aA
Antanas Juknevičius – daugiausiai patirties sukaupęs Dakaro lenktynininkas, smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, o Dakarą – gyvenimo būdu. Nuotykiai ir avantiūros - neatsiejamos tokio gyvenimo dalys, į kurias lenktynininkas leidžiasi tik su dar paauglystėje sužavėjusiais visureigiais. Jie suteikia taip vertinamą laisvę ir pravažumą. Tiesa, automobilių tipų, kaip ir jų šeimininkų yra įvairių. Dėl šios priežasties, svarbiausia, kad kiekvieno pasirinktas automobilis tenkintų turimus poreikius ir jam keliamus lūkesčius, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Antanas Juknevičius papasakojo apie nuotykius su visureigiais: teko ir gelbėti kitus, ir susilažinti dėl pravažumo
© Asmeninins albumas

Gyvenimas, paženklintas 4X4 formule

Visureigis – automobilis, kuriam keliai nebūtini. Tokią visureigio koncepciją galvoje susikūrė A. Juknevičius, pirmą kartą jį pamatęs būdamas vos 14-kos metų – kaip pats sako, pasiekęs tą amžių, kai pradedama galvoti apie svajonių automobilį, kuris leistų drąsiai nerti į gyvenimo nuotykius. Nuo tos akimirkos jis savo gyvenimą susiejo su 4X4 formule. Lenktynininkas sako visada teiksiantis pirmenybę keturių varomų ratų sistemai ir jos pranašumams, kurie gali patenkinti keliamus reikalavimus, diktuojamus pasirinkto gyvenimo būdo.

„Kai pirmą kartą pamačiau visureigį, jį suvokiau kaip automobilį, su kuriuo gali važiuoti ten, kur kiti to padaryti negali. Nuo to laiko, 4X4 tapo mano gyvenimo formule. Dėl šios priežasties visą gyvenimą renkuosi laiko patikrintus, saugius ir didelį pravažumą turinčius visureigius. Jais aš galiu pasitikėti ir tiksliai žinau, ką su savo techniniais duomenimis jie gali man pasiūlyti“, – priminęs pirmąją pažintį su visureigiais, pasakojo A. Juknevičius.

Visureigio galimybes atskleidžiantys parametrai

Laisvę ir pasivažinėjimus kitiems neįveikiamais keliais mėgstantis A. Juknevičius, nuolat išbando savo visureigio ribas, o pasiekęs – stengiasi jas įveikti. Taip gimsta nuotykiai, kuriuose gelbėja tik visureigių savybes lemiantys techniniai parametrai.

Antanas Juknevičius papasakojo apie nuotykius su visureigiais: teko ir gelbėti kitus, ir susilažinti dėl pravažumo
© Asmeninins albumas

„Važiavom žiemą į sodybą miško keliukais – nepravažiuojamais, nenuvalytais. Sniego aukštis siekė iki pusmetrio. Buvau užtikrintas, kad kelionės tikslą pasieksiu, nes puikiai žinau, kad visureigiai turi tokį padidintą pravažumą lemiančius ypatumus kaip visų varančiųjų ratų transmisija, aukšta prošvaisa, didelė pakabos eiga ir ašies diferencialų blokavimas. Įveikęs kelią link sodybos, pakeliui dar ir užklimpusį vairuotoją ištempiau ant jau pravalyto kelio“, – prisimena A. Juknevičius.

A. Juknevičius tuoj pat priduria, kad tai – ne vieninteliai visureigių pranašumai, kuriuos įvertino gyvenimiškose situacijose.

„Šią žiemą pagautas azarto susilažinau su meistrais, kad įvažiuosiu į užpustytą įkalnę. Žinodamas, kad tikras visureigis turi įveikti stačias įkalnes ir nuokalnes, aš ramiai, įsijungiau „palėtintoją“, įsibėgėjau ir vienu važiavimu įveikiau tą kalną. Užvažiavęs į viršų apsisukau ir nusileidau į apačią. Kelias buvo pravalytas“, – prisiminė lenktynininkas.

Anot jo, jeigu ne jo visureigis, tai atvažiavusiems meistrams būtų reikėję bristi per pusnis iki kelių 150 metrų stačia įkalne su krūva instrumentų ant pečių.

Nuotykių gausu ir vasarą, kai sniegą pakeičia klampūs purvynai: „Dažnai nutinka taip, kad atsirandi kažkokioj pelkėj ar klampiam purvyne, kur dėl vieno neteisingo sprendimo gali užsėsti ilgam. Tokiose situacijose gelbėja aukšto profilio ir didelio skersmens padangos, kurios padidina prošvaisą, o stambus protektoriaus raštas lemia efektyvų sukibimą purve.“

Dauguma miesto visureigių, dažnai tiesiog vadinamų „parketiniais“, apsiriboja tik nepastovia keturių varančiųjų ratų formule bei šiek tiek didesne prošvaisa, jie neturi esminių visureigių atributų – sustiprintos rėminės konstrukcijos, standaus kėbulo ir palėtintos pavaros važiavimo režimo, leidžiančio padidinti traukos jėgą – to, kas suteikia realią galimybę jaustis nepriklausomu bekelėje.

Kaip rinktis asmeninį automobilį

Pasakodamas, kaip išsirinkti asmeninį automobilį, A. Juknevičius pabrėžia, kad pasirinkimą lemia daugybė veiksnių: dažniausiai pasirenkami maršrutai, poreikis pravažumui, manevringumui, degalų sąnaudoms, saugumui ir daugelis kitų.

Šiai nuostatai pritaria ir Kristina Simonovič, Jungtinės centrinės kredito unijos „Kreda“ administracijos vadovė. Pavyzdžiui, spręsdama, kokį automobilį pasirinkti, ji pirmenybę teikė komfortui ir manevringumui. To rezultatas – dinamiškas sedanas.

„Mano gyvenimo ritmas – aktyvus. Didžiąją dienos dalį praleidžiu judriose miestų gatvėse ir kamščiuose, todėl pasirinkau komfortišką, ekonomišką ir manevringą automobilį. Ieškodama vietos stovėjimo aikštelėje niekada negaištu laiko ir nebesijaudinu dėl degalų sąnaudų“, – pasakojo K. Simonovič.

Moteris pabrėžia, kad gyvenimo būdas ir jo diktuojami poreikiai – tik viena medalio pusė: nusprendus atnaujinti automobilį, būtina įsivertinti ir savo finansines galimybes.

K. Simonovič pripažįsta, kad žmonės linkę manyti, jog geresnio ar naujesnio automobilio įpirkti negali. Daugelis jų nežino apie tokių pirkinių finansavimo galimybes ar įsivaizduoja, kad procesas, kurio metu tokia paslauga žmogui suteikiama – itin sudėtingas. Realybėje – procesas paprastas, o finansavimo paslauga sudaro galimybę įsigyti poreikius tenkinantį automobilį palankiomis sąlygomis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Elektromobilių varžybose toliausiai nuvažiavo „Audi e-tron GT“, „Peugeot e-208“ ir „Fiat 500 La Prima“ (5)

Birželio 18-osios, šeštadienio vakarą Druskininkuose finišavo tradicinės, 7-ą kartą vykusios...

Elektromobilių lenktynėse – galingasis „Porsche Taycan“

Penktadienį, jau septintus metus iš eilės startuosiančiose elektromobilių varžybose „Ignitis...

Vilniuje startavo septintosios elektromobilių varžybos

Penktadienį, birželio 18 dieną Vilniuje iš Europos aikštės 30 elektromobilių išvažiavo į...

Ką reikėtų prisiminti, kad elektrinis paspirktukas tarnautų ne vienerius metus (1)

Miesto bitėmis vadinamieji elektriniai paspirtukai vis dažniau užima dviračių takus ir gatves....

Pažangiausios automobilių saugumo sistemos – jau ir standartinėje įrangoje

Prisimenate laikus, kai automobilių saugumo sistemų rinkinį sudarė kelios avarinės apsaugos...

Top naujienos

Vytautas Jokubauskas | D+

Ekspertas apie situaciją viename karščiausių pasaulio taškų: tai – tiksinti bomba

Vos tik spėjęs paskelbti savo nepriklausomybę Izraelis buvo įmestas į kovą už savo...

Būsimų rinkimų intriga: „laisviečiai“ žada pasiūlyti jiems ideologiškai priimtiną kandidatą į prezidentus (33)

Laisvės partija neapsiriboja ambicijomis Seime. Partijos pirmininkė Aušrinė Armonaitė svarsto,...

Kardiologo receptai, norintiems išvengti širdies ligų: dėmesį reikia atkreipti į kojas (1)

Apie kardiologines problemas vis daugiau kalbama ir pandemijos kontekste – sveikatos specialistai...

Loreta Anilionytė | D+

Miniažmogiai ir jų naujasis elitas – nuomonės formuotojai: O asilas pritardamas mekeno T-I-A-A-A-I-P

„Šiandien šviečia saulė“ – parašė „Facebooke“ eilinis žmogus. 10 „like‘ų“....

Lietuvoje – vos 50 naujų COVID-19 atvejų, mirė 2 žmonės, per parą antra doze paskiepyta daugiau nei 5 tūkst. žmonių ligoninėse šiuo metu gydomi 266 COVID-19 pacientai (117)

Praėjusią parą šalyje nustatyta 50 naujų COVID-19 atvejų, nuo šios infekcinės ligos mirė du...

Vokietis suvedė sąskaitas su Ronaldo: šįkart jo marškinėlių nebeprašiau (1)

Cristiano Ronaldo pelnė įvartį bei atliko rezultatyvų perdavimą, bet lygiai tą patį padarė...

Lietuvos krašte, kuriame nėra ežerų – gamina laivus: lietuviai tokių sau leisti nelabai gali (52)

Šalčininkų rajonas nepasižymi nei ežerų, nei upių gausa, tačiau čia, Emiliškių kaime,...

Metė pelningą darbą ir gyvenimą pradėjo nuo nulio: buvo kažkoks keistas su stebuklu susijęs reikalas (16)

Gintaras Knieža gimė aklas. Vėliau, būdamas 4-5 m., praregėjo, tačiau teko nešioti labai...

Veryga prabilo apie tai, kas mūsų laukia rudenį: dabar – kritinis taškas (474)

Epidemiologinei situacijai sparčiai gerėjant, svarbu neprarasti budrumo, sako Seimo Sveikatos...

Dėl COVID-19 virš Europos tvenkiasi juodi debesys: liūdnas pavyzdys jau yra PSO: nekartokime klaidos (535)

Europoje nerimą kelia itin sparčiai plintanti delta koronaviruso atmaina, pirmiausiai aptikta...