Inžinieriams pavyko sukurti labiausiai žmogų primenantį bandomąjį avarijų manekeną iš visų iki šiol pagamintų. Gamyboje dalyvavo penkių narių komanda iš JAV nacionalinės greitkelių ir eismo saugumo administracijos (NHTSA), kuri užsiima naujų automobilių saugumo bandymais, Žmonių traumų tyrimų padalinio, rašo „Bloomberg“.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Forma ir funkcija

„The Test Device for Human Occupant Restraint“ (Bandomasis įrenginys, skirtas patikrinti transporto priemonėje esančio žmogaus saugumą) – sutrumpintai THOR yra bandomasis manekenas su daugybe jutiklių. Šis manekenas panašesnis į žmogaus kūną labiau nei visi ankstesni modeliai. Jis sumanytas, kad padėtų kurti saugesnę ir patogesnę automobilių įrangą.

Modernus NHTSA avarijų manekenas
Modernus NHTSA avarijų manekenas
© Organizatorių archyvas

Jutikliai

THOR manekenas turi 57 jutiklius, kurie analizuoja 140 kintamųjų dydžių, tokių kaip krūtinės suspaudimas, krūtinkaulio akseleracija ir kaukolės pakreipimas. Senesni manekenai paprastai sugebėdavo analizuoti apie 20 tokių veiksnių.

Kilmė

Manekenas THOR pradėtas kurti 2009 metų pabaigoje. Jo gamybos sutartį 2011 metais laimėjo dizaino bendrovė „Humanetics Innovative Solutions“.

Analizė

THOR jutiklių ir reakcijų visuma leis atlikti tikslesnius bandymus nei tie, kurie yra atliekami su dabartinės kartos manekenais, sukurtais devintajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje, teigia Nacionalinė greitkelių ir eismo saugumo administracija.

Finansavimas

Pagaminti vieną THOR manekeną kainuoja 400 tūkst. dolerių (apytikriai 360 tūkst. EUR). Pridėjus keletą tūkstančių už tokią sumą galima įsigyti du „Ferrari California“ automobilius.

O tyrimams ir jų kūrimui Nacionalinė saugaus eismo greitkeliuose administracija pranešė išleidusi milijonus dolerių. Metinis agentūros biudžetas yra apie 1 mlrd. dolerių (apytikriai 900 mln. EUR).

Rinka

Kai THOR manekenas bus patikrintas valstybiniu lygmeniu, šimtai jų bus parduoti automobilių gamintojams, tyrėjams ir reguliuotojams. Tokiu būdu organizacija susigrąžins dalį investicijų.

Judesiai

THOR manekeno kaklas atskiria, ar jėga veikia jo „kaulus“, ar „raumenis“, ir jo kūnas susilenkia, išsitempia ir išsikraipo kaip žmogaus. Tai tyrėjams padeda suprasti, kas gali sukelti rimtas smegenų traumas. Krūvis keliams, šlaunims ir klubams paskirstytas proporcingai.

Kiti žingsniai

Nacionalinė greitkelių ir eismo saugumo administracija pranešė planuojanti patikrinti bandomąjį manekeną THOR vykdydama viešą bandomojo testavimo analizę visoje šalyje, kuri bus pradėta 2019 m.

Kai ši analizė bus atlikta, automobilių gamintojai turės gerokai padidinti savo gaminamų transporto priemonių saugumo standartus, sako Warrenas Hardy iš Virdžinijos Tech Wake Forest universiteto Traumų biomechanikos centro.

„Galėsime kurti saugesnius automobilius, kad žmonės juose būtų saugesni, ir per avariją ne tik liktų gyvi, bet ir nepatirtų sužeidimų.“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Geriausi vairuotojai klysta traukdami atsarginį ratą ar gaivindami sužeistąjį

Jau 16-us metus iš eilės Lietuvos žurnalistų autoklubas organizuoja „Geriausio Lietuvos...

Japoniškų automobilių gerbėjai sezoną užbaigė Trakuose

Į paskutinį kartą šiemet vykusį japoniškų automobilių gerbėjų susitikimą „ JapMeet “...

Koala pasivažinėjo automobiliu po rato sparnu

Australijoje viena koala išgyveno 16 km kelionę, įsikibusi į vieno keturiais ratais varomo...

Saugaus ir ekonominio vairavimo entuziastai rengiasi „Neste Eko raliui“

Spalio 13-ąją rengiamas „Neste Eko ralis 2017“, kurio leitmotyvas „Saugiai ir ekonomiškai...

Geriausias Žemaitijos vairuotojas – iš Mažeikių (2)

Kelios dešimtys klaipėdiečių ir aplinkinių miestų gyventojų šeštadienį rinkosi Ernesto...

Top naujienos

„Zapad“ atakos ir atsitraukimai: kai kurios detalės – labai iškalbingos (25)

Priešininkas išmėtė lapelius – psichologinio poveikio priemonės. Mūsų pajėgos lapelius...

Pigesnio šildymo galima tikėtis tik iki sausio (58)

Po svarstymo Seimas nusprendė, kad pridėtinės vertės mokesčio lengvata centriniam šildymui ir...

Tarp universitetų – kovos be taisyklių: pradėtas tyrimas prieš KTU rektorių (134)

Metai iš metų besitęsianti nerašyta kova tarp didžiųjų Kauno universitetų pasiekė piką...

Kai kurie prastesnės kokybės produktai Lietuvoje dar ir brangesni papildyta (294)

Dalis Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos tirtų maisto produktų Lietuvoje yra ne tik...

Juodoji augančių algų pusė (38)

Pastaruoju metu ekonomistai stebi kylančių kainų ir didėjančio darbo užmokesčio tendencijas....

Danai panaudojo betoną namo spausdinimui (1)

Danų kompanija „Printhuset“ pirmą kartą realiomis sąlygomis išbandė jų pačių sukurtą 3D...

Pirmą kartą nustatoma amžiaus riba, iki kurios vaiko negalima palikti vieno papildyta (289)

Seime į priekį pajudėjo vaiko teisių apsaugos sistemos reforma, kartu pirmą kartą nustatoma...

Tragedija Rusijoje: motina paliko kūdikį mirti, kol pati linksminosi su draugais (77)

Rusijoje jaunai moteriai, kuri paliko kūdikį mirti, o pati savaitę šėlo su draugais, gresia 10...

Iššifruotas 341 metų senumo „apsėstos“ vienuolės laiškas (9)

Mįslingas laiškas, parašytas prieš daugiau nei 300 metų Sicilijoje gyvenusios vienuolės, kuri,...

Kelių chuliganams – Seimo narių malonė (51)

Seimas linkęs pritarti švelnesnėms sankcijoms vairuotojams už ištisinės linijos kirtimą....