aA
Penktadienio pavakarę netoli Palangos tilto labiausiai švietė pajūrio saulė ir antrųjų maratoninių elektromobilių lenktynių Vilnius-Palanga nugalėtojų Sauliaus Girdausko ir Egidijaus Skrodenio veidai.
Antrasis elektromobilių maratonas
Antrasis elektromobilių maratonas
© Ryčio Petrausko nuotr.

Tai nebuvo didelis netikėtumas nei varžovams, nei renginio organizatoriams. Šį tandemą dar iš anksto daugelis laikė lenktynių favoritais.

Daugkartinis šalies automobilių ralio čempionas, susisiekimo viceministras S. Girdauskas, važiavęs kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovu E. Skrodeniu, pelnytai laimėjo antrąsias Lietuvoje, o kartu ir visose Baltijos šalyse, elektromobilių lenktynes, kurias, kaip ir debiutines prieš metus, skatindami naujos, ekologiškos, aplinkos neteršiančios transporto priemonės tolesnę plėtrą, surengė „Energijos tiekimas“, „Nissan“ bei „Autoeventus“.

Maratono čempionai ne tik pirmi kirto finišo liniją, bet ir baigė lenktynes su nauju lietuviškojo elektromobilių maratono rekordu. KelyjeVilniaus į Palangą jie savąjį „Nissan Leaf“ atvairavo, įskaitant ir laiką, sugaištą papildant akumuliatorių baterijas, per 4 val. 49 minutes ir 38 minutėmis pagerino ankstesnįjį pasiekimą.

Priminsime, kad pirmųjų tokių lenktynių, vykusių pernai, nugalėtojai Gintaras Kaukėnas su Karoliu Judzentavičiumi, vairavę „Kia Soul“, distancijoje sugaišo 5 val. 27 min.

„Be abejo, valdyti elektromobilį ir iškart perprasti visus tokios kelionės subtilumus – tai toli gražu ne tas pats, kaip sėsti prie ralio automobilio vairo, - iškart po apdovanojimo lenktynių spaudos centrui, Viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ sakė lenktynių laimėtojas S. Girdauskas. – Tačiau šios varžybos atvėrė ir daug aiškesnį vaizdą, kodėl elektromobilio dar negalime tituluoti šiandienos ir šeimos automobiliu. O reikia, regis, mažmožio- pasirūpinti tankesniu šios transporto rūšies aptarnavimo ir įkrovimo tinklu, kad galėtume drąsiai leistis į kelionę per daug nesižvalgydami ar ne per sparčiai senka energijos šaltinis“.

„Reikia ir dar daugiau tokių lenktynių“, - pridūrė E. Skrodenis.

Dar neatlėgus pirmiesiems įspūdžiams po finišo maratono laimėtojai džiaugėsi vykusiai pasirinkta strategija ir taktika, nors teigė galėję važiuoti dar kiek greičiau, tačiau baimė nesustoti išsekus akumuliatoriui kausčiusi ir jų ryžtą.

Maratono laimėtojams vienas renginio organizatorių, VšĮ „Autoeventus“ direktorius Darius Grinbergas įteikė kelionės į Stockholmą DFDS Seaways keltu bilietus.

Maratono vicečempionais tapo skambiu „Media boys” vardu ekipažą pavadinę irgi labai patyrę lenktynininkai – daugkartinis tarptautinių žurnalistų ralių nugalėtojas Renaldas Gabartas, jų dalyvis Paulius Sviklas ir Ramūnas Pletkus, kurie šio maratono čempionams pralaimėjo tik 9 minutes.

Trečiąją prizinę vietą iškovojo „Wow City“ Airidos Ruibytės ir Irminos Kazlauskienės ekipažas, tą patį maršrutą įveikęs per 4 val. 59 min. Merginos į komandos narius ryte priėmė ir Karolį Birgilą, kuriam tai buvo proga mėgautis užkopus ant nugalėtojų pakylos trečiojo laiptelio.
Šis debiutančių, WOW City: eco life ir WOW City : Palanga projektų vadovės A. Ruibytės ir pardavimų vadybininkės I. Kazlauskienės ekipažas nepalyginamai daugiau patyrusiems antriesiems prizininkams pralaimėjo vos 1 minutę!

Daugiau nei 300 km distancija ir tik 1 min. laiko skirtumas – lenktynių siužetas tarsi aštriausio detektyvo.

Tik per vieną laiptelį nuo nugalėtojų pakylos liko ketvirtąją vietą užėmę kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys, „Nissan Leaf“ vairavęs su kelių policijos vyriausiuoju patruliu Rimvydu Slizinu, kurių duetas sudarė „Kelių policijos tarnybos“ komandą. Jie trasą įveikė per 5 val. 4 min.

Penktos liko trasoje sugaišusios 5 val. 9 min. „Media girls” duetas Ilona Steponėnė su Dina Sergijenko.

