aA
Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) 4x4 komiteto pirmininkas Gediminas Grigaitis žada, kad šiemet galingų visureigių pasirodymais galės grožėtis ir didžiųjų Lietuvos miestų gyventojai.
© Organizatorių nuotr.

- Kas yra 4x4 ir kuo ši sporto rūšis išsiskiria tarp visų automobilių sporto rūšių?

- 4x4 = Bekelė. Automobilių bekelė nuo kitų automobilių sporto šakų skiriasi tuo, kad šį sportą apibrėžia ne tiek automobiliai, kiek pačių varžybų formatas. Lenktynininkai visada važiuoja jiems nežinoma trasa, todėl tai ne tik lenktynės, bet ir orientacinės varžybos. To nėra nei vienoje kitoje automobilių sporto šakoje.

Bekelė Lietuvoje skirstoma į dvi pagrindines kryptis. Pirmoji – pravažumo. Šiame sporte vidutinis greitis siekia apie 10 km/h ir jame svarbiausia yra tinkamai paruošta technika, nes reikia įveikti įvairias gamtines kliūtis. Sportininkai važiuodami šiose varžybose naudojasi organizatorių paruošta legenda (kelio knyga) ir GPS prietaisais. Sportininkai privalo surasti koordinatėmis pažymėtus kontrolinius punktus, kurie yra išdėstyti sunkiai pasiekiamose vietose.

Kita kryptis yra bekelės lenktynės, kurios panašios į ralį. Jose sportininkai važiuoja greičio ruožais, kurie paprastai būna ilgesni, negu klasikiniame ralyje ir driekiasi ne tik žvyrkeliais, bet ir miškų bei laukų keliukais, poligonais ir karjerais. Ekipažai taip pat naudojasi organizatorių pateiktomis legendomis (kelio knygomis) ir GPS priemonėmis.

- Kada Lietuvoje prasidėjo bekelės entuziastų judėjimas?

- 1997 m. Lietuvoje pradėjo kurtis visureigių entuziastų klubai. Prasidėjo pirmieji renginiai ir varžybos. Kaip atskira profesionali sporto šaka visureigių sportas augti pradėjo tada, kuomet lietuviai pradėjo dalyvauti „Ladogos" varžybose prie Sankt Peterburgo.

Šiose varžybose mūsų sportininkai yra pasiekę puikių rezultatų: panevėžiečiai V. Kovalevskis ir A. Sutkus tapo „Ladogos 2003" klasės nugalėtojais, tauragiškis A. Venskus du kartus buvo antras, o N. Gurklys du kartus trečias, B. Vanagas ir Š. Pliokas finišavo antri savo klasėje. Norėjome šį sportą populiarinti Lietuvoje, todėl 2003 m. įsteigėme Lietuvos visureigių klubų asociaciją (LVKA), kuri iki 2009 m. organizavo daugelį Lietuvoje vykusių pravažumo varžybų. 2009m. LVKA tapo Lietuvos automobilių sporto federacijos nare.

Visureigių varžybos vykdavo miškuose ir pamatyti visą šios sporto šakos žavesį praktiškai nebuvo galimybės. Tada nusprendėme panaudoti „Ladogos" formatą - bekelės žiedą, kuriame parenkama 2 - 4 km ilgio trasą su įvairiomis gamtinėmis kliūtimis. Startas ir finišas toje pačioje vietoje, o žiūrovai žiedo viduje patogiai gali stebėti ekipažų kovą.

- Kokia situacija dabar su bekelės varžybomis?

- Po krizės sportas pradeda atsigauti. Pravažumo sporte keli metai ypač populiarus žiedo formatas. Jame varžosi į dvi klases suskirstyti automobiliai - ratų dydis iki 33 colių ir didesni.

Taip pat šį sezoną bus rengiami Lietuvos 4x4 automobilių pravažumo sporto taurės 4 etapai Kaune, Tauragėje, Vilniuje ir Švenčionyse. Kaip matote, du etapai vyks didžiuosiuose Lietuvos miestuose, kur bandysime parodyti šios sporto šakos patrauklumą didesnėms auditorijoms.

Bekelės lenktynės kol kas gali pasigirti tik vienu renginiu - Bekelės maratonu „4×4 perimetras“. Tai pirmosios ir vienintelės tokio pobūdžio automobilių lenktynės Lietuvoje ir Europoje, kurios šiemet startuos jau ketvirtą kartą. Birželio 12 dieną ekipažai iš įvairių šalių rinksis Druskininkuose ir stos prie daugiau nei 2000 km trasos starto. Priešakyje jų vėl lauks adrenalino ir iššūkių kupinas 60 val. nuotykis. Dažnai „Lietuvišku Dakaru“ vadinamame maratone susitiks tiek tikrojo Dakaro ragavę patyrę meistrai, tiek naujokai. Juos visus vienys bendras tikslas – per mažiau nei tris paras įveikti ilgiausią šalies automobilių lenktynių trasą, besidriekiančią šalia valstybės sienos ir taip atkartojančią Lietuvos kontūrą.

- O kokia situacija kaimyninėse šalyse?

- Gausėja sportininkų būrys Latvijoje. Kaimynai visada mėgo šią sporto šaką bei palaikė mūsų judėjimą. Didžioji dalis NEZ (Šiaurės Europos zonos) čempionato dalyvių iš Latvijos. Pas estus taip pat matosi aiškus šios sporto šakos augimas. Nyksta tarpinės klasės. Formuojasi pagrindinės dvi: standartiniai visureigiai su „gervėmis“ ir prototipai - bekelės „monstrai“.

