Užsakymai ir pardavimai

Nuo sausio iki lapkričio mėnesio buvo užsakyta 420 tūkst. sunkvežimių. Jei lygintume su praėjusių metų tuo pačiu periodu (334,200 vnt.), tai yra 26 proc. augimas. Be to, tai –didžiausias užsakymų skaičius nuo 2007 m.

Šių metų pardavimai augo 15 proc. Iš viso per pirmus 11 mėnesių parduota 371 400 vnt. Šis rezultatas labiausiai pasiektas dėl sėkmingos veiklos Šiaurės Amerikos regione, kur užsakyti 124 400 sunkvežimių ir tai yra geriausias rezultatas šiame regione nuo 2006 m. ir 81 proc. augimas, jei lygintume su praėjusiais metais.

Šiame regione parduota 102,400 vnt. – 47 proc. daugiau nei pernai (69 700 vnt.).

Europoje rezultatai ne tokie įspūdingi, bet vis tik fiksuoti teigiami skaičiai. Parduoti 53 500 vnt. sunkvežimių, 11 proc. daugiau nei pernai (48 100 vnt.).

Japonijoje fiksuotas nežymus nuosmukis, bet įvertinus šią šalį užklupusias nelaimes, tokį rezultatą reiktų laikyti teigiamu. Parduota 111,500 vnt., pernai - 112,100 vnt.

Kiti metai

„Daimler Trucks“ koncerno gamyklos pirmąjį 2012 m. ketvirtį dirbs visu pajėgumu. Vidutinių ir sunkiųjų komercinių automobilių segmentas Šiaurės Amerikoje sėkmingai auga. Planuojamas bendras 35 proc. augimas kitais metais. Europoje tikimasi panašių skaičių, o Japonijos rinkoje vėl planuojamas augimas. Tikimasi pasiekti panašius rezultatus, kaip ir prieš šalį nuniokojusį žemės drebėjimą. Brazilijoje tikimasi 10 proc. augimo, o tai būtų naujas produkcijos rekordas.

„Daimler Trucks“ į ateitį žvelgia optimistiškai, nepaisant galimų ekonominių grėsmių. Transporto verslas labai priklauso nuo įmonių turimo kapitalo ir ciklinių ekonomikos svyravimų. Vokiečiai tikina, kad yra pasiruošę ekonominiams svyravimams, o jų tinkamą verslo modelio efektyvumą liudija 2008 m. krizė su kuria pavyko susitvarkyti pakankamai sėkmingai.

„Daimler“ koncernas teigia, kad jų pardavimų lankstumas ir sistema leidžia adaptuotis prie įvairių galimų scenarijų. Įvairioms rinkoms siūlomi jiems pritaikyti gaminiai. Kitais žodžiais tariant, pasauliniai pardavimai yra smarkiai subalansuoti.

Pagal 2012 m. kompanijos prognozes, Šiaurės Amerikoje ir Japonijoje pardavimai turėtų būti džiuginantys. Šiek tiek su nerimu žvelgiama į ekonominę krizę Europoje.

Pasaulinės rinkos dalis ateityje turėtų augti

2013 m. planuojama parduoti 500 tūkst. vnt. Šio dešimtmečio pabaigoje planuoja, kad pardavimai pasieks 700 tūkst. vnt. Koncernas nori pasiekti subalansuotą pelningą augimą. Planuojama nuo 2013 m. turėti 8 proc. pardavimų grąžą ir bus siekiama išlaikyti tokį lygį per visą verslo ciklą.

Paklausa naujose rinkose auga gana sparčiai. „Daimler India Commercial Vehicles“ (DICV) 2012 m. balandį atidarys savo gamyklą Indijoje. Planuojama gaminti po 36 tūkst. vnt. sunkvežimių per metus, o ateityje išplėsti gamybą iki 70 tūkst.

Gaminant sunkvežimius šiame regione, bus naudojama 85 proc. vietinės gamybos detalių, o tai reiškia, kad „DICV“ galės naudotis Indijos tiekėjais ir jų konkurencingomis kainomis nuo pat gamybos pradžios.

„Daimler Trucks“ taip pat plės savo partnerystę su „Kamaz“ koncernu Rusijoje. „Kamaz“ „Comtrans“ parodoje Maskvoje šiais metais pristatė pirmąjį kartu sukurtą sunkvežimį. Tai buvo rusų gamintojo vilkikas su „Daimler“ komponentais, pritaikytais Rusijos rinkai, kuri yra didžiausia vilkikų rinka Europoje.

Svarbus žingsnis žengtas ir Kinijoje. Čia „Daimler“ patvirtino apie bendros įmonės kūrimą su kompanija „Foton“ ir turėtų pradėti aktyviai veikti jau po kelių savaičių – planuos bendrus projektus ir gamybą šioje besivystančioje rinkoje. 2010 m. čia buvo parduota 1,2 mln. vidutinių ir sunkių komercinių automobilių. 2020 m. planuojama, kad rinka išaugs iki 1,5 mln.

Šiemet nuveikti darbai

2011 m. „Daimler Trucks“ nuosekliai modernizavo savo produkciją visuose regionuose. „Freightliner“ ir „Western Star“ prekiniais ženklais pažymėtos transporto priemonės metus pradėjo pristatydamos naujus modernius statybinius sunkvežimius. „Fuso“ pristatė naujos kartos „Canter“ modelius, o naujais „Actros“, kurį Europoje pristatė „Mercedes-Benz“, taip pat neliko nepastebėtas.

Svarbus žingsnis atliktas ir variklių pasiūloje. Atsinaujinantis „Daimler“ koncernas siekia, kad visose pasaulio rinkose būtų naudojami vienodi komponentai. Naujieji varikliai – ne išimtis. Jie gaminami tik dviejose gamyklose ir jau buvo pristatyti: „Fuso“ juos pristatė Japonijoje, „Freightliner“ ir „Western Star“ Jungtinėse Amerikos valstijose. Šie agregatai taip pat naudojami naujuosiuose „Actros“.