aA
Europos automobilių gamintojų vadovai optimistiškai vertina automatizuoto vairavimo galimybes, tačiau pastebi, jog prireiks laiko, kol teisės aktai prisivys technologijas. Be to, niekas nenori iš pirkėjų atimti vairavimo malonumo.
© Gamintojo nuotr.

Gegužės mėnesį pristatydamas naujos kartos S klasės sedaną „Daimler“ vadovas Dieteris Zetsche paskelbė, jog šis „Mercedes-Benz“ flagmanas žymi iš dalies autonomiško vairavimo eros pradžią. Pasak D. Zetsche, su šešiomis „akimis“ (kameromis) ir šešiomis „ausimis“ (radarais) S-klasė girdi ir mato pakankamai, kad galėtų pati vairuoti ne didesniu kaip 60 km/val. greičiu.

„Daimler“ vadovas pabrėžia, kad pagrindinis tikslas yra pašalinti nuobodžiąją vairavimo dalį ir palikti vairuotojui tik smagius elementus. Anot jo, gamintojas neketina automatizuoti malonumą teikiančios vairavimo dalies, tačiau nuobodžiosios galima ir atsisakyti. „Robert Bosch“ važiuoklių sistemų padalinio vadovas Wolfas-Henningas Scheideris sutinka su tokia D.Zetsche pozicija. Anot jo, yra daugybė situacijų, kada vairuoti smagu ir norisi tą daryti, tačiau taip pat pasitaiko situacijų, kada vairavimo laiką norėtųsi skirti kitoms veikloms, pavyzdžiui, kasdien kamščių užgrūstomis gatvėmis vykstant į darbą ir namo.

Automatizuotam vairavimui būtini davikliai, kontroliuojantys automobilio greitį, stabdymą ir vairavimą bei matuojantys atstumą tarp transporto priemonių, jau šiandien montuojami į S klasės „Mercedes-Benz“, 7 serijos BMW ar „Volvo XC60“. Vis dėlto W. H. Scheideris pabrėžia, kad automobiliai nepradės vairuoti patys, kol nebus įsitikinta visų daviklių šimtaprocentiniu patikimumu visą jų veikimo laiką. Jis dar pridūrė, kad norint įdiegti pilnai automatizuotą vairavimą reiktų bent dviejų papildomų jutiklių, kurie išmatuotų ir patikrintų tuo pačius parametrus. Dar vienas iššūkis autonominio vairavimo sistemų plėtotojams yra užtikrinti, kad sistema nepriekaištingai veiktų net ir esant nepalankioms oro sąlygoms: lyjant ar sningant. W. H. Scheideris pastebėjo, kad šią problemą galima išspręsti pasitelkus debesų kompiuteriją, belaidį ryšį tarp automobilių ir įvairius daviklius, bet vis tiek dar lieka klausimų, į kuriuos reikia atsakyti norint pasiūlyti pilnai automatizuotą vairavimą.

BMW pardavimų vadovas Ianas Robertsonas mano, kad daugelyje situacijų šiandieninės technologijos yra visiškai pajėgios vairuoti automobilį, tačiau įstatymai reikalauja, kad vairuotojas laikytų rankas ant vairo. Pasak vadovo, dabar yra tokia fazė, kuomet technologijos aplenkė teisės normas ir laiko klausimas, kada pastarosios prisivys. Vyriausybių atstovai automatizuotą vairavimą kol kas vertina atsargiai. Prieš pora metų ES buvo atlikta automatizuoto vairavimo vertinimo studija ir konstatuota, kad dar reikia atsakyti į keletą esminių klausimų, pavyzdžiui, kokią įtaką vairavimo automatizavimas turės vairuotojui, kaip pasiekti automatizuotų automobilių valdymo standartizavimą ir ar tam būtinas valdžios atstovų įsikišimas, ar ES turėtų įvesti kokius nors automatizuotų automobilių valdymo apmokymus ir pan.

