aA
Tie, kurie važinėjasi dyzelinu varomais automobiliais, negaili pagyrų seniems varikliams ir pabrėžia, kad naujos kartos dyzeliai – „nebe tokie“. Esą griežtėjantys ekologiniai reikalavimai taip prispaudė automobilių gamintojus, kad dyzelinių variklių aukso amžius buvo prieš dešimtmetį, o dabar žvalgantis naujo automobilio verta galvoti tik apie benzininį motorą. Jokia paslaptis – pastarieji degalų sąnaudomis prilygsta varomiems dyzeliniams, tačiau DELFI nusprendė patikrinti, kas nugalėtų seno ir naujo dyzelio dvikovoje. Rezultatas nustebino pačius bandytojus.

„Naujo dyzelio“ vietą užėmė 2018 m. laidos miesto visureigis „Volkswagen T-Roc“, turintis 2 l darbinio tūrio 110 kW galios motorą ir keturis varančiuosius ratus. „Seną dyzelį“ paskolino DELFI dizaineris Rimas Pocius, turintis 2006 m. laidos „Volkswagen Golf“ su 2 l darbinio tūrio 103 kW galios motoru. Tarp bandymui naudotų automobilių buvo ne tik 12 metų skirtumas, bet ir svorio – „Golf“ svėrė maždaug 165 kg mažiau nei „T-Roc“. Skyrėsi ir pavarų dėžės: miesto visureigis turėjo automatinę 7 laipsnių DSG pavarų dėžę, „Golf“ – mecahninę, 6 laipsnių. Galiausiai, prie skirtumų galima įrašyti ir tai, kad „Golf“ už miesto visureigį yra žemesnis 8,8 cm.

Tarp skirtumų yra ir išmetamų teršalų kiekis: „Golf“ atitinka „Euro 4“ taršos normą, „T-Roc“ – „Euro 6“. Nepaisanto to, jog „Golf“ išties tvarkingas, apie dyzelinį variklį neišduoda jokie juodi dūmai iš išmetimo angos ir automobilis tikrai įveiktų ne vieno tūkstančio kilometrų kelionę iki bet kurios Europos Sąjungos (ES) valstybės, ne visi miestai šiam, „Euro 4“ taršos standartą atitinkančiam automobiliui, svetingai atvertų vartus, mat dėl griežtėjančių ribojimų dyzelinu varomiems automobiliams, sukurta ne viena zona, ištisi kvartai ir gatvės, į kuriuos įvažiuoti galima tik ekologiškiems, patiems naujausiems, dyzeliams.

Prie vieno iš automobilių vairo sėdo DELFI automobilių apžvalgininkas, žurnalistas, interneto laidos „Motorai“ vedėjas Jurgis Paplaitis, kurio karjeroje – ne vienos laimėtos ekonominio važiavimo varžybos. Jam vairuodamas antrąjį talkino Andrejus Savčenko, Vilniaus sportinio vairavimo centro vadovas.

Abiems bandytojams buvo numatyta 100 km trasa, prasidedanti Vilniuje, vedanti per miesto centrą, vėliau sukanti į magistralę A2, vedanti Kernavės link, o iš ten – Dukštų, Sudervės ir, galiausiai, Pilaitės mikrorajono link. Pusiaukelėje vairuotojai keitėsi automobiliais, o varžybos prasidėjo ir baigėsi ten pat – degalinėje, kur iš to paties pistoleto buvo pripildyti abiejų automobilių degalų bakai, vėliau – ten pat, tuo pačiu pistoletu, bakai buvo pripildyti sklidinai vėl. Važiuojama buvo kasdieniu režimu, taip, kaip sostinės gatvėse važinėja dauguma vairuotojų, o atsakymu į klausimą, kuris gali važiuoti taupiau, tapo degalinės čekiai su nurodytu degalų kiekiu, sunaudotu važiuojant 100 km.

Kas padeda sutaupyti?

Pirmas prie naujo „T-Roc“ vairo sėdo J. Paplaitis. Žurnalistas pabrėžė, kad norėdamas taupyti degalus, turi du pagrindinius patarimus.

„Pirmiausia, jei automobilyje įrengta „Start&Stop“ sistema, ją reikia ir naudoti. Kitas dalykas – jei priešais dega raudonas šviesoforo signalas, tikrai nereikia spausti akceleratoriaus, tada stabdyti ir vėl akceleruoti“, – patarė jis.

A. Savčenko akcentavo, kad degalų sąnaudos tiesiogiai priklauso nuo automobilio greičio – jeigu norisi taupyti, geriau nespausti akceleratoriaus iki dugno. Tokių, spaudžiančių akceleratorių, tuomet mygiančių stabdžius ir vėl greitėjančių, jis sako nemažai prisižiūri miesto gatvėse, mat dažnai vairuotojai nemoka planuoti savo kelionės ir prognozuoti to, kas vyks priešais kelyje.

Po 100 kilometrų rato abiejų automobilių borto kompiuteriai degalinėje rodė toli gražu ne tuos pačius rodmenis. „T-Roc“ borto kompiuteris rodė, kad automobilis 100 km nuvažiavo sunaudojęs 5,4 l dyzelino, o „Golf“ – 5,1 l.

