aA
Grupė oranžinių autobusiukų spalio 20 d. sėkmingai pasiekė Kiniją. Jų kelionė prasidėjo liepos mėnesį Italijoje, o iš viso įveikta distancija siekia 13 tūkst. km. Nors ir ilgoka, tačiau tai būtų eilinė kelionė, jei ne faktas, jog autobusiukai didžiąją kelio dalį įveikė nevaldomi.
© technologijos.lt nuotr.

Italijos mokslininkų ir programuotojų komanda iš VisLAB laboratorijos pasiekė užsibrėžtą tikslą ir įveikė numatytą maršrutą su autopilotu valdomais autobusiukais. Automobiliai judėjo per Rytų Europą, Rusiją, Kazachstaną ir visą Kiniją. Važiuodami Šanchajaus link niekieno nevaldomi automobiliai buvo išbandomi – per kelionę siekta išsiaiškinti, su kokiomis problemomis automatizuotos mašinos gali susidurti. Kelias dienas pabuvę parodoje, automobiliai pradėjo ilgą kelionę atgal į Italiją.

Juose sumontuoti visi įmanomi navigaciniai prietaisai, jutikliai, radarai ir informaciją apdorojantys, analizuojantys bei sprendimus priimantys įrenginiai. Tad nenuostabu, kad toks Italijoje sukurtas automobilis automatiškai reaguoja į daugelį aplinkinių objektų: iškeltą policininko lazdelę, šviesoforą, kitus eismo dalyvius, pakelėje stovinčius ženklus, kliūtis keliuose.

Tiesa, kol kas ne visada iš vaizdo kamerų ir jutiklių priimtą informaciją kompiuteris sugeba teisingai įvertinti ir nuspręsti, kaip reiktų pasielgti būtent toje situacijoje. Todėl kai kurie manevrai, pavyzdžiui, statant automobilį stovėjimo aikštelėje ar patraukiant jį iš tam tikros vietos, reikalauja mechanino valdymo. Dėl to kiekviename automobilyje per visą kelionę sėdėjo bent po vieną inžinierių.

Automobiliai taip pat susidūrė su sunkumais esant dideliam eismui, pavyzdžiui, Maskvos centre. Automatinei sistemai ėmus sunkiai orientuotis aplinkoje, valdymą perimti turėjo inžinieriai.

Eksperimentinių automobilių autorius Italijos mokslininkas Alberto Broggi kurdamas valdymo sistemas dirba jau 15 metų. Jis neabejoja, kad tokie automobiliai ateityje gerokai sumažins eismo įvykius skaičių.

„93 proc. visų pasaulyje įvykstančių avarijų sukelia žmogaus klaidos, dėl kurių vien Europoje kasmet žūsta 40 tūkst. eismo dalyvių. Toks automobilis gali panaikinti tiek avarijas, tiek žūtis keliuose“, – viliasi mokslininkas.

Nenuostabu, kad vos grįžusius iš Kinijos juos „įdarbins“ Romos savivaldybė. Planuojama, kad panašūs automobiliai be vairuotojų šiais arba kitais metais vežios prekes į parduotuves siauromis Italijos sostinės gatvelėmis ir taps pavyzdžiu kitiems šalies bei viso pasaulio miestams, kaip automobilis gali taupiai, saugiai ir paprastai būti valdomas be vairuotojo.

Priminsime, jog panašius eksperimentus atlieka ir kompanija „Google“. Panašu, jog jau netolimoje ateityje tikri automobilių autopilotai taps kasdienybe.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prie krantų įstrigę ruoniai blokuoja kelius

Kanadoje Rodiktono merė paprašė pagalbos, nes įstrigę krante ruoniai sukėlė mieste chaosą....

Greiti automobiliai ir žinomi vedai – trečiajame „Didžiojo turo“ sezone (1)

Jeremy Clarkson, Richard Hammond and James May grįžta su trečiu „Didžiojo turo“ sezonu. Jie...

Parodoje „CES 2019“ automobiliai žengia į ateitį (1)

Pietų Korėjos automobilių gamintoja „ Hyundai “ pirmadienį, sausio 7-ąją, žengė tikrą...

Neįtikėtina patirtis: išsinuomojo vintažinį automobilį, o jis sugedo triskart (12)

Vintažiniai automobiliai vilioja. Jie įkūnija praėjusios eros paprastumą, o gal meistrystę ar...

Užvedėte variklį, bet ir vėl pasukote raktelį – tokia klaida gali virsti brangiu remontu (145)

Tai – klaida, kurios geriau nedaryti, bet kuri kartais pasitaiko. Įsėdate į automobilį,...

Top naujienos

Emigranto nusikaltimas sukrėtė ne tik Lietuvą, bet ir Švediją: nužudytą paauglę rado užklijuotomis lūpomis (65)

Darbą baigusi septyniolikmetė nusiuntė tėvui žinutę, kad grįžta namo, tačiau į juos taip ir...

Lietuviai įamžino chaotišką Indijos sostinę: jeigu ši šalis neegzistuotų, niekam neužtektų vaizduotės ją išgalvoti

„Jeigu Indija neegzistuotų, niekam neužtektų vaizduotės ją išgalvoti“, - taip sakė...

Radžvilas: tai ir yra pabaigos ženklas (129)

Didžiosios Britanijos atsiskyrimas yra labai panašus į Sąjūdį, Europos Sąjunga ( ES ) eina...

Sirgalių žinutę išgirdęs Adomaitis po skaudaus pralaimėjimo citavo dukterį (1)

Vilniaus „Ryto“ vyriausiojo trenerio Dainiaus Adomaičio 45-ojo gimtadienio vakaras –...

„Hadsono stebuklas“: kaip išvengta tragedijos (13)

Sausio 15 d. sukako lygiai dešimt metų nuo vadinamojo Hadsono upės stebuklo, kai „ US Airways “...

Kauniečius tyrė 14 metų: vieta, kur gyvenate, tikimybę mirti gali padidinti net 70 proc. (21)

Jei gyvenate toliau nei 300 m nuo parko ir jame nesilankote, turite beveik 70 proc. didesnę tikimybę...

Stilistas rėžė nuomonę apie „Žmonių“ įvaizdžius: jei nepasiruošei, sėdėk tyliai ir apeik raudoną kilimą ratu (240)

Kiekviename renginyje laukiamiausia smalsuolių dalis – raudonas kilimas ir, žinoma, akį...

Sugadintas Adomaičio gimtadienis: „Lietkabelis“ sutriuškino Vilniuje nušvilptą „Rytą“ (397)

Panevėžio „Lietkabelis“ (11-8) įspūdingai nutraukė keturių pralaimėjimų seriją...

Vilniuje automobilis rėžėsi į stulpą, vairuotojas, įtariama, apsvaigęs automobilyje rasta švirkštų (8)

Vilniuje šeštadienio vakarą automobilio nesuvaldęs vairuotojas rėžėsi į stulpą. Į avariją...

„Vaistas“ nuo odos ligų, sifilio ir skrandžio bėdų sukelia haliucinacijas ir mirtį (13)

Turbūt visi žino, kad gyvsidabris – itin nuodingas metalas, tad, pavyzdžiui, sudužus senam...