Šiame straipsnyje „Autoplius“ apžvelgia keletą puikiai visiems pažįstamų milijardierių ir jų transporto parkus, remdamiesi 2022 – 2024 metų duomenimis.

Mark Zuckerberg

„Facebook“ įkūrėjas Mark Zuckerberg garsėja savo paprastu gyvenimo būdu. Jis dažnai pastebimas dėvintis pilkus marškinėlius ir džinsus, todėl neturėtų stebinti tai, kad ilgą laiką jo kasdienis automobilis buvo ekonomiškas ir praktiškas „Honda Fit“. Atitikmuo Europoje – „Honda Jazz“. Tai – vienas kukliausių pasirinkimų turtingiausių pasaulio žmonių tarpe. Modelio kaina prasideda vos nuo 17 tūkstančių JAV dolerių.

Visgi, M. Zuckerberg turi ir kitą pusę – 2024 m. pranešta, kad jis taip pat yra prabangaus ir itin reto superautomobilio „Pagani Huayra“ savininkas. Šio itališko, rankų darbo automobilio kaina siekia apie 1,4 mln. JAV dolerių, o dizainas ir našumas yra vieni iš funkcionaliausių pasaulyje. Tai rodo, kad nors Mark Zuckerberg viešumoje mėgsta atrodyti paprastas, jo skonis automobiliams – gana išlavintas. O gal tai tiesiog protinga investicija?

Pagani Huayra

Warren Buffett

Legendinis investuotojas Warren Buffett garsėja savo taupumu. Nepaisant milijardinio turto, jis nuo 2006 metų vairavo „Cadillac DTS“, kurį tik 2014 pakeitė į naujesnį „Cadillac XTS“. W. Buffett tikino, kad jam svarbiausia – komfortas ir praktiškumas, o ne blizgučiai, greitis ar galimybė pasipuikuoti.

Įdomu tai, kad šį automobilį jis įsigijo tik po to, kai „General Motors“ pardavėjai įtikino jį pereiti prie naujesnio modelio. Buffettas, garsėjantis savo lojalumu amerikietiškiems produktams, nedvejotinai pasirinko „Cadillac“, palaikydamas vietinę automobilių pramonę.

Šiemet šiam garsiam investuotojui sueis 95 metai. Pasak kovo mėnesį portalo yahoo.com išleisto straipsnio – W. Buffett vis dar vairuoja. Tiesa, paskutiniu metu dėl savo garbaus amžiaus tai daro vis rečiau.

Cadillac XTS

Jeff Bezos

„Amazon“ įkūrėjas Jeff Bezos ankstyvaisiais savo karjeros metais vairavo paprastą ir gatvėse kasdien ir Lietuvoje sutinkamą „Honda Accord“. Toks modelis naujas kažkada kainavo apie 20 tūkstančių JAV dolerių. Anuomet automobilis jam buvo tiesiog priemonė nuvykti iš taško A į tašką B.

Kiek vėliau, J. Bezos sąskaitą papildžius daugybe milijardų, jo pasirinkimai pasikeitė. Automobilių kolekcija pasipildė įspūdingais modeliais. Vienas iš įspūdingiausių jo pasirinkimų – „Bugatti Veyron“, kainuojantis daugiau nei 2 milijonus dolerių. Šis automobilis gali pasiekti 408 km/h greitį ir yra laikomas vienu iš technologiškai pažangiausių superautomobilių pasaulyje.

Kitas nemažiau įdomus milijardieriaus garaže esantis automobilis – „Ferrari Pininfarina Sergio“. Tai – vienas iš rečiausių modelių visoje kolekcijoje. Visame pasaulyje buvo pagaminti tik šeši tokie automobiliai, kurių kiekvienas kainuoja apie 3 milijonus dolerių. Jis sukurtas pagerbiant garsų automobilių dizainerį Sergio Pininfarina.

Ferrari Pininfarina Sergio

Įspūdingas ir tame pačiame garaže stovintis „Koenigsegg CCXR Trevita“ – vienas iš vos trijų pagamintų vienetų. Šis superautomobilis išsiskiria unikaliu, baltu anglies pluošto kėbulu, kuris sukuria deimantinį efektą. Jo vertė siekia apie 4,8 milijono dolerių, o variklis išvysto daugiau nei 1000 arklio galių.

