aA
Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) 4x4 komiteto pirmininkas Gediminas Grigaitis žada, kad šiemet galingų visureigių pasirodymais galės grožėtis ir didžiųjų Lietuvos miestų gyventojai.
Visureigių varžybos
© Organizatorių nuotr.

- Kas yra 4x4 ir kuo ši sporto rūšis išsiskiria tarp visų automobilių sporto rūšių?

- 4x4 = Bekelė. Automobilių bekelė nuo kitų automobilių sporto šakų skiriasi tuo, kad šį sportą apibrėžia ne tiek automobiliai, kiek pačių varžybų formatas. Lenktynininkai visada važiuoja jiems nežinoma trasa, todėl tai ne tik lenktynės, bet ir orientacinės varžybos. To nėra nei vienoje kitoje automobilių sporto šakoje.

Bekelė Lietuvoje skirstoma į dvi pagrindines kryptis. Pirmoji – pravažumo. Šiame sporte vidutinis greitis siekia apie 10 km/h ir jame svarbiausia yra tinkamai paruošta technika, nes reikia įveikti įvairias gamtines kliūtis. Sportininkai važiuodami šiose varžybose naudojasi organizatorių paruošta legenda (kelio knyga) ir GPS prietaisais. Sportininkai privalo surasti koordinatėmis pažymėtus kontrolinius punktus, kurie yra išdėstyti sunkiai pasiekiamose vietose.

Kita kryptis yra bekelės lenktynės, kurios panašios į ralį. Jose sportininkai važiuoja greičio ruožais, kurie paprastai būna ilgesni, negu klasikiniame ralyje ir driekiasi ne tik žvyrkeliais, bet ir miškų bei laukų keliukais, poligonais ir karjerais. Ekipažai taip pat naudojasi organizatorių pateiktomis legendomis (kelio knygomis) ir GPS priemonėmis.

- Kada Lietuvoje prasidėjo bekelės entuziastų judėjimas?

- 1997 m. Lietuvoje pradėjo kurtis visureigių entuziastų klubai. Prasidėjo pirmieji renginiai ir varžybos. Kaip atskira profesionali sporto šaka visureigių sportas augti pradėjo tada, kuomet lietuviai pradėjo dalyvauti „Ladogos" varžybose prie Sankt Peterburgo.

Šiose varžybose mūsų sportininkai yra pasiekę puikių rezultatų: panevėžiečiai V. Kovalevskis ir A. Sutkus tapo „Ladogos 2003" klasės nugalėtojais, tauragiškis A. Venskus du kartus buvo antras, o N. Gurklys du kartus trečias, B. Vanagas ir Š. Pliokas finišavo antri savo klasėje. Norėjome šį sportą populiarinti Lietuvoje, todėl 2003 m. įsteigėme Lietuvos visureigių klubų asociaciją (LVKA), kuri iki 2009 m. organizavo daugelį Lietuvoje vykusių pravažumo varžybų. 2009m. LVKA tapo Lietuvos automobilių sporto federacijos nare.

Visureigių varžybos vykdavo miškuose ir pamatyti visą šios sporto šakos žavesį praktiškai nebuvo galimybės. Tada nusprendėme panaudoti „Ladogos" formatą - bekelės žiedą, kuriame parenkama 2 - 4 km ilgio trasą su įvairiomis gamtinėmis kliūtimis. Startas ir finišas toje pačioje vietoje, o žiūrovai žiedo viduje patogiai gali stebėti ekipažų kovą.

- Kokia situacija dabar su bekelės varžybomis?

- Po krizės sportas pradeda atsigauti. Pravažumo sporte keli metai ypač populiarus žiedo formatas. Jame varžosi į dvi klases suskirstyti automobiliai - ratų dydis iki 33 colių ir didesni.

Taip pat šį sezoną bus rengiami Lietuvos 4x4 automobilių pravažumo sporto taurės 4 etapai Kaune, Tauragėje, Vilniuje ir Švenčionyse. Kaip matote, du etapai vyks didžiuosiuose Lietuvos miestuose, kur bandysime parodyti šios sporto šakos patrauklumą didesnėms auditorijoms.

