aA
Italija mėgina pasirūpinti, kad tokios markės kaip „Ferrari“ ir „Lamborghini“ būtų apsaugotos nuo 2035-aisiais siūlomos skelbti naujų degimo variklių Europoje pabaigos.
Bandys susitarti su Europa: nori superautomobilių gamintojus apsaugoti nuo artėjančios vidaus degimo variklių eros pabaigos
© Autoriaus archyvas

Daugeliui automobilių gamintojų elektrifikaciją net ir praėjusį dešimtmetį teko laikyti dominuojančia strategija, o dabar begalė įmonių dar iki 2030-ųjų siekia apsirūpinti vien elektra varomų automobilių asortimentu, nes pagrįstai nerimauja dėl įvairiausių reguliuojamojo pobūdžio pakeitimų, įsigalėsiančių dar prieš oficialią vidaus degimo variklių eros pabaigą 2035-aisiais.

Vis dėlto keletas ypač pažangius, tačiau negausiomis partijomis automobilius tiekiančių gamintojų prie bendro siekio jungiasi gana nenoriai. Jeigu Italijos vyriausybei pavyks išsireikalauti, kad būtų patenkintas jos prašymas, toms įmonėms bus suteiktas leidimas keleriais metais pratęsti pereinamąjį laikotarpį.

Apie Italijos vyriausybės derybas su Europos Sąjunga dėl tam tikrų išimčių, atleidžiančių nuo priedermės paklusti 2035-iaisiais siūlomam įvesti draudimui gaminti vidaus degimo variklius, naujienų agentūrai „Bloomberg“ papasakojo Roberto Cingolani, buvęs „Ferrari“ valdybos narys, šiuo metu einantis ekologinės pertvarkos ministro pareigas dabartinio Italijos ministro pirmininko Mario Draghi administracijoje.

Bandys susitarti su Europa: nori superautomobilių gamintojus apsaugoti nuo artėjančios vidaus degimo variklių eros pabaigos

Jeigu Italijos pageidavimas bus patenkintas, konkrečios didelėmis gamybos apimtimis nepasižyminčios šalies kompanijos dar bent kelis metus po reikalavimo įsigaliojimo galės ir toliau gaminti dujomis varomus automobilius.

Remiantis „Bloomberg“ pateiktu paaiškinimu, iš masine gamyba neužsiimančių automobilių tiekėjų perėjimas prie elektros energijos pareikalaus kur kas daugiau kaštų ir pastangų, kadangi jų pelningumas nepriklauso nuo masto ekonomikos ir su ja susijusių veiksnių, leidžiančių stambesnėms įmonėms ganėtinai sparčiai, be to, išlaikant nepakitusį pajamų lygį pakeisti produkcijos charakteristikas.

Ferrari Portofino
Ferrari Portofino
© Scanpix

Tos įmonės, kurioms gamybos mastas nėra prioritetas, prireiks ganėtinai daug laiko, norint pasiruošti visiškam įrangos pakeitimui, veikiausiai užtruksiančiam ilgiau nei iki numatyto termino, nors stambieji gamintojai planuoja spėti tai padaryti net keleriais metais anksčiau. Kadangi tos konkrečios įmonės pagamina mažiau automobilių, juos eksploatuojant padaroma žala yra daug mažesnė, palyginti su ta, kurią sukelia iš stambesnių rinkos dalyvių gamyklų išriedančios transporto priemonės, atsižvelgiant net ir į tai, kad galingesnių automobilių tarša yra labiau tiesioginė.

Galima paminėti, kad „Ferrari“ ir „Lamborghini“ – dvi žinomos kompanijos, pretenduojančios į tikėtino susitarimo apsaugą, – pernai pagamino vos 16,5 tūkst. automobilių.

"Ferrari LaFerrari"
"Ferrari LaFerrari"
© Gamintojo archyvas

Deja, nors popieriuje išdėstyti motyvai atrodo logiški, akivaizdžiai ignoruojamas tas faktas, kad ir „Ferrari“, ir „Lamborghini“ jau žengia elektrifikacijos keliu. Pirmuoju oficialiu „Lamborghini“ bandymu vykdant elektrifikacijos strategiją derėtų laikyti praeitą mėnesį pristatytą naująjį „Countach“ modelį su sumontuota hibridine sistema, tačiau „Ferrari“ hibridines sistemas automobiliuose pradėjo diegti nuo 2013-ųjų, kai debiutavo su „LaFerrari“. Pirmąjį vien elektra varomą automobilį „Ferrari“ planuoja pristatyti 2025-aisiais. Tikėtina, kad labai greitai apie tokius ketinimus prabils ir „Lamborghini“ vadovai.