Lenkijoje ir Rusijoje visureigiai suskirstyti į begalę klasių ir jiems sudėtinga prisiderinti prie latvių, estų ir lietuvių, turinčių praktiškai vienodus techninius reikalavimus.

- Kaip manote, kas padėjo populiarinant 4x4 automobilių sportą?

- Galiu išskirti Dakaro maratono dalyvius – Benedikto Vanago ir Antano Juknevičiaus ekipažus, kurie labai prisidėjo prie šios sporto šakos populiarinimo Lietuvoje. Puikios B. Vanago viešųjų ryšių akcijos - pavyzdys visai automobilių sporto visuomenei, kaip reikia dirbti.

- Kada Lietuvoje šiemet prasidės bekelės sezonas?

- Sezonas prasideda balandžio 26 d. pirmuoju Lietuvos 4x4 automobilių pravažumo sporto taurės „Mud Challenge“ etapu Kaune, o baigiasi 4x4 apdovanojimų švente gruodžio mėnesį.

- Kokią matote bekelės automobilių sporto ateitį?

- Ši automobilių sporto šaka turi tikrai daug prielaidų šviesiai perspektyvai: yra organizatorių, gebančių organizuoti ne tik varžybas, bet ir kokybiškus renginius; yra grupė bekelės „monstrų“ konstruotojų, didelis būrys entuziastų bei kuopa sportininkų. Varžybų trasos tendencingai persikelia į privačias žemes. Tikiu, kad džiuginančius rezultatus išvysime artimoje ateityje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sportinių automobilių, lėktuvų ir motociklų lenktynes Turkijoje laimėjo „Kawaski H2R“ (1)

Stambule vykusio pirmo aviacijos ir kosminių technologijų festivalyje vyko parodomosios lenktynės...

Lietuvių pora sugalvojo svajonių planą – leisis į kelionę aplink pasaulį ieškoti stebuklų (21)

4 metai, 50 keliautojų, 1 000 stebuklų ir 250 000 kilometrų. Tai – pagrindiniai panevėžiečių...

Kaip vairavimo egzaminai laikomi svetur: nuo smurto neišlaikius iki vagiamų kelio ženklų (4)

Būsimus vairuotojus egzaminuojanti „ Regitra “ nuolatos keičiasi žiniomis su kitomis...

Išradingumui ribų nėra: sodo namelis skriejo greičiau už eilinį automobilį

Unitazas, pirkinių vežimėlis iš prekybos centro ir netgi sodo namelis – visi šie objektai...

Panevėžyje ne visi žino, kad vasarą geriausios – vasarinės padangos (1)

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodrome tradiciškai susirenka daugiausia konkurso „...

Top naujienos

Praėjus 700 m. nuo Gedimino laiškų Skvernelis bando tą patį. Ar jam pavyks? (189)

Pastaruoju metu visuomenės dėmesio centre yra kainų klausimas. Vyriausybė rugsėjo 26 d....

Vizito pabaigoje – netikėtas popiežiaus perspėjimas: Baltijos šalys visada yra pavojuje (41)

Popiežius Pranciškus sako suprantantis Baltijos šalims nuolat gresiantį pavojų, nepaisant to,...

Kaimyninės šalies privalumus atradęs lietuvis: ne latviai, o lenkai yra mums artimiausia tauta (385)

Žinau, kad apie Krokuvą visur yra rašyta, perrašyta, po to vėl rašyta, ir dar kartą perrašyta....

Artimiausią parą – nemalonumai visoje Lietuvoje: talžys vėjai, merks smarkūs lietūs tarnybos siunčia skubius perspėjimus (3)

Naktį iš antradienio į trečiadienį Lietuvoje numatomos šalnos: ore vietomis temperatūra...

Po Grybauskaitės kirčio antstoliams – pastarųjų atsakas: siūlo pokyčius (78)

Prezidentė užsimojo sumažinti dešimttūkstantines algas uždirbančių antstolių apetitą....

Vairuotojų laukia pirmosios šalnos: priminė, kurios vietos bus pavojingiausios (11)

Trečiadienio rytą Lietuvoje žadamos pirmosios šalnos, tad į kelią automobiliais išsiruošę...

Milijonieriaus sūnus įgyvendino žiaurų planą (10)

Kanadietis, buvęs milijonierius ir dukart teistas žmogžudys dabar nuteistas už savo tėvo...

Kodėl legendinis Sergejus Bubka savo sunkiausią pergalę atšventė Vilniuje su krepšininkais? interviu (11)

Lietuvoje rugsėjo pradžioje viešėjęs ir kartu su buvusios SSRS krepšinio rinktinės nariais...

Netikėti paramos būstui rezultatai: išsikelti į regioną panoro šimtai miestiečių kreiptis dar nevėlu (69)

Regionų atgaivinimas ir emigracijos mažinimas – tokie yra pagrindiniai paramos jaunų šeimų...

7 miegamojo įpročiai, kurie gali sugadinti jūsų seksualinį gyvenimą (7)

Idealiame pasaulyje jūsų miegamasis turėtų būti šventa vieta tik jums ir jūsų partneriui....