Europos automobilių gamintojų vadovai optimistiškai vertina automatizuoto vairavimo galimybes, tačiau pastebi, jog prireiks laiko, kol teisės aktai prisivys technologijas. Be to, niekas nenori iš pirkėjų atimti vairavimo malonumo.
© Gamintojo nuotr.

Gegužės mėnesį pristatydamas naujos kartos S klasės sedaną „Daimler“ vadovas Dieteris Zetsche paskelbė, jog šis „Mercedes-Benz“ flagmanas žymi iš dalies autonomiško vairavimo eros pradžią. Pasak D. Zetsche, su šešiomis „akimis“ (kameromis) ir šešiomis „ausimis“ (radarais) S-klasė girdi ir mato pakankamai, kad galėtų pati vairuoti ne didesniu kaip 60 km/val. greičiu.

„Daimler“ vadovas pabrėžia, kad pagrindinis tikslas yra pašalinti nuobodžiąją vairavimo dalį ir palikti vairuotojui tik smagius elementus. Anot jo, gamintojas neketina automatizuoti malonumą teikiančios vairavimo dalies, tačiau nuobodžiosios galima ir atsisakyti. „Robert Bosch“ važiuoklių sistemų padalinio vadovas Wolfas-Henningas Scheideris sutinka su tokia D.Zetsche pozicija. Anot jo, yra daugybė situacijų, kada vairuoti smagu ir norisi tą daryti, tačiau taip pat pasitaiko situacijų, kada vairavimo laiką norėtųsi skirti kitoms veikloms, pavyzdžiui, kasdien kamščių užgrūstomis gatvėmis vykstant į darbą ir namo.

Automatizuotam vairavimui būtini davikliai, kontroliuojantys automobilio greitį, stabdymą ir vairavimą bei matuojantys atstumą tarp transporto priemonių, jau šiandien montuojami į S klasės „Mercedes-Benz“, 7 serijos BMW ar „Volvo XC60“. Vis dėlto W. H. Scheideris pabrėžia, kad automobiliai nepradės vairuoti patys, kol nebus įsitikinta visų daviklių šimtaprocentiniu patikimumu visą jų veikimo laiką. Jis dar pridūrė, kad norint įdiegti pilnai automatizuotą vairavimą reiktų bent dviejų papildomų jutiklių, kurie išmatuotų ir patikrintų tuo pačius parametrus. Dar vienas iššūkis autonominio vairavimo sistemų plėtotojams yra užtikrinti, kad sistema nepriekaištingai veiktų net ir esant nepalankioms oro sąlygoms: lyjant ar sningant. W. H. Scheideris pastebėjo, kad šią problemą galima išspręsti pasitelkus debesų kompiuteriją, belaidį ryšį tarp automobilių ir įvairius daviklius, bet vis tiek dar lieka klausimų, į kuriuos reikia atsakyti norint pasiūlyti pilnai automatizuotą vairavimą.

BMW pardavimų vadovas Ianas Robertsonas mano, kad daugelyje situacijų šiandieninės technologijos yra visiškai pajėgios vairuoti automobilį, tačiau įstatymai reikalauja, kad vairuotojas laikytų rankas ant vairo. Pasak vadovo, dabar yra tokia fazė, kuomet technologijos aplenkė teisės normas ir laiko klausimas, kada pastarosios prisivys. Vyriausybių atstovai automatizuotą vairavimą kol kas vertina atsargiai. Prieš pora metų ES buvo atlikta automatizuoto vairavimo vertinimo studija ir konstatuota, kad dar reikia atsakyti į keletą esminių klausimų, pavyzdžiui, kokią įtaką vairavimo automatizavimas turės vairuotojui, kaip pasiekti automatizuotų automobilių valdymo standartizavimą ir ar tam būtinas valdžios atstovų įsikišimas, ar ES turėtų įvesti kokius nors automatizuotų automobilių valdymo apmokymus ir pan.

