Kaip lenktynininkams palaikyti sportinę formą pasibaigus visiems oficialiems čempionatams ir varžybų serijoms? Kuo gyvena labiausiai užsispyrę „benzingalviai“ poliarinės pertraukos tarp paskutinių rudens ir pirmųjų žiemos ar net pavasario startų? Kur ir kaip treniruotis, jei gatvėje stipriau spustelėjęs akceleratorių neišvengiamai sukelsi problemų sau ir kitiems eismo dalyviams cunamį? Vyrų N40 automobilių klubas visiems susiduriantiems su tokiais rūpesčiais pasiūlė neprastą sprendimą: slalomo treniruotes uždaroje, bet pakankamai erdvioje klubo aikštelėje.
© J.Anusauskienės nuotr.

Pramoniniame Vilniaus pakraštyje V.A. Graičiūno gatvėje įsikūrusio N40 vyrų automobilių klubo valdose praėjusį savaitgalį čempionų, pastaraisiais metais įvairių trofėjus pelniusių ralio, drifto ar slalomo trasose, koncentracija viename kvadratiniame metre buvo didesnė nei į ore pakibusių kietųjų dalelių. Į pirmąją oficialią ir viešą treniruotę klubo aikštelėje susirinko pora tuzinų lenktynininkų, susigundžiusių pasitikrinti vairavimo įgūdžius, pasimokyti naujų elementų ir nepabijojusių „gauti į kaulus“ nuo jaunimo.

„Ralyje paprastai reikia šiek tiek kitų dalykų, negu slalome, todėl nuolat tokio tipo varžybose startuojantys vaikinukai gali be skrupulų iškaršti kailį ir patiems tituluočiausiems ralio autoritetams. Kita vertus, pakankamai dažnai ir į ralio programas būna įtraukiami gatvių lenktynių elementai, kur viskas vyksta mažesniais masteliais ir tikslumas bei automobilio gabaritų jautimas yra visa ko esmė. Dėl šios priežasties esu čia ir visai nesigėdiju pravažiuoti lėčiau“, – stebėdamas treniruočių važiavimų rezultatus sakė penkerius metus Lietuvos ralio čempionate startuojantis Aras Kalėda.

Beje, pats Aras lenktynėse vairuojantis galiniais ratais varomą BMW, treniruočių metu itin daug improvizavo, kartais ištrindamas ribą tarp drifto ir slalomo. Vienas toks slystelėjimas kone per ketvirtį aikštelės baigėsi išmontuota galine padanga.

Vyriausias į treniruotes atvykęs ralio pilotas Dalius Maniušis, sportinio vairavimo abėcėlės kadaise mokęsis garsiajame „Politechnikos“ klube, pripažino, kad drauge su patirtimi kur kaip trasoje galima „nukirpti“ nereikalingas sekundes, neišvengiamai ateina suvokimas, kuo tai darydamas rizikuoji.

„Dar viena su amžiumi ir mažesniu startų skaičiumi atsirandanti problema – realizuoti tai ką mato akys ir suvokia smegenys. Jei signalas rankoms ar kojoms pavėluoja bent akimirką, finiše paaiškėja, kad pralošei visą sekundę. Slalome tai siaubingai daug. Padėtį pataisyti galima tik sistemingai darant „mankštas“. Tokia proga kaip ši, beveik ideali – niekas pernelyg daug nekainuoja, niekuo nerizikuoji, akivaizdžiai matai savo ir kitų sportininkų klaidas“, – samprotavo potencialus N40 klubo narys D. Maniušis.

Galimybe naudojant skaitmeninę laiko matavimo įrangą palyginti skirtingo vairavimo stiliaus – vieną kartą judant maksimaliai švelniomis trajektorijomis, o kitą kartą prie kiekvieno kūgelio traukiant rankinio stabdžio svirtį, džiaugėsi ir šį rudenį „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ titulą iškovojęs IT specialistas Dominykas Danys.

„Slalomo varžybose dalyvauju nuo 17-os metų. Dabar man 25-eri, kadangi didelių pertraukų nebuvo, tai drįstu sakyti, kad būtent tai lėmė neblogą pasirodymą „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkurse. Šiaip stengiuosi išnaudoti visas galimybes saugiai pasivažinėti sportiniu režimu. Juo labiau, kad kasdienis automobilis turi priekinius varančiuosius ratus, o „drožiamas“ varžybose – galinius. Gaila, kad tokių progų nėra daug. Aš gal tris mėnesius neturėjau progos dalyvauti jokiose varžybose ir šiandien žiūrint į rezultatus tai matosi“, – pripažino D. Danys.

