aA
Devyniasdešimtmetį švenčiantis Bavarijos motociklų gigantas BMW šiai garbingai progai pažymėti išleido modelį, kuris turėtų tapti gardžiausia razina kompanijos jubiliejaus torte – rodsterį „R nineT“, įkūnijantį pačias svarbiausias gamintojo tradicijas ir būdingiausius bruožus.
BMW R nineT motociklas
BMW R nineT motociklas
© Gamintojo nuotr.

Tiesa, šio modelio kūrimas užtruko neįprastai ilgai – „R nineT“ prototipas „Lo Rider Concept“ Milano motociklų parodoje buvo pristatytas dar 2008 metų lapkritį, o jo atvaizdas prieš penketą metų netgi puošė vieną iš lietuviškojo „Moto+“ viršelių.

Lyginant šiuos du motociklus, iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad serijinei gamybai jau parengtas modelis išlaikė didžiąją dalį prototipo bruožų, ir vis dėlto, atsisakė bene paties esminio – žemos sėdėsenos. Matyt, tokį sprendimą padiktavo ne vien ergonominiai sumetimai, bet ir per penkerius metus pasikeitusios mados custom motociklų pasaulyje. Bavarai negalėjo neatkreipti dėmesio į cafe racer, roadster, scrambler ir kitų panašių 6-7 dešimtmečių stiliaus motociklų populiarumo grįžimą.

BMW ir nebando slėpti, kad tikisi naujausio savo „kūdikio“ populiarumo būtent tarp auksarankių „kastomaizerių“, kurių patogumui vokiečių inžinieriai „R nine T“ tyčia kūrė kuo lengviau transformuojamą. Nors, tiesą sakant, mėgstantieji motociklus išrengti „iki kaulų“ čia jau nebelabai turės darbo – rodsterio dizainas ir taip yra visiškai minimalistinis.

Bet dauguma norinčių pabrėžti savo motociklo individualumą čia dar tikrai ras, kur prikišti nagus: pavyzdžiui, gamintojai tyčia sukonstravo platesnę galinę švytuoklę, kad joje būtų galima įstatyti 6 colių pločio padangą (vietoje standartinės 5,5 colių), o ant kardano dangčio numatė tvirtinimo taškus numerio laikiklio ir galinio žibinto perkėlimui į šoną. Be to, atsukęs vos keletą varžtų kiekvienas vairuotojas galės nuimti rėmo „uodegą“ su visa keleivio sėdyne ir paversti savo „R nineT vienviečiu. Arba vietoje keleivio sėdynės pritaisyti aliuminio gaubtą (esantį standartinėje komplektacijoje) ir tokiu būdu motociklo siluetą transformuoti į cafe racer.

BMW savo principų neišdavė ir į „R nineT“ sumontavo oru aušinamą opozicinį dviejų cilindrų variklį – iš esmės tokį, koks buvo ir pačiame pirmajame kompanijos kūrinyje „R 32“, pasaulio šviesą išvydusiame 1923 metais. Tik jau jų galios ir kitų parametrų lyginti geriau nepradėkime. „R nineT“ 1170 kub. cm. darbinio tūrio motoras išvysto 110 AG esant 7750 aps./min., o 119 Nm siekiantį sukimo momentą esant 6000 aps./min. Beje, variklis čia atlieka ir konstrukcinio elemento funkciją, kadangi motociklo priekinėje apatinėje dalyje rėmo nėra.

Bavarai liko ištikimi ir kitam tradiciniam techniniam sprendimui – „paralever“ tipo vienpusės švytuoklės ir mono amortizatoriaus pakabai, tačiau priekinei pakabai pritaikė ne įprastą „telelever", bet apversto tipo šakes nuo „S 1000 RR“ modelio.

Judesį galinis ratas, įtaisytas vienpusėje švytuoklėje, gauna per kardaninę pavarą iš šešių pavarų mechaninės greičių dėžės. ABS stabdžių atiblokavimo sistema yra standartiniame įrangos pakete.

Duslintuvai, skirtingai nuo prototipo, šiame modelyje yra sujungti „2-1-2“ principu ir įtaisyti motociklo kairėje pusėje, apačioje (nors teigiama, kad jų tvirtinimo vietą galima lengvai pakeisti). Išmetimo garso toną galima keisti reguliuojamais rezonatorių antgaliais. Už papildomą sumą pirkėjai galės rinktis ir iš titano pagamintus „Akrapovič“ duslintuvus.