JAV teisės aktų leidėjai automatizuoto vairavimo atžvilgiu nusiteikę ne palankiau nei jų ES kolegos: kitapus Atlanto sutinkama, kad automatizuotas vairavimas ilguoju laikotarpiu bus labai naudingas vairuotojams, tačiau kol kas turėtų likti tik eksperimentinėje būsenoje. Nevados, Kalifornijos ir Floridos valstijos jau leido automatizuotų automobilių bandymus viešuosiuose keliuose, dar kelios valstijos turėtų tą padaryti artimiausiu metu, bet Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija išreiškė susirūpinimą kai kuriose valstijose rengiamais teisės aktais ir kol kas nerekomenduoja automatizuotų automobilių leisti naudoti jokiems kitiems tikslams, išskyrus bandymus.

Tokia valdžios atstovų pozicija JAV ir Europoje leidžia spėti, kad bent jau artimiausiu metu gatvėse neišvysime automobilių be vairuotojų, nors, pavyzdžiui, „Google“ ir skelbia, kad jau po penkerių metų gali automatizuotus automobilius pateikti rinkai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prasidėjo automobilių žurnalistų šventė – stovykla Druskininkuose (1)

Trečiadienį, lapkričio 22-ąją, prasidėjo konkurso „Lietuvos metų automobilis 2018“ bandymų...

Indijos kariai su motociklu pasiekė rekordą (1)

Kaip praneša vietos žiniasklaida, Indijos kariuomenė pasiekė naują pasaulinį rekordą lapkričio...

Aktorius Hanksas gaus įspūdingą dovaną – Lenkijoje restauruotą automobilį (4)

Mažytis automobilis „ Fiat 126P“ XX amžiaus aštuntą dešimtmetį komunistinėje Lenkijoje...

Paskelbtas geriausias 2017 m. automobilis moterims (18)

Paskelbti kasmetinio konkurso „Geriausias metų moteriškas automobilis“ (World Women Car of the...

Atkaklūs vagys „Tesla Model X“ nugvelbė dukart (5)

Lenkija – ne Jungtinės Valstijos. Čia įsigyti „ Tesla Model X “ tikras iššūkis, tad...

Top naujienos

Areštinėje – nepilnamečio savižudybė: sudaužyto likimo atomazga (95)

Lietuva skaudžiai moka už klaidas, kurias padarė vienišus vaikus sugrūsdama į globos namus, kur...

Pamatę naujai įstatytas balkono duris nepatikėjo savo akimis (29)

Naujai įstatytos balkono durys įžiebė nemenką konfliktą. Šernų soduose gyvenanti klaipėdietė...

Italų žurnalistai „rado“ sensaciją: kruvinų žudynių istorijoje - lietuvių snaiperių pėdsakai (923)

Kas iš tikrųjų įvyko 2014-ųjų vasarį Kijeve, kai į Maidano protestuotojus pasipylė...

Vilniuje biurą atidarys didžiausia pasaulyje viešbučių rezervavimo platforma (5)

Į Vilnių žengia didžiausia kelionių kompanija pasaulyje booking.com. Tai savo feisbuko paskyroje...

Įspėja aklai nesusivilioti 80 ar 90 proc. nuolaidomis internete (4)

Specialistai įspėja, kad artėjant šventėms internete suaktyvėjo sukčiai, žmones viliojantys...

Gyvai / FIBA liūdesiui: „Žalgiris“ – „Anadolu Efes“ (17)

Neeilinis Eurolygos turas, pirmą kartą sutampantis su inauguracinėmis pasaulio krepšinio...

Žilvinas Grigaitis pristatė unikalią papuošalų kolekciją (1)

Likus mėnesiui iki didžiųjų metinių švenčių, lapkričio 23-iosios vakarą, lietuviško dizaino...

Rolando Mackevičiaus Kalėdos vaikystėje kvepėjo ne mandarinais, o ir Kalėdų Senelis buvo kitoks

Nors iki Kalėdų dar liko mėnuo, Rolando ir Ievos Mackevičių namuose jau stovi eglutė. Tiesa, ji...

Lietuviško oro išvarginta lietuvė įsikūrė kurorte, kuriame vasara visus metus (28)

Įspūdingo grožio gamta, kvapą gniaužiantys egzotiški vaizdai, gyvūnija ir nesibaigianti vasara...

Beigelio formos namai Maskvoje (1)

Aštuntojo praėjusio amžiaus dešimtmečio pradžioje rusų architektas Jevgenijus Stamas ir...