Žinoma, būtų nuodėmė nepaminėti ir „Lamborghini Veneno Roadster“. J. Bezos vairuojamas „Veneno Roadster“ buvo sukurtas „Lamborghini“ 50-mečio proga. Visame pasaulyje buvo pagaminti tik devyni tokie modeliai, o kiekvieno kaina siekia apie 5 milijonus dolerių. Automobilis aprūpintas 6,5 litro V12 varikliu ir gali pasiekti 355 km/h greitį.

Bernard Arnault

Prabangos prekių imperijos „LVMH“ (Louis Vuitton, Moët, Hennessy) vadovas Bernard Arnault yra vienas turtingiausių žmonių pasaulyje ir pats turtingiausias Europoje, tačiau jo kasdienio automobilio pasirinkimas yra sąlyginai santūrus. Jis dažniausiai matomas vairuojantis žemišką „BMW 760Li“, kuris yra itin prabangus ir komfortiškas, tačiau tikrai ne pats ekstravagantiškiausias sedanas rinkoje.

BMW F01

Tiesa, B. Arnault šį automobilį vairuoja kasdien. Milijardieriaus garaže slepiasi sunkiai pinigais įvertinama kolekcija, kurioje ir greičiausi, ir rečiausi pasaulyje superautomobiliai:

- „Ferrari 599XX“. Šis modelis yra žinomas dėl savo įspūdingų techninių charakteristikų: nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja vos per 2,9 sekundės, o maksimalus greitis siekia apie 315 km/h. Tai itin retas ir vertinamas modelis tarp kolekcininkų.

- „Aston Martin One-77“. Kaip rodo pavadinimas, buvo pagaminti tik 77 šio modelio vienetai, o kiekvieno kaina 2009 – 2012 metais siekė apie 1,4 mln. svarų sterlingų. Šis automobilis garsėja savo unikaliu dizainu ir išskirtinėmis važiavimo savybėmis.

- „Bugatti EB110 Super Sport“. Tai – retas „Bugatti“ modelis išleistas itin ribotu tiražu – pagaminta tik apie 30 šio modelio vienetų. Šis automobilis yra itin vertinamas dėl savo istorijos ir našumo.

Bugatti EB110 Super Sport

- „Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss“. Šis modelis yra vienas iš vos 75 pagamintų vienetų, sukurtas pagerbti legendinį F-1 lenktynininką Stirling Moss. Modelis aprūpintas 5,4 litro V8 varikliu, išvystančiu 650 arklio galių. 100 km/h greitį modelis pasiekia per 3,5 sekundės.

Be aukščiau išvardintų automobilių, B. Arnault garaže išskirtinių modelių galima rasti ir daugiau. Kolekcijoje – tokie grynuoliai, kaip „LaFerrari Aperta“, „Ferrari 599 SA Aperta“, legendinis „Ferrari F40“, „Ferrari Enzo“ ir unikalus „Ferrari Sergio“. Ši įspūdinga kolekcija atspindi Bernard Arnault aistrą prabangiems daiktams.

Larry Ellison

Technologijų bendrovės „Oracle“ bendraįkūrėjas Larry Ellison jau yra šiek tiek pagarsėjęs dėl savo meilės greitiems automobiliams ir prabangai. Vienas iš labiausiai išsiskiriančių jo automobilių – „Lexus LFA“. Tai – kolekcionierių itin vertinamas automobilis. O jo unikalus V10 variklis ir futuristinis dizainas daro jį dar išskirtinesniu. Tačiau šio žmogaus garaže automobilių yra ne vienas ir ne du.

Lexus LFA

- „Acura NSX“. L. Ellison nusivylė „Ferrari Testarossa“, kuri dažnai gesdavo ir netikėtai atrado „Acura NSX“. Modelis jį sužavėjo savo patikimumu ir našumu. Per 15 metų, kol „NSX“ buvo gaminamas (1990–2005 m.), L. Ellison sukaupė septynių „NSX“ kolekciją. Jo ypač mėgiamas – 1996 m. „NSX-T“ modelis. Beja, Larry Ellison ne kartą „Acura NSX“ yra padovanojęs savo artimiesiems.

