Įsigydama kibernetinės saugos srityje besispecializuojančią Izraelio bendrovę „Argus Cyber Security“, Vokietijos automobilių komponentų gamintoja „Continental“ pareiškė, kad apsauga nuo programišių besirūpinanti įmonė bus prijungta prie programinę įrangą kuriančios patronuojamosios bendrovės „Elektrobit“. Pastarajai vadovaujantis Alexanderis Kocheris patikino, kad „Argus“ prijungimas tikrai pasiteisino ir užsiminė apie sėkmingai eliminuotą vadinamąją tuščią sritį duomenų mainų maršrutuose.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Andrius Ufartas

Kodėl tai svarbu, jis paaiškino per pokalbį su portalo „Automotive News Europe“ korespondentu Olive‘u Keoghu.

– Pernai lapkritį jus patronuojanti įmonė „Continental“ įsigijo Izraelio bendrovę „Argus“. Dabar ji prijungta prie automobilinės programinės įrangos tiekėjo „Elektrobit“. Koks buvo šio įsigijimo tikslas?

– Susidurdavome su vadinamąja tuščia sritimi. Tai buvo tam tikra vieta iš automobilio į debesiją ir atgal nukreiptų duomenų srautų trajektorijoje. Erdve keliaujančius duomenis buvo būtina kaip nors apsaugoti. Iš įsigytos „Argus“ pavyko perimti nemažai žinių ir patirties, todėl grandinėje tarsi nebeliko spragų. Dabar jau esame pasirengę pasiūlyti visapusės saugos sprendimų.

– Kaip prijungtieji automobiliai pakeitė saugai keliamus reikalavimus?

– Kuo mažiau ribojama automobilių sąsaja su išoriniais tinklais, tuo lengviau prie jų prisijungti piktavališkų tikslų turintiems programišiams. Užsitikrinus visišką prieigą galima manipuliuoti ne pavieniais automobiliais, o jų grupėmis, todėl potenciali grėsmė išties didelė.

Tereikia tik įsivaizduoti, kas nutiktų, jei kelyje būtų sustabdyti visi tam pačiam parkui priklausantys automobiliai. Nusikaltėliai taip pat gali užgrobti automobilį ir reikalauti už jį išpirkos arba jį valdydami sukelti katastrofą. Problema tikrai aktuali, todėl įvairiose šalyse jau svarstomi įstatymai, kuriuos patvirtinti tikimasi artimiausiomis savaitėmis. Taip pat randasi iniciatyvų, kuriomis siekiama, kad valdymas būtų priskiriamas asmeninės atsakomybės sričiai. Šitaip siekiama dar labiau užtikrinti prijungtųjų automobilių saugumą.

– Su kokiais didžiausiais iššūkiais tenka susidurti mąstant, kaip užkirsti kelią galimoms programišių atakoms?

– Tinkamos infrastruktūros kūrimas, jos priežiūra visu transporto priemonės eksploatavimo laikotarpiu, t. y. ne trumpiau kaip 12 metų, ir minimali delsa reaguojant į triktis. Prie pastarojo siekio įgyvendinimo ypač daug prisideda „Argus“.

– Ar dabar veikianti seniau sukurta infrastruktūra nebetinkama?

– Ją būtina iš esmės patobulinti. Konkrečiai architektūrai reikia pritaikyti tinkamas technologijas, kad programišiams būtų kuo sunkiau pralaužti užkardas. Kita vertus, atsižvelgiant į technologijų sudėtingumą, tenka pripažinti, kad šimtaprocentinė kibernetinė sauga tiesiog neįmanoma.

– Ar dabartinis poreikis apsaugoti prijungtuosius automobilius tenkinamas greičiau nei įsivaizdavote?

– Taip, pokyčiai išties akivaizdūs. Tenka įsitraukti į projektus, kuriuos įgyvendinant pažanga įvyksta žaibiškai. Dar vakar kiekvienai automobilių funkcijai buvo skiriami atskiri elektroniniai valdymo blokai (EVM). Ateityje juos pakeis veikimo valdikliai, be to, vykdant apdorojimo procesus pavyks apibendrinti aparatinės įrangos fiksuojamas funkcijas.

– Ar automobiliai tobulinami pakankamai greitai, kad pavyktų užtikrinti būtinąją apsaugą?

– Tradiciniams pramonės sektoriams teks prisivyti, tačiau visos stambiosios technologijų įmonės jau siūlo sprendimus, kuriuos galima pritaikyti masiškai gaminamuose automobiliuose, rinkoje pasirodysiančiuose dar iki 2020-ųjų.

