Eilę metų buvo bandyta suvienyti Baltijos šalių istorinės technikos mėgėjų gretas, bet vis niekaip to padaryti nepavykdavo. Šiemet, pasitaikius puikiai progai – Baltijos kelio 30-mečiui – dar sausį Rygoje susirinkę trijų šalių atstovai, pasirašė bendradarbiavimo sutartį. Šiuo dokumentu buvo nutarta netradiciškai pažymėti Baltijos kelio jubiliejų, atkartojant istorinio įvykio maršrutą senoviniais automobiliais ir motociklais, tuo pačiu suvienijant visų trijų Baltijos valstybių retro technikos mėgėjų gretas.

Senoviniais automobiliais leisis į Baltijos kelio 30-mečio žygį

Pradės nuo Katedros Vilniuje

Senovinės technikos žygis „Baltijos kelias 30“ prasidės rugpjūčio 18 dieną (sekmadienį) Vilniuje, Katedros aikštėje. Nuo 10 iki 12 val. vyks Baltijos kelio minėjimas, koncertas ir žygio dalyvių palydėtuvės. Minėjimo metu Lietuvos Seimo Pirmininkas ir Latvijos bei Estijos ambasadoriai įteiks trijų šalių valstybines vėliavas, kurias senovinės technikos vairuotojai per trijų dienų kelionę nugabens į Taliną.

Pakeliui į Estijos sostinę istoriniai automobiliai užsuks į Panevėžį, Pasvalį, Rygą, Cėsį, Valmierą, Viljandi ir Türi. Visuose šiuose miestuose senovinės technikos žygio dalyviai surengs istorinių automobilių parodas ir Baltijos kelio minėjimus.

Pirmas retro automobilių sustojimas numatytas Panevėžyje. Čia, Cido arenos automobilių stovėjimo aikštėje nuo 15.30 val. iki 17.30 val. vyks istorinės technikos paroda, Baltijos kelio minėjimas ir koncertas. Nuo 18 iki 19 val. senoviniai automobiliai džiugins pasvaliečius. Šventė ir istorinės technikos paroda vyks prie Pasvalio sporto mokyklos.

Baltijos kelias. Lietuvos centrinio valstybinio archyvo nuotr.

Žygyje dalyvaus žmonės, vairuojantys tik senovinę techniką, kuri buvo pagaminta iki 1989 metų. Įvertinus ir prisiminus tai, kad Baltijos kelią, kaip reiškinį, įtakojo 1939 m. pasirašyti slaptieji protokolai, bus siekiama visuomenę supažindinti ne tik su transporto priemonėmis, kuriomis prieš 30 metų buvo važiuojama į Baltijos kelią, bet ir su ta technika, kuri buvo naudojama Molotovo-Ribentropo pakto sudarymo laikmečiu.

Važiuos tris dienas

Baltijos kelio žygyje dalyvaus istoriniai automobiliai, kurių amžius svyruoja nuo 30 metų iki daugiau nei 100 metų, vidutinis jų važiavimo greitis bus apie 40-50 km/val. Įvertinus tokį transporto priemonių judėjimą ir dar prie to pridėjus parodoms ir minėjimams skirtą laiką, kasdieną bus įveikta tik po 200 – 250 km.

Rugpjūčio 18 d. istoriniai automobiliai pravažiuos Lietuvą, rugpjūčio 19 d. – Latviją, o rugpjūčio 20 d. – Estijos nepriklausomybės dieną, pasieks Taliną, galutinį šio žygio tikslą.

Baltijos kelias. Zenono Meškausko nuotr.

Daugiau nei 200 eksponatų

Senovinės technikos renginyje užregistruoti 205 istoriniai eksponatai: 53 transporto priemonės iš Lietuvos, 33 iš Latvijos, 113 iš Estijos, 3 – iš Lenkijos, 2 – iš Baltarusijos ir 1 – iš Suomijos. Į Vilnių atvažiuos 155 istorinės transporto priemonės.

Atsižvelgiant į technikos amžių, renginio dalyviai galės važiuoti tik dalį žygio maršruto. Dalyviams suteikiama galimybė pasirinkti tik kažkurį kelio etapą, prisijungiant nuo Vilniaus, Panevėžio, Pasvalio, Rygos, Valmieros ar Viljandi ir keliauti tiek, kiek leidžia jų technikos pajėgumas bei vairuotojo noras. Pastovią žygio koloną sudarys apie 150 senovinių automobilių ir motociklų.

Seniausias automobilis važiuosiantis Baltijos kelyje – „Ford T Speedster“, pagamintas 1912 m., o seniausias motociklas – 1928 m. pagamintas „Indian Scout 101“. Vilniuje, Panevėžyje ir Pasvalyje pamatysime daug įdomių eksponatų – prieškarinių ir retų „Fiat“, „Packard“, „Lincoln“, BMW, „Cadillac“, „Plymouth“, „Buick“, „Rolls Royce“, „Mercedes Benz“, DKW, „Adler“, „Zündapp“, „Ariel“ modelių. Žinoma, bus ir sovietinių automobilių bei motociklų, pradedant moskvičiais ir ižais bei baigiant limuzinu ZIS. Dalyvaus ir sunkioji technika – iš Estijos į Vilnių atvažiuos 1972 m. pagamintas autobusas „Ikarus 55 LUX“.

Baltijos kelias. Zenono Meškausko nuotr.

Visose trijose Baltijos šalyse nuo birželio iki liepos mėnesio buvo paskelbta dalyvių registracija, kurios metu galimybe dalyvauti Baltijos kelio žygyje galėjo pasinaudoti kiekvienas senovinės technikos savininkas. Registracijos reikalavimai buvo labai paprasti ir aiškūs: transporto priemonė privalo būti originali, tinkama eksploatuoti bei pagaminta prieš 30 metų ar anksčiau.

Šio renginio organizatoriai – trys Lietuvos, Latvijos ir Estijos senovinės technikos klubai: „Eesti Vanatehnika Klubide Liidu liikmed“ (Estija), „Latvijas Antīko automobiļu klubs“ (Latvija) ir senovinių automobilių klubas „Klasika“ (Lietuva). Kiekvienos šalies atstovas (Lietuvoje – senovinių automobilių klubas „Klasika“) yra atsakingas už savo šalies teritorijoje vyksiančio žygio ir su juo susijusių renginių organizavimą bei įgyvendinimą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)