Dauguma europiečių pripažino alkoholį stipriausiu rizikos veiksniu kelyje, tačiau tai ne visus sustabdo. Pavyzdžiui, net pusė apklausoje dalyvavusių Belgijos vairuotojų prisipažino linkę vairuoti automobilį po kelių taurių alkoholio. Apklausa parodė, kad rizikuoti labiausiai mėgsta vokiečiai: jie pirmauja pagal pomėgį spausti akceleratoriaus pedalą iki dugno ir pralėkti geltoną šviesoforo signalą.

Kaip labiausiai pavojų saugiai kelionei keliantį veiksnį 90 procentų visų apklaustų Europos vairuotojų nurodė vairavimą vartojus alkoholio. Beveik tokios pat svarbos (82 proc.) vairuotojams atrodo ir tinkamų padangų transporto priemonei parinkimas ir jų nuodugni priežiūra. 77 procentai dideliu rizikos veiksniu saugiai kelionei nurodė vairavimą pavargus. Nemažai apklaustųjų įvertina automobilio įrangos svarbą: tinkamai veikiantys priekinio stiklo valytuvai (67 proc.), oro sąlygas atitinkančios padangos (64 proc.). Greičio apribojimų laikymasis svarbiu saugumo veiksniu atrodo kiek daugiau nei pusei (59 proc.) apklaustųjų.

Nepaisant to, kad vairuotojai pripažįsta riziką vairuojant išgėrus, trečdalis (31 proc.) apklaustųjų europiečių sėda prie vairo po kelių alaus bokalų ar vyno taurių. Pagal apklausos rezultatus, taip elgiasi beveik pusė Belgijos vairuotojų: 49 proc. pasisakė sėdantys prie vairo po keleto taurių. Mažiau tokia praktika užsiima Italijos (38 proc.), Ispanijos (38 proc.) ar Prancūzijos (36 proc.) vairuotojai. Didžiojoje Britanijoje ar Vokietijoje po kelių taurių pripažino vairuojantys tik penktadalis vairuotojų (atitinkamai 20 ir 23 proc.). Apklausa parodė, kad tik 9 procentai Lenkijos vairuotojų prie vairo sėda įkaušę.

Apklausos dalyvių pasiteiravus apie mėginimus „spausti iki dugno” – važiuoti didžiausiu įmanomu automobilio greičiu, nuo kitų šalių rezultatų gerokai išsiskiria Vokietijos vairuotojai. Net 63 procentai pasisakė išbandantys maksimalų automobilio greitį. Už jų liko Lenkijos vairuotojai, kurių, teigiančių, jog kartais spaudžia akceleratoriaus pedalą iki dugno, atsirado mažiau nei pusė – 44 procentai. Automobilio greičio galimybes mažiau linkę bandyti kitų šalių vairuotojai: 37 proc. Italijoje, 35 proc. Ispanijoje, kitur – apie trečdalį.

Vokietijos vairuotojai pasižymėjo ir kaip labiausiai linkę priimti geltoną šviesoforo signalą kaip užuominą ne stabdyti, o priešingai – paskubėti. Net 82 proc. apklaustų vokiečių vairuotojų pasisakė, kad pamatę geltoną šviesą verčiau paspaus greičio pedalą nei pristabdys automobilį. Tą patį prisipažino didžioji dalis vairuotojų ispanų (78 proc. ) ir trys ketvirtadaliai (75 proc.) apklaustųjų lenkų. Po jų seka italų vairuotojai (71 proc.) ir belgai (70 proc.) su Jungtinės Karalystės vairuotojais (68 proc.). Iš viso, pamatę geltoną šviesoforo šviesą, akceleratorių spaudžia dauguma: vidutiniškai 73 procentai apklaustų Europos šalių vairuotojų.

Apklausa apie vairuotojų žinias ir požiūrį į eismo saugumą – tai bendrovės „Goodyear” saugaus eismo kampanijos dalis. „Kokybiškos padangos yra viena iš būtinų priemonių, reikalingų aplenkti pavojus keliuose, - sakė „Goodyear Dunlop“ pardavimų vadovas Baltijos šalyse Elmantas Latkauskas. – Tačiau svarbu nepamiršti, kad eismo saugumui labai daug įtakos turi ir vairuotojų žinios ir elgesys. Todėl „Goodyear“ nuolat atlieka tyrimus apie tai, kaip būtų galima pagerinti saugumą keliuose, ir organizuoja šviečiamąsias kampanijas, kurių metu primena vairuotojams svarbiausias saugumo taisykles.“

Bendrovės „Goodyear“ inicijuoto tyrimo metu šių metų gegužę buvo apklausta 3500 vairuotojų iš Belgijos, Vokietijos, Prancūzijos, Ispanijos, Lenkijos, Italijos ir Jungtinės Karalystės.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją