dešimt mėnesių.

Pardavimai auga kasmet

„David Brown Automotive“ vargiai pavadintum pirmuoju gamintoju, kuris iš senovinių automobilių mažomis partijomis gamina šiuolaikinius brangakmenius. Panašu, kad dauguma tokių autodirbtuvių įsikūrusios Kalifornijoje. Pavyzdžiui, Rodui Emory ir Jonathanui Wardui priklausančios dirbtuvės uždirba neblogą pinigą iš „Porsche“ ir sunkvežimių, o kiti, tarkim, mieliau kuria vienetines fantazijas „Ferrari“ tema; šiuo metu iš jų geriausiai žinomas „Singer Vehicle Design“. „Singer“ Ženevoje pristatė savo specialų projektą: 1,8 mln. dolerių kainuojantį „superlengvą“ „Porsche DLS“, perdarytą iš 1990-ųjų „964“ ir sukurtą bendradarbiaujant su lenktynių kompanija „Williams Advanced Engineering“.

Minėtasis automobilis, kuris debiutavo „Goodwood Festival of Speed“, lipa ant kulnų kitiems šešiaženkliams „Singer“ modeliams, kurie tapo labai populiarūs tarp kolekcininkų. Laukimo laikas gali svyruoti nuo metų iki trejų, priklausomai nuo pirkėjo garsumo arba nuo to, kaip gerai jis ar ji sutaria su įmonės steigėju Robu Dickinsonu, buvusiu britų roko grupės „Catherine Wheel“ lyderiu.

„David Brown Automotive“ verslas taip pat sekasi puikiai. Kasmet pardavimai tik auga, o 2018 m., pasak Ženevos stende kalbinto atstovo, buvo parduoti net aštuoni „Speedback“. Autodirbtuvės atstovas Peteris Haynesas tvirtina, kad per metus jie gali pagaminti nuo penkių iki dešimties „Speedback“, o šiemet ketina pagaminti penkiasdešimt „Mini Remastered“ modelių (tai bus pirmieji pilni gamybos metai); 2020 m. apsukos turėtų išaugti net iki šimto automobilių per metus. Šiemet dauguma naujų modelių dar tik bus demonstruojami parodose, penki iš jų – Ženevoje: nuo 75 tūkst. kainuojančio „Mini“ iki 620 tūkst. „Speedback Silverstone Edition“.

Autodirbtuvė ruošiasi pagaminti iš viso tik dešimt „Silverstone Edition“; priklausomai nuo pasirinkto modelio, tokio automobilio kaina gali siekti ir milijoną dolerių. 601 arklio galios dvivietis modelis nuo standartinio „Speedback“ skirsis emalio ženklinimu išilgai grakštaus priekio ir šonų, charakteringomis grotelėmis, 20 colių ratlankiais, dvigubais LED žibintais, kaustytais tamsia keramika ir chromu, bei salonu, primenančiu klasikinio reaktyvinio lėktuvo kabiną – su senovinėmis odinėmis sėdynėmis ir kitomis elegantiškomis detalėmis. Ten, kur būtų galinės sėdynės, galima laikyti pagal užsakymą pagamintą bagažo rinkinį. Salone veikia palydovinis ryšys, „Bluetooth“, parkingo jutikliai ir „Bowers & Wilkins“ garso sistema. Trumpai tariant, jis panašus į kitus modelius, tik dar geresnis.

Ir nors jo V8 variklis per 4,2 sekundes išvysto 27 m/s greitį, o didžiausias greitis siekia 70 m/s, – rekordiniu nepavadinsi, – šis automobilis toks pat retas ir prestižinis, kaip ir anie milijonus dolerių kainuojantys hiperautomobiliai. Iki parodos pabaigos jis buvo beveik išparduotas.

Bloomberg
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
4.2222

Dizaineris paaiškino, kodėl tam tikrus automobilių atnaujinimus sunku pastebėti

Automobilių rinka tapo itin dinamiška, ypatingai – per pastarąjį penkmetį. Daugelis gamintojų...

Vairuotojai rankomis sustabdė grėsmingai riedantį automobilį

Jei ne greta sustojusių automobilių vairuotojai, dar nežinia, kaip būtų pasibaigęs vienoje iš...

Visureigiams užplūdus rinką, ekspertai pasakoja, kaip nepasimesti gausoje

Kažkada buvę nišiniai automobiliai, šiandien visureigiai yra pats populiariausias automobilių...

Aktualus klausimas šiandien: kada verta rinktis naują, o kada – naudotą automobilį

Kovo mėn. Europoje naujų automobilių pardavimai krito 18,8 proc. ir šis kritimas jau yra...

Ekspertai stebisi: jei medikų pagalbos nori visi, nepriklausomai nuo amžiaus, kodėl nesirūpiname senomis mašinomis?

Nors Lietuvą galima drąsiai vadinti automobilininkų šalimi, ganėtinai senas autoparkas lemia ir...

Top naujienos

Delfi PliusVytautas Bruveris, laida „Kaip pas žmones“, Virginija Spurytė

Istoriko įžvalga: Putinas daro tai, ko net neįmanoma įsivaizduoti (1)

Rusijos sukeltas karas Ukrainoje , jo eiga ir pabaiga po gegužės 9-osios minėjimo Maskvoje...

Mados ekspertė įvertino „Eurovizijos“ dalyvių stilių: nuo blogiausių iki geriausių įvaizdžių

„Eurovizija“ – ne tik muzikos, bet ir teatro, šokio, mados renginys. Visapusiškas šou ....

Erdoganas: Turkija neištars „taip“ Švedijos ir Suomijos narystei NATO papildyta (5)

Turkijos prezidentas Recepas Tayyipas Erdoganas pirmadienį pareiškė, kad jo šalis nepritaria...

Delfi PliusSniego pilys

Kaip SSRS „nebuvo“ korupcijos: už kyšį tapdavo milicijos viršininku ar ministru, o iš vogto aukso gaminosi virdulius su Brežnevo atvaizdu

Vienas stalinizmo laikų mitų – teisingas teismas. Korupcija milicijoje, teismuose buvo neretas...

Karas Ukrainoje. Ukrainos kariai prasibrovė iki pasienio su Rusija: pone prezidente, mes čia! Ukraina atrėmė Rusijos bandymą pasiųsti karius į Sumų sritį

Ukraina pirmadienį rengiasi naujam Rusijos puolimui rytiniame Donbaso regione, Kyjivui pareiškus,...

Filipinų salose su vyru atostogavusi Laura: vietinėms moterims buvo nesvarbu, kad esu šalia, – darė viską, kad jį suviliotų

Neretai jaunavedžiai vyksta į Filipinus savo medaus mėnesio praleisti. Įstabių tropikų salų...

Šventė Panevėžyje: „Žalgirį“ pamokęs „Lietkabelis“ išlygino serijos rezultatą (1)

Dar vienoje Lietuvos krepšinio lygos („Betsafe-LKL“) pusfinalio serijoje – lygybė. Visiškai...

Delfi PliusBloomberg News

Pavojingas momentas Putinui: iš Maskvos orbitos svarsto trauktis dar kelios šalys

Rusijos prezidento Vladimiro Putino invazijai į Ukrainą stringant, kitos buvusios sovietinės...