- „Audi R8“. Verslininko kolekcijoje taip pat yra „Audi R8“ su 4,2 litro V8 varikliu, išvystančiu 417 arklio galių. L. Ellison buvo pastebėtas vairuojantis sidabrinį „R8“ pakeliui į sporto salę.

- „Ferrari Enzo“. Milijardieriaus garaže slepiasi ir 6,0 litrų V12 variklį turintis bei 660 AG išvystantis „Ferrari Enzo“. Modelis 100 km/h greitį pasiekia per 3,3 sekundės. Tai – vienas iš 400 pagamintų vienetų, todėl yra itin vertinamas kolekcininkų tarpe.

- „Shelby Cobra All Billet Aluminum“. Milijardieriaus kolekcijoje yra ir unikalus „Shelby Cobra“, pagamintas iš vientiso aliuminio. Šis automobilis buvo sukurtas pagal specialų „Kirkham Motorsports“ užsakymą. Jis pasižymi išskirtiniu dizainu bei galingu 4,6 litro V8 varikliu, išvystančiu 643 arklio galias.

Shelby Cobra

Bill Gates

Bill Gates yra didelis „Porsche“ gerbėjas, o vienas iš labiausiai išsiskiriančių jo automobilių yra „Porsche 959“. Šis automobilis buvo laikomas vienu iš pažangiausių savo laikmečio modelių ir buvo pagamintas tik 230 vienetų tiražu.

Dėl JAV importo taisyklių Gatesas ilgą laiką negalėjo jo legaliai vairuoti savo šalyje, kol pagaliau buvo priimtas specialus teisės aktas, leidžiantis tam tikriems retiems automobiliams patekti į JAV rinką. Tačiau kompiuterių genijaus garaže yra ir dar keli automobiliai.

- „Porsche 911“. Ankstyvaisiais „Microsoft“ veiklos metais B Gates vairavo 1979 m. „Porsche 911“. Šis klasikinis sportinis automobilis yra vertinamas dėl savo dizaino ir vairavimo savybių.

- „Ferrari 348“. Bill Gates kolekcijoje taip pat yra 1989 m. „Ferrari 348“. Šis modelis, dažnai vadinamas „mažuoju Testarossa“, išsiskiria savo 80 – ųjų dizainu ir yra laikomas vienu iš tų metų sportinių automobilių ikonų.

Ferrari 348

- „Chevrolet Suburban“. Be sportinių automobilių, kompiuterių guru turi ir praktiškesnių transporto priemonių, tokių kaip 2022 m. „Chevrolet Suburban“. Šis visureigis yra žinomas dėl savo erdvumo ir komforto, todėl puikiai tinka ilgesnėms kelionėms.

- „Ford Focus“. Įdomu tai, kad B. Gatesas savo kolekcijoje turi ir kuklesnį automobilį. Visiškai paprastą „Ford Focus“. Šis modelis buvo jo kasdienis automobilis iki pat 2018 m., kai jis pasitraukė iš aktyvios veiklos „Microsoft“.

Be aukščiau išvardintų modelių, Bill Gates dar turi „Porsche Taycan“, S klasės „Mercedes-Benz“ ir „Tesla Model X“, o dar visai neseniai iš dainininko Bono dovanų gavo „Fiat 500e“.

Amancio Ortega

Tokių prekės ženklų, kaip „Zara“ ir „Massimo Dutti“ įkūrėjas, milijardierius Amancio Ortega yra žinomas dėl savo privatumo ir paprastumo. Jo automobilių pasirinkimas tai patvirtina. Ekstravagantiškų, retų ir keletą milijonų kainuojančių automobilių jo namuose nerasite. A. Ortega dažniausiai pastebimas vairuojant „Audi“ arba „Mercedes“.

