Kiekvienas konkurso „Lietuvos metų automobilis 2018“ komisijos narys, rinkdamas geriausią automobilį, turi individualius vertinimo kriterijus. Nors visi svarbiausiu kriterijumi išskiria kainos ir kokybės santykį, vieni komisijos nariai daugiau dėmesio kreipia į komfortą, kiti – į automobilio sportiškumą, treti – į informacinių sistemų modernumą.
"Opel Insignia"
© Organizatorių archyvas

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, dalis šių savybių yra reguliuojami vieno elemento – pakabos. Kuo jos skiriasi tarp „Lietuvos metų automobilis 2018“ konkurso dalyvių ir kurie modeliai nustebino labiausiai, su komisijos nariais savo žiniomis pasidalijo bene geriausias pakabų specialistas Lietuvoje – Domas Zinkevičius.

Didžiosios Britanijos Brunelio universitete automobilių sporto inžinerijos studijas baigęs vaikinas prisideda ne tik prie geriausių Lietuvos sportininkų pasiekimų, unikalaus elektrinio dviračio „Neematic“ projektavimo, bet ir dirbo prie britiškų „Aston Martin“ bei „Jaguar“ automobilių kūrimo. Nuomonę jis turi ir apie naujausių automobilių pakabos elementus.

Miestui pritaikyti SUV

Didesnio pravažumo automobiliai šiuo metu populiarėja – kiekvienas gamintojas nori turėti SUV modelį savo gamoje, tačiau nuo paprastų hečbekų jie neretai skiriasi tik išvaizda. Ne išimtis ir visureigiai, kurių vardas siejamas su bekele.

„Visureigio etalonas visą laiką buvo „Jeep Grand Cherokee“ – jis turėjo tiltą ir priekyje, ir gale. Jis turi didelę eigą ir daug kitų bekelei naudingų dalykų, bet yra visiškas košmaras važinėjimui mieste. Šių metų „Grand Cherokee“ nebeturi nieko tokio – priekyje jis turi „double wishbone“ tipo pakabą, o gale – daugiasvirtę. Tai reiškia, kad „Jeep“ irgi nebėra tokie – jie labiau panašūs į gatvės automobilius, jų pakabos pritaikytos geroms valdymo savybėms ir aukštam komfortui, o ne sudėtingoms bekelės situacijoms“, – teigė D. Zinkevičius.

Taip pat ir su „Land Rover Discovery“ – „Lietuvos metų automobilis 2018“ dalyvaujančio modelio priekyje yra „double wishbone“ tipo pakaba, o gale – keturių svirčių. Komfortui konstruktoriai teikia daugiau prioriteto nei važiavimui prastais keliais.

Vis tik D. Zinkevičius pastebėjo, kad „Jeep Compass“ šioje srityje išskirtinis – jo pakabos tipas yra „Chapman strut“. Ji ratams suteikia didelę eigą, kas yra itin naudinga bekelėje.

(Ne)sportiški visureigiai

Naujiesiems didesnio pravažumo automobiliams svarbiau gerai pasirodyti siaurame asfaltuotame kalnų keliuke nei prastame purvo ruože. Tai pažymėtina kalbant apie „Alfa Romeo Stelvio“ – krosoverį, pasižymintį puikiomis valdymo savybėmis

„Alfa Romeo“ ir „Range Rover Velar“ naudoja tokias pakabas, kurios tinkamos didesnio pravažumo modeliams, o jas kiek pareguliavus galima turėti pakankamai komforto ir mažą kėbulo virtimą posūkiuose. Tai ypatingai jaučiama „Stelvio“ – nėra pojūčio, kad tu pasukai vairą, automobilis pasviro ir tik tada pasisuko ratai. Jo vairas reaguoja turbūt ne blogiau nei „Giulia“ sedano“, – svarstė pakabų specialistas.

