aA
Žmonės neretai įsivaizduoja, kad į kelius išriedėjus savavaldžiams automobiliams, kiekvienas – net penkerių metų vaikas – galės naudotis jais kaip asmeniniais autobusais. Tai didelė klaida. Net jei tokia diena ir išaus, ji tikrai nebus netolimoje ateityje.
Ateityje laikysime kitokį vairavimo egzaminą
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Kol visa infrastruktūra nebus paruošta ir visi automobiliai netaps savavaldžiais, valdyti autonominį automobilį galės tik asmenys, turintys vairuotojo pažymėjimą.

„Valdyti“ nereiškia skaityti elektroninius laiškus arba žiūrėti tuo metu rodomą serialą ir leisti automobiliui atlikti visą darbą, o įdėmiai stebėti kelią ir prireikus perimti valdymą į savo rankas.

Būtent todėl ir pradedantieji vairuotojai, ir jau turintieji patirties turės mokytis tinkamai valdyti autonominius automobilius.

Nors atrodo, kad viskas labai paprasta: „paspauskite mygtuką, susikelkite kojas, atsipalaiduokite ir mėgaukitės“, vis dėlto turi būti sukurta ir kažkokia etinė bazė, svarsto leidinys „Autoevolution“.

Prisiminkime, kas nutiko „Tesla“ sistemai „Autopilot“, kai ji buvo pristatyta pirmą kartą: žmonės pakvaišo, tad „Tesla“ turėjo įsikišti ir pakoreguoti trūkumus.

Privačiai įmonei tai atleistina, bet įstatymų kūrėjai turi nuo pat pradžių viską tvarkyti teisingai.

Europos transporto saugumo taryba (ETST) – nepriklausoma, ne pelno siekianti organizacija – kurios tikslas sumažinti mirčių ir sužeidimų skaičių Europos transporte – mano, kad ES jau dabar kuo skubiau turėtų imtis visų įmanomų priemonių, jei nori pasiruošti automatizuotiems ir visiškai autonominiams automobiliams.

Pavyzdžiui, mano ETST, reikia atnaujinti reglamentus dėl vairuotojo pažymėjimo, kad į juos būtų įtrauktos ir savavaldžių automobilių vairavimo taisyklės.

Be to, pradedantieji ir patirties jau turintys vairuotojai turėtų įrodyti, kad moka saugiai perimti automatizuotų vairavimo sistemų valdymą.

Kitos ETST siūlomos priemonės – privalomai įdiegti pagalbos vairuotojui sistemas (pavyzdžiui, automatinio avarinio stabdymo sistemą) visuose naujuose automobiliuose, taip pat eismo įvykių atveju komunikuoti ir bendradarbiauti su automobilių gamintojais, ir dalintis duomenimis su visais, kad ateityje būtų galima išvengti panašių incidentų.

Vykdantysis Europos transporto saugumo tarybos direktorius Antonio Avenoso pasakė: „Europos keliuose jau pradeda atsirasti automatizuoti automobiliai, bet įstatymų kūrėjai neskuba imtis priemonių. Itin svarbu, kad prieš tokiems automobiliams atsirandant prekyboje, mes kuo geriau išsiaiškintume, kokie bus jų realūs privalumai vertinant saugumą pasaulyje, ir kokią naują riziką jie gali kelti.“

Europos Sąjunga šiuo metu atsilieka nuo kai kurių Amerikos regionų, kuriuose vietos vadovybė daug aktyviau reaguoja į pažangiąsias technologijas, bet šią spragą galima greit užtaisyti, jei laiku bus priimti reikiami sprendimai.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Auksarankis iš Lietuvos restauravo seną „Fiat“ kabrioletą: rezultatas pribloškiantis (21)

Senų automobilių restauravimas – didelio kruopštumo ir daugybės išmanymo reikalaujantis...

Sukūrė unikalų automobilį – „Formulės 1“ bolidas, kurį galite nusipirkti (6)

„Tour de Force“, geriau žinoma tiesiog kaip TDF, yra britų inžinerijos kompanija, kurianti...

Brangiai kainavusi istorija: kaip per 20 sekundžių „nužudyti“ sportinio BMW M2 variklį (81)

Sportiniai automobiliai pagaminti preciziškai, mat jų varikliai turi atlaikyti ypatingai dideles...

Lietuvis dvaro kluone sukaupė unikalią senovinių motociklų ir automobilių kolekciją (12)

Dar šešioliktą amžių menantį Babtyno dvarą per porą dešimtmečių Mindaugas Šventoraitis...

Menininkas išradingai apgavo „Google Maps“ programą: tuščioje gatvėje inscenizavo kamštį (2)

Vokietis menininkas, kompiuterių įsilaužėlis apdūmė „ Google Maps “ žemėlapių programą...

Top naujienos

Užsienyje gyvenančios lietuvės papasakojo, kiek čia kainuoja vaikų darželiai: apie tokią sumą, kokia – Lietuvoje, net nesvajoja (33)

Sostinėje pakilus valstybinių darželių kainoms, tėvai sujudo. Kai kurie už sausio mėnesį...

Šiurpūs pasaulio oro uostai: neįprasti keleivių patikrinimai, flomasteriu rašomi skrydžiai ir tuščias, auksu nulietas terminalas (2)

Ar matėte filmą „Terminalas“? Jo herojus, kurį vaidina Thomas Hanksas, papuola į kvailą...

Alytaus zonoje – skandalingi įvykiai: naktį, įtariama, sumuštas buvusios „pupytės“ vyras Jakutis (170)

Alytaus pataisos namuose – skandalingi įvykiai: įkalinimoje įstaigoje, įtariama, kiti bausmę...

Tomas Vaitelė

Laimėti „Euroviziją“: ar tikrai tai taip svarbu

Kasmet sausio ir vasario mėnesiai prasideda tuo pačiu: „kokios šiemet bus tendencijos“, „ar...

Gyventojai aptiko įstatymų spragą: architektai daro, ką nori, o institucijos skėsčioja rankomis (41)

NT ekspertai Vilniuje esantį istorinį Žvėryno mikrorajoną įvardija kaip vieną...

Putino portretą lifte pakabinęs blogeris užfiksavo gyventojų reakcijas: jūs ką, rimtai? (3)

Vienas Rusijos blogeris nusprendė iškrėsti pokštą savo kaimynams ir daugiabučio lifte pakabino...

Beveik trys dešimtys Vilniaus daugiabučių gali likti be liftų: būklė kelia pavojų (22)

Beveik trys dešimtys Vilniaus daugiabučių gali likti be liftų, mat dėl pavojaus saugumui juos...

Elito medžioklės stebina slaptumu: jau ne vienas nuslėptas faktas atrodo skandalingai (267)

„Čia yra vieno žmogaus, galbūt ministro arba urėdijos direktoriaus, valios reikalas. Jeigu net...

Taksi vairuotojas spėjo pasakyti keleiviui, kad pasijuto labai blogai ir trenkėsi į medį (14)

Antradienio vakarą, apie 19.30 val., Vilniuje, Maironio g., taksi automobilis „Toyota“ nuvažiavo...

|Maža didelių žinių kaina