aA
Tie, kas transporto versle sukasi jau seniai, gali daug papasakoti apie tai, kaip keitėsi vilkikai bėgant metams. Atsiradę pirmieji „Euro“ ekologiniai standartai jau išaugo iki reikalavimų kurti itin ekologiškas transporto priemones. Dauguma tų transporto priemonių varomos dyzelinu, o kaip gi bus ateityje? Prognozuojamas elektra ir dujomis varomų sunkvežimių bumas. Šias prognozes ir apžvelkime.
© Gamintojo nuotr.

Elektra varomi sunkvežimiai

Šias transporto priemones iš esmės galima skaidyti į du tipus: varomus vien elektra ir hibridus, kuriuose elektrinis variklis kombinuojamas su kitu galios šaltiniu (dujos, dyzelinas).

Kompanija „Navigant Research“ atlikusi analizes, prognozuoja, kad nuo šių metų pradžios, iki 2020 m. bus nupirkta apie 350 tūkst. tokių transporto priemonių.

Elektrines pavaras turintys lengvieji automobiliai jau skinasi savo kelią rinkose. Jų nuperkama vis daugiau. Komercinio transporto rinkoje šis pasirinkimas kol kas nėra itin populiarus, tačiau ledai pradeda judėti ir čia.

Kai kurių šalių vyriausybės taiko mokesčių lengvatas įsigyjant elektrines transporto priemones. Neabejojama, kad ateityje tokių šalių tik daugės. Elektra varomų sunkvežimių paklausa komercinio transporto sektoriuje pastaruoju metu pradeda augti. Ji buvo stabtelėjusi nuo 2011 m., tačiau tam yra logiškų priežasčių.

Vežėjai, kurie įžvelgė potencialo elektra varomose komerciniuose automobiliuose, įsigijo po keletą šių transporto priemonių ir jas bandė įvairiuose maršrutuose. Siekiama išsiaiškinti kada šios transporto priemonės yra efektyviausios ir pelningiausios. Praėjus keletui metų ir atlikus šių transporto priemonių eksploatacijos analizes, vežėjai gali pradėti skaičiuoti kiek tokių sunkvežimių jiems reikia, kurie maršrutai pasiteisino, o kuriuose bus naudojamos kitokį galios šaltinį turinčios transporto priemonės.

Ateityje ir toliau prognozuojant iškastinio kuro brangimą, elektra varomi sunkvežimiai taps itin patrauklūs. Jiems taikomi ir žymiai mažesni ekologiniai mokesčiai. Nors transporto sektorius ir yra konservatyvus, tačiau jei laikui bėgant elektriniai sunkvežimiai įrodys savo patikimumą, naudingumą ir teigiamas eksploatacines savybes, daugumos vežėjų žvilgsniai atsigręš į šias transporto priemones.

Gamtinės dujos

Šiame segmente „Navigant Research“ mato dar daugiau potencialo. Jau šiuo metu yra jaučiamas didelis susidomėjimas gamtinėmis dujomis varomomis transporto priemonėmis. Gerokai mažesnė degalų kaina ir emisija jau senai įrodyta. Minėtos organizacijos atliktas tyrimas susietas tik su vidutinėmis ir sunkiomis komercinėmis transporto priemonėmis (nuo 5 t. bendrosios masės).

Šiuo metu per metus nuperkama apie 170 tūkst. dujomis varomų komercinių transporto priemonių. 2022 m. šis skaičius turėtų pasiekti 400 tūkst.

Transporto įmonių didžiąją dalį išlaidų sudaro išlaidos degalams. Tad natūralu, kad ateityje vis labiau bus siekiama sumažinti arba degalų sąnaudas arba degalų kainą. Gamtinės dujos šiuo atveju yra juntamai pigesnės už dyzeliną. Kai kuriuose regionuose šių transporto priemonių kiekis auga gerokai lenkdamas reikiamos infrastruktūros atsiradimą. 2022 m. tokių transporto priemonių pasaulio keliuose turėtų būti apie 4 mln.

Manoma, kad kelių metų eigoje pasaulyje atsiras ir pakankamai gerai išvystytas dujomis varomų transporto priemonių degalinių tinklas.

Naudosime elektrą ir dujas, bet nebevairuosime?

Mokslininkams apjungiant įvairias itin tikslias navigacines sistemas, nuotolinius daviklius ir pagalbos vairuotojui sistemas, transporto priemonės galės važiuoti pačios ir vairuotojų įsikišimas bus minimalus.

Net neabejojama, kad toks bus ateities transportas. Jau 2025 m. turėtų būti masiškai pardavinėjamos tokios transporto priemonės, o 2035 m. bent 75 proc. visų transporto priemonių sudarys automobiliai, kuriuose sumontuoti kompiuteriai visiškai ar dalinai galės kontroliuoti transporto priemonę.