Netikėta išvada

Verta pastebėti, kad dar prieš pradedant varžybas, spėjimai, kuris automobilis turėtų būti taupesnis, skyrėsi. A. Savčenko tikino, kad pergalė turėtų tekti naujam dyzelinu varomam modeliui, mat šis – technologiškai pranašesnis. J. Paplaitis tikėjo, kad nugalėti turėtų mažiau varančiųjų ratų turintis, lengvesnis ir žemesnis „Golf“.

Be to, abiems bandytojams užkliuvo „T-Roc“ automatinės pavarų dėžės veikimas. Pastaroji pavaras keitė kiek vėliau nei įprasta, o taip, aiškino bandytojai, galėjo nutikti dėl to, kad anksčiau automobiliu važinėta buvo sportišku režimu ir pavarų dėžė per tam tikrą kilometrų skaičių prisitaiko prie vairuotojo ir elgiasi taip, kaip jis tikisi. Aukštesni variklio sūkiai automatiškai reiškia ir didesnes degalų sąnaudas.

Visgi sustojus degalinėje lakmuso popierėliu tapo degalų pylimo pistoletas. Jam atšokus paaiškėjo, kad į „T-Roc“ degalų baką po 100 km įvarvėjo 5,29 l dyzelino. „Golf“ tą patį atstumą nuvažiavo sunaudojęs... 5,27 l degalų, arba, kitaip tariant, 20 ml mažiau nei kur kas „jaunesnis“ konkurentas.

Galiausiai, įvertinus svorio ir kitus skirtumas, objektyviausiai varžybas atspindi degalų sąnaudos 1 t svorio. Tad „Golf“ atveju 1 t svorio teko 3,86 l degalų, o „T-Roc“ atveju – 3,45 l degalų. Skirtumas kur kas reikšmingesnis, tačiau verta prisiminti ir tai, ką kartoja ekspertai: jei jūsų metinė rida nedidelė, važinėjate trumpais atstumais ir dažniausiai mieste, vertėtų rinktis benzinu varomą automobilį. Jei tenka važiuoti daug, užmiestyje ir greitkeliuose, automobiliu keliaujate į užsienį, dyzelinu varomas automobilis pademonstruos geriausias savybes.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prie krantų įstrigę ruoniai blokuoja kelius

Kanadoje Rodiktono merė paprašė pagalbos, nes įstrigę krante ruoniai sukėlė mieste chaosą....

Greiti automobiliai ir žinomi vedai – trečiajame „Didžiojo turo“ sezone (1)

Jeremy Clarkson, Richard Hammond and James May grįžta su trečiu „Didžiojo turo“ sezonu. Jie...

Parodoje „CES 2019“ automobiliai žengia į ateitį (1)

Pietų Korėjos automobilių gamintoja „ Hyundai “ pirmadienį, sausio 7-ąją, žengė tikrą...

Neįtikėtina patirtis: išsinuomojo vintažinį automobilį, o jis sugedo triskart (12)

Vintažiniai automobiliai vilioja. Jie įkūnija praėjusios eros paprastumą, o gal meistrystę ar...

Užvedėte variklį, bet ir vėl pasukote raktelį – tokia klaida gali virsti brangiu remontu (145)

Tai – klaida, kurios geriau nedaryti, bet kuri kartais pasitaiko. Įsėdate į automobilį,...

Top naujienos

Anglijoje gyvenantys lietuviai – apie „Brexit“: vieni jau ramūs, o kitus varys iš visur (137)

Nežinomybė – taip būseną po vakarykščio balsavimo dėl „Brexit“ apibūdino 31-erių...

Baigtas Registrų centro auditas: veikė šešėlinė schema, skaičiuojama milijoninė žala (146)

Kilus įtarimui, kad Registrų centre yra sudarytos išskirtinės sąlygos kai kurioms įmonėms...

Blogiausias scenarijus dėl „Brexit“: rizika – kaip niekad didelė

Didžiosios Britanijos ministrės pirmininkės trečiadienį laukia balsavimas dėl nepasitikėjimo,...

Iki komos kūdikį supurtęs tėvas paleidžiamas iš areštinės (29)

Vilniuje iki komos būklės kūdikį supurtęs tėvas suimtas nebus. Taip trečiadienį nusprendė...

Lavrovas: JAV pareiškė Rusijai ultimatumą (1)

JAV pozicija per Ženevoje įvykusias derybas dėl Vidutinio nuotolio branduolinių pajėgų (INF)...

Mirė vienas turtingiausių Lietuvos verslininkų – Medicinos banko savininkas Saulius Karosas (190)

Pralaimėjęs kovą su vėžiu mirė vienas turtingiausių Lietuvos verslininkų Saulius Karosas .

Skaičiuoklė: palyginkite mokėjimo paslaugų įkainius (7)

Lietuvos bankas įdiegė specialią skaičiuoklę , kuri vartotojams leidžia palyginti bankų,...

Maistas, kuris tik sudaro sveiko maisto įspūdį

Puiku, kai maitinimasis sveikai tampa ne tik mada, bet ir gyvenimo būdu. Tačiau dažnai žmonės...

Linas Kojala. „Brexit“ kodas – britų genuose (38)

„Kiekvienas žingsnis, kuris padaro Europą labiau klestinčią ir taikesnę, atitinka Britanijos...

Nufilmavo Dakaro smėlynuose apvirtusio Vanago automobilio gelbėjimo misiją (58)

Aštuntasis etapas Benediktui Vanagui, „ General Financing team Pitlane “ lyderiui, nebuvo pats...