aA
Lietuvoje „Volvo“ garsėja kaip aukščiausio saugumo ir inovacijų automobilių gamintojas. Pasaulyje šis prekės ženklas žinomas ir kaip vienas geriausių sunkiosios technikos kūrėjų. Be abejo, palaikydami sunkvežimių gamintoją iš Švedijos tiesiog negalėjome praleisti progos iš arti apžiūrėti ir naująjį vilkiką – FH. Šio, nepabijosime pavadinti, „fūrų“ flagmano paliekamas įspūdis itin stiprus ir vertas detalesnio aprašymo.
Autovikingai išbandė Volvo FH
Autovikingai išbandė Volvo FH
© Autovikingai

Vien atidarius vartus ir priekyje išvydus šį galiūną jau atima žadą. Agresyviai atrodantys priekiniai žibintai, dienos šviesos lempos, kurių tiesiog neįmanoma nepastebėti kelyje ir kabinos aukštis neleidžia suabejoti šio sunkvežimio rimtumu. Atrodo, kad sunkiosios technikos dizainas įgauna naują pagreitį. Tačiau itin smarkiai atsinaujinęs išorės dizainas nėra šio vilkiko didžiausias pasiekimas. Tik palaukite, kol atidarysite kabinos duris ir įlipsite į ją.

Net ir paslėpus visą markę nurodančią atributiką, vos tik atsisėdus į vairuotojo sėdynę ir apsižvalgius aplink nesuklysi – visam interjerui būdingas skandinaviškas minimalizmas ir santūrumas, neleidžiantis suabejoti, kad tai – „Volvo“ kūrinys. Prietaisų skydelis atsikratė devynių galybių rodyklių, apie viską jus informuoja ne vienas LCD ekranas, tik spidometras ir tachomentras liko su visiems įprastomis rodyklėlėmis. „Ambilight“ (kintamos spalvos ir intensyvumo vidaus apšvietimas), nepriekaištinga garso aparatūra, erdvė kabinoje, krovos darbus palengvinantis nuotolinio valdymo pultas „Work Remote“ – viskas šaukte šaukia, kad šis vilkikas kurtas vairuotojui. O mes dar tik apžiūrinėjame interjerą!

Pagaliau ateina laikas išsiaiškinti, kas gi slepiasi šio FH viduje. Jo širdis – D13 460 AG variklis, kurio sukimo momentas į galinius varančiuosius ratus perduodamas per pripažinimo ir populiarumo sulaukusią automatizuotą „I-Shift“ pavarų dėžę. Besidomintys ir puikiai pažįstantys „Volvo“ iškart pastebės pagalbinę važiuojamosios kelio juostos keitimo sistemos kamerą ir lietaus jutiklį ant priekinio lango bei naujos „Collision Warning“ sistemos radarą grotelių apačioje. Taip taip, šis monstras, iškilus būtinybei, pats sustos prieš priekyje esančią kliūtį (žiūrėti vaizdo medžiagą apačioje). Didžiulis stoglangis, veikiantis ir kaip avarinis išėjimas, automatinis stovėjimo stabdys (pats išsijungia vos pajudėjus ir įsijungia sustojus), adaptyvi greičio palaikymo sistema byloja, kad koncernas uoliai laikosi savo vizijos – kuo labiau sumažinti avarijų ir aukų skaičių kelyje. Belieka tik pasidžiaugti, kad „Volvo“ neapsiribojo to taikymu tik lengvuosiuose automobiliuose, juk sunkioji techniką praleidžia kelioliką kartų daugiau laiko kelyje.

Nuo saugumo pereinant prie komforto įrangos sutiksite absoliučiai viską, ko gali prireikti patogiam darbui ir poilsiui. Vairo kolonėlė reguliuojama keliuose taškuose, tad statumą, atstumą nuo sėdynės sureguliuoti galima pagal kiekvieno įgeidžius. Automatinis stovėjimo stabdys, kritulių jutiklis, jau minėtoji „Ambilight“ apšvietimo sistema, automatinis kabinos vėsintuvas „I-ParkCool“, veikiantis net ir išjungus variklį, kabina su pneumatine pakaba – viskas tik dėl patogesnės vairuotojo darbo vietos. Ką jau kalbėti apie įprastą klimato kontrolę.

Reise vairuotojas įvertins nepriklausomą priekinę pakabą, kuri sunkvežimio vairavimo pojūtį priartins prie lengvojo automobilio. Su tokia pakaba FH mažiau siūbuos posūkiuose, o tiesiame kelyje tvirtai laikysis savo krypties, net jei kelias bus nelygus. Kita įdomybė – „I-See“, sumanusis autopilotas, kuris remdamasis iš „Volvo“ serverio nuotoliniu būdu gaunamais topografiniais duomenimis, įkalnėse ir nuokalnėse sumaniai išnaudoja sunkvežimio kinetinę energiją ir atitinkamai reguliuoja pavarų perjungimą bei greitį.

