aA
Pradėjęs dirbti automobilių dalijimosi paslaugas teikiančioje įmonėje „Lyft“ Pritamas Singhas greitai suprato – žmonės elgiasi pasibjaurėtinai, jie turi atstumiantį įprotį – vemti važiuojančiuose automobiliuose.
Uber programėlė (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Tokių įmonių vairuotojai puikiai žino, kad klientai dar ir valosi taukuotus piršus į sėdynes, o ant kilimėlių palieka krūvas purvo, rašo bloomberg.com. Manhatano kompanijoje „Lyft“ dirbantis P. Singhas kelis vakarus per savaitę vežioja keleivius. Per mėnesį savo „Toyota Camry“ automobilio valymui jis išleidžia 200 dolerių.

General Motors“ (GM), „Uber Technologies“ ir daugelis kitų norinčių teikti robotų taksi paslaugas kompanijų sąskaitos už automobilių valymą per metus gali būti dešimtys milijonų dolerių. O pridėjus draudimo, saugojimo išlaidas, mažėjančią automobilio vertę? Milijardai.

Tokie faktai skatina abejoti vieno iš „Uber“ įkūrėjų Traviso Kalanicko nuomone, kad laikui bėgant važiavimas autonomiški automobiliai bus toks pigus, kad amerikiečiai nebenorės turėti savo automobilių.

Ką daryti su vėmalais ir šiaip nešvara – vienas iš dar neatsakytų klausimų apie mitinį verslo modelį, kadaise sukurtą T. Kalanicko. Jis ir vienas iš „Lyft“ įkūrėjų Johnas Zimmeris mano, kad ateityje visą darbą nudirbs įvairios programėlės ir paieškos robotai, taip vartotojai sutaupys daug laiko, o investuotojai uždirbs krūvas pinigų.

Tačiau GM, „Apple“, „Alphabet“ ir kitų kompanijų atstovai teigia, kad į robotus taksi teks investuoti daugybę pinigų, kol jie taps aukso kasyklomis.

„Apple“ ir „Waymo“ kreipėsi pagalbos į „Avis Budget Group“ ir „Hertz Global Holdings“, kad suvaldytų autonomiškų automobilių parką. Net didelės automobilių nuomos kompanijos išleidžia daugybę lėšų, valydamos žmonių priterštas mašinas.

„Tai rimtas klausimas, niekas nerado išeities“, – teigė konsultacijų įmonės „AlixPartners“ direktorius Markas Wakefieldas.

Tai nereiškia, kad autonomiškai automobiliai niekada neneš pelno, būtent todėl daugelis ir domisi šia sritimi.

GM „Maven“, kuris konkuruoja su „Avis“ „Zipcar“ valandinės nuomos versle ir tiekia automobilius „Uber“ ir „Lyft“ vairuotojams, tyrė, kiek yra nudrengiami automobiliai, naudojami dalijimosi paslaugų srityje. Keleivių padaroma žala, išlaidos draudimui ir automobilių statymui (pvz., Niujorke ir San Fransiske jos tikrai didelės) – visa tai kainuos daug, sako GM urbanistinio mobilumo skyriaus direktorius Peteris Kosakas.

Kaip ir kaip ten būtų, taksi robotai ruošiami išvažiuoti į kelius. GM vadovė Marry Barra teigė, kad automobilių gamintojai plečia autonomiškų automobilių parką – elektrinių „Chevrolet Bolt“ automobilių padaugės nuo 50 iki 180.

„Lyft“ planuoja išbandyti taksi robotą San Fransiske, tiesa, automobilyje sėdės ir vairą stebės žmogus. GM atliks bandymus Detroite ir Arizonoje, Skotsdeilo mieste.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Išradingumui ribų nėra: sodo namelis skriejo greičiau už eilinį automobilį

Unitazas, pirkinių vežimėlis iš prekybos centro ir netgi sodo namelis – visi šie objektai...

Panevėžyje ne visi žino, kad vasarą geriausios – vasarinės padangos (1)

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodrome tradiciškai susirenka daugiausia konkurso „...

Panevėžyje – netikėtas rekordas geriausio Lietuvos vairuotojo paieškose (1)

Rugsėjo 15 d. Panevėžyje vyks antrasis iš trijų konkurso „ Geriausias Lietuvos vairuotojas...

Unikalų „Mercedes-Benz“ garaže turintis kaunietis atviras: svajonių automobilių sąraše – tik japoniški modeliai (71)

„Labiausiai mane domina visokie japoniški automobiliai“, – prisipažįsta kaunietis Tautvydas...

Tarptautinėje istorinių automobilių parodoje itin retam lietuvio modeliui skirtas ypatingas prizas

Savaitgalį Florencijoje vykusiame klasikinių automobilių konkurse „Stefano Ricci Heritage...

Top naujienos

Šimonytė apsisprendė dėl Prezidento rinkimų – apie abejones kalba būtuoju laiku (416)

Artėjančių prezidento rinkimų lygtyje lieka vis mažiau nežinomųjų. Bet tie nežinomieji yra...

Neįvykus koncertui pasijuto maitinama pažadais: kiek galima laukti savų pinigų? (37)

Į DELFI kreipėsi skaitytoja Kristina, kuri neįvykus koncertui jau daugiau nei mėnesį laukia savo...

Nespėjusį į Panevėžio ligoninės direktoriaus kėdę atsisėsti Skorupską atiduoda į prokurorų rankas (62)

Į korupcijos skandalų sūkurį dėl buvusio vadovo Ivano Dorošo bylų pastaruosius keletą metų...

Pirmasis Allos Pugačiovos vyras lietuvis – apie bendrą gyvenimą, skandalus namuose ir tikrąją skyrybų priežastį (11)

Buvęs primadonos vyras papasakojo apie santuokos su Alla Pugačiova ypatumus ir apie skyrybų su...

Sąžiningo teisėjavimo prašantis Kleiza – apie titulų badą, triskart už „Žalgirio“ pigesnę „Ryto“ sudėtį ir rinktinę interviu (34)

Savo komandos pavadinimą, logotipą ir vyriausiąjį trenerį pakeitęs Vilniaus „Rytas“ jau šį...

Numuštas Rusijos lėktuvas: kas tai per orlaivis ir ką jis veikė šalia Lietuvos (726)

Po to, kai Sirijos priešlėktuvinės pajėgos virš Viduržemio jūros numušė Rusijos lėktuvą...

Kokių paltų galima įsigyti Gariūnų turguje: vilioja įvairove, bet gali tekti pakloti net 400 eurų (130)

Paltas – vienas būtiniausių šaltojo sezono atributų, tad jo paieškomis reikėtų pradėti...

9 idėjos glamonėms, jei jūsų partnerio veiksmai tapo nuobodūs (2)

Po kelių mėnesių sekso su tuo pačiu asmeniu gali išryškėti keista tendencija: visi jūsų...

UEFA Čempionų lygos starte – Messi įvarčių fiesta ir dramatiška „Inter“ pergalė (2)

Antradienio vakarą rungtynėmis „ Camp Nou “ stadione startavo naujasis, jau 64-tasis, UEFA...

Esė „Kaip nužudyti savo vyrą“ autorė įtariama nužudžiusi savo vyrą (14)

Įtempto siužeto romanų autorė Nancy Crampton-Brophy, kai kuriems galbūt pažįstama iš tokių...