Inžinieriams pavyko sukurti labiausiai žmogų primenantį bandomąjį avarijų manekeną iš visų iki šiol pagamintų. Gamyboje dalyvavo penkių narių komanda iš JAV nacionalinės greitkelių ir eismo saugumo administracijos (NHTSA), kuri užsiima naujų automobilių saugumo bandymais, Žmonių traumų tyrimų padalinio, rašo „Bloomberg“.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Forma ir funkcija

„The Test Device for Human Occupant Restraint“ (Bandomasis įrenginys, skirtas patikrinti transporto priemonėje esančio žmogaus saugumą) – sutrumpintai THOR yra bandomasis manekenas su daugybe jutiklių. Šis manekenas panašesnis į žmogaus kūną labiau nei visi ankstesni modeliai. Jis sumanytas, kad padėtų kurti saugesnę ir patogesnę automobilių įrangą.

Modernus NHTSA avarijų manekenas
Modernus NHTSA avarijų manekenas
© Organizatorių archyvas

Jutikliai

THOR manekenas turi 57 jutiklius, kurie analizuoja 140 kintamųjų dydžių, tokių kaip krūtinės suspaudimas, krūtinkaulio akseleracija ir kaukolės pakreipimas. Senesni manekenai paprastai sugebėdavo analizuoti apie 20 tokių veiksnių.

Kilmė

Manekenas THOR pradėtas kurti 2009 metų pabaigoje. Jo gamybos sutartį 2011 metais laimėjo dizaino bendrovė „Humanetics Innovative Solutions“.

Analizė

THOR jutiklių ir reakcijų visuma leis atlikti tikslesnius bandymus nei tie, kurie yra atliekami su dabartinės kartos manekenais, sukurtais devintajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje, teigia Nacionalinė greitkelių ir eismo saugumo administracija.

Finansavimas

Pagaminti vieną THOR manekeną kainuoja 400 tūkst. dolerių (apytikriai 360 tūkst. EUR). Pridėjus keletą tūkstančių už tokią sumą galima įsigyti du „Ferrari California“ automobilius.

O tyrimams ir jų kūrimui Nacionalinė saugaus eismo greitkeliuose administracija pranešė išleidusi milijonus dolerių. Metinis agentūros biudžetas yra apie 1 mlrd. dolerių (apytikriai 900 mln. EUR).

Rinka

Kai THOR manekenas bus patikrintas valstybiniu lygmeniu, šimtai jų bus parduoti automobilių gamintojams, tyrėjams ir reguliuotojams. Tokiu būdu organizacija susigrąžins dalį investicijų.

Judesiai

THOR manekeno kaklas atskiria, ar jėga veikia jo „kaulus“, ar „raumenis“, ir jo kūnas susilenkia, išsitempia ir išsikraipo kaip žmogaus. Tai tyrėjams padeda suprasti, kas gali sukelti rimtas smegenų traumas. Krūvis keliams, šlaunims ir klubams paskirstytas proporcingai.

Kiti žingsniai

Nacionalinė greitkelių ir eismo saugumo administracija pranešė planuojanti patikrinti bandomąjį manekeną THOR vykdydama viešą bandomojo testavimo analizę visoje šalyje, kuri bus pradėta 2019 m.

Kai ši analizė bus atlikta, automobilių gamintojai turės gerokai padidinti savo gaminamų transporto priemonių saugumo standartus, sako Warrenas Hardy iš Virdžinijos Tech Wake Forest universiteto Traumų biomechanikos centro.

„Galėsime kurti saugesnius automobilius, kad žmonės juose būtų saugesni, ir per avariją ne tik liktų gyvi, bet ir nepatirtų sužeidimų.“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kinijoje pabaigtas pirmasis šalyje „saulės greitkelis“ (3)

Pastatų stogai ar langai nėra vieninteliai paviršiai, kurie gali būti panaudoti saulės energijos...

Šmirinėjate mieste – ar rinksitės mažą automobilį? (5)

Ar susimąstėte apie kasdienius savo kelionių maršrutus? Jei daugiausia kilometrų susukate mieste,...

Ar visureigis turi būti visureigiu? (19)

„ TopGear Lietuva“ geriausio automobilio rinkimuose užderėjo visureigių. O gal ne visureigių?...

„Ford“ apklausa: pasaulį užkariauja „prekės išbandymo“ ekonomika

Automobilių koncernas „Ford“ ne tik kuria ir gamina automobilius, bet ir atlieka gausybę...

Tarp automobilių kvapiklių – ir krepšinio komandos kvapas

Šiais metais dienos šviesą išvydo sėkmės – „Teslos“ automobilio odos – kvapas. Šis...

Top naujienos

Konservatorių ir valstiečių kovoje – intriga: duomenys išsiskyrė (154)

Jau ne pirmą mėnesį populiariausių partijų viršūnėje tarpusavyje besivaržantys valstiečiai...

Pasibaigus pikantiškai istorijai – vėl bus ieškomas vienos didžiausių valstybės įmonių vadovas (18)

Viena didžiausių valstybės įmonių, kurios darbuotojų kiekis pranoksta Prezidentūros, Seimo ir...

Testas: 9 simptomai – gripas ar peršalimas? (3)

Devyni simptomai sieja gripą ir peršalimą . Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) medikai...

Orai: grįš šaltis (19)

Panašu, jog šalyje pagaliau įsitvirtins tikra žiema, su sniegu pasipuošusiomis apylinkėmis. Nors...

„Grei anatomijos“ žvaigždė parduoda prabangų namą (3)

Populiaraus serialo „Grei anatomija“ aktorė Ellen Pompeo parduoda savo prabangų namą...

Kokie naminiai gyvūnai Lietuvoje gali žiemą gyventi be tvarto (6)

Žiemos sezonas – tikras išbandymas tiek ūkininkui, tiek jo guvulių bandai. Iki 15 laipsnių...

Užsikimšo vamzdžiai? Iš jų sklinda blogas kvapas? Padėti gali ir naminės priemonės (3)

Jūsų namuose iš kanalizacijos vamzdžių gana dažnai gali pasklisti blogas kvapas. Paprastai nosį...

Valančiūno ir Drummondo dvikovoje – žvėriški dvigubi dubliai ir lietuvio komandos pergalė (3)

NBA pirmenybėse po nesėkmingos atkarpos pergalės skonį vėl pajuto Toronto „Raptors“ (30-13)...

Po kritikos lavinos atsitiesęs Kuzminskas įrodė savo vertę prieš Plazos auklėtinius „Real“ su Mačiuliu palaužė „Baskonia“ ekipą (15)

Po kritikos bangos Mindaugas Kuzminskas sužaidė rezultatyviausią savo mačą Milano „AX...

Vienuoliktasis Dakaro etapas: Žalą buvo ištikęs techninis krachas, greičiausias – Juknevičius atnaujinta 06.48 val. (455)

Vienuoliktajame jubiliejinio 40-ojo Dakaro ralio etape sportininkams trečiadienį reikėjo iš Beleno...