Portalas thedrive.com pristato naująjį 503 arklio galių „BMW M4 Competition“. Šis automobilis iki 100 kilometrų per valandą įsibėgėja per 3,9 sekundės ir nė kiek nesulėtėja greičiui pasiekus triženklį skaičių. Žinoma, ne visiems patinka naujasis BMW dizainas (visada galima kažką patobulinti), bet geriau pakalbėkime, kaip šis modelis važiuoja.

2021 m. „BMW M4 Competition“ pagrindiniai duomenys

Bazinė kaina: 60 295 eurai.
Jėgos pavara: šešių cilindrų vienaeilis trijų litrų variklis su dviem turbinomis, aštuonių pavarų automatinė pavarų dėžė, galiniai varantieji ratai.
Galia: 503 arklio galios esant 6 250 sūkių per minutę.
Sukimo momentas: 649 Nm esant 2 750–5 500 sūkių per minutę.
Didžiausias greitis: 250 km/val. (290 km/val. įmontavus dalių paketą „M Performance“).
Sėdimų vietų skaičius: keturios.
Krovinių skyriaus tūris: 0,34 m3.
Svoris: 1760 kg.
Degalų sąnaudos: mieste – 14,7 l šimtui kilometrų, užmiestyje – 10,2 l šimtui kilometrų, mišriosios – 12,4 l šimtui kilometrų.

Trumpas komentaras: itin galingas ir greitas automobilis, kurį vairuoti labai smagu.

Jeigu kartais nežinote, „BMW M4 “ yra galingiausias ketvirtos serijos modelis, populiariosios trečios serijos kompaktiško sedano dvidurė versija. Jo pirmtakais galima laikyti tokius automobilius kaip legendinis „E30 M3“, sukurtas XX a. devintojo dešimtmečio viduryje, didesnis „E36 M3“ (XX a. dešimtasis dešimtmetis), numylėtasis „E46 M3“, pasirodęs XXI a. pradžioje, Baracko Obamos valdymo laikotarpiu pristatytas „E92 M3“ su V8 varikliu ir galiausiai „F82 M4“ – pastarasis yra tiesioginis „BMW M4“ pirmtakas ir pirmasis, kurio pavadinime puikuojasi užrašas „M4“, o ne „M3 Coupe“.

Bent jau kol neišvengiamai pasirodys CLS, GTS ir CS versijos, šis galinius varančiuosius ratus turintis „M4 Competition“ yra galingiausias „M4“, kokį galima įsigyti: turi 30 AG daugiau už įprastą „M“ modelį ir aštuonių pavarų automatinę pavarų dėžę vietoje šešių pavarų mechaninės pavarų dėžės.

Pagrindiniai „BMW M4“ konkurentai – „Mercedes AMG C63 S Coupe“ (šiam modeliui netolimoje ateityje lemta virsti keturių cilindrų hibridiniu automobiliu) ir „Audi RS5“.

Naujasis „S58“ šešių cilindrų vienaeilis variklis su dviem turbinomis, pirmiausia montuotas į krosoverius „X3“ ir „X4 M“, yra suderintas su kruopščiai sukalibruota starto kontrolės sistema ir užtikrina įspūdingą akceleraciją tiesiojoje. Be jokios abejonės, tai labai greitas automobilis, bet „BMW M4 Competition“ tikrai nėra skirtas traukos lenktynėms, ypač turint omenyje, jog egzistuoja elektromobilių, iki 100 kilometrų per valandą įsibėgėjančių greičiau nei per dvi sekundes, ar to paties vokiečių gamintojo sportinių miesto visureigių, irgi pasižyminčių įspūdingesniais duomenimis.

Greitas, smagus vairuoti ir funkcionalus

„BMW M4 Competition“ žavesys atsiskleidžia posūkiuose. Kintamo santykio vairavimo sistema greitai reaguoja, yra itin tiksli ir leidžia mėgautis didžiuliu greičiu išvengiant pojūčio, kad automobilis staiga pasidarė labai sunkus (net įjungus sportinį režimą). Kėbulas sumontuotas ant kietesnės važiuoklės ir adaptyviosios „M“ pakabos.

503 AG ir 649 Nm – išties neblogi skaičiai, bet važiuojant nė akimirkai neatrodo, kad automobilis gali nesusitvarkyti su tokia galia. Prireikus sulėtinti paaiškėja, kad įmontuota stabdžių sistema – ne mažiau įspūdinga ir užtikrina tinkamą, bet tolygų stabdymą. Portalo thedrive.com išbandyto modelio stabdžių apkabos buvo nudažytos mėlyna spalva, bet yra ir juodų bei raudonų. Beje, priekinių ratų stabdžių apkabos papuoštos „M“ logotipu.

Aštuonių pavarų automatinė pavarų dėžė perjunginėja pavaras labai sklandžiai – mechanizmų darbo beveik nesijaučia. Įjungus mechaninį režimą, raudonos anglies pluošto svirtelės irgi gerai atlieka savo funkciją, bet galbūt ne taip greitai, kaip norėtųsi tokio kalibro automobilyje. Tikriausiai tokia yra sprendimo atsisakyti dvigubos sankabos kaina. Tik nesupraskite neteisingai: praktiškai visi „BMW M4 Competition“ mechaniniai elementai yra sukurti nepriekaištingai ir dera tarpusavyje.
Kita vertus, juk kalbame apie BMW – vokiečiai seniai išmoko gaminti galingus automobilius, tačiau pastaruoju metu kiek šlubuoja smagumo ir vairuotojo patiriamų pojūčių sritys.

Visgi „BMW M4 Competition“ situacija šiuo atžvilgiu yra visai nebloga. Šio automobilio vairavimas vingiuotu miško keliu prilygsta važiavimui asmeniniais amerikietiškais kalneliais, bet visi įspūdžiai priklauso tik nuo tavo rankų ir pėdų.

