2012 m. Amerikos automobilių pramonė pristatė dvi ryškias naujienas: kompanija „Peterbilt Motors Company“ pateikė rinkai vilkiko „Peterbilt 579“ naują modelį, o kompanija „Freightliner Trucks“ paskelbė naują konceptualų vilkiką ir dujomis varomą vilkiką „Freightliner Cascadia“. Šios naujovės buvo pristatytos didžiausioje Šiaurės Amerikos automobilių parodoje „Mid-America Trucking Show (MATS)“.
Peterbilt 579
© Gamintojo nuotr.

Geriausias vilkikas

„Peterbilt Motors“ generalinis vadybininkas pasakė, kad modelis „Peterbilt 579“ yra ilgamečių pastangų rezultatas, kuri galima drąsiai pavadinti geriausiu kompanijos automobiliu. Jo masinė gamyba prasidės jau šį mėnesį gamykloje Teksase.

Iš pirmo žvilgsnio naujas „Peterbilt 579“ nelabai skiriasi nuo ankstesniu modelių. Naujovės yra gana smulkios, tačiau kompanijos specialistai teigia, kad jos kartu leidžia pasiekti ankščiau nematytą rezultatą.

Visų pirmą, buvo pagerintos aerodinaminės vilkiko charakteristikos: pailginta miegamoji zona ir aptakai (važiuoklė, gaubtai, dalis po kabina ir t.t.).

Naujas modelis turi naujovišką buferio konstrukciją. Buferis sudarytas iš 3 dalių, o tai įvykus autoįvykiui leidžia keisti tik sugadintą dalį, o ne visą buferį. Taip ženkliai sumažinamos remonto išlaidos, ypač jei buferis pagamintas iš plastiko.

Lengvas ir patvarus variklio dangtis taip pat pagamintas iš 3 dalių. Be to, jame įdiegta pagalbinė sistema, kuri padeda atidaryti dangtį.

Iš aliuminio pagaminta kabina suprojektuota pagal principą „aplink vairuotoją“. Prietaisų skydelis pagamintas iš minkštos, tačiau patvarios medžiagos, ir turi įmontuotą lentyną reikalingiems daiktams laikyti. Pirkėjai gali pasirinkti tarp 2 vairo variantų: standartinį keturių stipinų vairą („Standard Wheel“) arba „Premium Wheel“ su odine apdaila ir pastovaus greičio palaikymo (Cruise control) sistemų valdymo mygtukais. Miegamoji zona aprūpinta plokščiu televizoriumi, kuris prireikus gali būti išmontuotas.

Kurdami naują 579 modelį konstruktoriai taip pat atsižvelgė į elektroninių sistemų modernizavimą. Taip buvo sukurta šiuolaikinė sistema, galinti apsaugoti visus elektroninius elementus.

Į vilkiko komplektaciją įeina vienas iš dviejų variklių: „Paccar MX“ (380-485 a.g.) arba „Cummins ISX15“ (400-600 A.j.). Kiekvienas iš jų veikia su automatine arba mechanine pavarų dėže „Eaton“.

„Freightliner Trucks“ „spaudžia gazą“

O štai „Freightliner Trucks“ pradėjo 2012 metus paskelbus apie dujomis varomą vilkiką „Freightliner Cascadia“. Jis turi papildyti dujinių vilkikų seriją, kurioje jau yra modeliai „Business Class M2 112“ ir „114 SD“.

Kompanijos vadybininko Roberto Carricko teigimu, naujas vilkikas bus ekologiškesnis ir ekonomiškesnis, nes dujos kainuoja 60 proc. pigiau už dyzeliną. 12 litrų variklis ISX 12 G sukurtas dyzelinio jėgos agregato „Cummins ISX12“ pagrindu. Šis automobilis varomas kaip suslėgtomis (CNG), taip ir suskystintomis gamtinėmis dujomis (LNG). Jo galingumas siekia 400 AG, o sukimo momentas – 1966 Nm. Galima pasirinkti mechaninę arba automatinę pavarų dėžę ir variklio stabdį. Klientai taip pat turi galimybę rinktis tarp kelių dujų bakų variantų priklausomai nuo vilkiko eksploatacijos aplinkybių.

Pats automobilis skirtas statybos ir šiukšlių išvežimo darbams. Pirmame 2013 m. ketvirtyje iš gamyklų išriedės „Cascadia CNG“ modelis.

Nauja koncepcija

Be to, parodoje MATS 2012 buvo pristatytas naujas vilkikas – autotraukinys „Freightliner Revolution Innovation Truck“ – bendras „Daimler Trucks North America“ ir „Toray Carbon Fibers America“ gaminys.

Kompanijos atstovai teigia, kad pagrindinis darbų uždavinys buvo sumažinti automobilio svorį naudojant naujas medžiagas ir aerodinamine konstrukciją. Svarbiausias vaidmuo čia teko kompanijai „Toray“, kuri sukūrė anglies pluoštą variklio dangčiui, kabinos galinei daliai ir stogo gaubtui pagaminti. Automobilyje puikiai suderinti mažas svoris ir didelis atsparumas, kurie leidžia padidinti vidaus kabinos gabaritus nekeičiant išorinių. Vairuotojas čia gali atsistoti visu ūgiu.

Prie kabinos durelių nėra įprastų veidrodėlių, kadangi taip didėja aerodinaminės kabinos savybės. Vietoje veidrodėlių įmontuotos vaizdo kameros. Jos perduoda vaizdą į kabinos monitorių. Tokiu būdu vairuotojas mato viską, kas dedasi už automobilio.

Automobilio durys taip pat neturi rankenų – šoninės, užpakalinės durys ir daiktų skyrius atidaromi nuotoliniu būdu. Vilkikas turi LED (šviesos diodų) žibintus, kurie naudoja ženkliai mažiau energijos ir keičiami rečiau.

Kondicionieriaus radiatorius randasi tarp važiuoklių ir darbui nereikalauja stipraus oro srauto. Prie įdomių techninių sprendimų galima priskirti varančiųjų tiltų valdymo sistemą, kuri pasiekus didelį greitį automatiškai išjungia atbulinį reduktorių – sumažiną trintį ir degalų sąnaudas.

Tam, kad pasiekti geresnių aerodinaminių rodiklių, degalų bakai buvo įmontuoti į rėmą. Šis sprendimas pasiteisina miesto ir tarpmiestiniuose pervežimuose, tačiau ne magistraliniuose keliuose.

Post scriptum

Nors, šis autotraukinys pritraukė daug dėmesio Amerikoje, Europos vežėjai išsakė labai skeptišką nuomonę pagyrę tik kabinos konstrukciją ir naujas lengvas medžiagas.

Europos specialistų manymu, visos amerikiečių gudrybės siekiant sumažinti vilkiko masę ir padidinti efektyvumą atrodo beprasmiškos, kadangi lieka pagrindinis trūkumas – priekyje esantis variklio dangtis. Europoje jų jau seniai atsisakyta ir beveik visi vilkikai turi plokščius fasadus. Greičiausiai, tai lėmė ne ekonomija, o estetika, įprotis ir amerikiečių konservatyvumas.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Net ir popiežiui gali nuleisti padangą (13)

Galbūt popiežius Pranciškus ir yra arčiau Dievo nei paprasti žmonės, tačiau jam nesvetimi ir...

„Gran Turismo“ – ar dar yra tokių automobilių? (7)

„ Gran Turismo “ – automobilinė romantika, prasidėjusi kadaise, kai automobilių lenktynės...

Kodėl „Mazda“ neaukština elektromobilių ir jums jų pirkti nepataria (65)

Elektromobiliai yra transporto ateitis. Su tuo nelabai yra kaip ginčytis ir net „ Mazda “ su tuo...

„Yamaha“ pristatė autonomiškų ir robotų valdomų motociklų (4)

Panašu, kad revoliucija keliuose įgauna pagreitį. Šį kartą ir vėl jums pasakosime apie robotus.

Vadovo ratai – tradiciniai ar su idėja? (21)

„ TopGear Lietuva“ komandos parinktų bandytojų rankose – vadovo automobiliai. Įmonės...

Top naujienos

Šveicarų specialistai įvertino Gedimino kalno gelbėjimo planą: tikrai yra dėl ko nustebti (317)

Lietuvos mokslininkai ir specialistai vis dar nesutaria, kaip gelbėti Gedimino kalną. Kol mūsų...

Nori uždirbti padėdami išvengti įvestų „Sodros“ mokesčių (52)

Netylant kalboms dėl nuo šių metų įvestų „Sodros“ grindų ir jau prasidėjusių atleidimų,...

Orai: laukia šalčiausia šios žiemos naktis (11)

Antradienio naktis bus bene šalčiausia šią žiemą. Vietomis, rytiniuose ir pietiniuose šalies...

Šimonytė pasakė, ką reikėjo daryt LRT: kliuvo ir Karbauskiui, ir Jakilaičiui (285)

Didesnis Lietuvos radijo ir televizijos (LRT) finansinių duomenų viešumas būtų apsaugojęs...

Galingas Kuzminsko dėjimas išplėšė dramatišką „AX Armani“ pergalę (12)

Italijos pirmenybėse pirmadienį vakare Milano „AX Armani“ namuose po atkaklios kovos 82:80...

Turi priekaištų vilniečiams: kas jums darosi, kad taip pripratote skųstis? (59)

Per paskutinius kelerius metus teko lankytis aštuoniose Europos valstybių sostinėse ir dar bent...

Prieš akistatą su „Žalgiriu“ – trilerį išgyvenusi „Panathinaikos“ ir pavydėtinas Lekavičiaus taiklumas prireikė dviejų pratęsimų (6)

Graikijoje Atėnų „Panathinaikos“ ekipa su Luku Lekavičiumi namuose po dviejų pratęsimų...

Ramūnas Bogdanas. Pirmieji Narcizo metai Baltuosiuose rūmuose (37)

2017 m. sausio 20 d. įvyko 45-ojo JAV prezidento inauguracijos ceremonija. Juo tapo verslininkas ir...

Vienuoliktokų tėvams – bauginanti žinia apie itin užkrečiamą ligą (98)

Pirmadienį Jurbarko Antano Giedraičio-Giedriaus gimnazijos vienuoliktokų tėvai informuoti dėl...