Damos 4 minutėmis pranoko muzikaliausią - „Music team” ekipą, kurią sudarė Jurgis Didžiulis, Vaidas Baumila ir Justinas Jarutis ir kurie džiaugėsi garbinga šeštąja vieta.

Šeštieji prizininkai pranoko kolegas iš „Golden Parazyth” grupės - kolektyvo veidą bei sielą Giedrių Širką, Aurimą Vilkišių ir Martynaą Butkevičių.

Pažymėtina, jog net septyni ekipažai iš devynių, dalyvavusių lenktynėse, šiemet važiavo greičiau, nei pirmojo maratono nugalėtojai. Ir tik dviejų komandų laikas buvo kiek blogesnis, nei pernykščių čempionų.

Tai byloja ne tik apie kylančius šios transporto rūšies vairuotojų įgūdžius, bet ir apie gerėjančią šalyje elektromobilių įkrovimo bei jų aptarnavimo infrastruktūrą.

Pasveikinti maratono nugalėtojų ir prizininkų prie Palangos tilto susirinkusius šios transporto rūšies entuziastus itin viltingai nuteikė vieno iš renginio organizatorių, didelio elektromobilių entuziasto „Nissan Nordic Europe” komunikacijos vadovo Baltijos šalims Mindaugo Plukio išsakyti žodžiai, jog gamintojai jau poros metų žada pateikti elektromobilį, kuris iš Vilniaus į Palangą nuskries nejausdamas poreikio papildyti senkančią bateriją.

Dabar „Nissan Leaf” su atnaujinta baterija gali įveikti iki 250 kilometrų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Auksarankis iš Lietuvos restauravo seną „Fiat“ kabrioletą: rezultatas pribloškiantis (20)

Senų automobilių restauravimas – didelio kruopštumo ir daugybės išmanymo reikalaujantis...

Sukūrė unikalų automobilį – „Formulės 1“ bolidas, kurį galite nusipirkti (6)

„Tour de Force“, geriau žinoma tiesiog kaip TDF, yra britų inžinerijos kompanija, kurianti...

Brangiai kainavusi istorija: kaip per 20 sekundžių „nužudyti“ sportinio BMW M2 variklį (81)

Sportiniai automobiliai pagaminti preciziškai, mat jų varikliai turi atlaikyti ypatingai dideles...

Lietuvis dvaro kluone sukaupė unikalią senovinių motociklų ir automobilių kolekciją (12)

Dar šešioliktą amžių menantį Babtyno dvarą per porą dešimtmečių Mindaugas Šventoraitis...

Menininkas išradingai apgavo „Google Maps“ programą: tuščioje gatvėje inscenizavo kamštį (2)

Vokietis menininkas, kompiuterių įsilaužėlis apdūmė „ Google Maps “ žemėlapių programą...

Top naujienos

Dar vienas taršos skandalas Klaipėdoje: nevalytos nuotekos keliauja ir iš daugiabučių

Taršos ir smarvės skandalas Klaipėdoje netyla: prokuratūra surado AB „ Grigeo Klaipėda “...

Socialiniuose tinkluose plinta šokiruojantis pareigūno pasiūlymas išžagintai merginai papildyta policijos komentaru (220)

Vilniaus „Metelicos“ klube naktį iš penktadienio į šeštadienį buvo įvykdytas žiaurus...

Koronavirusas miesto gyvenimą pakeitė neatpažįstamai: gyventojai mokosi kitaip pirkti ir dirbti (4)

Pagal Johns Hopkins universiteto tyrėjų parengtą žemėlapį, šiuo metu yra žinoma, kad pasaulyje...

Prorusiški separatistai puolė Ukrainos pajėgas, šaudyta Minsko susitarimais uždraustais ginklais sureagavo Zelenskis (210)

Vasario 18 d. ryte prorusiški separatistai puolė Ukrainos kariuomenės pozicijas, esančias netoli...

KT padėjo tašką dėl atliekų deginimo jėgainių: statybų ribojimai prieštarauja Konstitucijai (57)

Konstitucinis teismas (KT) antradienį paskelbė sprendimą dėl valdančiųjų priimtų Atliekų...

„Maximos“ tragedijos Latvijoje atomazga: nuteistas tik vienas žmogus (2)

Rygos Pardaugavos teismas, išnagrinėjęs Zolitūdės tragedijos baudžiamąją bylą, kaltu...

Policija pateikė 7 miestų gatvių sąrašą, kur stovės „trikojai“: Vilniuje jų – per 30 (215)

Keliuose atsiradus „trikojais“ pramintiems mobiliems greičio matavimo įrenginiams vairuotojai...

Statybininkams Kaune moka ir per 4 tūkstančius eurų: yra dvi priežastys (40)

Kauno miesto savivaldybės administracijos vykdyto viešojo pirkimo konkurse kapitaliniams lopšelio...

Automobilių taršos mokestis dar neįsigaliojo, bet jau veikia: rinkoje pastebima pokyčių (300)

„Kalbos apie automobilių taršos mokestį galimai šiek tiek prisidėjo prie pokyčių Lietuvos...

|Maža didelių žinių kaina