– Kaip pavyks sužinoti, kad įvyko įsilaužimas? Kaip greitai sugebėsite sustabdyti programišiaus veiksmus?

– Šios užduotys patikimos įvairioms technologijoms, pavyzdžiui, įsilaužimų ir neįprasto veikimo nustatymo programinei įrangai. Ji stebi automobilių tinklu vykstančią komunikaciją, sugeba aptikti neįprasto veikimo atvejus ir, prireikus, sugeneruoja įspėjamąjį pranešimą. Turime įdiegti ir šią informacija labai greitai išanalizuojančias technologijas, nes tik tada transporto priemonė bus apsaugota nuo atakos, o duomenų nutekėjimo kanalai – laiku užblokuoti.

Tarp automobilio ir vidinio serverio vykstanti komunikacija nuolat stebima saugos operacijų centre. Veikiant tinkamai sukonfigūruotai ir pritaikytai sistemai, programišių ataką įmanoma sustabdyti per kelias valandas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Svajojate apie superautomobilį? Rinkitės kiek pavažinėtą „BMW i8“ (104)

Per maždaug penketą pastarųjų metų išryškėjo viena dėmesio verta tendencija: greiti,...

Vairuotojui supainiojus pedalus automobilis rėžėsi į parduotuvės vitriną (1)

Rugpjūčio 11 d. į vienos iš Kinijos transporto priemonių parduotuvių vitriną tiesiu taikymu...

Populiariausios modifikacijos: ką lietuviai keičia savo kasdieniniuose visureigiuose? (12)

Didesnio pravažumo automobilių pardavimai visame pasaulyje auga kaip ant mielių, ne išimtis ir...

Ištyrė, į kuriuos automobilius ilgapirščiai nesidairo – savininkai visus susigrąžina (35)

Galbūt sunku tuo patikėti, tačiau Jungtinėse Valstijose vienu mažiausių pranešimų apie...

Kinijoje sulaikytas vyras, važiavęs neįprasta transporto priemone (2)

Šiaurės vakarinio Kinijos Sindziango autonominio regiono sostinėje Urumčyje vairuotojai...

Top naujienos

Orai: įspėja dėl perkūnijos, stipraus vėjo ir karščių

Pirmadienį vietomis Lietuvoje galima perkūnija, stiprus vėjas, vyraus aukšta temperatūra,...

Netikros aukštosios mokyklos vilioja studentus valstybės nepripažįstamais bakalauro ir magistro diplomais (54)

Įstaigos pavadinime – užuomina į aukštąjį mokslą, žadami bakalauro ir magistro diplomai...

Parduotuvės vadovas apie krentančius pardavimus: kažkas jaučiasi, bet nežinau tik kas (524)

Tiek Lietuvoje, tiek Europoje kalbama, kad šiuo metu yra ekonominis pakilimas.

Kraupios pliušiniais žaislais nuklotos vaikų kapinės: ten patekus norisi sukalbėti visas maldas, kurias moki (27)

Ilgas žvyrkelis. Šalia jo – sena, medinė, išvirtusi tvora. Aplink matosi kelios trobelės,...

Lietuvius gluminusi mada viešumoje „puoštis“ kojinėmis bei šlepetėmis pasiekė ir Kanye Westą: taip apsiavęs atvyko į vestuves (7)

Amerikiečių reperis Kanye Westas garsėja ambicijomis mados ir dizaino srityje. Jam neretai tenka...

Šio diktatoriaus tironija sunkiai protu suvokiama: po masinės egzekucijos prancūzams trūko kantrybė prabangiose vilose – kraupūs radiniai (120)

Centrinė Afrikos Respublika ( CAR ), nepaisant neapsakomai gausių gamtinių išteklių, išlieka...

Ką reiškia mėlynių spalvos ir kada reikėtų susirūpinti? (1)

Mėlynių atsiranda, kai pažeidžiamos po oda esančios smulkios kraujagyslės. Bėgant laikui,...

Laikantis Viduržemio jūros regiono dietos pagerėja sveikata: egzotiška mityba lengvai suderinama su lietuviška (98)

Jeigu norite valgyti kaip tikras Viduržemio jūros regiono gyventojas, pasirodo, visai nereikia...

Pasitikrinkite: specialistė pasakė, ką turi mokėti 2–5 metų vaikai (9)

Tėvams labiausiai rūpi, kad vaikas džiaugtųsi vaikyste, aktyviai dalyvautų socialiniame gyvenime,...