aA
Nors automobilių saugos priemonės tampa vis pažangesnės, jomis užkirsti kelią ilgapirščiams visgi pavyksta ne visada. Draudikai pastebi, kad automobilių vagysčių pastaraisiais metais mažėja, tačiau automobilių dalių vagys ir toliau nesnaudžia. Kasmet automobilių savininkams jie pridaro šimtus tūkstančių eurų siekiančių nuostolių ir atranda būdų apeiti saugos sistemas, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Automobilių stovėjimo aikštelė
Automobilių stovėjimo aikštelė
© Shutterstock

Vis dar paklausus grobis

Draudimo bendrovės „Ergo“ Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, automobilių dalių vagys šiemet jau atnešė nuostolių už daugiau kaip 300 tūkst. eurų, o per pastaruosius trejus metus bendra gyventojų dėl pavogtų automobilio dalių patirta žala siekia beveik 1,2 mln. eurų. Be to, pasak R. Bieliausko, vidutinis žalos dydis šiemet yra beveik 15 proc. didesnis nei pernai ir siekia daugiau kaip 1800 eurų.

„Automobilių dalys neabejotinai vis dar traukia ilgapirščius. Šiemet jau fiksavome daugiau kaip pusantro šimto automobilių dalių vagysčių atvejų, tačiau tamsiausiais spalio ir lapkričio mėnesiais šie skaičiai greičiausiai dar šoktelės į viršų. Pastaraisiais metais daugiausiai vagiama salono įranga – navigacijos ir multimedijos sistemos, saugos pagalvės, vairai. Tiesa, vis dar siekiama pasipelnyti ir iš brangesnių automobilių priekinių žibintų ar veidrodėlių“, – sako R. Bieliauskas.

Anot jo, dažniausiai vagiamos BMW, „Porsche“, „Audi“, „Volkswagen“ ir „Mercedes Benz“ automobilių dalys, o savininkų nuostoliai neretai išauga ne tik dėl prarastų detalių, bet ir transporto priemonės apgadinimų, kuriuos atlikdami savo nešvarius darbus padaro nusikaltėliai.

Apvagia aikštelėse ir garažuose

Anot R. Bieliausko, nuo ilgapirščių automobiliai nėra apsaugoti nei didmiesčiuose, nei mažesniuose šalies miesteliuose, o nusikaltimui atlikti vagims neretai užtenka vos keleto akimirkų.

„Dažniausiai vagys nusitaiko į paprasčiausiai stovėjimo aikštelėse ar gatvėse stovinčius automobilius. Profesionalūs nusikaltėliai taip pat nesikuklina įsilaužti ir į gyventojų garažus, sulaukiame pranešimų ir apie vagystes iš privačių kiemų, kai apvagiami automobiliai, pastatyti tiesiai po gyventojų langais. Neretai darbą vagims palengvina ir patys automobilių savininkai, savo transporto priemones palikdami atokesnėse, neapšviestose ir stebėjimo kamerų nepasiekiamose stovėjimo vietose. Tokie automobiliai ir jų dalys nusikaltėliams tampa išties lengvu grobiu“, – sako R. Bieliauskas.

Draudikų atstovo teigimu, nors gerai apšviesta ir saugumo kamerų stebima stovėjimo aikštelė nebūtinai garantuoja automobilio saugumą, tai bent jau kelia nusikaltėliams daugiau rizikos ir gali atbaidyti mažiau pasiruošusius ar didelės patirties neturinčius vagišius.

Nusitaikė į japoniškus automobilius

R. Bieliauskas pažymi, kad pačių automobilių vagysčių atvejų pastaraisiais metais kiek sumažėjo, tačiau ir jų vairuotojams nepavyksta išvengti. Kasmet fiksuojama bent po keletą automobilių vagysčių, o savo transporto priemonių lietuviai netenka ne tik Lietuvos miestuose ir miesteliuose, bet ir užsienyje. Pavyzdžiui, šiemet Lietuvos gyventojų automobiliai buvo pavogti Vilniuje, Kaune, Raseiniuose, Latvijoje, Ukrainoje ir Vokietijoje.

„Žvelgiant į labiausiai vagiamų automobilių modelių tendencijas, galima pastebėti, kad tarp vagių vis populiaresni tampa japoniški automobiliai. Pastaraisiais metais pagal pavogtų automobilių skaičių jie jau lenkia anksčiau dažniausiai nusikaltėlių taikiniu tapdavusius vokiškų markių automobilius. Tai turbūt lemia ir tai, kad nauji japoniški automobiliai mūsų šalies keliuose šiandien yra gerokai dažnesni ir sudaro vis didesnę dalį visų transporto priemonių“, – sako R. Bieliauskas.

Eksperto teigimu, didžioji dalis šiemet pavogtų automobilių yra 2017–2019 metų modeliai. Visgi R. Bieliauskas pažymi, kad visiškai saugiai jaustis negali ir senesnių transporto priemonių savininkai. Pavyzdžiui, pernai trečdalis visų draudimo bendrovės fiksuotų automobilių vagysčių atvejų buvo susiję su 2003–2006 metais pagamintomis transporto priemonėmis.