Navigacinės sistemos padarė nemažą revoliuciją šiuo klausimu. Anksčiau buvo manoma, kad teks investuoti milžiniškus pinigus į infrastruktūros modernizavimą, tačiau panašu, kad dėka naujųjų navigacinių sistemų, to daryti išvis nereikės. Jau dabar esamoje infrastruktūroje be problemų veikia automatinio parkavimosi, spūsčių pagalbos ir prisitaikančios kruizo kontrolės sistemos.

„Išmaniosios“ transporto priemonės pirmiausiai debiutuos tose rinkose, kur bus priimti teisės aktai, leidžiantys eksploatuoti tokį transportą. Jau dabar neabejojama, kad tokios transporto priemonės gerokai sumažins avarijų skaičių. Jos nuolatos stebės situaciją kelyje, kontaktuos su kitomis transporto priemonėmis ir priešingai nei vairuotojas – niekada nepavargs.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Benzingalviams“ standartinis „Lamborghini Huracan“ pasirodė per lėtas – pavertė žvėrimi (19)

„Lamborghini“ yra greiti automobiliai, tačiau kai kuriems jų, rodos, įspūdingos galios...

Kodėl „Porsche“ užvedimo spynelę montuoja kairėje vairo pusėje? (36)

Jei jūsų automobilis vis dar turi užvedimo spynelę, kurioje vairo pusėje ji yra? Spėtume, kad...

Aukcione galima įsigyti dvivietį Marilyn Monroe kabrioletą (1)

Juodas kino žvaigždės Marilyn Monroe kabrioletas gali būti parduotas už pusę milijono dolerių...

Kodėl policijos automobiliai naudoja mėlynas ir raudonas šviesas (13)

Policijos automobiliai yra ryškiai paženklinti, kad būtų atpažinti net iš didesnio atstumo....

Kalba apie naują automobilių vagysčių metodą: kauniečio mašiną bandė išvežti kaip „nupirktą“ (46)

Įsivaizduokite situaciją, kai prie jūsų automobilio atvažiuoja „tralas“, o jo vairuotojas...

Top naujienos

Pravieniškių mafija“: išskirtinė slaptu informatoriumi paversto kalinio išpažintis (54)

Daugybę metų Pravieniškių pataisos namuose siautėję aukščiausioms kalinių kastoms...

Įsileidus Kremlių – tragedija: neįsivaizdavome, kad žmonės bus žudomi vidury baltos dienos (225)

Lygiai prieš penkerius metus prasidėjo Ukrainos Orumo revoliucija – Maidanas . „Tai buvo...

Susikirto dėl metro statybų: ar Vilniuje jį apskritai įmanoma įrengti (70)

Neseniai Seimas priėmė Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą, kuriuo uždegė žalią šviesą...

„Sports Illustrated“: sužvėrėjęs Sabonis neįsivaizduoja žaidimo „puse kojos“ ar 50 proc. (41)

Vienu iš Indianos „Pacers“ komandos lyderių tapęs 22 metų Domantas Sabonis šį sezoną...

Į vieną labiausiai izoliuotų pasaulio kampelių įžengusį amerikietį ištiko baisus likimas (61)

Indijos Andamanų salose, kurios yra tarp labiausiai izoliuotų pasaulio kampelių, nuo valstybės...

Nuomos verslas vis dar skendi šešėlyje: kas laukia tų, kurie nemoka mokesčių (4)

Nuomojančių būstą oficialiai pamažu daugėja – per penketą metų šalyje legalių nuomotojų...

Unikauskas ir Gylys: dėl sinusito galite pasikeisti neatpažįstamai (1)

„Ką daryti, jei net praėjus septynioms dienoms sloga nesibaigia?“ – LRT TELEVIZIJOS laidoje...

Bičiuliai, draugai ir gerbėjai atsisveikina su netikėtai mirusiu teatro genijumi Eimuntu Nekrošiumi: tai yra labai skaudu (59)

Žinia, kad lapkričio 20-ąją anapilin iškeliavo vienas garsiausių Lietuvos teatro režisierių...

Pramogos Vokietijoje pigesnės nei Lietuvoje: akys raibo nuo pasiūlymų (160)

Vieną negražią dieną, tingiai beieškodamas pigesnių savaitgalinių kelionių idėjų, aptikau...

Indrė Makaraitytė. Kai blaivus protas išeiginėje, ateina Puidokas (363)

Pernai užregistruotas 8181 asmuo, nukentėjęs nuo smurto artimoje aplinkoje. 80 proc. iš šių...