D. Zinkevičius pažymėjo, kad vienas dalykas „Stelvio“ nėra išspręstas idealiai – tai vadinamosios „orinės“ pakabos naudojimas. Šis pakabos tipas suteikia daug komforto ir yra naudojamas vis dažniau – jį galima užsisakyti daugelyje prabangesnių automobilių. Važiuojant greitu vingiuotu keliu „Alfa Romeo“ visureigyje, D. Zinkevičiaus teigimu, šiek tiek jaučiamas galinės dalies nesutapimas su priekiu: „Stelvio“ galas yra truputį palaidas“.

Kaip visiškai nesportišką modelį specialistas išskyrė „Peugeot 5008“, kurio gale – pati paprasčiausia pakaba, vadinamasis „balkis“.

„Jis iššaukia didelį kėbulo virtimą posūkiuose, o automobiliuose, turinčiuose aukštą svorio centrą, jis ypatingai jaučiamas. Tačiau tokiu automobiliu vingiuotais keliais niekas greitai nevažinėja, tad „Peugeot“ koncentravosi į kitus dalykus“, – pažymėjo D. Zinkevičius.

Domas Zinkevičius
Domas Zinkevičius
© Organizatorių archyvas

Koncentracija į kitus dalykus akivaizdžiai matoma kainoraštyje – sportišką pakabą paaukoję prancūzų inžinieriai sugebėjo sukurti vieną pigiausių septynviečių automobilių rinkoje.

Nustebino „Opel“

Paprašytas išvardyti kelis labiausiai jį patį nustebinusius dalykus, D. Zinkevičius išskyrė „BMW 5“ – vokiško automobilio galinėje dalyje sumontuota penkių svirčių pakaba.

„Ankstesnės kartos „BMW 5“ (F10 modelyje) buvo labai inovatyvi 4 svirčių pakaba, pirmą kartą panaudota „Ferrari 458“. Tokį tipą iki šiandien naudoja „Jaguar-Land Rover“ koncernas tiek lengvuosiuose automobiliuose, tiek visureigiuose. Tačiau BMW turbūt nepavyko išspręsti visų problemų su keturiomis svirtimis, tad buvo pasitelkta ir penkta“, – aiškina inžinierius.

Jis pažymėjo, kad 5 svirtys yra daugiausia, ką galima turėti šiuolaikinio automobilio pakaboje. Kuo daugiau svirčių – tuo daugiau galimybių užtikrinti gerą komforto ir sportiškumo santykį.

„Jeigu turi „balkį“, tai yra viena svirtis dviems ratams – turi tik 2 gumas, kuriomis gali apibrėžti komfortą ir šoninį stabilumą. Turėdamas 5 svirtis, turi 10 guminių įvorių ir labai didelę galimybę ratą judinti taip, kad pasiektum ko nori. Turėdamas 5 svirtis turi pilną komplektą įrankių kompromisui tarp komforto ir sportiškumo pasiekti“, – pažymėjo D. Zinkevičius ir čia pat pridūrė, kad egzistuoja dar vienas papildomas įrankis. Tai – galiniai vairuojami ratai, ir juos taip pat galima papildomai užsisakyti „BMW 5“ modelyje.

Vertinant pakabas, specialistas išskyrė „Opel Insignia“. Jos gale – paties moderniausio tipo 5 svirčių pakaba. Tai reiškia, kad koncernas deda daug pastangų siekdamas išgauti nepriekaištingą valdymo savybių ir komforto santykį. „Insignia“ priekyje – „Super strut“ tipo pakaba, kuri naudojama pakankamai retai ir paprastai – tik sportiškuose automobiliuose kaip „Honda Civic Type-R“ ir „Renault Megane RS“. Ji skirta greitiems priekiniais ratais varomiems automobiliams ir mažina vadinamąjį „torque steer“ – savaiminį vairo sukiojimąsi dėl didelės į ratus patenkančios galios.

Tačiau sudėtingėjant pakaboms, ar kartais nenukenčia automobilių patikimumas? Juk bent vienai iš 5 svirčių susidėvėti daugiau šansų nei vienai iš dviejų? D. Zinkevičius su tuo nesutinka.