Vis dėlto, žvelgiant į „R nineT“ kai kurie jo kūrėjų sprendimai kliūna už akių, ir atrodo nenuoseklūs. Pavyzdžiui, motocikle retro dvasią mėginama kurti konservatyviu priekiniu apvaliu žibintu ir nerūdijančio plieno stipinais aprūpintais ratais, tačiau modernus galinis LED žibintas bei itin šiuolaikinių formų veidrodėliai ir posūkių žibintai yra tarsi pavogti nuo kažkurio kito BMW modelio.

„R nineT“ kaina kol kas nėra skelbiama. Manoma, kad motociklas prekybos salonus turėtų pasiekti ankstyvą 2014 metų pavasarį.

O dabar visi kartu pažiūrėkime filmuką ir labai supavydėkime jo veikėjams:

motomanai.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

1 mln. eurų kainuojantį „Bugatti“ nusipirkęs vyras patikrino, kiek iš tiesų jis turi „arklių“ (13)

„ Bugatti “ – Prancūzijos automobilių gamintojas, pagaminęs ne vieną šimtą...

Tai, ko nežinojote apie 8 serijos BMW: kodėl inžinieriai kankindavo akceleratorių įspaudę iki dugno (3)

1989 metų Frankfurto tarptautinės automobilių parodos lankytojai išvydo tai, kas BMW koncernui...

Papasakojo apie vairavimo egzaminus Lietuvoje – iš kelinto karto juos įmanoma išlaikyti (49)

Norintys gauti vairuotojo pažymėjimą ir teisę vairuoti, iš pažiūros, turi įveikti ganėtinai...

Įvardijo, su kokiomis problemomis kelyje Lietuvos vairuotojai savarankiškai nesusidoroja (34)

Nors viena dažniausių priežasčių, kodėl Lietuvos vairuotojai kviečia techninės pagalbos...

„Bugatti“ sukūrė sedaną, tačiau nusprendė jo neparduoti: suprato, kad yra per baisus (49)

Prieš 10 metų, kai „Bugatti“ sėkmingai pasaulį nustebino sukurdamas greičiausią automobilį...

Top naujienos

Putinas piktdžiugiškai stebi koronaviruso siaubiamus Vakarus: antrasis frontas jau atidarytas? (496)

Europoje prasidėjo sąmyšis. Milijonai žmonių atsidūrė karantine, privatus sektorius –...

Lietuvoje patvirtinta dar 12 koronaviruso atvejų iš viso – 394 atvejai (40)

Šiuo metu Lietuvoje patvirtintų ligos atvejų – 394, kovo 28 d. 9 val. duomenimis iki šiol iš...

Lietuvoje patvirtintas 7-as mirties nuo koronaviruso atvejis papildyta (403)

Šeštadienį Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas pranešė apie dar vieną mirtį.

Nepamirškite persukti laikrodžio rodyklių – šalyje įvedamas vasaros laikas (19)

Šį kovo sekmadienį 3 val. Lietuvos laiku, laikrodžius pasuksime vieną valandą į priekį. Šiais...

Paulius Jurkevičius. Italija, atleisk mums: pamokų nesimokėme, solidarumo – nulis (205)

Jeigu man kas nors būtų pasakęs, kad 18 dienų negersiu espreso kavos, būčiau atsakęs –...

Verygos raginimas ir karantinas – antrame plane: gryname ore – ištroškę šilumos ir saulės (228)

Nors prieš šį pavasariškai šiltą savaitgalį Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga...

Žmonės mirę, bet COVID-19 tyrimų rezultatų dar nėra: statistika keistis gali kardinaliai (179)

Tikėtina, kad greitu metu sužinosime apie dar mirusį asmenį, turėjusį COVID-19 virusą....

Nuo koronaviruso mirė Ispanijos princesė Maria Teresa (67)

Mirė Ispanijos Bourbon-Parma princesė Maria Teresa, ėjusi 87-uosius metus, šeštadienį pranešė...

Laima Kybartienė apie juodžiausią gyvenimo periodą: auginau dukrą viena, nes vyras ėmė degraduoti (13)

Kai visuomet pasitempusi ir besišypsanti legendinė diktorė Laima Kybartienė sveikinasi iš...

Pajūryje nesutikti policijos beveik neįmanoma: paplūdimiuose patruliuoja net keturračiais (29)

Pajūryje sustiprintos pareigūnų pajėgos patruliuoja ir gatvėje, ir pajūriu. Žmonės, anot...

|Maža didelių žinių kaina