aA
Po pirmojo atlydžio skaičiuoti iki pavasario likusias dienas – gerokai per anksti. Orai dėl klimato kaitos itin permainingi ir įspūdis, kad žiema baigiasi anksčiau nei rodo kalendorius, būna klaidingas. Sniegas ir šaltis greitai sugrįžta, o tuomet vėl tenka apsirengti šilčiausius drabužius ir įsitikinti, ar šaltąjį sezoną atlaikys automobilis, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
7 technologijos, kurios vairuotojams padeda žiemą išgyventi lengviau
© Imago / Scanpix

Rūpesčių visuomet gerokai mažiau vairuojant naują modelį. Gamintojai ir importuotojai artimai bendradarbiauja su atstovais, todėl šiauriniuose Europos regionuose parduodamos transporto priemonės komplektuojamos kitaip nei pietiniuose. Sumaniausios kompanijos stengiasi svarbiausią įrangą padaryti standartine.

Kia“ taip pat parodė, kad svarbi ne tik bazinės įrangos gausa, bet ir aktualumas vartotojams. Neatsitiktinai Baltijos šalių rinkose parduodami kompanijos modeliai aprūpinti šaltajam sezonui pritaikytomis technologijomis. Šildomas vairas, priekinės sėdynės, veidrodėliai ir galinis stiklas – minimalus žieminis visų „Kia“ automobilių standartinės įrangos komplektas, o papildomai jos siūloma gerokai daugiau.

Vairuotojas turi jaustis patogiai ir gerai matyti, kur važiuoja, tik tuomet jis ir kiti eismo dalyviai bus išties saugūs. Komfortą ir saugumą šaltuoju sezonu visiškai pakeitė iš prabangių automobilių atėjusios technologijos, kurios dabar gausiai naudojamos ir populiariausiuose segmentuose.

Šildomas vairas

Ilgą laiką tai buvo tik pačių prabangiausių šiauriniuose regionuose parduodamų automobilių privilegija, tačiau dabar šildomą vairą turi ir tokie miesto modeliai kaip „Kia Rio“. Vienas iš svarbiausių komforto priedų jau senokai yra bazinėje kompaktiškojo hečbeko įrangoje. Apskritai „Kia“ viena pirmųjų pradėjo masiškai siūlyti šią įrangą visuose savo automobiliuose.

Galbūt šildomas vairas nėra toks gyvybiškai svarbus atributas, kaip geras matomumas per priekinį stiklą ar veidrodėlius, visgi daugeliui vairuotojų užtenka išbandyti šią funkciją vieną kartą ir ji tampa vienu iš automobilio pasirinkimo kriterijų.

Šildomos sėdynės

Ne be pagrindo ši įranga jau seniai yra trokštama daugelio atšiauriame klimate gyvenančių vairuotojų. Kol visu pajėgumu pradeda veikti žvarbų rytą užvesto automobilio šildytuvas, turi praeiti šiek tiek laiko, o tos pirmosios minutės šaltame salone gali būti itin nemalonios.

Šildomos sėdynės suveikia per kelias akimirkas ir užtikrina vairuotojo bei keleivių komfortą. Standartinėje įrangoje daugelis gamintojų siūlo šildomas priekines sėdynes, o apie galines su šia funkcija verta pagalvoti tuomet, kai rytais jose įprastai įsitaiso keleiviai.

Šildomi veidrodėliai

Daugelyje automobilių veidrodėlių šildymas aktyvuojamas įjungiant galinio stiklo atitirpdymą. Kai kuriuose modeliuose šiai funkcijai naudojamas atskiras mygtukas, tačiau daugelis automobilių jo neturi. Veikimo principas paprastas – varžos išskiriama šiluma ištirpdo ledą ir neleidžia veidrodėliams rasoti.

Sudėtinga veidrodėlių forma labai apsunkina įrėminto stiklo valymą ir netgi nėra įrankių, kurie puikiai tiktų šiai užduočiai atlikti, nes daugelis grandiklių per dideli. Be paprastos, bet itin efektyvios veidrodėlio šildymo funkcijos, vairuotojams dažniausiai tenka pasitenkinti ribotu matomumu, o tai – nesaugu.

Nuotolinis užvedimas

Kai virtuvėje geriate kavą, lengviausias būdas pašildyti automobilį nekišant lauko į nosį – nuotolinis užvedimas. Sušilusiame salone bus jaukiau, o nutirpdyti sniego ar ledo likučius bus galima didesniu darbinę temperatūrą jau pasiekusio variklio aušinimo sistemos pajėgumu.

Norint pasinaudoti nuotolinio užvedimo privalumais, nebūtinas išmanusis įrenginys su papildoma ir dažniausiai mokama programėle. Gali užtekti ir modernaus rakto, kokiais aprūpinti naujieji „Kia Sorento“, „XCeed“ ir kiti modeliai. Po kelių mygtukų paspaudimų motoras jau burgs, o sistema, 10 minučių neužfiksavusi vartotojo aktyvumo, išsijungs, tačiau automobilyje jau nebebus šalta.

Šildomas priekinis stiklas

Tai dar nėra itin dažnai naudojama technologija, tačiau jos veikimo principas labai panašus į galinio lango įrangą. Didžiausias skirtumas – ant priekinio stiklo negali būti regėjimo lauką užstojančių linijų, todėl naudojami itin ploni beveik nematomi laideliai.