Audi A8

- „Audi A8“. Vienas iš pagrindinių Ortega naudojamų automobilių yra „Audi A8“. Šį modelį jis įsigijo apie 2010 metus už maždaug 250 tūkst. eurų. „Audi A8“ yra žinomas dėl savo elegancijos, komforto ir pažangių technologijų. Automobilis aprūpintas V6 2,8 litro varikliu, galinčiu pasiekti iki 250 km/h greitį. Šis automobilis tapo A. Ortega ir jo žmonos Flora Pérez kasdieniu pasirinkimu kelionėms po gimtąją Ispaniją.

- „Mercedes-Benz“ S klasė. Ortegos automobilių parke taip pat yra „Mercedes-Benz“ S klasės sedanas. Šis prabangus automobilis kaip ir A8 yra itin komfortiškas ir technologiškai pažangus. Puiki alternatyva, kai atsibosta „Audi“.

- „Mercedes-Benz GLS“. Be prabangių sedanų A. Ortega turi ir prabangų SUV. Tai – „Mercedes-Benz GLS“, pasaulyje vertinamas dėl puikios salono erdvės, aukšto komforto ir, žinoma, saugumo.

Aukščiau išvardinti modeliai yra patogūs, tačiau neiššaukiantys ir neatkreipiantys dėmesio, kas atitinka Armancio Ortegos gyvenimo būdą. Jis vengia žiniasklaidos dėmesio ir dažniausiai lieka šešėlyje, nepaisant savo didžiulės įtakos mados industrijoje.

Mercedes-Benz GLS

Cristiano Ronaldo

Viena ryškiausių pasaulio futbolo žvaigždžių Cristiano Ronaldo mėgsta prabangą. Tai puikiai atsispindi jo automobilių kolekcijoje. Tai taip pat puikiai žino ir Ronaldo mylimoji, kuri 2022 m. Kalėdų proga jam padovanojo prabangų „Rolls-Royce“. Tiesa, tai – toli gražu ne brangiausias garsenybės automobilis. Jų garaže slepiasi daug.

- „Bugatti Centodieci“ Vienas iš brangiausių Ronaldo kolekcijos automobilių yra „Bugatti Centodieci“. Jo kurio vertė siekia apie 9 milijonus svarų sterlingų. Tai itin retas modelis – pagaminta tik 10 vienetų Jame sumontuotas 8 litrų W16 variklis, generuojantis 1600 arklio galių. Šis automobilis gali pasiekti 100 km/h greitį per 2,4 sekundės.

- „Bugatti Chiron“ ir „Veyron“. Be įspūdingai reto „Centodieci“, Ronaldo turi ir dar du „Bugatti“: „Chiron“, kurio vertė apie 2,15 mln. svarų ir „Veyron“, kuris kainuoja apie 1,7 mln. svarų. Šie automobiliai garsėja savo išskirtiniu dizainu ir nepaprastu greičiu.

Bugatti Chiron

- „McLaren Senna“. Kolekcijoje yra ir „McLaren Senna“, kurio vertė siekia apie 1 mln. svarų. Šis modelis, pavadintas legendinio lenktynininko Ayrton Senna garbei ir žinomas dėl savo lengvos konstrukcijos bei galingo 4,0 litrų V8 variklio, generuojančio 789 arklio galias.

- „Ferrari F12 TDF“. Tai – dar vienas išskirtinis modelis Ronaldo kolekcijoje, kurio vertė siekia apie 350 tūkst. svarų. Šis automobilis turi 6,3 litro V12 variklį, galintį pasiekti 100 km/h greitį per 2,9 sekundės.

- „Lamborghini Aventador“. Cristiano garaže slepiasi ir „Aventador“. Šio V12 pagardinto modelio kaina siekia maždaug 250.000 eurų.

- BMW XM Red Label. 2024 m. pradžioje Ronaldo kolekcija pasipildė „BMW XM Red Label“, kurio vertė apie 164 tūkst. svarų. Šis automobilis buvo dovanotas „Al-Nassr“ klubo, su kuriuo BMW Saudo Arabija pasirašė rėmimo sutartį iki 2027 metų. „XM Red Label“ turi 550 kW sistemą ir gali įsibėgėti nuo 0 iki 100 km/h per 3,8 sekundės.

BMW XM Red Label

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją