aA
Rugsėjo 1-ą d. Vilniaus Konstitucijos prospektas taps improvizuota 900 metrų ilgio „Formulės-1“ trasa, kurioje „Red Bull Racing“ bolidą vairuos prieš porą metų lenktynininko karjerą baigęs D. Coulthardas. 39 metų škotas išskirtiniame interviu DELFI kalbėjo, kad sėdint prie „Formulės-1“ automobilio vairo, sunku sekti, kokiu greičiu važiuoji, tačiau jis pažadėjo, jog Vilniuje stengsis laikytis eismo taisyklių.
Davidas Coulthardas
© AFP/Scanpix

D. Coulthardas „Formulėje-1“ debiutavo 1994 m. „Williams“ komandoje, kurioje užėmė tragiškai žuvusio Ayrtono Sennos vietą. 1996 m. jis persikėlė į „McLaren“ ekipą, kurioje praleido net 9 metus. 2005 m. D. Coulthardas prisijungė prie naujai suburtos „Red Bull Racing“ komandos ir čia lenktyniavo iki karjeros pabaigos 2008-iais.

D. Coulthardas – daugiausiai taškų (iš viso – 535) „Formulės-1“ istorijoje pelnęs britas. Per 15 sezonų jis dalyvavo 247 lenktynėse, iškovojo 13 pergalių, o ant nugalėtojų pakylos lipo 62 kartus. Geriausias škoto pasiekimas „Formulėje-1“ – antroji vieta 2001-ųjų čempionate.

„Red Bull Racing“ komandos ambasadoriumi pristatomas D. Coulthardas šiuo metu komentuoja „Formulės-1“ varžybas BBC televizijoje, lenktyniauja kėbulinėse DTM varžybose. Visuomeninėje veikloje škotas siekia padėti kenčiantiems nuo paralyžiaus dėl nugaros smegenų traumų – jis yra ne pelno siekiančios organizacijos „Sparnai Gyvenimui“ („Wings for Life“) ambasadorius.

DELFI skaitytojams - išskirtinis D. Coulthardo interviu

- Jūsų karjera „Formulėje-1“ truko net 15 sezonų, pagal pelnytus taškus užimate septintą vietą tarp visų laikų pilotų. Kurios lenktynės Jums yra išlikusios kaip pačios įsimintiniausios per visą karjerą?

- Nuostabiausi prisiminimai – iš laimėtų Silverstone'o ir Monako lenktynių. Pirmosios yra itin reikšmingos britų lenktynininkams, o Monako lenktynės yra nepakartojamas reginys, čia susirenka minios žiūrovų. Lenktyniauti šiame mieste – tai tarsi priimti istorinį iššūkį. Esu ten laimėjęs dukart ir pirmoji pergalė 2000-iais įstrigo labiausiai. Taip pat geriausi prisiminimai liko iš „klasikai“ priskiriamų Spa (Belgija) bei Monzos (Italija) lenktynių.

- Ar galėtumėte palyginti, kaip pasikeitė „Formulė-1“ per pastaruosius 10 metų? Kokius didžiausius skirtumus įvardytumėte?

- Technologijos tobulėja kasmet, tai ir būtų pagrindinis skirtumas. Taip pat „Formulėje-1“ pasikeitė ir žmonių požiūris į technologijas, į jų suteikiamą naudą, dabar viskas priimama greičiau, nes suprantama, kad įvairios technologijos padeda atskleisti sportininkų talentą. Tai panašu į mobiliojo telefono pavyzdį – prieš 10 metų juk irgi buvo telefono ryšys, tik ne taip patogiai naudojamas kaip šiandien.

- Ar technikos vystymasis neužgožia pilotų talento ir tobulėjimo?

- Manau, kad daug kas pasikeitė prieš maždaug porą dešimtmečių, kai sportininkai pridėjo elgtis kaip tikri profesionalai, labiau susitelkti į lenktynes. O pradėjus sparčiau tobulėti technikai, turiu omeny ne tik automobilius, bet ir pavyzdžiui kostiumus, lenktynininkams tapo lengviau atsiskleisti ir įrodyti stipriąsias savo puses. Ir dabar jaunieji lenktynininkai gali daug sparčiau tobulėti vien todėl, kad juos supa kitokia aplinka, nei buvo anksčiau. Gyvenimas – tai tarsi nesibaigianti evoliucija. Jeigu pažvelgtume 40 metų atgal, sportininkų fiziniai duomenys buvo kitokie nei dabartinių, tačiau tai nereiškia, kad jie turėjo mažiau įgūdžių ar talento.

- Per jūsų karjerą „Formulėje-1“ dirbote kartu arba konkuravote su daugybe įsimintinų asmenybių ir talentingų pilotų (Damonas Hillas, Nigelas Mansellas, Mikka Hakkinenas, Michaelis Schumacheris, Jacques’as Villeneuve’as ir kt.). Ar nemanote, kad dabartiniam „Formulės-1“ sportui trūksta tokių asmenybių ir talentų?

- Šiandien „Formulėje-1“ tikrai netrūksta asmenybių ir talentų. Juk turime Fernandą Alonso, Lewisą Hamiltoną, Jensoną Buttoną, Felipe Massa, Marką Webberį. Vis dar lentyniauja ir M.Schumacheris. Tiesiog gali būti, kad dabar mes prisimename tik tai, kas buvo geriausia praeityje.

Davidas Coulthardas
Davidas Coulthardas
© Scanpix

Manau, kad šiais laikais lenktynininkai yra daug atsargesni bendraudami su žiniasklaida, jie apdairiai pasveria, ką galima sakyti, o kada geriau patylėti. Visi supranta, kad dabar žiniasklaida gali tavo pasakytus žodžius per 10 minučių paskleisti visam pasauliui. Ir galiu pasakyti, kad vienas dalykas dabartinėje žiniasklaidoje man tikrai nepatinka. Pavyzdžiui, jeigu pasakyčiau, kad šiandien mano automobilis nebuvo itin geras, tai bulvarinių laikraščių antraštės skambėtų maždaug taip: „Coulthardas keikiasi dėl savo komandos automobilio“ arba „Coulthardas kritikuoja automobilio dizainą“. Tokios antraštės tiesiog nepriimtinos. Taigi dauguma lenktynininkų tiesiog renka kiekvieną žodį dalindami interviu, nes bulvarinė žiniasklaida yra linkusi iškraipyti tiesą. O juk žmonių atvirumas daug lemia, ką mes galvojame apie juos kaip asmenybes.

- Ką manote apie „Red Bull” komandos pilotus Sebastieną Vettelį ir Marką Webberį? Ar galite juos palyginti?

- Jie abu sunkiai dirba dėl komandos, tačiau turi labai daug skirtumų. Svarbiausia – tarp jų yra nemažas amžiaus skirtumas, o tai labai svarbu automobilių sporte. Sebastienas dar tik pradeda savo karjerą, jis yra jaunosios kartos atstovas, o Markas „Formulėje-1“ turi daug daugiau patirties. Abu yra partneriai komandoje, tačiau nereikia norėti, kad jie būtų geriausiais draugais. Jie abu tiesiog stengiasi pasirodyti kaip įmanoma geriau. Manau, kad jie abu turi geras galimybes laimėti čempionatą ir jų laukia įdomi kova.

- Šiuo metu „Formulės-1“ rikiuotėje pirmauja dvi buvusios Jūsų komandos – „Red Bull“ ir „McLaren“. Kaip sekasi dalinti savo simpatijas ir palaikymą?

- Tai tikrai nėra sunku, nes visą savo karjerą turėjau atskirti, kur yra darbas, o kur yra mano pomėgiai. Žinoma, kai esu „Red Bull“ komandoje, norisi nugalėti „McLaren“ lygiai taip pat, kaip jiems norisi įveikti kitus. Ir vis dėlto nors šios dvi komandos ir konkuruoja tarpusavyje, aš turiu gerų draugų ir „McLaren“ komandoje, kur praleidau 9 metus, ilgiausiai iš visų šios ekipos lenktynininkų istorijoje. Tačiau nereikia painioti draugystės su komandos palaikymu.

- Kaip manote, kas šiemet laimės „Formulės-1“ čempionatą?

- Manau, kad laimės „Red Bull“ komanda. Jie šiemet turi labai greitą automobilį ir bus tikrai didelis nusivylimas, jeigu jiems nepavyks laimėti. Antri turėtų būti „McLaren“.

DTM lenktynės – tarsi pramoga

- Ar sekate rezultatus „Formulės-2“ lenktynėse? Jose dalyvauja ir lietuvis Kazimieras Vasiliauskas, gal esate atkreipęs dėmesį į jį?

- Atvirai kalbant, nesidomiu tuo, kas vyksta „Formulėje-2“.

- Komentuojate „Formulę-1“ BBC televizijoje, konsultuojate „Red Bull“ komandą ir dar spėjate dalyvauti kėbulinėse DTM varžybose. Ar didelis skirtumas vairuoti kėbulinį automobilį ir formulę?

Davidas Coulthardas
Davidas Coulthardas
© Reuters/Scanpix

- DTM lenktynėse susiduriu su kitokiais iššūkiais nei buvo „Formulėje-1“. Čia naudojama mažiau technologijų, nereikia eikvoti tiek fizinių jėgų, čia mažiau etapų. Man patinka dalyvauti DTM lenktynėse, tai man tarsi linksma atrakcija, tarsi hobi. Tiesiog mėgaujuosi lenktynėmis, man patinka būti jų dalimi. Čia neturiu tikslo žūtbūt laimėti, todėl nesu nusiminęs, kad kol kas neturiu iškovojęs taškų.