„Jeigu kalbam apie naujus automobilius, patikimumas yra antrame plane. Šis klausimas yra labai platus – jis labiau susijęs ne su konstrukcijos sudėtingumu, bet su komponentų kokybe, jų tipu. Tiesiogiai pasakyti, kad daugiau svirčių turinti pakaba yra mažiau patikima, negalima – paprastesnė, bet prastesnes detales turinti pakaba gali būti daug mažiau patikima“, – įsitikinęs specialistas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Elonas Muskas kreipėsi į „Tesla“ darbuotojus laišku: sveikas protas yra aukščiau bet kokių taisyklių (5)

Ar mandagu padėti ragelį viduryje pokalbio, jei jaučiate, kad jis niekur nejuda? O išeiti iš...

Elektromobilių varžybose – konkurencija tarp miestų savivaldybių (1)

Ketvirtosiose elektromobilių varžybose „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius– Palanga...

Lietuvos auksarankių kūrinys: „Honda Civic“, kuris aplenktų ir patį „Bugatti“ (3)

Gegužės 18 dieną Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyksiančioje automobilių...

Žinomas verslininkas: policija galėtų pasidžiaugti vienu kitu elektromobiliu (4)

Daugelis ekspertų teigia, kad elektromobiliai yra automobilizmo ateitis ir vienintelis racionalus...

Naujovės užsienyje: šiemet Lietuvos vairuotojus nustebins britai ir prancūzai (1)

Pavasarį atšilus orams padaugėja ir žmonių, savarankiškai automobiliais keliaujančių po...

Top naujienos

Paskaičiavo, kiek Lietuvai kainuoja jos gyventojų įpročiai: skaičius įspūdingas (39)

Lietuvos ekonomikai šalies gyventojų fizinis pasyvumas kainuoja 1,5 mlrd. eurų per metus,...

Auksinio smėlio paplūdimiais garsėjančiuose kraštuose apsilankę lietuviai: jautėmės kaip sąvartyne (2)

Dalindamasis įspūdžiais apie viešnagę Rytų Timore gavau pastabų, kad labai neigiamai atsiliepiu...

Baltarusio poilsis Druskininkuose: tvirtina buvęs sumuštas policijos pareigūnų (1)

Baltarusijos piliečio poilsis Druskininkuose pasibaigė ne itin maloniai. Anot vyriškio, jis buvo...

Treniruotę surengęs „Olympiakos“ ieško rezervų: bandys grįžti vienas lyderių specialiai Krepšinis.lt iš Pirėjo

Ketvirtadienį vakare surengtoje Pirėjo „Olympiakos“ komandos treniruotėje džiaugsmo buvo...

Iš „meistriuko“ apsimokės imti kvitą – leis susigrąžinti mokesčius (140)

Nuo 2019 metų oficialiai apskaitytas remonto, statybos ir kitas namų ūkyje suteikiamas paslaugas...

Šiuolaikiniai mokytojai vadovėliams taria „ne“ ir leidžia naudotis mobiliaisiais telefonais (77)

Ketvirtadienio popietę Švietimo ir mokslo ministerijoje ( ŠMM ) apdovanoti geriausi 2017-ųjų...

Į vestuves nepakviestas Meghan Markle įbrolis nusprendė netylėti: ji nėra ta, kuo dedasi

Princo Harry sužadėtinės Meghan Markle įbrolis karališkosios šeimos nare netrukus tapsiančią...

Žinomų moterų rankinės – kokios jos?

Rankinė – kokią turėtume pasirinkti? Subtilią ir kompaktišką, o gal priešingai – tokią,...

NATO neplanuoja didinti karinio buvimo Baltijos šalyse (59)

NATO neplanuoja plėsti savo karinio buvimo Baltijos šalyse, kurios paprašė didesnės apsaugos...

Stojo mūru už Jasikevičių: kam kam, bet graikams reikėtų ne verkšlenti dėl teisėjavimo, o patylėti Spanoulis – vertas Holivudo (17)

Pirmuose Eurolygos ketvirtfinalio susitikimuose užfiksuotas tik vienas netikėtumas, o jo autoriumi...