Pradėjęs dirbti automobilių dalijimosi paslaugas teikiančioje įmonėje „Lyft“ Pritamas Singhas greitai suprato – žmonės elgiasi pasibjaurėtinai, jie turi atstumiantį įprotį – vemti važiuojančiuose automobiliuose.
Uber programėlė (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Tokių įmonių vairuotojai puikiai žino, kad klientai dar ir valosi taukuotus piršus į sėdynes, o ant kilimėlių palieka krūvas purvo, rašo bloomberg.com. Manhatano kompanijoje „Lyft“ dirbantis P. Singhas kelis vakarus per savaitę vežioja keleivius. Per mėnesį savo „Toyota Camry“ automobilio valymui jis išleidžia 200 dolerių.

General Motors“ (GM), „Uber Technologies“ ir daugelis kitų norinčių teikti robotų taksi paslaugas kompanijų sąskaitos už automobilių valymą per metus gali būti dešimtys milijonų dolerių. O pridėjus draudimo, saugojimo išlaidas, mažėjančią automobilio vertę? Milijardai.

Tokie faktai skatina abejoti vieno iš „Uber“ įkūrėjų Traviso Kalanicko nuomone, kad laikui bėgant važiavimas autonomiški automobiliai bus toks pigus, kad amerikiečiai nebenorės turėti savo automobilių.

Ką daryti su vėmalais ir šiaip nešvara – vienas iš dar neatsakytų klausimų apie mitinį verslo modelį, kadaise sukurtą T. Kalanicko. Jis ir vienas iš „Lyft“ įkūrėjų Johnas Zimmeris mano, kad ateityje visą darbą nudirbs įvairios programėlės ir paieškos robotai, taip vartotojai sutaupys daug laiko, o investuotojai uždirbs krūvas pinigų.

Tačiau GM, „Apple“, „Alphabet“ ir kitų kompanijų atstovai teigia, kad į robotus taksi teks investuoti daugybę pinigų, kol jie taps aukso kasyklomis.

„Apple“ ir „Waymo“ kreipėsi pagalbos į „Avis Budget Group“ ir „Hertz Global Holdings“, kad suvaldytų autonomiškų automobilių parką. Net didelės automobilių nuomos kompanijos išleidžia daugybę lėšų, valydamos žmonių priterštas mašinas.

„Tai rimtas klausimas, niekas nerado išeities“, – teigė konsultacijų įmonės „AlixPartners“ direktorius Markas Wakefieldas.

Tai nereiškia, kad autonomiškai automobiliai niekada neneš pelno, būtent todėl daugelis ir domisi šia sritimi.

GM „Maven“, kuris konkuruoja su „Avis“ „Zipcar“ valandinės nuomos versle ir tiekia automobilius „Uber“ ir „Lyft“ vairuotojams, tyrė, kiek yra nudrengiami automobiliai, naudojami dalijimosi paslaugų srityje. Keleivių padaroma žala, išlaidos draudimui ir automobilių statymui (pvz., Niujorke ir San Fransiske jos tikrai didelės) – visa tai kainuos daug, sako GM urbanistinio mobilumo skyriaus direktorius Peteris Kosakas.

Kaip ir kaip ten būtų, taksi robotai ruošiami išvažiuoti į kelius. GM vadovė Marry Barra teigė, kad automobilių gamintojai plečia autonomiškų automobilių parką – elektrinių „Chevrolet Bolt“ automobilių padaugės nuo 50 iki 180.

„Lyft“ planuoja išbandyti taksi robotą San Fransiske, tiesa, automobilyje sėdės ir vairą stebės žmogus. GM atliks bandymus Detroite ir Arizonoje, Skotsdeilo mieste.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prie jūros susiruošusi moteris pateko į kuriozinę padėtį autobuse (39)

Vilnietė Marija atsidūrė gana kuriozinėje situacijoje. Moteris su keturmete dukra iš sostinės...

Mongoliški vairuotojo įspūdžiai: važiuoti ten reikia nuolat prasižiojus (7)

Sėdėdamas automobilio priekinėje sėdynėje skirtingose valstybėse visada patiri naujų emocijų...

Lietuvos šonaslydžio profesionalai solidarizuojasi dėl vėžiu sergančių vaikų (1)

Rugpjūčio 15 d. Kačerginės „Nemuno žiedo“ vidinėje trasoje antrus metus iš eilės...

Švedų eksperimentas: tvirtina, kad rado būdą atpiginti elektromobilius (37)

Elektrifikuotas kelias Švedijoje – pirmasis toks visame pasaulyje, galintis įkrauti juo...

Automobiliai su beraktėmis užvedimo sistemomis: atrado grėsmingą ir keistą jų problemą (44)

Beraktė užvedimo sistema žmonėms keistai patinka. Rakteliai nereikalingi nei norint patekti į...

Top naujienos

VSD pažymose – ne tik „MG Baltic“: atskleisti kitos įtakingos verslo grupės veiksmai (448)

Neleistinus politikų ir verslo ryšius tiriantis Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas...

Orai: po škvalo sugrįš vasara (13)

Trečiadienis dar gali būti niūrokas, bet nuo ketvirtadienio į šalį sugrįš labai vasariški...

Latvijos ekonomistas: pamirškite apie 20–30 proc. algų augimą (116)

Darbdaviai Baltijos šalyse dar puikiai pamena praėjusią finansų krizę, todėl darbuotojams...

Lietuvos banko pirmininkas perspėja dėl praleistų galimybių: nesprendžia esminės problemos papildyta (28)

Vengdama priimti reikalingus sprendimus, vyriausybė praranda galimybę gerais ekonominiais laikais...

Artimieji susikibo dėl nužudyto kovotojo Morkevičiaus palaikų: už urnos laikymą namuose velionio mylimajai gresia bauda (164)

2016 metų gruodį nužudytas garsus kovotojas Remigijus Morkevičius , kuris TV žiūrovams buvo...

Ukraina išbandė naujus ginklus: pagaliau ši diena atėjo (272)

Ukraina antradienį išbandė nešiojamųjų prieštankinių raketų sistemas „ Javelin “,...

Prie jūros susiruošusi moteris pateko į kuriozinę padėtį autobuse (39)

Vilnietė Marija atsidūrė gana kuriozinėje situacijoje. Moteris su keturmete dukra iš sostinės...

Lietuviai per atostogas elgiasi neatsakingai: pamiršta svarbią pareigą

Artėjanti vasara jau gundo kasmetiniais atostogų malonumais, tačiau kartu su jais dažnas...

Karališkas braižas? Meghan Markle vestuvinė suknelė – jau matyta (12)

Meghan Markle atidavė duoklę klasikinei elegancijai – ji pasirinko 200 tūkstančių svarų (228...

Įspūdingi Ingos Norkutės pokyčiai tęsiasi: papasakojo, ką būtina žinoti visiems lieknėjantiems

Žinoma aktorė Inga Norkutė patikina – ji neabejinga ne tik savo, bet ir kitų aktyviai gyventi...