aA
Pasak eismo saugumo problemas analizuojančių ekspertų avarijų statistiką dažnai koreguoja, iš pirmo žvilgsnio, jokių tiesioginių sąsajų neturinčios, „šalutinės“ aplinkybės. Tarkim, kuo pigesni degalai – tuo daugiau veiksmo keliuose, o drauge ir pražūtingų incidentų. Kuo pikčiau žiemą spaudžia speigas – tuo mažiau rytais sugebančių pažadinti saviškius „bolidus“.
D. Matijošaitis
© Organizatorių nuotr.

Kuo geriau žiūrovus mulkina Holivudo specialiųjų efektų meistrai, kurdami tokio sukirpimo serialus kaip „Greiti ir įsiutę“ ar „Dingti per 60 sekundžių“ – tuo daugiau gatvėse manančių „ir aš taip galiu“...

Charizmatiškasis žiedinių lenktynių meistras Dainius Matijošaitis prisipažįsta pats buvęs panašių iliuzijų įkaitu, daug eksperimentavęs, daug klydęs ir, ačiū Dievui, daug išmokęs. Klaipėdoje šį savaitgalį vyksiančio konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2016“ antrojo etapo išvakarėse Dainius sutiko papasakoti apie svarbiausius savo automobilinius atradimus, rašoma pranešime žiniasklaidai.

- Kada ir kaip užsikrėtei automobilių sporto virusu?

Su fotoaparatu ant kaklo žiūrėti lenktynių pradėjau keliauti taip seniai, kad dabar netgi nelabai prisimenu, ar dėl ko nors kitko esu labiau seilėjęsis. Tiek ralis, tiek žiedas man žiauriai patiko, todėl svajojau pats būti viso to dalimi. Realizuoti tokius planus pavyko berods 2007-aisiais, kai įsivėliau į vadinamąsias „Kalnų lenktynes“ ir greituminius slalomus.

Dar po metų prisijungiau prie bičiulių komandos su 4-os kartos „VW Golf“, startavusios 1000 kilometrų lenktynėse Palangoje. Tuomet man ta mašina atrodė beprotiškai greita, akys buvo kvadratinės nuo emocijų antplūdžio ir, nors tvarkytis sekėsi sunkokai, būtent tada „susileidau benzino švirkštą“.

Vėliau susigundžiau išbandyti jėgas ralyje. Šį etapą paženklino virtinė avarijų, privertusių pripažinti, kad apie daugelį dalykų arba neturiu supratimo, arba suprantu kreivai. Tarkim darbas su stenograma, žiūrint iš dabartinių pozicijų buvo, švelniai tariant, viena didelė nesėkmė. Pagalvoti buvo apie ką...

- Ar naudojaisi kokio nors trenerio paslaugomis?

Daugiausia rimtų pamokų gavau iš Jono Dereškevičiaus. Prieš vienas ralio varžybas netyčia tapau jo „smegenų plovimo“ seanso stebėtoju ir suvokiau, kad automobilių sportas iš tiesų yra smegenų sportas. Nuo to, kas vyksta lenktynininko galvoje, o ne turimų „arklių“ priklauso rezultatas trasoje.

Pratybos su Jonu buvo velniškai įdomios ir naudingos, padėjusios išmokti daugybės kertinių mašinos valdymo elementų. Svarbiausia, kad tai apsaugojo nuo neišvengiamo „nugrybavimo“ savarankiškų treniruočių klystkeliais.

- Kaip evoliucionavo požiūris į lenktynes pamačius jų užkulisius ir kaip po to keitėsi elgsena gatvėje?

Be abejonės keitėsi. Ruošiantis pačioms pirmoms 1000 kilometrų lenktynėms Palangoje, kiti du komandos nariai Vincas Gerdžiūnas ir Gintautas Šlepikas „Nemuno žiede“ tiesiog į skutelius sudraskė mano įsivaizdavimą, kad esu žiauriai kietas vairuotojas.

Akivaizdu, kad labai panašiai save vertina daugelis jaunų žmonių, nardančių gatvėse tarp mašinų, dažnai visiškai neadekvačiai vertinančių savo gebėjimus ar tiesiog nesuvokiančių, ką stato ant kortos. Mane treniruotės išgydė nuo visų panašių kvailysčių. Dabar, net jei stringu pakeliui į kokį nors svarbų susitikimą, paskambinu ir atsiprašau, kad pasirodysiu 10 minučių vėliau, bet neminu „gazas dugnas“.

D. Matijošaitis
D. Matijošaitis
© Algirdo Venskaus nuotr.

Lenktyniaudamas pradėjau visai kitaip vertinti greitį, nes savo akimis mačiau ir savo kailiu patyriau, kokios skausmingos būna net mažiausios klaidos lekiant tikrai dideliu tempu.

Svarbu suvokti ir tai, kad su standartiniu automobiliu net teoriškai neįmanoma važiuoti taip, kaip galima su „koviniu“. Su gana kukliu žiedui paruoštu „Honda Civic“ Kačerginės trasą apsuku kur kas greičiau nei su „Ferarri F430“.

- Kaip išsiaiškinti, ar žmogus iš tiesų yra neatskleistas talentas ir ralio vunderkindas?

Tiesą sakant, aš netikiu tokiais dalykais kaip „ralio vunderkindas“. Gerais vairuotojais negimstama, o tampama. Tarkim, Sebastianas Loebas startavo ralyje baigęs gimnasto karjerą, turėdamas itin gerą koordinaciją ir išlavintą kūno motoriką. Tačiau 9 kartus WRC čempionu tapo todėl, kad žiauriai daug ir sunkiai dirbo. Čia nebūna stebuklų.

