Pradėjęs dirbti automobilių dalijimosi paslaugas teikiančioje įmonėje „Lyft“ Pritamas Singhas greitai suprato – žmonės elgiasi pasibjaurėtinai, jie turi atstumiantį įprotį – vemti važiuojančiuose automobiliuose.
Uber programėlė (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Tokių įmonių vairuotojai puikiai žino, kad klientai dar ir valosi taukuotus piršus į sėdynes, o ant kilimėlių palieka krūvas purvo, rašo bloomberg.com. Manhatano kompanijoje „Lyft“ dirbantis P. Singhas kelis vakarus per savaitę vežioja keleivius. Per mėnesį savo „Toyota Camry“ automobilio valymui jis išleidžia 200 dolerių.

General Motors“ (GM), „Uber Technologies“ ir daugelis kitų norinčių teikti robotų taksi paslaugas kompanijų sąskaitos už automobilių valymą per metus gali būti dešimtys milijonų dolerių. O pridėjus draudimo, saugojimo išlaidas, mažėjančią automobilio vertę? Milijardai.

Tokie faktai skatina abejoti vieno iš „Uber“ įkūrėjų Traviso Kalanicko nuomone, kad laikui bėgant važiavimas autonomiški automobiliai bus toks pigus, kad amerikiečiai nebenorės turėti savo automobilių.

Ką daryti su vėmalais ir šiaip nešvara – vienas iš dar neatsakytų klausimų apie mitinį verslo modelį, kadaise sukurtą T. Kalanicko. Jis ir vienas iš „Lyft“ įkūrėjų Johnas Zimmeris mano, kad ateityje visą darbą nudirbs įvairios programėlės ir paieškos robotai, taip vartotojai sutaupys daug laiko, o investuotojai uždirbs krūvas pinigų.

Tačiau GM, „Apple“, „Alphabet“ ir kitų kompanijų atstovai teigia, kad į robotus taksi teks investuoti daugybę pinigų, kol jie taps aukso kasyklomis.

„Apple“ ir „Waymo“ kreipėsi pagalbos į „Avis Budget Group“ ir „Hertz Global Holdings“, kad suvaldytų autonomiškų automobilių parką. Net didelės automobilių nuomos kompanijos išleidžia daugybę lėšų, valydamos žmonių priterštas mašinas.

„Tai rimtas klausimas, niekas nerado išeities“, – teigė konsultacijų įmonės „AlixPartners“ direktorius Markas Wakefieldas.

Tai nereiškia, kad autonomiškai automobiliai niekada neneš pelno, būtent todėl daugelis ir domisi šia sritimi.

GM „Maven“, kuris konkuruoja su „Avis“ „Zipcar“ valandinės nuomos versle ir tiekia automobilius „Uber“ ir „Lyft“ vairuotojams, tyrė, kiek yra nudrengiami automobiliai, naudojami dalijimosi paslaugų srityje. Keleivių padaroma žala, išlaidos draudimui ir automobilių statymui (pvz., Niujorke ir San Fransiske jos tikrai didelės) – visa tai kainuos daug, sako GM urbanistinio mobilumo skyriaus direktorius Peteris Kosakas.

Kaip ir kaip ten būtų, taksi robotai ruošiami išvažiuoti į kelius. GM vadovė Marry Barra teigė, kad automobilių gamintojai plečia autonomiškų automobilių parką – elektrinių „Chevrolet Bolt“ automobilių padaugės nuo 50 iki 180.

„Lyft“ planuoja išbandyti taksi robotą San Fransiske, tiesa, automobilyje sėdės ir vairą stebės žmogus. GM atliks bandymus Detroite ir Arizonoje, Skotsdeilo mieste.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Mažieji visureigiai parduodami lyg karštos bandelės (31)

Paklausk bet kurio automobilių pardavėjo, kas iš salonų iškeliauja lyg karštos bandelės iš...

Kinijoje pabaigtas pirmasis šalyje „saulės greitkelis“ (4)

Pastatų stogai ar langai nėra vieninteliai paviršiai, kurie gali būti panaudoti saulės energijos...

Šmirinėjate mieste – ar rinksitės mažą automobilį? (6)

Ar susimąstėte apie kasdienius savo kelionių maršrutus? Jei daugiausia kilometrų susukate mieste,...

Ar visureigis turi būti visureigiu? (19)

„ TopGear Lietuva“ geriausio automobilio rinkimuose užderėjo visureigių. O gal ne visureigių?...

„Ford“ apklausa: pasaulį užkariauja „prekės išbandymo“ ekonomika

Automobilių koncernas „Ford“ ne tik kuria ir gamina automobilius, bet ir atlieka gausybę...

Top naujienos

Studentės svajones sutrypė realybė: dar tikiuosi, kad neteks krautis lagaminų (69)

Medikams nusprendus netylėti ir mitingu siekti atkreipti valdančiųjų dėmesį į problemas,...

Šiaurės Korėjos piliečiai dirba Rusijoje – juos lygina su vergais (126)

Šalia dumblėto kelio viename iš Sankt Peterburgo rajonų iškilo visas palaikių gyvenamųjų...

Pigu-brangu eksperimentas: drabužiai beveik identiški, o kainos skiriasi daugiau nei 10 kartų (57)

DELFI Stilius nutarė atlikti „pigu-brangu“ eksperimentą paieškoti drabužių, kurie atrodo...

Šalys, kuriose už 800 eurų per mėnesį gyvensite kaip karaliai (140)

Pasaulyje yra bent 27 šalys, kuriose galima iš tikrųjų karališkai gyventi už mažesnę nei 1 000...

Aistrą žadinantys produktai: sunku patikėti, bet (tinkamai vartojami) veikia net česnakai (1)

Aistr os, lytinio potraukio nusilpimas dėl tam tikrų gyvenimo aplinkybių gali ištikti tiek...

Ginekologai apie populiarią higienos priemonę: mirtinas sindromas progresuoja labai greitai (35)

Šįkart te suklūsta moterys ir merginos, kurios naudoja tamponus . Ši moterų higienos priemonė...

Kiek algos prašo merginos ir kiek – vaikinai: skirtumai didžiuliai (5)

Siekdamos karjeros jaunosios Lietuvos kartos merginos ir moterys nusiteikusios uždirbti mažiau negu...

Rimtas perspėjimas Europos gyventojams: jūsų naivumas – labai pavojingas (495)

Pastaraisiais metais Europoje ne sykį skambėjo krikščionybę priėmusių eksmusulmonų...

„Premier“ lygoje – įvarčių gausa ir favoritų pergalės Aguero pasižymėjo „tobulu hattricku“

Anglijos „Premier“ lygoje šeštadienį sužaisti aštuoni 24-ojo turo susitikimai, o pergales...

Šeši mokslininkai pasisakė, ką galvoja apie maisto papildus ir kurie iš jų geriausi (1)

Maisto papildai yra didžiulis ir pelningas verslas. Tačiau priešingai nei vaistų gamintojai,...