aA
Ratlankiai automobiliui yra kaip batai žmogui. Jie parodo vairuotojo požiūrį į automobilį, tvarkos supratimą, taip pat gali liudyti apie žmogaus požiūrį į stilių. Automobilinį stilių. Juk ratlankiai – viena pagrindinių automobilio išvaizdos detalių.
"Alpina B12"
"Alpina B12"
© Organizatorių archyvas

„Ratlankiai gali iš esmės pakeisti automobilio išvaizdą, valdymo savybes, netgi degalų sąnaudas. Tai yra labai svarbi detalė, kuriai dalis vairuotojų skiria labai daug dėmesio“, – teigia transporto skelbimų portalo autogidas.lt vadovas Nerijus Paketūras.

Ne mada, o stilius

Ratlankiai, kitaip nei rūbai, neturi tokios tendencijos kaip mada. Tai – individualaus vairuotojo požiūrio klausimas, juk vieniems patinka naujo dizaino ratlankiai, kitiems – gaminti prieš dešimtmetį ir anksčiau, klasikiniai.

„Pastebime tik tai, kad pastaruoju metu populiarėja ardomi, kelių dalių ratlankiai. Pirmiausia dėl to, kad galima kur kas lengviau nei anksčiau įsigyti vadinamąsias palanges ir daugelis kelių dalių ardomus ratlankius gali pasigaminti be didesnių pastangų“, – apie automobilinio apavo dizaino subtilybes pasakoja JDM.lt komandos narys Marius Putrimas.

Ratlankių dydis – skersmuo ir plotis – priklauso nuo paties automobilio ir jo savininko poreikių. Pavyzdžiui, ant klasikinio „Toyota Corolla“ (AE86) didelio skersmens ratlankių neuždėsi – nedidelio hečbeko arkose puikiai telpa tik 14 ar 15 colių ratai. Naujesniam modeliui, pavyzdžiui, „Nissan 370Z“, tokio dydžio ratlankiai jau netiks, čia gražiai atrodys ratai, kurių skersmuo bent 18, o plotis – 8 coliai ar dar daugiau.

"Toyota Corolla"
"Toyota Corolla"
© Organizatorių archyvas

Ratlankių kainą nusako toli gražu ne dydis. Lietuvoje galima lengvai rasti 18 colių skersmens ratų komplektą, parduodamą už porą šimtų eurų, tačiau yra ir R15, kurių komplekto kaina – 800 eurų. Kodėl taip skiriasi jų kainos?

Pasak automobilių tobulinimo specialisto, esminę kainos dalį sudaro gamintojas. Daugybė ratlankių yra pigios kiniškos kopijos, kurios atrodo taip pat, tačiau atsilieka patvarumu (lengvai linksta, yra nesunkiai subraižomos) bei išliekamąja verte.

„Perkant ratlankius, yra du pasirinkimai: originalūs arba kopijos. Jos primins norimo dizaino ratlankius, tačiau bus ne itin kokybiškos. Didžiausias skirtumas – ne tik pradinė kaina, bet ir išliekamoji vertė. Originalūs ratlankiai net ir po kelerių metų kainuos nemenką sumą, kopijos nuvertės vos sumontuotos ant automobilio“, – aiškina M. Putrimas.

Jis priduria, kad pastaraisiais metais tarp Lietuvos automobilių tobulinimu užsiimančių žmonių ryškėja kita tendencija – vis dažniau girdimos negatyvios nuomonės apie originalių ratlankių kopijas.

Paieška – ne tik Lietuvoje

Išskirtinių ratlankių savo transporto priemonei ieškantys entuziastai neretai susiduria su problema: Lietuvoje pasiūla didžiulė, tačiau ribota. O labiausiai išskirtiniai egzemplioriai neretai parduodami labai tolimose šalyse – Japonijoje ar JAV, net Europoje rasi ne viską.

Galų gale ratlankiai ieškomi ne tik dėl dizaino – turi būti tinkamas jų plotis, tvirtinimo taškai, vadinamasis išnešimas (ET). Todėl įvairių šalių automobilių entuziastų forumai bei „Facebook“ grupės labai praverčia paieškose.

"Subaru Impreza"
"Subaru Impreza"
© Organizatorių archyvas

Marškinėlių ar puodelio siuntimas iš bet kurio pasaulio krašto nėra sudėtingas procesas, tačiau ratlankiai užima nemažai vietos ir sveria daug. O tai gerokai padidina jų kainą, todėl nemažai ratlankių Europoje – akivaizdžiai brangesni nei Azijoje ar Amerikoje.

„Lietuvos rinka nėra didelė, tad ir specializuotų ratlankių parduotuvių – vos viena kita. O rasti jose vienetinius, šalyje unikalius ratlankius – kartais misija neįmanoma. Todėl išskirtinių paieškai tenka pasitelkti aukcionus „Ebay“ bei entuziastų forumus“, – teigia automobilių ekspertas N. Paketūras.

Vis dėlto siuntimas – išeitis ne kiekvienam. Perkant prekę (juo labiau naudotą) mačius vien jos nuotraukas yra didelė rizika gauti ne tą produktą, kuris buvo matytas internete. Todėl kai kurie pirkėjai, anot N. Paketūro, renkasi iš netoli nuo jų gyvenamosios vietovės parduodamų ratų – taip gali ne tik pamatyti perkamo produkto nuotraukas, bet ir pačiupinėti jį bei įsitikinti kokybe.