Pastebėti, kad priekinis stiklas šildomas, įmanoma tik priėjus labai arti. Tuomet matyti ir antras skirtumas – kitaip nei ant galinių langų, linijos yra ne horizontalios, o vertikalios. Tokio priekinio stiklo nebereikia gramdyti, užtenka nuvalyti šoninius, paspausti mygtuką ir palaukti, kol nutirps ledas.

Šildomi priekinio stiklo plovimo purkštukai

Sparčiai populiarėjanti įranga veikia kiek kitaip nei mano dauguma vairuotojų. Iš tiesų šildomas ne skystis, o patys purkštukai, idant stiklas būtų plaunamas ir esant neigiamai temperatūrai.

Šis paprastas išradimas iš pradžių buvo sutiktas skeptiškai, tačiau dar prieš gerą dešimtmetį atlikti pirmieji šalto klimato testai parodė, kad jis puikiai veikia ir esant minus 20 laipsnių pagal Celsijų šalčiui.

LED žibintai

Net ir švariausiai nuvalytas priekinis stiklas neužtikrins gero matomumo, jei kelias nebus gerai apšviestas. Paprasčiausi LED priekiniai žibintai yra iki 80 proc. efektyvesni už senąsias šviesas su liuminescencinėmis ar kaitrinėmis lemputėmis. Naudodami mažiau energijos, jie šviečia ryškiau ir toliau.

Dėl universalumo plačiausiai naudojami prisitaikantys „Bi-LED“ technologijos su vienu projekciniu modeliu ilgosioms ir trumposioms šviesoms žibintai. Tai yra ne visų modelių standartinė įranga, tačiau jau diegiama ir į tokius miesto automobilius kaip „Kia Ceed“.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(12 žmonių įvertino)
3.0000

Ekspertas papasakojo, kaip suderinti didelius ratus ir komfortą

Keičiantis dizaino madoms, vienas automobilių estetikos kriterijus išlieka pastovus –...

Apklausa: renkantis elektromobilį, ekologija tik trečioje vietoje

Labiausiai Lietuvos gyventojus įsigyti elektrinį automobilį motyvuoja mokesčių lengvatos,...

Paneigė 8 autonominių automobilių mitus

Ar savivaldžiai automobiliai taps realybe? Ir kaip turės pasikeisti žmonių požiūris, kad...

Ekspertai papasakojo apie auksines kondicionieriaus naudojimo taisykles

Karštomis vasaros dienomis, ieškodami atgaivos, nevengiame į pagalbą pasitelkti oro kondicionavimo...

Paaiškino, kada nereikia pirkti visureigio

Jeigu atliktumėte socialinį eksperimentą ir išdidžiai į miesto visureigius lipančių...

Top naujienos

Koks bus Rusijos kerštas dėl sankcionuotų prekių tranzito į Kaliningradą draudimo: galimi keli variantai

Rusija i tulžingai užsipuolus Lietuvą dėl sankcionuotų prekių tranzito į Kaliningradą...

Paviešintas pokalbis: apie ką likus 4 dienoms iki karo kalbėjosi Putinas ir Macronas (2)

Prancūzijos žurnalistai paviešino Rusijos ir Prancūzijos prezidentų telefoninio pokalbio,...

Karo ekspertai: tai perskaitę paklausite – nejau ukrainiečių generolai ir štabai akli?

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertai teigia, kad į...

Karas Ukrainoje. Rusija smogė prekybos centrui Kremenčuke, kuriame buvo daugiau nei 1000 žmonių G7 šalys pažadėjo Ukrainai 28 mlrd. eurų finansinę paramą (3)

Per Rusijos smūgius Ukrainos sostinei anksti sekmadienį žuvo vienas ir buvo sužeisti dar šeši...

Delfi PliusTomas Ramanskas

Pas Šarą liksiantis Jokubaitis – apie debiutinio sezono bangas, Maskoliūno vaidmenį ir iššūkį rinktinėje išskirtinis interviu

Pasibaigus klubinio krepšinio sezonui Europoje, pirmus metus legionieriaus duonos „Barcelonos“...

Delfi PliusSniego pilys

„Laskovij maj“ prakeiksmas ar tragiška lemtis: tarp iškeliavusiųjų vienas paskui kitą Anapilin grupės narių – ir jaunas lietuvis (1)

48 metų rusų popmuzikos žvaigždė Jurijus Šatunovas mirė birželio 23-iosios naktį nuo...

Vienos žymiausių Taivano puslaidininkių bendrovių prezidentas: atsiprašau, tačiau neturiu planų jūsų šalyje (19)

Taivanui COVID-19 pandemijos metu nusiuntusi vakcinų ir taip užmezgusi glaudžius ryšius su šia...

Profesorius Povilas Aleksandravičius siūlo vienintelę įmanomą išeitį iš šio pragaro: yra būdas užkirsti kelią karui (1)

„Mūsų prigimtis yra prieštaringa: siekdami apsaugoti, sunaikiname ją“, – teigia filosofas ,...

Gyventojai galimai laukiančio sunkmečio nebijo: skaičiuojamos rekordinės išlaidos atostogoms (1)

Kainoms toliau augant, gyventojai diržų veržtis neplanuoja ir galimai artėjantis sunkmetis...

Gyventojų skolose – suprastėjusios tendencijos: įsiskolinimai siekia 422 mln. eurų

Lietuvos gyventojų skolos pastarąjį pusmetį vėl pradėjo augti, nors 2021 metų antrąjį...