Jei kažką kamuoja toks klausimas, kokį uždavei, toks žmogus turėtų pats susikurti sau sąlygas, leidžiančias dalyvauti automobilių lenktynėse, ir tada neabejotinai rastų teisingą atsakymą. Šia prasme pasaulis yra žiaurus – niekas smalsumo vedamas nesiūlys „pasitikrinti“ savo galimybių atsisėdus prie tokio pat lygio bolido vairo, kokiu startuoja WRC lyderiai. Tas pats liečia paprasčiausią slalomą ar kartingą. Beje, pastarąją discipliną tai pat tik stipriai įsikarščiavus galima vadinti „pigia“.

- Kas labiausiai erzina ir atrodo pavojinga Lietuvos vairuotojų elgsenoje?

Prieš gerą dešimtmetį buvau didysis „pypintojas“ kiekvienam žioplinėjančiam vairuotojui. Dabar nieko panašaus nebedarau. Vadinasi, arba senstu ir tampu vis tolerantiškesnis, arba reikalai mūsų gatvėse ir keliuose natūraliai gerėja. Iš tiesų – jei prie vairo atsisėdę būtų šiek tiek dėmesingesni ir mandagesni vieni kitiems, eismo srautas judėtų greičiau, o nervų ląstelių žūtų mažiau.

- Ką keistum eismo organizavime ar KET, jei būtum aukščiausia šiuos dalykus sprendžianti instancija?

Turbūt vienas nedaugelio pastarojo meto KET korekcijų, kurių logikos ir prasmės nesuprantu – „žaliųjų rodyklių“ naikinimo iniciatyva. Gal egzistuoja kokie nors tyrimai, liudijantys, kad galimybė pasukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui, buvo pernelyg rizikinga teisė? Gal kažko nežinau, bet kol kas atrodo, kad tai viso labo trikdo eismą ir prisideda prie spūsčių formavimosi?

- Kas yra geras vairuotojas?

– Toks, kuris paiso visuotinai priimtų taisyklių. Geras vairuotojas tikrai neprivalo būti pats greičiausias.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Palangoje pasiektas naujas rekordas: automobilis be alyvos važiavo 2,5 valandos (2)

Ar kada pagalvojote, kas nutiktų varikliui, jeigu iš jo būtų išleista alyva? Kaip ilgai toks...

Automobilių modeliukai ne tik vaikams: kaunietis papasakojo, ką pirkti ir kaip užsidirbti (1)

Kolekcionavimas dažnam tuo užsiimančiam yra didelė aistra, dažniausiai atsiradusi visai...

Lietuviai pradėjo kelionę aplink Baltiją – planuoja 5 000 km įveikti per 2 paras (2)

Ketvirtadienį Palangoje – oficialus „ Aurum 1006 km lenktynių “ startas. 38 komandų...

Išskirtinį rodsterį vairuojantis kaunietis vokišką automobilį iškeitė į japonišką: susirgau MX-5 liga (8)

Jei važiuotumėte gatve, kaunietį Deividą Justinavičių, „ Mazda MX-5 “ rodsterio savininką,...

„Vasaros ratas“ kvies technikos mylėtojus į stovyklą prie ežero

Vėl rugpjūtis ir vėl atrieda „ Vasaros ratas “ – technikos stovykla, penkioliktą kartą...

Top naujienos

Naujausi reitingai: Nausėdos populiarumas primena 1998-ųjų Adamkų (119)

Palankiausiai vertinamų Lietuvos politikų sąrašo viršūnėje įsitvirtino prezidentas Gitanas...

Iraniečių sulaikytame laive – latvis: dėl jo paleidimo derybos vyko visą naktį (21)

Kaip rašoma pranešime spaudai, Londonas šeštadienį patarė Didžiosios Britanijos laivams...

Paviešino kraupios avarijos vaizdo įrašą: tyrimo eiga liudininkams ėmė kelti įtarimų (18)

Kėdainių rajone įvykusios kraupios avarijos tyrimas įvykį mačiusiems žmonėms ėmė kelti...

Partijų reitingas: kol du pešasi, trečias lipa į viršų pasirodė Laisvės partijos reitingas (54)

Populiariausia politinė jėga Lietuvoje yra opozicinė Tėvynės sąjungos–Lietuvos krikščionių...

Gyvai / 1006 km lenktynės prasidėjo „Dynami:T Energy“ nesėkme: vienas automobilis užsidegė, kitas – sustojo trasoje atnaujinta 12.27 (4)

Greta Palangos įrengtoje lenktynių trasoje jau 20-ąjį kartą prasidėjo „Aurum 1006 km...

Teisininko komentaras. Įdarbinti užsienietį Lietuvoje taps sudėtingiau – įvedamos kvotos (5)

Seimas priėmė įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ pakeitimo įstatymo projektą,...

Ekspertai piešia siaubingą scenarijų: jau po 5 metų šimtai milijonų turės bėgti nuo krizės (128)

Potvyniai Pietų Azijoje kelia grėsmę beveik 6 mln. šalies gyventojų, o dėl liūčių sezono...

Salomėja Nėris – išteisinti ar nuteisti? knygos ištrauka (249)

Išteisinti Salomėją Nėrį ar nuteisti – šį klausimą gausiai pateikdama archyvinės medžiagos...

Grybų sezono laimikis: iš voveraičių ir ryžių paruošė labai skanų patiekalą, tereikėjo kelių papildomų ingredientų (17)

Voveraitės – vienos geidžiamiausių grybautojų laimikių. Šie grybai – ne tik labai skanūs...

Šiurpus Černobylyje dirbusios medikės iš Lietuvos liudijimas: rėkiau visiems sutiktiems, bet niekas manimi netikėjo (352)

„Aš nežinau, kiek dar gyvensiu (anądien su vyru prisiminėme, kad Kijevo gydytojai mums...