„Naujų BBS, „Rays“ ir panašių retų bei kokybiškų ratlankių Lietuvoje parduotuvėje nenusipirksi, tačiau naudotus antrinėje rinkoje rasti galima. Jie nėra blogi – jeigu pirmasis savininkas juos saugojo, nebus nei subraižyti, nei sulankstyti ir beveik atitiks naujų būklę“, – aiškina N. Paketūras.

Jis priduria, kad iš originalių ratlankių galima net ir uždirbti – pavyzdžiui, įsigijus gerokai panaudotus, galima juos restauruoti ir parduoti už didesnę kainą.

"Volkswagen Passat CC R-Line"
"Volkswagen Passat CC R-Line"
© Organizatorių archyvas

Įtaka automobilio eksploatacijai

Ratlankių pasirinkimas turi didelės įtakos automobilio savybėms. Gamintojai prie techninių naujų modelių duomenų neretai rašo vienus įsibėgėjimo bei degalų sąnaudų duomenis naudojant mažesnius ratlankius ir kitus – naudojant didesnius.

„Didžiausios įtakos degalų sąnaudoms turi ratlankių svoris. Vienas 15 colių skersmens ratlankis sveria apie 6–8 kilogramus, o septyniolikos – apie 10–12. Pasukti pusantro karto sunkesnę detalę automobilio važiuoklei nėra lengva, todėl su mažesniais ratlankiais dažniausiai nurodomos ir kuklesnės degalų sąnaudos“, – sako N. Paketūras.

Tokia tendencija yra dar ryškesnė kalbant apie senesnius automobilius – juk jie nėra tokie ekonomiški kaip naujesni. Penktos ar šeštos kartos „Honda Civic“ sveria vos per tūkstantį kilogramų, tad vien didelio skersmens platūs ratlankiai su padangomis gali sudaryti apie dešimtadalį jo svorio, o tai – didžiulė neigiama įtaka ne tik degalų sąnaudoms, bet ir valdymo savybėms, greitėjimui.

Didesni ratlankiai turi įtakos ir važiavimo komfortui – automobilis su mažesniais ratais ir aukštesnėmis padangomis važiuos minkščiau, tačiau bus mažiau stabilus posūkiuose. Dėl pernelyg didelių ar mažų ratlankių gali pakisti ir spidometro parodymai.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

1 mln. eurų kainuojantį „Bugatti“ nusipirkęs vyras patikrino, kiek iš tiesų jis turi „arklių“ (13)

„ Bugatti “ – Prancūzijos automobilių gamintojas, pagaminęs ne vieną šimtą...

Tai, ko nežinojote apie 8 serijos BMW: kodėl inžinieriai kankindavo akceleratorių įspaudę iki dugno (3)

1989 metų Frankfurto tarptautinės automobilių parodos lankytojai išvydo tai, kas BMW koncernui...

Papasakojo apie vairavimo egzaminus Lietuvoje – iš kelinto karto juos įmanoma išlaikyti (49)

Norintys gauti vairuotojo pažymėjimą ir teisę vairuoti, iš pažiūros, turi įveikti ganėtinai...

Įvardijo, su kokiomis problemomis kelyje Lietuvos vairuotojai savarankiškai nesusidoroja (34)

Nors viena dažniausių priežasčių, kodėl Lietuvos vairuotojai kviečia techninės pagalbos...

„Bugatti“ sukūrė sedaną, tačiau nusprendė jo neparduoti: suprato, kad yra per baisus (49)

Prieš 10 metų, kai „Bugatti“ sėkmingai pasaulį nustebino sukurdamas greičiausią automobilį...

Top naujienos

Veryga: dėl koronaviruso šiuo metu ligoninėje guli 116 pacientų, 5 iš jų sunkios būklės papildyta 14.19 (7)

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga pirmadienį nuotolinėje spaudos konferencijoje...

Landsbergis: gali kilti klausimas, ar mes galėsime imti algą apskritai (128)

Valstiečiui žaliajam Arvydui Nekrošiui pasiūlius leisti parlamentinei veiklai skirtas lėšas...

Kretingos rajono meras pranešė apie 6 patvirtintus atvejus: pikta jums, pikta ir man

Šio ryto duomenimis, Kretingos rajone iš viso turime 6 oficialiai patvirtintus koronaviruso atvejus,...

Koronavirusu susirgusios slaugės vyras: taip, aš esu tolimųjų reisų vairuotojas, bet taip meluoti negalima ilgai atsisakinėjo tirti (177)

Šiuo metu dėl COVID-19 namuose gydosi Kauno klinikinės ligoninės slaugytoja, kuriai liga buvo...

Profesorius: yra keli viruso potipiai, švelnesni sukelia atipines lengvesnes ligos formas paaiškino, kaip virusas patenka į organizmą (213)

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ( LSMU ) prof. habil. dr. infektologas Alvydas Laiškonis...

Piniginiai reikalai. Kaip koronaviruso keliamą krizę sprendžia Lietuvos verslas?

Darbas karantino sąlygomis kelia nemažą iššūkį Lietuvos verslui. Kaip užtikrinti tolimesnę...

Šimašius atviru laišku kreipėsi į visuomenę (261)

Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius atviru laišku kreipiasi į visuomenę kviesdamas...

Epidemiologė pateikė naujausią oficialią statistiką: koronavirusas nustatytas dar 7 medikams (56)

Lietuvoje koronavirusas nustatytas dar 7 medikams, pirmadienį pranešė Nacionalinis visuomenės...

Romas Lazutka. Milijardai dar tik pažadas verslui, o žmonių skurdas jau čia (79)

Vyriausybė , paskelbusi verslo gelbėjimo priemones, nustebino žadamos pagalbos dydžiu – 5...

|Maža didelių žinių kaina