Šiemet jau 20-ą kartą dešimt automobilių žurnalistų bandys visus naujausius automobilius ir išrinks Lietuvos „Metų automobilį 2017“. Kas jie tokie ir kokiais kriterijais remdamiesi išrinks patį geriausią?
Valdas Valiukevičius
© Egidijaus Babelio nuotr.

Gruodžio 10 dieną bus paskelbti geriausi Lietuvoje parduodami automobiliai šeimai, verslininkams, geriausi visureigiai ir sportiškiausi modeliai, bei kitų nominacijų nugalėtojai. Bet pagrindinis geriausio metų automobilio titulas tenka tik vienam, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Dėl jo šiemet varžysis 35 kandidatai, jau pasirodę ar tik kitąmet Lietuvos rinkoje pasirodysiantys automobilių modeliai. Atsakingą darbą išrenkant geriausią iš geriausių atliks 10-ies automobilių specialistų komisija, sudaryta iš „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ narių. Susipažinkite su jais ir sužinokite, kokiais kriterijais vadovaudamiesi jie išrinks „Lietuvos metų automobilį 2017“.

Valdas Valiukevičius. „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ prezidentas ir konkurso Lietuvos „Metų automobilis 2017“ projekto koordinatorius. Žurnalo „Keturi Ratai“ vyriausiasis redaktorius ir LNK laidos „Ne vienas kelyje“ prodiuseris. Kasdien vairuoja „Mercedes-Benz GLC“ automobilį.

„Metų automobilį“ Valdas renka nuo pat pirmojo konkurso 1996 metais. Tiesa, jis buvo padaręs kūrybinę 3 metų pertrauką.

Pagrindiniai kriterijai, kuriais vadovaujasi projekto vadovas, yra inovacijos bei kainos ir kokybės santykis automobilyje. Pasak jo, „Metų automobilio“ titulo nusipelno tie automobiliai, kurie pirkėjams siūlo naujausias technologijas ir gerą važiavimo kokybę už priimtiną kainą. Naują modelį jis lygina su kitais šios klasės varžovais bei iki šiol gamintu tos markės modeliu.

Vitoldas Milius. Bene daugiausiai patirties turintis komisijos narys. Nors „Lietuvos metų automobilį“ renka ne nuo pradžių, pirmuosius penkis praleido, jis lietuviškuose rinkimuose naudoja tarptautiniuose konkursuose įgytą patirtį.

Vitoldas Milius
Vitoldas Milius
© Asmeninio archyvo nuotr.

Vitoldas – žurnalo „Autobild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius. Kartu su užsienio kolegomis jis dalyvauja ir „Autobild Auksinio vairo“ (angl. „Golden Steering Wheel“) rinkimuose, kur geriausią automobilį renka žurnalistai iš viso pasaulio. Vitoldui teko rinkti ir Gruzijos bei Indijos metų automobilius.

„Aš turiu tam tikrų kriterijų sistemą, kurią atsivežiau iš tarptautinių konkursų, kuriuose dalyvauju, ir ją pritaikiau sau bei „Lietuvos metų automobiliui“. Kriterijų ten daug, neužteks popieriaus juos visus surašyti. Bet jie leidžia objektyviai įvertinti visus automobilius“, – sakė V. Milius.

Nepaisant to, kad darbe pratęs bandyti visus naujausius automobilių modelius, kasdien važinėja klasika tampančiu „Mercedes-Benz 124“ modeliu.

Renaldas Gabartas. Portalo Alfa.lt žurnalistas, kasdien sėdantis prie „Audi A4“ vairo – „Metų automobilio“ konkurso mohikanas, renkantis geriausius Lietuvos automobilius visus 20 metų nuo pat konkurso pradžios, nepraleidęs nė vienų rinkimų.

Renaldas Gabartas
Renaldas Gabartas
© Asmeninio archyvo nuotr.

„Metų automobilyje“ visada būna tokių modelių, kurie generuoja teigiamas vairuotojiškas emocijas, kurios susijusios su geromis vairavimo savybėmis, pakabos darbu ir variklio dinaminėmis charakteristikomis. Bet Lietuvai ne visada tokių automobilių reikia. Tad stengiuosi nusigręžti nuo pasitenkinimų ir savo balsą skirti universaliausiam automobiliui už prieinamą kainą, kuris tenkintų didžiausios lietuvių dalies poreikius. Antrą vietą visada atiduodu tam automobiliui, kuris man skaniausias“, –ilgametę patirtį, kaip išrenkamas metų automobilis, išdėstė Renaldas.