- Kai pernai su „Red Bull“ lankėtės Mumbajuje, už tai, kad Jūs viršijote greitį, renginio organizatoriai gavo 20 tūkst. svarų baudą. Ar žinote, kad Vilniuje, Konstitucijos prospekte, kur važiuosite „Formulės-1“ automobiliu, stovi greičio matuoklis?

- Ok, ok! (juokiasi) Prisiminus istoriją Indijoje, aš laikiausi visų eismo taisyklių, tačiau žinote, kai vairuoji „Formulės-1“ automobilį, sunku sekti, kokiu greičiu važiuoji. O Vilniuje stengsiuosi laikytis eismo taisyklių.

Jaučia silpnybę „Mercedes-Benz“ automobiliams

- Ar prisimenate savo pirmąjį automobilį?

- Taip, mano pirmasis automobilis buvo „Renault 5“ mažylis, pirkau jį 1989 m. O prisiminimai apie pirmąjį automobilį labai geri, jis suteikė man laisvės, jaučiausi nepriklausomas ir jis man labai patiko. Prisimenu gražindavau jį kiekvieną dieną, tad maniškis „Renault 5“ buvo labai švarus.

- O kokius automobilius dabar vairuojate?

- Vairuoju „Mercedes-Benz“ automobilius, turiu SL, E, GL klasių modelius, taip pat „Smart“. Esu „Mercedes-Benz“ markės gerbėjas. Sunku išskirti, kuris yra mėgstamiausias. Jei reikia kažkur pavažiuoti, renkuosi „Mercedes-Benz SL“. Dažnai važinėju ir „Smart“ automobiliu, kuris yra manevringas ir patogus mieste.

- Kaip renkatės automobilį – svarbu praktiškumas, techninės charakteristikos, greitis? Gal artimiausiu metu planuojate įsigyti naują automobilį?

- Tikrai nesirenku automobilių pagal tai, ar jis yra greitas, ar ne. Man svarbu, kad automobilis būtų praktiškas, patogus, turėtų dyzelinį variklį, man patinka tokio tipo varikliai. O artimiausiu metu neplanuoju įsigyti jokio automobilio, esu patenkintas tais, kuriuos turiu. Nemėgstu dažnai keisti automobilių.

- Turbūt galėtumėte turėti bet kurį automobilį pasaulyje, tačiau pabandykime įsivaizduoti, kad Jūs renkatės naują automobilį ir Jūsų kišenėje – ne daugiau kaip 17 tūkst. svarų sterlingų (apie 70 tūkst. Lt). Kokį automobilį pirktumėte?

- Rinkčiausi praktišką, erdvų 4 durų hečbeką, su didele bagažine, su dyzeliniu varikliu. Nesu tikras, bet „Mercedes-Benz“ gamoje turbūt už tokią kainą nerasčiau norimo automobilio. O ką pirkčiau konkrečiai - sunku pasakyti, reikėtų panagrinėti rinką. Neskaitau žurnalų apie naujausius modelius, tad nežinau koks automobilis kiek kainuoja (juokiasi).

D.Coulthardas su Stigu neturi nieko bendra

- Šią vasarą išbandėte net tik superautomobilį „Mercedes-Benz SLS AMG“, bet ir šio modelio elektrinį prototipą. Kuris iš jų paliko didesnį įspūdį?

- Reikia pripažinti, kad elektrinė „Mercedes-Benz SLS AMG“ koncepcija nustebino labiau. Šiame automobilyje buvo panaudota nauja technologija, su kuria anksčiau neteko susidurti. Esu išbandęs įvairius galingus, įprastiems keliams skirtus automobilius ir turiu pasakyti, kad įprastas „Mercedes-Benz SLS AMG“ yra nuostabus. Jis tikrai neskirtas važinėti mieste, jis tampa „gyvas“ pasiekus apie 100 km/val. greitį. O elektrinė jo versija - ateities automobilis.

- Ką manote apie artėjantį įvairių markių elektromobilių debiutą? Ar elektromobiliai yra tinkama alternatyva įprastais degalais varomiems automobiliams?

Davidas Coulthardas su sužadėtine Karen Minier
Davidas Coulthardas su sužadėtine Karen Minier
© Reuters/Scanpix

- Elektra įkraunamų automobilių technologijos vis tobulėja ir elektromobiliai tampa vis įdomesni. Tačiau jie yra skirti važinėjimui mieste ir jais negali važiuoti kur nori. Naftos ištekliai yra riboti, todėl reikia ieškoti alternatyvų, o kol kas geriausia perspektyva atrodo baterijomis varomi automobiliai. Ateityje, kai elektromobiliai bus patobulinti, jie taps mums įprasti ir važinėsime jais kasdien.