„Be abejo, vagys paprastai siekia kuo vertingesnio grobio, kurį būtų galima lengvai ir greitai realizuoti, todėl dažniausiai taikosi į naujesnius, aukštesnės klasės, populiarių gamintojų automobilius. Gyventojų patirta žala tokiais atvejais siekia nuo keliolikos iki kelių dešimčių tūkstančių eurų. Tiesa, turėdami progą, vagys neatsisako ir vidutinio naujumo ar klasės automobilių. Vidutinis žalos dėl automobilio vagystės dydis šiemet siekia beveik 22 tūkst. eurų“, – pažymi R. Bieliauskas.

Svarbu tinkama apsauga

Draudikų atstovo teigimu, norint savo automobilį nuo ilgapirščių apsaugoti maksimaliai, būtina pasirūpinti moderniomis saugos priemonėmis. Anot R. Bieliausko, daugeliu atveju garsinės signalizacijos vagims atbaidyti nepakanka, o tokios apsaugos efektyvumas šiandien yra mažas.

„Ypač brangesnių automobilių savininkai turėtų pasirūpinti aukščiausio lygio apsaugos sistemomis, kurios leidžia nuotoliniu būdu sekti automobilio buvimo vietą, o pavojaus signalą gali automatiškai perduoti į savininko pultelį ar telefoną. Papildomą apsaugą taip pat suteikia ir vadinamieji imobilaizeriai – variklio blokavimo sistemos, kurios neleidžia automobilio užvesti be savininko žinios. Tokias apsaugos priemones privalu įdiegti norint kasko draudimu apdrausti visas didesnės vertės transporto priemones“, – pažymi R. Bieliauskas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(39 žmonės įvertino)
3.5385

Kokį automobilį pirkti: naują ekonomišką ar naudotą prabangesnį?

Pasirinkimas tarp naujo ekonominės klasės ir naudoto, bet prabangesnio automobilio gali neduoti...

Atsakė į klausimą, ar tikrai didesni ratlankiai reiškia, kad teks pamiršti apie komfortą

Kai automobilių gamintojai pristatė miesto krosoverius, drauge su nauju segmentu gimė ir nauja...

Ši technologija turėjo būti skirta tik prabangiausiems automobiliams – dabar naudojama net identitetui kurti

Šviesos diodai, vadinamieji LED (angl. light emitting diodes), šiandien naudojami visur: pradedant...

Dizaineris paaiškino, kodėl tam tikrus automobilių atnaujinimus sunku pastebėti

Automobilių rinka tapo itin dinamiška, ypatingai – per pastarąjį penkmetį. Daugelis gamintojų...

Vairuotojai rankomis sustabdė grėsmingai riedantį automobilį

Jei ne greta sustojusių automobilių vairuotojai, dar nežinia, kaip būtų pasibaigęs vienoje iš...

Top naujienos

Eteryje – rimtos dvejonės dėl karo: nesėkmę išprognozavęs rusų karininkas nutildė net „Putino lėlę“ (3)

Kelių dienų „speciali operacija“ baigsis rusų armijos pergalės paradu Kyjive. Dabar jau...

Gyventojai kovoja su namo administratoriumi: sako, kad gauna kelis kartus didesnes sąskaitas

Delfi redakcija sulaukė ne vieno Perkūnkiemio gyventojo skundo dėl pastatų administratoriaus...

Karas Ukrainoje. Iš „Azovstal“ gamyklos Mariupolyje evakuota daugiau kaip 260 karių Ukrainos viceministrė: Rusija nebeturi pranašumo ore (10)

Ukrainos pajėgų pulkas „Azov“, atkakliai gynęs „Azovstal“ metalurgijos įmonę Rusijos...

Politikai sulaukė nepatogių klausimų: homoseksuali moteris išgavo atviriausius iki šiol politikų prisipažinimus (1)

Artėjant civilinės sąjungos pateikimui Seime vis dažniau skamba, kad pateikti siūlymai santuokos...

Delfi PliusSelcan Hacaoglu

Akibrokštas Šiaurės Europos šalims: net nesivarginkit (4)

NATO plėtra Šiaurės Europos šalyse susidūrė su kliūtimis, Suomijos užsienio reikalų...

Verslas PliusAndrew Atkinson

Paskaičiavo, kiek infliacija pareikalaus papildomai iš britų piniginių

Remiantis nauju tyrimu, dėl sparčiai augančios infliacijos vidutinis Jungtinės Karalystės...

Gražiausia „Eurovizijoje“ buvusi suknelė sulaukė Italijos žurnalų dėmesio – visa Europa sužavėta Monikos Liu

Šeštadienio vakarą milijonai žiūrovų visame pasaulyje stebėjo finalinę „ Eurovizijos “...

Su vyru susituokęs Tomas neslepia planų emigruoti: kartą buvome užpulti tiesiog laiptinėje

Gegužės 17 d. minima Tarptautinė diena prieš homofobiją . Ja siekiama atkreipti dėmesį į...

Transliacija / Verslo požiūris. Statybų sektoriaus krizė: pabrangus žaliavoms - nebaigtų statyti objektų virtinė? (1)

Praėjusį penktadienį pusdieniui sustojo statybos maždaug 80-yje valstybei svarbių visuomeninių...

Pastebėjo akyliausi: Laura Pausini paaiškino, kodėl prasidėjus balsavimui, dingo iš „Eurovizijos“ scenos

Pranešime, kuris pasirodė socialiniame tinkle „Instagram“ , Laura Pausini paaiškino, kodėl ji...