aA
Žmonės neretai įsivaizduoja, kad į kelius išriedėjus savavaldžiams automobiliams, kiekvienas – net penkerių metų vaikas – galės naudotis jais kaip asmeniniais autobusais. Tai didelė klaida. Net jei tokia diena ir išaus, ji tikrai nebus netolimoje ateityje.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Kol visa infrastruktūra nebus paruošta ir visi automobiliai netaps savavaldžiais, valdyti autonominį automobilį galės tik asmenys, turintys vairuotojo pažymėjimą.

„Valdyti“ nereiškia skaityti elektroninius laiškus arba žiūrėti tuo metu rodomą serialą ir leisti automobiliui atlikti visą darbą, o įdėmiai stebėti kelią ir prireikus perimti valdymą į savo rankas.

Būtent todėl ir pradedantieji vairuotojai, ir jau turintieji patirties turės mokytis tinkamai valdyti autonominius automobilius.

Nors atrodo, kad viskas labai paprasta: „paspauskite mygtuką, susikelkite kojas, atsipalaiduokite ir mėgaukitės“, vis dėlto turi būti sukurta ir kažkokia etinė bazė, svarsto leidinys „Autoevolution“.

Prisiminkime, kas nutiko „Tesla“ sistemai „Autopilot“, kai ji buvo pristatyta pirmą kartą: žmonės pakvaišo, tad „Tesla“ turėjo įsikišti ir pakoreguoti trūkumus.

Privačiai įmonei tai atleistina, bet įstatymų kūrėjai turi nuo pat pradžių viską tvarkyti teisingai.

Europos transporto saugumo taryba (ETST) – nepriklausoma, ne pelno siekianti organizacija – kurios tikslas sumažinti mirčių ir sužeidimų skaičių Europos transporte – mano, kad ES jau dabar kuo skubiau turėtų imtis visų įmanomų priemonių, jei nori pasiruošti automatizuotiems ir visiškai autonominiams automobiliams.

Pavyzdžiui, mano ETST, reikia atnaujinti reglamentus dėl vairuotojo pažymėjimo, kad į juos būtų įtrauktos ir savavaldžių automobilių vairavimo taisyklės.

Be to, pradedantieji ir patirties jau turintys vairuotojai turėtų įrodyti, kad moka saugiai perimti automatizuotų vairavimo sistemų valdymą.

Kitos ETST siūlomos priemonės – privalomai įdiegti pagalbos vairuotojui sistemas (pavyzdžiui, automatinio avarinio stabdymo sistemą) visuose naujuose automobiliuose, taip pat eismo įvykių atveju komunikuoti ir bendradarbiauti su automobilių gamintojais, ir dalintis duomenimis su visais, kad ateityje būtų galima išvengti panašių incidentų.

Vykdantysis Europos transporto saugumo tarybos direktorius Antonio Avenoso pasakė: „Europos keliuose jau pradeda atsirasti automatizuoti automobiliai, bet įstatymų kūrėjai neskuba imtis priemonių. Itin svarbu, kad prieš tokiems automobiliams atsirandant prekyboje, mes kuo geriau išsiaiškintume, kokie bus jų realūs privalumai vertinant saugumą pasaulyje, ir kokią naują riziką jie gali kelti.“

Europos Sąjunga šiuo metu atsilieka nuo kai kurių Amerikos regionų, kuriuose vietos vadovybė daug aktyviau reaguoja į pažangiąsias technologijas, bet šią spragą galima greit užtaisyti, jei laiku bus priimti reikiami sprendimai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvių pora sugalvojo svajonių planą – leisis į kelionę aplink pasaulį ieškoti stebuklų (21)

4 metai, 50 keliautojų, 1 000 stebuklų ir 250 000 kilometrų. Tai – pagrindiniai panevėžiečių...

Kaip vairavimo egzaminai laikomi svetur: nuo smurto neišlaikius iki vagiamų kelio ženklų (4)

Būsimus vairuotojus egzaminuojanti „ Regitra “ nuolatos keičiasi žiniomis su kitomis...

Išradingumui ribų nėra: sodo namelis skriejo greičiau už eilinį automobilį

Unitazas, pirkinių vežimėlis iš prekybos centro ir netgi sodo namelis – visi šie objektai...

Panevėžyje ne visi žino, kad vasarą geriausios – vasarinės padangos (1)

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodrome tradiciškai susirenka daugiausia konkurso „...

Panevėžyje – netikėtas rekordas geriausio Lietuvos vairuotojo paieškose (1)

Rugsėjo 15 d. Panevėžyje vyks antrasis iš trijų konkurso „ Geriausias Lietuvos vairuotojas...

Top naujienos

Naujo verslo centro statybų užkulisiai primena mafijos klestėjimo laikus (13)

Naujo verslo centro Žvėryne statybose dirbę verslininkai jo rangovą „ Nobus LT “ kaltina...

Ką pasitraukęs iš Seimo veikė Mindaugas Bastys: ryšiai veda į dabar jau svetimos partijos viršūnę (32)

Zanavykų apygardoje renkant naują Seimo narį, Lietuvos socialdemokratų partijoje ( LSDP )...

Propagandos mašina atvyko į Daniją: platinami mitai apie gyvūnų viešnamius (19)

Danija – Hanso Christiano Anderseno pasakų šalis. Klestinti ir pažangi socialinės gerovės...

Orai: visą savaitę Lietuvą merks lietūs (1)

Pirmadienio naktį lietūs toliau merks Lietuvą, pietrytiniame šalies pakraštyje vietomis lis...

Druskos sunaudojate daugiau, nei manote: Unikausko patarimai, kaip kovoti su druskos pertekliumi (1)

Kai prarandame saiką, net medžiagos, kurios būtinos mūsų organizmui, tampa jį žalojančiu...

Vokiečių istorikas: pamirštama, kad žydų namus užėmė vietiniai

Tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse Holokausto metais iš žydų pelnėsi vietiniai ne žydų...

Jakeliūno tyrimas: taikėsi į socialdemokratus, tiria konservatorius (24)

Seimo narys Stasys Jakeliūnas nusitaikė į Andriaus Kubiliaus vyriausybę – į jį patį ir...

Keisčiausi eksperimentai prikelia seniai išjuoktą alternatyvą

Norime, kad realybė būtų kuo realesnė. Tačiau toks noras, kad ir labai suprantamas, susidūręs...

Iš CSKA – į „Žalgirį“: Westermannas grįžta į Kauną Leo komentaras (25)

Kauno „Žalgiris“ surado ilgai ieškotą patikimą atakų organizatorių. Į Kauną po sezono...

Lietuva užsienio akimis: darbuotojai emigruoja, bet pensininkai lieka (367)

Kad nepatirtų ekonominio nuosmukio, rytinėms ES narėms teks susigrąžinti išvykusius darbuotojus...