Dainius Leonavičius. LNK laidos „Ne vienas kelyje“ vedėjas, buvęs lenktynininkas, dabar vairuojantis pilką dyzelinę „Škoda Octavia“. Nepaisant to, meilės automobiliams nė kiek neprarado ir rinkdamas „Metų automobilį“ naujausiuose modeliuose ieško šarmo:

„Kad modelis taptų metų automobiliu, jis turi turėti gerą kainos ir kokybės santykį. Bet aš papildomai ieškau ir išskirtinių automobilių bruožų. Jis turi turėti kažkokį šarmą, jis turi būti individualybė. Aišku, važiavimo komfortas ir saugumas ne paskutinėje vietoje“, – kriterijus vardijo Dainius.

Dainius Leonavičius
Dainius Leonavičius
© Egidijaus Babelio nuotr.

Valdas Juozas Vilūnas. LRT laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės.“ vedėjas, kasdien vairuojantis „Honda Jazz“ sako, kad jau 12 metų vertindamas visus pretendentus į „Lietuvos metų automobilio“ titulą ieško transporto priemonės sau.

Valdas Juozas Vilūnas
Valdas Juozas Vilūnas
© Egidijaus Babelio nuotr.

„Automobilius vertinu pagal kainos ir kokybės santykį bei pritaikomumą sau. Aišku, kas man patiks, galbūt nelabai patiks kitam, bet komisija sudaryta iš 10-ties skirtingų specialistų, turinčių savo poreikius ir skonį automobiliams. Ir tokie rinkimai, kiekvienam modeliui dėliojami pliusai leidžia išrinkti įvairiapusiškai geriausią modelį“, – sakė Valdas, kuris po „Lietuvos metų automobilio“ konkurso sau buvo nusipirkęs jau 5-is patikusius automobilius.

Ramūnas Fetingis. BTV laidos „Autopilotas“ ir „Žinių Radijo“ laidos „Piko minutės“ vedėjas, kasdien važinėjantis „KiaCee‘d GT“ modeliu. Lietuvos „Metų automobilį“ renka 5-us metus ir rinkdamas atsižvelgia į Lietuvos ekonominę situaciją.

Ramūnas Fetingis
Ramūnas Fetingis
© Egidijaus Babelio nuotr.

„Vienas svarbiausių kriterijų renkant metų automobilį yra kainos ir kokybės santykis. Bet juo negalima aklai pasikliauti, nes puikią kokybę siūlo „Premium“ klasės automobiliai už atitinkamą kainą. Nemanau, kad Lietuvoje su tokia ekonomine situacija „Lietuvos metų automobiliu“ galėtų būti „Premium“ klasės modelis. „Lietuvos metų automobilis“ turi būti ne tik gerai važiuojantis, kokybiškas, bet ir įperkamas lietuviui“, – dėstė Ramūnas.

Ilona Steponėnė. Portalo Lrytas.lt „Auto“ skyriaus redaktorė. Kasdien vairuoja „BMW 320d“ universalą. 6-us metus rinkdama Lietuvos „Metų automobilį“ ji pretendentuose ieško įvairiapusiškumo.

Ilona Steponėnė
Ilona Steponėnė
© Egidijaus Babelio nuotr.

„Metų automobilis“ turi turėti visą paketą gerų savybių. Jis turi būti įvairiapusiškas, malonus vairuoti, šiuolaikiškas, o kaina turi atitikti kokybę“, – savo kriterijus įvardijo Ilona.

Paulius Sviklas. Portalo 15min automobilių žurnalistas, „Metų automobilio“ komisijoje esantis jau 3-ius metus. Jis kasdien vairuoja itališką „Alfa Romeo 159“ automobilį su galingu dyzeliniu varikliu, o pasirinkimo kriterijai – inovatyvumas bei kainos ir kokybės santykis.

Paulius Sviklas
Paulius Sviklas
© Asmeninio archyvo nuotr.

„Artėjant naujam konkursui, galima peržvelgti buvusius nugalėtojus – tampa žinoma jų istorija, pasisekimas Lietuvoje ir pasaulyje. Tuomet galima įvertinti, ar paties anksčiau priimti sprendimai renkant geriausią buvo teisingi“, – teigė Paulius.

Jurgis Paplaitis. „Motorų“ žurnalistas. „Metų automobilį“ rinks trečią kartą.

