Žmonės neretai įsivaizduoja, kad į kelius išriedėjus savavaldžiams automobiliams, kiekvienas – net penkerių metų vaikas – galės naudotis jais kaip asmeniniais autobusais. Tai didelė klaida. Net jei tokia diena ir išaus, ji tikrai nebus netolimoje ateityje.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Kol visa infrastruktūra nebus paruošta ir visi automobiliai netaps savavaldžiais, valdyti autonominį automobilį galės tik asmenys, turintys vairuotojo pažymėjimą.

„Valdyti“ nereiškia skaityti elektroninius laiškus arba žiūrėti tuo metu rodomą serialą ir leisti automobiliui atlikti visą darbą, o įdėmiai stebėti kelią ir prireikus perimti valdymą į savo rankas.

Būtent todėl ir pradedantieji vairuotojai, ir jau turintieji patirties turės mokytis tinkamai valdyti autonominius automobilius.

Nors atrodo, kad viskas labai paprasta: „paspauskite mygtuką, susikelkite kojas, atsipalaiduokite ir mėgaukitės“, vis dėlto turi būti sukurta ir kažkokia etinė bazė, svarsto leidinys „Autoevolution“.

Prisiminkime, kas nutiko „Tesla“ sistemai „Autopilot“, kai ji buvo pristatyta pirmą kartą: žmonės pakvaišo, tad „Tesla“ turėjo įsikišti ir pakoreguoti trūkumus.

Privačiai įmonei tai atleistina, bet įstatymų kūrėjai turi nuo pat pradžių viską tvarkyti teisingai.

Europos transporto saugumo taryba (ETST) – nepriklausoma, ne pelno siekianti organizacija – kurios tikslas sumažinti mirčių ir sužeidimų skaičių Europos transporte – mano, kad ES jau dabar kuo skubiau turėtų imtis visų įmanomų priemonių, jei nori pasiruošti automatizuotiems ir visiškai autonominiams automobiliams.

Pavyzdžiui, mano ETST, reikia atnaujinti reglamentus dėl vairuotojo pažymėjimo, kad į juos būtų įtrauktos ir savavaldžių automobilių vairavimo taisyklės.

Be to, pradedantieji ir patirties jau turintys vairuotojai turėtų įrodyti, kad moka saugiai perimti automatizuotų vairavimo sistemų valdymą.

Kitos ETST siūlomos priemonės – privalomai įdiegti pagalbos vairuotojui sistemas (pavyzdžiui, automatinio avarinio stabdymo sistemą) visuose naujuose automobiliuose, taip pat eismo įvykių atveju komunikuoti ir bendradarbiauti su automobilių gamintojais, ir dalintis duomenimis su visais, kad ateityje būtų galima išvengti panašių incidentų.

Vykdantysis Europos transporto saugumo tarybos direktorius Antonio Avenoso pasakė: „Europos keliuose jau pradeda atsirasti automatizuoti automobiliai, bet įstatymų kūrėjai neskuba imtis priemonių. Itin svarbu, kad prieš tokiems automobiliams atsirandant prekyboje, mes kuo geriau išsiaiškintume, kokie bus jų realūs privalumai vertinant saugumą pasaulyje, ir kokią naują riziką jie gali kelti.“

Europos Sąjunga šiuo metu atsilieka nuo kai kurių Amerikos regionų, kuriuose vietos vadovybė daug aktyviau reaguoja į pažangiąsias technologijas, bet šią spragą galima greit užtaisyti, jei laiku bus priimti reikiami sprendimai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Į Lietuvą sugrįžęs vyras patyrė pažeminimą dėl išvaizdos: jaučiuosi ne įmonėje, o „zonoje“ (238)

Ne vienerius metus užsienyje gyvenęs Ramūnas (vardas pakeistas), grįžo į gimtinę ir įsidarbino...

„Ford“ „orų fabrike“ – pačios ekstremaliausios aplinkos sąlygos (7)

Visos pasaulio orų sąlygos telpa ką tik pradėjusiame veikti „Ford“ Aplinkos tyrimų centre,...

Šeštadienį „Mercedes-Benz“ gerbėjai atidarys vasaros sezoną

Jau šį šeštadienį, gegužės 26 d., „Ogmios miesto“ didžiojoje automobilių stovėjimo...

Prie jūros susiruošusi moteris pateko į kuriozinę padėtį autobuse (50)

Vilnietė Marija atsidūrė gana kuriozinėje situacijoje. Moteris su keturmete dukra iš sostinės...

Mongoliški vairuotojo įspūdžiai: važiuoti ten reikia nuolat prasižiojus (7)

Sėdėdamas automobilio priekinėje sėdynėje skirtingose valstybėse visada patiri naujų emocijų...

Top naujienos

Kukuraitis apie pensijų reformą: čia dar ne pabaiga (42)

Socialinės apsaugos ir darbo ministras Linas Kukuraitis neguldo galvos, kad po diskusijų Seime tas...

Grybauskaitė jau stato namą – paaiškėjo, kiek pinigų suplanavo statyboms (522)

Praėjusių metų pabaigoje šalies vadovė nusipirko žemės sklypą, kuriame žada pasistatyti namą...

Vasiliauskas įvardijo didžiausią riziką finansų sistemai (1)

Didžiausia riziką šalies finansų sistemai tebekelia galimas nekilnojamojo turto kainų burbulas...

Tautvydas Marčiulaitis. Kainų spąstai

Gyvename Lietuvoje labai įdomiu laikotarpiu. Kuomet valstybė iš buvusios sovietinės virsta į...

Po pirmojo Julijos Skripal pasirodymo žiniasklaidai – Kremliaus reakcija (75)

Julija Skripal , kuri su tėvu, buvusiu rusų šnipu Sergejumi Skripaliu kovo mėnesį Didžiojoje...

Skaičiuojame pinigus: už kiek studentas gali pragyventi Vilniuje?

Nors vyrauja nuomonė, kad pragyvenimas Vilniuje – išskirtinai brangus, todėl daugeliui studentų...

Statkevičiaus kurti tautiniai kostiumai darželius pasiekia paslapčia (29)

Kad valstiečių lyderio Ramūno Karbauskio idėja kiekvienam Lietuvos vaikui padovanoti tautinį...

Į Lietuvą sugrįžęs vyras patyrė pažeminimą dėl išvaizdos: jaučiuosi ne įmonėje, o „zonoje“ (238)

Ne vienerius metus užsienyje gyvenęs Ramūnas (vardas pakeistas), grįžo į gimtinę ir įsidarbino...

Italijoje traukinys rėžėsi į Lietuvoje registruotą sunkvežimį, žuvo du žmonės sunkvežimis pralaužė užtvaras  (113)

Italijos šiaurėje netoli Turino ketvirtadienio naktį nuo bėgių nuvažiavus traukiniui, kuris...

Rusijos dieną vėl atšvęsime su trenksmu: šįkart nagus prikišo ne tik Kremlius (1137)

Birželį sostinės Vingio parke vyksiančią Rusų kultūros dienos šventę jau temdo nesutarimai....