Tiek susitarimas dėl išimčių, tiek pats 2035-aisiais ketinamas įvesti draudimas kol kas tėra pasiūlymai, tačiau derybos vertos dėmesio, kadangi nuo jų eigos priklauso, kaip 2035-aisiais pakryps dviejų garsiausių pasaulyje automobilių gamintojų veiklos trajektorijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(8 žmonės įvertino)
4.0000

Neraminantys ženklai: „Volkswagen ID.3“ baterija per metus nusilpsta daugiau nei tikėtasi (23)

Nors ir automobiliai su vidaus degimo varikliais su laiku praranda kai kurias savo savybes...

Patogiais biurais ant ratų tapusiuose komerciniuose modeliuose vairuotojai gauna viską, ko nori

Lengvųjų komercinių automobilių vairuotojai šiais laikais retai būna atsakingi tik už tai, kad...

Eksperimentas: už kiek pigiausiai galima nupirkti važiuojantį automobilį Lietuvoje? (8)

Automobilių realybės šou „Kieno didesni?“ galima stebėti žinomų Lietuvos žmonių nuotykius,...

Išmatavo: Vilniaus oras užterštas labiau nei Paryžiaus – žada griežtinti techninę apžiūrą (290)

Du mėnesius realiomis eismo sąlygomis oro taršą matavę nuotoliniai matuokliai nustatė, kad...

Elektromobilį laimėjęs vilnietis netveria džiaugsmu: ekologiškesnis keliavimo būdas – sena mano svajonė (6)

Vilnietis Rintautas Kupris tapo tuo laiminguoju, kuris, skaitydamas „Delfi plius“, laimėjo dar...

Top naujienos

Pasieniečiai parodė nematomus tarnybos užkulisius: po netikėto baltarusių poelgio pajuto, kad nuo šiol viskas bus kitaip (42)

Per migrantų krizę priešakinėse linijose atsidūrę pasieniečiai atlaikė sunkiausią periodą ir...

Prasidedant šildymo sezonui katilinės neapsirūpino biokuru, tiekėjai jo neturi: kur šildymo kainos augs daugiausia (45)

Dabar žadama, kad šildymo sezonas bus 30 proc. brangesnis nei pernai, o kai kuriuose miestuose,...

Orų prognozė: atslenkanti šiluma toli gražu gali nepradžiuginti (4)

Ketvirtadienį virš mūsų regiono pasikeis oro masių pernašos kryptis: iš vakarų atslenkantis...

Arūnas Milašius | D+

Būtiniausi rudens darbai pagal Gurską, arba kaip mažytė gudrybė gali sutaupyti daugybę darbo vejos priežiūros subtilumai

Rudeniui vis stipriau įtvirtinant savo teises ir nuėmus derlių darbai sode bei vejos priežiūra...

Natalijos Bunkės vestuvių Maljorkoje tęsinys: su garsiais bičiuliais leidosi į privatų kruizą po Viduržemio jūrą (23)

Dainininkė Natalija Bunkė ir jos sutuoktinis Edgaras Eidėjus jau penkias dienas ilsisi...

Gediminas Galkauskas | D+

Kada tampama blogiečiu: „Facebook“, „Apple“, „Google“ patys rodo, kodėl jau juos laikas sureguliuoti

Šiandienai buvau numatęs visai kitą temą, bet didžiosios technologijų kompanijos taip įsisuko...

Gran Kanarijoje – Šaro suteiktos minutės Jokubaičiui ir „Barcelonos“ įtikinama pergalė

Ispanijos ACB lygoje Šarūno Jasikevičiaus vadovaujama „ Barcelona “ (2/0) svečiuose 82:64...

Talentų karai po „Brexit“: Paryžiuje masiškai ieškoma bankininkų

Vienas investicinės bankininkystės specialistas sako, kad šiomis dienomis nepraeina nė savaitė,...

Astrofizikai išsprendė beveik 900 metų senumo astronominę paslaptį: 6 mėnesius spindėjęs itin retas šviesulys dingo

1181 metais Kinijos ir Japonijos žvaigždžių stebėtojai danguje pastebėjo šį tą neįprasto...

Laiko patikrinti patarimai, ką valgyti, kad kristų svoris

Nemenką skaičių lieknėjimo metodikų tenka priskirti mitams, ypač tada, jeigu jų autoriai...