- Galbūt ir Jūs ketinate įsigyti elektromobilį?

- Taip, galvoju apie tai. Būtų puiku turėti elektrinį „Smart“ Monake, kur gyvenu. Tai yra mažas miestas, tad tokia transporto priemonė būtų praktiška.

- Jau senokai netyla kalbos apie tai, kas slepiasi po TV laidos „Aukščiausia pavara“ (angl. „Top Gear“) lenktynininko Stigo kostiumu. Jūsų pavardė taip pat minima tarp kelių garsių lenktynininkų, kurie galėtų kurti šį personažą. Tad kas iš tiesų yra Stigas?

- Galiu atskleisti, kad Stigo personažą kuria keletas žmonių, tai priklauso nuo įvairių aplinkybių. Daugiau negaliu nieko komentuoti. Ar esu vienas iš tų žmonių? Tikrai ne, aš nesu Stigas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Massa lenktyniavo su 350 km/h greičiu skriejančiu sakalu (1)

F. Massa savo pasiruošimą pereiti į „Formulę E“ ir pasirengimą lenktynėms sutvirtino...

Kaunietis garaže slepia itin retą „Mercedes-Benz“ – tokių pasaulyje tik du (135)

„Parduosiu, jei reikės širdį ar kitą organą pirkti“, – juokiasi Stanislovas Bartkevičius,...

Lietuvoje parduodamą „Volkswagen“ apžiūrėję ukrainiečiai pakraupo – tokiu nevažinėtų nė už ką (268)

Tai, kad Ukrainos ir aplinkinių Rytų šalių vairuotojai mielai superka Lietuvoje esančius...

Kas nutiko, kai „Ford“ pasiūlė automobilius valdyti ne sukiojant vairą (2)

Automobiliai per keletą dešimtmečių visiškai pasikeitė, o štai jų vairai iš principo tik...

Patikrino, ar vairuojantys senjorai kelia pavojų keliuose – rezultatai netikėti (161)

Diskusijos, ar vyresnio amžiaus vairuotojai išties yra visaverčiai eismo dalyviai ir geba tinkamai...

Top naujienos

Skvernelis kirto Grybauskaitei: prezidentės politiką iliustruoja „tulpių paštas“ valdančiuosius bandoma „sumonstrinti“ (857)

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis ketvirtadienį pareiškė, kad prezidentės Dalios...

Palygino kelionių organizatorių pasiūlymus: poilsis ten pat, o kainų skirtumas – 400 eurų (108)

Planuojant kelionę visuomet svarbu gauti norimo tipo poilsį už geriausią įmanomą kainą. Vis...

Pristatė, kaip galėtų atrodyti nacionalinis stadionas papildomai siūlo oro gondolą iš miesto centro (26)

Aukščiausiojo Teismo į konkursą sugrąžinta įmonė „ Vilniaus nacionalinis stadionas “...

Prie derybų stalo susėdę mokytojai sulaukė užsienio žiniasklaidos dėmesio: nuotaikos – kalėdinės (93)

Ketvirtadienio rytą mokytojai su laikinai Švietimo ir mokslo ministro pareigas einančiu Roku...

Eligijus Masiulis kaltina prof. Landsbergį užleidus Lietuvą „valstiečiams“ (335)

Į politiką grįžtantis ir į Klaipėdos merus kandidatuojantis teisiamas buvęs Liberalų...

„Revolut“ Lietuvoje tampa banku (111)

Jungtinės Karalystės finansinių technologijų įmonė „ Revolut “ Lietuvoje gavo specializuoto...

Atviras dvyliktokės laiškas: bijau, kad niekur nebeįstosiu (30)

Esu paskutiniuosius metus gimnazijoje žingsniuojanti abiturientė. Šis tekstas nėra skirtas...

Įvertino Vyriausybės darbą skirtingose srityse: turi sunerimti dėl keturių (341)

Lapkričio 4 – gruodžio 3 dienomis Rinkos tyrimų centras Tėvynės Sąjungos – Lietuvos...

Tragedija laivų statykloje: lūžo krano kabina, žuvo du žmonės (87)

Ketvirtadienį, 7.48 val., pranešta, kad Klaipėdoje, Vakarų laivų gamyklos teritorijoje, lūžo...

Nerandate darbo? Žvilgtelėkite į savo CV: didžiausios klaidos, kurias kartoja visi (23)

„Būkite originalūs – nekartokite svetimų klaidų!" – skelbia darbo paieškų portalo...