Vykusioje konferencijoje renginio organizatoriai džiaugėsi, kad su kiekvienais metais susidomėjimas intelektualiuoju kultūriniu raliu auga. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, šių metų dalyvių skaičius rekordinis – net 500 motociklininkų panoro varžytis tarpusavyje. Visų dalyvių tikslas yra aplankyti kuo daugiau kultūros paveldo ir istorinių objektų, važiuojant trumpiausiu įmanomu keliu.

„Šiais metais plėtojame su valstybės 100-mečiu susijusią temą. Pavadinome ją Valstybės pradžia. Taigi, keliaudami ralyje visi kartu bandysime atrasti įkvepiančių pavyzdžių, kaip prasidėjo Lietuvos valstybė, kiek tai kainavo žmonių pastangų, kas tie lyderiai, kurie tada ir dabar prisiima atsakomybę. Kas padėjo ir padeda pagrindą, kad Lietuva išliko ir išliks kaip valstybė“, – sakė vienas ralio organizatorių Markas Dolgovas.

Kultūros paveldo objektai, kuriuos aplankys dalyviai buvo atrinkti itin kruopščiai. Pasidomėjus, kiek laiko užtruko darbas parenkant lankytinus objektus, organizatoriai ir partneriai įvardino ekspertų būrį ir turiningą pažinimo procesą.

„Kai rengiame punktus, suvedama labai nemažai potencialių punktų. Didžioji jų dalis būna atidėti į „stalčių“ kitam kartui. Nes svarbu ne tik tema, bet punkto vieta žemėlapyje. Jeigu ankščiau atrodydavo užtenka savų žinių, tai jau seniai supratome, kad neužtenka. Dirbame su visu būriu partnerių, istorikų, ekspertų“, – pastebėjo M. Dolgovas.

Šeštadienį vyksiančio ralio maršrutus pagal organizatorių pasirinktą temą „Valstybės pradžia“ padėjo rengti istorikai Simonas Teškevičius, mokslo reikalų ir plėtros prodekanas doc. dr. Salvijus Kulevičius, Kultūros paveldo departamentas bei jo direktorė Diana Varnaitė.

Saugaus eismo užtikrinimas keliuose – vienas didžiausių prioritetų organizatoriams. BMW prekės ženklo Lietuvoje vadovas Martynas Daujotas pasakojo, kad Lietuvoje kasmet ženkliai auga susidomėjimas motociklais.

„Mes, oficiali „BMW Motorrad“ atstovybė Lietuvoje, aktyviai prisidedame prie motociklininkų įgūdžių tobulinimo bei eismo kultūros didinimo. Rengiame ne tik nedidelėms grupėms skirtus mokymus su patyrusiais instruktoriais, bet ir su malonumu jungiamės prie didesnio masto iniciatyvų. Neabejojame, kad tokie masiniai kultūriniai renginiai kaip „BMW Mototurizmo Sprintas“ – taip pat puikus būdas ir galimybė tobulėti motociklų vairuotojams, tapti sąmoningesniais eismo dalyviais. Toks renginio populiarumas, kokio organizatoriai sulaukė šiemet, patvirtina, kad motociklininkų bendruomenei jis yra labai aktualus. O kai tai įmanoma suderinti su intelektualia pramoga – dviguba nauda“, – kalbėjo M. Daujotas.

Praėjusių metų ralį laimėjusios komandos kapitonas Rytis Markevičius pasidalino strategija, kaip laimėti varžybas. „Esmė ne laimėjimas, o galimybė išskirtiniu būdų pažinti išskirtines vietas. Ir tik gilindamasis į užduotis ir aprašymus, planuodamas bei darniai dirbdamas su komanda gali laimėti. Dar vienas svarbiausių momentų – bendravimas su vietiniais žmonėmis. Dažnai čia pasitinkanti ir gyvenanti močiutė viską žino geriausiai. Laimėjimas ne tik prizinė vieta, bet ir punktų pažinimas. Jis man pirmoje vietoje. Ir tai ne tik žodžiai. Aš po ralio aplankiau visus punktus, nes tai yra laimėjimas“, – patirtimi dalinosi R. Markevičius.

Renginys jau penktus metus glaudžiai bendradarbiauja su Lietuvos kelių policija.

„Noriu padėkoti organizatoriams už puikią iniciatyvą. Tai parodo, kad su dvirate transporto priemone, laikantis KET, galime pažinti šalį, žinoma, nerizikuojant nei savo, nei aplinkinių sveikata ir gyvybe. Šis pavyzdys yra tikrai užkrečiantis, pastebime, kad motociklų vairuotojai atranda motyvacijos paisyti KET, yra drausmingi eismo dalyviai. Tikiuosi, kad stebėdami ralį pareigūnai neturės papildomo darbo, norime būti motociklininkų bendruomenių bičiuliais“, – vylėsi Kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)