Iš tiesų, pirmosios treniruotės 40 klubo aikštelėje rezultatai buvo gerinami kone su kiekvienu važiavimu. Pavyzdžiui, Simonas Rugys pirmą kartą iš pažiūros nesudėtingą slalomo trasą įveikė per 45,328 sek., o po keleto bandymų tą pačią užduotį atliko per 40,198 sek. Kiti sportininkai savo rezultatus taip pat pagerino maždaug 4 sekundėmis. Marijus Kėba pagreitėjo nuo 44,869 sek. iki 40,514 sek., o Benediktas Čirba (charizmatiškojo Lietuvos ralio čempiono Evaldo Čirbos sūnus) – nuo 45,138 sek. iki 40,513 sek.

Beje, Benediktas jau penkerius metus dalyvauja slalomo, kalnų lenktynių ir drifto varžybose.

„Labai norėčiau išbandyti jėgas ir ralyje, bet viena vertus tam reikia gerokai didesnio biudžeto, nei šiuo metu galiu surinkti, o antra – mama šiuo klausimu laikosi labai griežtos pozicijos. Todėl kol kas esu čia. Be to, slalomo etapas būtinas visiems galvojantiems apie bet kokias kitas automobilių sporto disciplinas, nes padeda pajusti mašinos gabaritus, inercines jėgas ir panašius dalykus, kurių neišeina vadinti „smulkmenomis“, – dėstė B. Čirba.

Reziumuojant savaitgalinės slalomo treniruotės rezultatus, ne važiavimo greičio atžvilgiu, o renginio poreikiu, N40 vyrų autoklubas priėmė sprendimą tęsti tokių treniruočių ciklą ir atradus entuziastingą rėmėją, 2015 m. suorganizuoti slalomo taurės metines varžybas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Neste Eko ralis 2017“: pergale vainikuotas šeštasis P. Taleto bandymas

Molėtuose finišavo „Neste Eko ralis 2017“, kurio leitmotyvas „Saugiai ir ekonomiškai...

Dubajaus policija pristatė skraidantį motociklą (42)

Jau po dvejų metų skraidantys motociklai gali tapti didžiausio Jungtinių Arabų Emyratų miesto...

Buvęs „Ford“ dizaineris konstatuoja: Vokietijoje gaminamiems automobiliams stinga... vokiškumo (15)

„Manau, kad britai išties teisingai elgiasi gamindami Britanijoje įprastai atrodančias transporto...

Dviejų vairavimo kultūrų akistatos kuriozai: žmonės ir... robotai (4)

Tai buvo palyginus smulki avarija: vieną birželio dieną, 12 minučių po vidurdienio, vienas...

Steigia pirmąją plento žiedo motociklų mokyklą vaikams (4)

Motociklų sporto klubas „ Coffee Racers “ drauge su greičiausiuoju šalies motociklininku...

Top naujienos

R.I.T.A. Gyvenimą pašventė Lietuvai, o dabar tenka kovoti dėl kompensacijų (69)

Iš Lietuvos kariuomenės Specialiųjų operacijų pajėgų į atsargą savo noru išėjo apie 40...

Lietuviškas vanduo brangesnis dėl to, kad yra kietas (39)

Pakeisti visus vandens skaitiklius, kur kas dažniau juos metrologiškai tikrinti, o kartu ir didinti...

NT rinką gali ištraukti tik vienas dalykas (4)

Oficialiai šiemet užsieniečiams išduoda apie 9 tūkst. leidimų dirbti. Tai vienas didžiausių...

Mažos valstybės „stebuklingas berniukas“ A. Merkel gali pridaryti rimtų bėdų (155)

Briuselis ir Berlynas tikrai nenorėjo tokio akivaizdaus Austrijos posūkio į dešinę. O austrai...

Orai: geros naujienos – visą savaitę (6)

Po ypač malonaus pirmadienio šiluma bus mažesnė, tačiau artimiausiomis dienomis didesnių...

Gydytojas A. Unikauskas: storėjate ne tada, kai valgote riebiai

„Nuo seno galvojama: valgysiu riebalus – storėsiu. Tai nelogiška. Juk visas maistas, kurį mes...

Ne pats geriausias pasirinkimas: 6 baldai, kurių dizaineriai negali pakęsti

Jaučiatės pasirengę išleisti ganėtinai įspūdingą sumą naujiems baldams įsigyti? Tuomet...

Žymus futurologas atskleidė, kokie iššūkiai mūsų lauks iki 2030-ųjų (1)

Ray‘us Hammondas visame pasaulyje pripažintas ir kaip futurologas, ir kaip verslininkas. 17...

Įvardijo labiausiai tikėtinus princo Williamo ir K. Middleton trečiojo karališkojo kūdikio vardus

Praėjusią savaitę britų karališkosios šeimos gerbėjai džiaugėsi, pagaliau pamatę viešumoje...

Situacija dėl Gedimino kalno vis blogėja: įspėja jau ir praeivius (713)

Panašu, kad Gedimino pilies kalnas tampa nauja mūsų šalies gėda. Jame vėl formuojasi nuoplovos...