„Pagrindinis dalykas, į kurį atsižvelgiu rinkdamas geriausią: ne tik tai, kad automobilio savybės derėtų su kaina, bet kad mašina turėtų kažkokių išskirtinių bruožų, kurių neturi jo konkurentai tame pačiame segmente. Man patinka unikalūs automobiliai, didelį dėmesį kreipiu į išskirtinumą“, – sakė Jurgis, kasdien vairuojantis užpakaliniais ratais varomą ir gale variklį turintį „Renault Twingo“.

Jurgis Paplaitis
Jurgis Paplaitis
© Egidijaus Babelio nuotr.

Dina Sergijenko. „Verslo Žinių“ transporto ir automobilių rubrikų redaktorė. Mėgsta automobilių tobulinimą, „Stance“ kultūrą, pati vairuoja taip pagražintą „Toyota Corolla“. Antrus metus rinkdama „Metų automobilį“ dėmesį kreipia į prieinamas technologijas.

Dina Sergijenko
Dina Sergijenko
© Egidijaus Babelio nuotr.

„Man svarbu automobilio kaina ir inovacijos. Aukštus balus skiriu tiems modeliams, kurie turi naujausias pažangias technologijas, bet jas pirkėjams siūlo už prieinamą kainą. Aišku, didelį dėmesį kreipiu ir į automobilių kokybę“, – sakė Dina.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Automobilių ratlankių mados: verta investuoti į originalius ar pakanka kopijų? (2)

Ratlankiai automobiliui yra kaip batai žmogui. Jie parodo vairuotojo požiūrį į automobilį,...

Skirtingi „Neste Eko ralio 2018“ dalyvių tikslai (2)

Antradienį bus duotas startas „Neste Eko raliui 2018“, kurio bemaž 2000 km maršrutas nusidrieks...

Elonas Muskas kreipėsi į „Tesla“ darbuotojus laišku: sveikas protas yra aukščiau bet kokių taisyklių (12)

Ar mandagu padėti ragelį viduryje pokalbio, jei jaučiate, kad jis niekur nejuda? O išeiti iš...

Elektromobilių varžybose – konkurencija tarp miestų savivaldybių (2)

Ketvirtosiose elektromobilių varžybose „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius– Palanga...

Lietuvos auksarankių kūrinys: „Honda Civic“, kuris aplenktų ir patį „Bugatti“ (4)

Gegužės 18 dieną Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyksiančioje automobilių...

Top naujienos

Siurprizas: stojantiems į universitetus – kliūtys, į kolegijas – vilionės nemokamomis studijomis

Valstybė šįmet studentus nudžiugino pranešdama apie papildomą aukštojo mokslo finansavimą....

Slaptos draugijos pėdsakai Vilniaus pakraštyje – vis dar neįminta mįslė (3)

Iki krikščionybės įvedimo Lietuvoje 1387 metais, Verkiai priklausė didžiajam kunigaikščiui,...

Sirijos kare – pavojingas posūkis: skamba tiesmuki įspėjimai (144)

Izraelio kariuomenė paviešino tiesioginį grasinimą Iranui – tai padaryta paskelbus minėtosios...

Indrė Makaraitytė. Karbauskio žinutė prezidentei ir dvi Skvernelio problemos (185)

Naujas karas, šūkčiojama iš visur kur, vos tik Saulius Skvernelis ėmė ir pareiškė, kad...

Padalinta Lietuva: sostinė lenkia likusią Lietuvą visais rodikliais (45)

Statistikos departamentas pradėjo rengti ir skelbti rodiklius pagal naujus statistinius regionus -...

Išlindo yla iš maišo: griauna mitą apie bioskaidžius maišelius

Visuomenei aerobiškai skaidaus plastiko maišeliai jau kurį laiką buvo siūlomi kaip...

Vaiko pinigai: žadėjo daug ir visiems, o daugiau kaip trečdalis negavo nieko (201)

Valdantieji žadėjo plėsti mokesčių lengvatą dirbantiems tėvams ir kartu mokėti po 60 Eur už...

Avarijos kaltininkė atsipirko sumušimais, o kita vairuotoja ir jos brolis išvežti į klinikas

Penktadienį, apie 10.15 val., kelyje Kaunas–Alytus, Prienų r., Pakuonio seniūnijos ribose,...

Užrūstino netikėtai apmokestinta aikštelė: darbuotojams ir gyventojams – jokių lengvatų (98)

Neapdairūs vairuotojai, kaip įprasta palikę automobilį Kaune, Šiaurės prospekte esančios...

Aplinkos ministrą pasiekė nemaloni žinia: teks apsispręsti (45)

DELFI tyrime iškėlus abejonę, ar aplinkos ministro Kęstučio Navicko vadovaujamos ministerijos...