Kai kurie prabangių sportinių automobilių gamintojai stengiasi užtikrinti, kad lekiant, pavyzdžiui, 150 kilometrų per valandą greičiu, atrodytų, jog važiuojate kur kas lėčiau. Tam pasitelkiama garso izoliacija ir kitos techninės gudrybės. „BMW M4 Competition“ nebando nieko nuslėpti ir aiškiai leidžia suprasti, kad važiuojate greitai. Akceleratoriaus pedalas reaguoja akimirksniu, tiesa, turbinoms įsisukti prireikia sekundės dalies esant žemiems sūkiams.

„BMW M4 Competition“ variklis skleidžia ausiai malonų žemą garsą, kurį galima pavadinti tiesiog išskirtiniu BMW gaminių bruožu.

Taip pat yra funkcija „M Drift Analyzer“, įeinanti į papildomo programinės įrangos paketo „M Drive Professional“ sudėtį. „M Drift Analyzer“ fiksuoja slydimo šonu atstumą, trukmę, trajektoriją bei kampą ir pateikia kiekvieno atlikto šonaslydžio įvertinimą žvaigždutėmis 20 centimetrų įstrižainės jutikliniame ekrane. Dėmesio: šios funkcijos veikimą derėtų išbandyti tik uždaroje trasoje.

Aišku, dvejų durų „BMW M4 Competition“ tiks ne vien greičio ar šonaslydžio mėgėjams, bet ir eiliniams vairuotojams. Įjungus komforto režimą, pakaba yra pakankamai minkšta, „iDrive“ veikia puikiai, „Harman Kardon“ garso aparatūra džiugina ausis, o galinė salono dalis yra erdvesnė, nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Tiesą sakant, sėdint ant užpakalinės sėdynės vietos kojoms yra ne ką mažiau negu kai kuriuose populiariuose vidutinio dydžio sedanuose. Taip, galinė dalis galėtų būti aukštesnė, bet mėgautis važiavimu netrukdo.

Kad jau prakalbome apie sėdimas vietas, renkantis „BMW M4 Competition“ komplektaciją galima nurodyti angies pluošto sėdynes, papuoštas merinosų odos elementais, kurių spalvą taip pat galima pasirinkti. Pasirenkamosios anglies pluošto sėdynės, ko gero, yra išskirtiniausia šio automobilio salono dalis. Amerikoje gamintojas jas įmontuos už papildomus 3 800 JAV dolerių, tačiau šios sėdynės atrodo išties šauniai ir puikiai išlaiko vairuotoją vietoje greitai akceleruojant. Tiesa, jos truputį apsunkina gyvenimą.

Kiekvieną kartą įlipant ir išlipant teks kabarotis per aukštas kojų atramas. Nelabai smagu, ypač atsižvelgiant į tą faktą, kad šios sėdynės automatiškai neatstumiamos išjungus variklį, nors šią funkciją turi daugelis kitų automobilių. Be to, nėra kur užnerti saugos diržo, todėl kiekvienos kelionės pradžioje teks nepatogiai bandyti jį pasiekti. Daugiau priekaištų automobilio funkcionalumui ir dizainui nėra.

Portalas thedrive.com „BMW M4 Competition“ išbandė Kanadoje, kur šio modelio kaina prasideda nuo 89 100 Kanados dolerių, arba 60 295 eurų. Į šią sumą įskaičiuoti priekiniai 19 colių ir galiniai 20 colių ratlankiai, foninis salono apšvietimas, įprastos sportinės sėdynės ir blizgančios juodos spalvos išorinė apdaila. Bandytame modelyje buvo sumontuotas paketas „M Carbon Package“(8 500 Kanados dolerių), kurį sudaro pirmiau minėtos anglies pluošto sėdynės bei anglies pluošto apdailos elementai. Taip pat automobilis turėjo įdiegtą HEA programinės įrangos paketą (už 5 650 Kanados dolerių gaunate „M Drift Analyzer“, rato įveikimo laikmatį, automatiškai atsidarančią ir užsidarančią bagažinę bei belaidžio įkrovimo funkciją).

Pridėkite dar 4 tūkst. Kanados dolerių už oranžinės spalvos merinosų odą, 895 Kanados dolerius už juodą metalinę spalvą bei 2 480 Kanados dolerių už automobilio pristatymą į konkrečią atstovybę, ir visa „BMW M4 Competition“ kaina išauga iki 110 625 Kanados dolerių, arba 74 850 eurų.
Už panašią sumą galima įsigyti ne mažiau galingą „Mercedes AMG C63 S Coupe“ ar šiek tiek silpnesnį, 444 AG „Audi RS5“. Pastarasis turi ir daugiau emocijų suteikiantį V8 variklį, bet nė vienas iš šių konkurentų nepasižymi švelnesniu pavarų dėžės darbu įjungus mechaninį režimą, be to, tiek mersedesas, tiek audi – gerokai senesni automobiliai.

Dėl įmantraus priekinių grotelių dizaino „BMW M4 Competition“ sulaukė nevienareikšmiškų vertinimų ir netgi aštrios kritikos, bet šis sprendimas, thedrive.com nuomone, yra vienas geriausių pastarųjų metų BMW istorijoje.

Naujausias „M4 Competition“ kupė – smagus, galingas ir malonus vairuoti automobilis. Galima tiesiog ramiai važinėti ar lakstyti šalutiniais keliais užmiestyje ir mėgautis nuostabiais pojūčiais. Ar tai pats smagiausias automobilis? Vargu. Bet jis yra itin kokybiškai pagamintas ir vertas dėmesio.
4,5 žvaigždutės iš 5.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (51)