Žiūrint į „Volvo FH“ kaip į gyvenamąją vietą (vis tik dažnai vairuotojams tenka ir gyventi šiuose vilkikuose) nelieki nuviltas. Kabina erdvi ir aukšta, tad 2 m ūgio žmogui net ir atsistojus netenka jaustis kaip suspaustam ar kamuojamam klaustrofobijos.
Iš arti pačiupinėjus šį „Volvo Trucks“ flagmaną nekilo jokių klausimų, kodėl tai vienas garsiausių sunkvežimių gamintojų ir liko tik žemai nulenkti galvą prieš šio sunkvežimio kūrėjus.

„AutoVikingai“
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Taksi vairuotoja iš Sirijos savo pavyzdžiu rodo, kad moterys moka vairuoti (2)

Damasko gatvėse nuo koronaviruso pandemijos pradžios galima išvysti taksi vairuojančią Kinaną al...

Techninėje apžiūroje kilo įtarimų: vienoje stotyje – „baltas lapas“, kitur – tvarkingas automobilis (188)

Savo automobilius kruopščiai prižiūrintys vairuotojai į techninę apžiūrą ( TA ) važiuoja...

Vairuotojai į duobes pramušinėja karterius, savivaldybė remonto nežada – prašo vairuoti atsargiau (28)

Vairuotojų gerove susirūpinęs kaunietis socialiniame tinkle pasidalijo vėlų vakarą Kapsų...

Kinijoje gaminami „Tesla“ automobiliai bus eksportuojami į Europą

Pirmadienį Jungtinių Amerikos Valstijų automobilių gamintoja „ Tesla “ pranešė, kad...

Sovietų Sąjungoje pagamintas legendinis automobilis lėkė 180 km/val. greičiu – jo niekas nenorėjo pirkti (92)

2020 m. rugpjūčio 1 d. senovinių automobilių parodoje „Nensenstanti Klasika 2020“, Biržuose...

Top naujienos

Po žvėriško išpuolio kaimynystėje – sukrečiančio turinio laiškai Vokietijoje: mes bijome (275)

Paskutinysis islamistinio teroro aktas Prancūzijoje – mokytojo Samuelio Paty nužudymas nupjaunant...

Paveldėjus NT užgriūva didesni mokesčiai: vien už registravimą susimokėjo apie 900 eurų (117)

Registrų centras (RC) gina naujus įkainius, kurie apskaičiuoti pagal tai, kiek kainuoja suteikti...

Susirgus Seimo nariui laukia didelio masto epidemiologinis tyrimas: pasakė, kam reikia izoliuotis (196)

Koronavirusu susirgus Seimo nariui iš valstiečių žaliųjų frakcijos Valerijui Simulikui,...

Nenugalėtas čempionas: laukiamiausią metų kovą laimėjęs Nurmagomedovas baigia karjerą (133)

Šeštadienio vakarą Jungtinių Arabų Emyratų Jaso saloje įvyko itin didelio ažiotažo sulaukęs...

Lietuvė per gimdymą bandė taikyti hipnozės metodą: kai galiausiai paprašė epidūrinės nejautros, buvo per vėlu (27)

Kol vienos moterys renkasi medikamentinius nuskausminimo būdus gimdymo metu, kitos ieško...

Žinia pasiilgusiems saulės: debesys turėtų po truputį sklaidytis (3)

Sekmadienio naktį dangų dangstys dar pakankami storas debesų sluoksnis, tačiau jis daug kur...

Siaubo naktis prie Vilniaus: po kruvinos orgijos siaubingas kančias patyrusi moteris neturėjo galimybių išgyventi (419)

Moteris neturėjo jokių galimybių išgyventi – net jeigu ji iš karto būtų patekusi į medikų...

Anglai pyksta ant VAR: neįžvelgė imtynių veiksmo, vėl kenkė ir „Liverpool“ klubui (4)

Šeštadienio vakarą Anglijos „Premier“ lygoje sužaisti du susitikimai, po kurių bene...

Ant Gedimino kalno surengta palaikymo akcija JAV prezidentui Donaldui Trumpui sulaukė policijos dėmesio (422)

Vilniuje Amerikos prezidento palaikymo akciją sumanę žmonės neliko nepastebėti. Apie 18.25...

Nepamirškite persukti laikrodžių: grįžta žiemos laikas (199)

Paskutinį spalio sekmadienį Lietuva vėl grįžta prie žiemos laiko ir laikrodžius suksime atgal....

|Maža didelių žinių kaina