JAV teisės aktų leidėjai automatizuoto vairavimo atžvilgiu nusiteikę ne palankiau nei jų ES kolegos: kitapus Atlanto sutinkama, kad automatizuotas vairavimas ilguoju laikotarpiu bus labai naudingas vairuotojams, tačiau kol kas turėtų likti tik eksperimentinėje būsenoje. Nevados, Kalifornijos ir Floridos valstijos jau leido automatizuotų automobilių bandymus viešuosiuose keliuose, dar kelios valstijos turėtų tą padaryti artimiausiu metu, bet Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija išreiškė susirūpinimą kai kuriose valstijose rengiamais teisės aktais ir kol kas nerekomenduoja automatizuotų automobilių leisti naudoti jokiems kitiems tikslams, išskyrus bandymus.

Tokia valdžios atstovų pozicija JAV ir Europoje leidžia spėti, kad bent jau artimiausiu metu gatvėse neišvysime automobilių be vairuotojų, nors, pavyzdžiui, „Google“ ir skelbia, kad jau po penkerių metų gali automatizuotus automobilius pateikti rinkai.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Ant ledo paslydusiam motociklininkui pavyko išnešti sveiką kailį (3)

Ant britų motociklininko šalmo įtaisyta kamera užfiksavo, kaip jo vos neužkliudo automobiliai,...

Priminė, ką dokumentuose įrašo tiems, kurie bando duoti kyšį techninėje apžiūroje (262)

Savaitgalį Lietuvos techninės apžiūros įmonės vairuotojams primins, kad užsimerkti į...

Vitoldas Milius leidosi į iššūkį: sieks kuo greičiau pervažiuoti Europą elektromobiliu (1)

Vitoldas Milius pradėjo dar vieną neįprastą kelionę automobiliu: ketvirtadienio popietę jis...

Sovietinių tankų savininkams Lenkijoje skirta nemenka bauda už kelių eismo taisyklių pažeidimą (2)

Lenkijos policija sustabdė du vilkikus, kuriais buvo vežami remontuoti privačiai kolekcijai...

Paaiškino, kodėl naktį Lietuvoje kelio linijos matosi prasčiau – kalti nekokie standartai (32)

Tamsiuoju metų laikotarpiu, ypač kai kelių danga yra šlapia ar drėgna, vairuotojai dažnai...

Top naujienos

Jaunuoliai žiaurią egzekuciją surengė dėl cigarečių ir pinigų: vienišą senolę kraujo klane rado kaimynas

Akmenės rajone, Paeglėsių kaime vienai gyvenančiai senolei jaunuolių pora surengė protu...

Bartuška apie ministro priekaištus geležinkeliams: manau, sėkminga, kai per metus uždirbame 50 mln. eurų (42)

Valstybės valdomos įmonės „ Lietuvos geležinkeliai “ vadovas Mantas Bartuška sako, kad...

Dosnumas su vaiko pinigais baigėsi: nuskambėjo visai kitos sumos papildyta (323)

Dosnūs pažadai didinti vaiko pinigus virto gerokai labiau apkarpyta realybe.

Ekspertai įspėja: nesupratę šių veiksnių, nesuprasime, kur juda Vakarų pasaulis

Kas laukia Europos artimiausiais metais? Transatlantinę vienybę drebina nesutarimai dėl NATO, JAV...

Mirė grupės „Roxette“ lyderė Marie Fredriksson (54)

Mirė praeityje itin garsios švedų grupės „Roxette“ lyderė 61-erių Marie Fredriksson ,...

Nausėda skeptiškas dėl nuleistos kartelės rinkimams: tai yra negerai (128)

Prezidentas Gitanas Nausėda neslepia skepsio dėl antradienį Seime priimto sprendimo nuleisti...

Kantrybę praradusi Lasickienė užsimojo prieš Rusijos sporto valdžią: ką padarėte, kad apgintumėte mane? (61)

„Ką Rusijos sporto ministerija ir Rusijos olimpinis komitetas padarė per 4 metus, kad apgintų...

Šarūno Barto filmas „Sutemose“ sukėlė tikrą audrą: kaltina partizanų menkinimu ir istorijos klastojimu (11)

Šarūno Barto filmai niekada nebuvo iš tų, kurie įtiktų kiekvieno skoniui. Po to, kai jo vardas...

Nausėda užsimena, kad bankų pelno mokestis galėtų būti įvestas nedelsiant (8)

Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad didesnis bankų pelno mokestis galėtų būtų įvestas...

Karbauskis nenusiteikęs pasiduoti: prezidento veto greičiausiai būtų atmestas (32)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) pirmininkas Ramūnas Karbauskis...