Įstatymus priiminėja Seimo nariai. Todėl jie, o ne „Regitros“ ryšių su visuomene atstovai turėtų paaiškinti, kam buvo reikalingi įstatymo pakeitimai, susiję su naująja automobilių išregistravimo tvarka. Turiu ne vieną transporto priemonę, todėl pateikiu kelias dabartines absurdiškas situacijas, į kurias ne tik mane, bet ir daugelį kitų transporto priemonių savininkų įstūmė mūsų išrinktųjų neišmanymas. Įdomu, ar bent vienas iš 141 Seimo narių atsilieps į mano iškeltus klausimus?
Antanas Nedzinskas
© Asmeninio archyvo nuotr.

Rugsėjo mėnesį prisijungiau prie elektroninių valdžios vartų ir pamačiau visą savo transporto priemonių sąrašą ir jų statusą. Norėjau tam tikrus automobilius išregistruoti, kai kurių registraciją pristabdyti. Tačiau tuomet iškilo klausimas: kam man pačiam išregistruoti automobilį ir mokėti 8 litus, jei po savaitės „Regitra“ tai padarys nemokamai? Todėl nusprendžiau kelių automobilių neišregistruoti savo noru.

Antanas Nedzinskas
Antanas Nedzinskas
© DELFI / Tomas Vinickas

Norėjau internetu pristabdyti kitų automobilių išregistravimą, nes važiuoti iki „Regitros“ padalinio 50 km, po to laukti eilėje man – per didelė prabanga. Esu užimtas žmogus. Tačiau interneto svetainėje man nepavyko pervesti lėšų už automobilio išregistravimo pristabdymą, nes mano interneto naršyklė nesugebėjo atidaryti apmokėjimo langelio, nors minėtoji naršyklė puikiai priima internetinę bankininkystę, ar kitus apmokėjimus internetinėje erdvėje.

Taip likau be „džipo“, kurį naudojau tik žiemos sezonu. Jis turėjo galiojančią tech. apžiūrą, tačiau jo buvau neapdraudęs, nes nesinaudojau. Žiema artėja, man šio automobilio tikrai reikės, o naudotis vėl neprisiregistravęs negalėsiu.

Nusprendžiau nepratęsti kitų savo automobilių išregistravimo atidėjimo metams. Per 1 metus neįmanoma kruopščiai restauruoti automobilio. O ką kalbėti apie kelis? O po metų naujoji tvarka neleis vėl atidėti transporto priemonės išregistravimo. Tai kam man vėl remti „Regitrą“ keliasdešimčia litų, jei vis tiek išregistravimo nesugebėsiu išvengti?

Yra automobilis, kuriuo kas dieną nevažinėju, tačiau su juo išvažiuoju tik išskirtine proga. Jis buvo su tech. apžiūra, bet be draudimo. Jo išregistravimas pristabdytas. Neseniai jį apdraudžiau ir nutariau vieną dieną su juo pakeliauti. Tačiau pagal naująją tvarką aš vis tiek pažeidėjas, nors automobilis neišregistruotas, su tech. apžiūra ir su draudimu! Pasirodo, aš turiu anuliuoti minėto automobilio išregistravimo pristabdymą. Už kurį vėl turiu mokėti „Regitrai“ 8 litus. O išmanioji „Regitra“ vėl neskaičiuoja ir netaupo lėšų – apie pristabdytas transporto priemones mane privalomai informuoja paštu, atskirais laiškais!

Prieš kelis metus pirkau „Mercedes“ markės automobilį be variklio. Tuomet su senjoru pardavėju sudariau pirkimo-pardavimo sutartį. Buvęs savininkas automobilio pardavimą deklaravo „Regitroje“, o aš minėto automobilio neįregistravau, nes jis buvo be variklio. Pastarasis per 10 dienų buvo išregistruotas. Tačiau šiandien „Regitra“ nemato, kad automobilis, turintis valstybinius numerius priklauso man. Ir nesiunčia man dar vieno laiško su prašymu grąžinti numerius. Jei ne man, tai negi senukui pardavėjui siunčiami laiškai, nors „Regitroje“ jis ir deklaravo, kad automobilį pardavė?

Dabar turėsiu ne vieną automobilį be valstybinių numerių. Tačiau kiek metų „Regitra“ saugos mano priduotus numerius? O jei jie pasimes? Ar už jų pagaminimą vėl turėsiu mokėti pinigus?

Neduok Dieve vieną iš šių automobilių išniekins vandalai, ar automobilis bus pavogtas ir ardomas dalimis. Kokius indentifikavimo ženklus turėsiu pranešti policijai? Kaip pastaroji patikrins užmatytą automobilį, ar jis nėra iš manęs pavogtas, jei jis bus be valstybinių numerių? Juk atidaryti užrakintą automobilį policininkas neturi teisės, nes tai yra privati žmogaus nuosavybė. O identifikaciniai automobilio ženklai tik vidinėje automobilio dalyje?

Galiu vardinti ir daugiau absurdiškų situacijų susijusių su naujuoju transporto priemonių išregistravimu. Tačiau ar prisipažins Seimo nariai, kad nesuvokė, už kokį įstatymo pakeitimą balsavo, ar sugebės taisyti darbo broką?

Tikrasis transporto priemonių išregistravimo tikslas

Įstatymo pakeitimo aiškinamajame rašte buvo rašoma, kad bus galima tiksliai suskaičiuoti, kiek Lietuvoje yra transporto priemonių, kad neturinčios teisės riedėti – neriedės Lietuvos keliais, kad daugiabučių kiemuose aikštelės „apsivalys“ nuo nenaudojamų automobilių ir t.t.

Tačiau tai buvo tik akių dūmimas: „Regitra“, draudikai pasipinigavo, savininkams atsirado nereikalingų rūpesčių ir išlaidų. Aikštelėse nenaudojami automobiliai stovės kaip stovėję ir vis tiek užims vietą – tik šįkart be valstybinių numerių (o tai sukels problemų identifikuojant jų savininkus, galbūt ir pažeidėjus).

Reikėjo tiesiai šviesiai parašyti, kad tikrasis šio absurdiško įstatymo tikslas – suskaičiuoti ir identifikuoti visas naudojamas transporto priemones, kurias po kelių metų mūsų valdžia apmokestins.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ko tik nesugalvosi dėl saugumo: vairuotojams užmaukšlins kepures (4)

Kepurė „ Safe Cap “ – tai inovatyvus, vairuotojo savijautą stebintis sprendimas, ko gero,...

Konkurso išskirtinumas – ekonomiški automobiliai

Galingiausias „Lietuvos metų automobilio 2018“ konkurso dalyvis yra 370 AG pasiekiantis „ KIA...

Vilniuje išbandytas pirmasis Lietuvoje savaeigis automobilis (20)

Sostinės gatvėse trečiadienį išbandyta neįprasta transporto priemonė – elektrinis savaeigis...

Statistika sukrėtė: vairuotojų klaidas siūlo taisyti naujais būdais (31)

Nors Europos Sąjunga gerokai išsiplėtė, per pastaruosius penkiolika metų žūstančių jos...

Kas trečias automobilis konkurse – greitesnis nei nurodo gamintojas (1)

„Lietuvos Metų automobilio 2018“ maratone jau pradėti fiksuoti tarpinių finišų rezultatai....

Top naujienos

Pas dūstantį vaiką greitoji vyko 40 minučių: jis būtų miręs, jei ne mamos suleistas vaistas (107)

Jei ne prevenciškai šeimos gydytojos paskirtas vaistas, dabar dviejų metų berniukas nebėgiotų...

Alvydas Jokubatis. Šimtmetį švenčiame su valstybę griaunančiu įsitikinimu (10)

Lietuviai turi kalbėti apie galimą tautos ir valstybės išnykimą, nes būtent iš tokių...

Šimtai tūkstančių Stalino aukų: dienoraščiai atskleidžia šiurpius pasmerktųjų išgyvenimus (276)

Remiantis skirtingais duomenimis, 1937-1938 m. TSRS pateikus politinių kaltinimų buvo areštuota...

Laužo filmuose apie vikingus rodomus stereotipus: jie gyveno ir Lietuvoje (19)

Gyvosios istorijos entuziastų būrys į šiandienį pasaulį prikelia Baltų Vikingų gyvenimą....

Ekonomistas pasiūlė idėją, leisiančią pakelti vidutinį atlyginimą iki 1440 eurų ir susigrąžinti emigrantus (599)

Idėjos Lietuvai, leisiančios iki 2042 metų susigrąžinti daugiau nei pusę milijono tėvynainių...

Išvarytieji? Emigrantas 10 metų skynė agurkus, bet savo pasiekė (89)

Prisistatydamas Virgilijus Šauklys net susinepatogina – jau seniai pats savęs šiuo vardu...

Už ką Valinską išmetė iš universiteto (1)

Arūnas Valinskas Lietuvos NT brokerių forume prisipažino, už ką buvo išmestas iš Vilniaus...

Sunegalavusio Sabonio atsidavimas apstulbino „Pacers“ trenerį (5)

Indianos „Pacers“ ekipa namuose 107:100 nugalėjo vienus NBA Rytų konferencijos lyderių Detroito...

Seksualinis priekabiavimas: kodėl aukos prabyla tik po kelerių metų (250)

Prieš savaitę apie seksualinį priekabiavimą prabilusios Julija Steponaitytė bei Paulė...

Nuo bjaurios automobilio problemos ryte išgelbės keletas atsakymų sau (58)

Dažniausia priežastis, kodėl šaltą rytą variklis neužsiveda – išsikrovęs akumuliatorius...