Bekelės lenktynės kol kas gali pasigirti tik vienu renginiu - Bekelės maratonu „4×4 perimetras“. Tai pirmosios ir vienintelės tokio pobūdžio automobilių lenktynės Lietuvoje ir Europoje, kurios šiemet startuos jau ketvirtą kartą. Birželio 12 dieną ekipažai iš įvairių šalių rinksis Druskininkuose ir stos prie daugiau nei 2000 km trasos starto. Priešakyje jų vėl lauks adrenalino ir iššūkių kupinas 60 val. nuotykis. Dažnai „Lietuvišku Dakaru“ vadinamame maratone susitiks tiek tikrojo Dakaro ragavę patyrę meistrai, tiek naujokai. Juos visus vienys bendras tikslas – per mažiau nei tris paras įveikti ilgiausią šalies automobilių lenktynių trasą, besidriekiančią šalia valstybės sienos ir taip atkartojančią Lietuvos kontūrą.

- O kokia situacija kaimyninėse šalyse?

- Gausėja sportininkų būrys Latvijoje. Kaimynai visada mėgo šią sporto šaką bei palaikė mūsų judėjimą. Didžioji dalis NEZ (Šiaurės Europos zonos) čempionato dalyvių iš Latvijos. Pas estus taip pat matosi aiškus šios sporto šakos augimas. Nyksta tarpinės klasės. Formuojasi pagrindinės dvi: standartiniai visureigiai su „gervėmis“ ir prototipai - bekelės „monstrai“.

Lenkijoje ir Rusijoje visureigiai suskirstyti į begalę klasių ir jiems sudėtinga prisiderinti prie latvių, estų ir lietuvių, turinčių praktiškai vienodus techninius reikalavimus.

- Kaip manote, kas padėjo populiarinant 4x4 automobilių sportą?

- Galiu išskirti Dakaro maratono dalyvius – Benedikto Vanago ir Antano Juknevičiaus ekipažus, kurie labai prisidėjo prie šios sporto šakos populiarinimo Lietuvoje. Puikios B. Vanago viešųjų ryšių akcijos - pavyzdys visai automobilių sporto visuomenei, kaip reikia dirbti.

- Kada Lietuvoje šiemet prasidės bekelės sezonas?

- Sezonas prasideda balandžio 26 d. pirmuoju Lietuvos 4x4 automobilių pravažumo sporto taurės „Mud Challenge“ etapu Kaune, o baigiasi 4x4 apdovanojimų švente gruodžio mėnesį.

- Kokią matote bekelės automobilių sporto ateitį?

- Ši automobilių sporto šaka turi tikrai daug prielaidų šviesiai perspektyvai: yra organizatorių, gebančių organizuoti ne tik varžybas, bet ir kokybiškus renginius; yra grupė bekelės „monstrų“ konstruotojų, didelis būrys entuziastų bei kuopa sportininkų. Varžybų trasos tendencingai persikelia į privačias žemes. Tikiu, kad džiuginančius rezultatus išvysime artimoje ateityje.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vienintelis toks pasaulyje: sukurtas įspūdingas „Model S“ kabrioletas – meistrams teko įveikti keletą inžinerinių iššūkių (10)

Italijos automobilių dizaino namai „Ares Design“ sukūrė „ Tesla Model S “ kabrioletą. Ir...

„Audi“, BMW, „Cadillac“, „Chevrolet“, „Nissan“: ar žinote ką reiškia garsiausių markių pavadinimai (41)

Žinojimas apie automobilių markių kilmę yra gana žavus ir padeda suprasti, kodėl buvo suteiktas...

Karolis Raišys: virusas sustabdė Monte Karlo ralį, bet ne mano „Jaguar“

Likus vos kelioms savaitėms iki kasmetinio istorinių automobilių ralio pradžios, Monako...

Sudegė ypatingas muziejus: liepsnos pasiglemžė daugiau nei 200 istorinių motociklų (6)

Didžiausiame aukštyje Europoje stovėjęs muziejus praėjusią naktį paskendo ugnyje. Sudegė...

Sugrįžus žiemai ir šalčiui Karolis Mieliauskas vėl sėdo ant motociklo (2)

Lietuvis keliautojas Karolis Mieliauskas , paskutines žiemas praleidęs ant motociklo...

Top naujienos

Per pandemiją pastojusi moteris negalėjo patikėti, kokia išmoka jos laukia: tokių kaip aš yra tūkstančiai (177)

Lietuvoje paskelbtas antrasis karantinas tęsiasi jau trečią mėnesį, tačiau kai kurie gyventojai...

Dėl vakcinos verslas pasiruošęs bet kam: kol kas leidžia dešimtimis tūkstančių eurų darbuotojams testuoti SAM prognozuoja, kada įmonės galės įsigyti skiepų (10)

Privačiam verslui prisijungus prie vakcinacijos proceso šis įgautų didesnį pagreitį. Deja, kol...

Gautos kelios dešimtys pranešimų apie nepageidaujamas COVID-19 vakcinos reakcijas (247)

Iš viso nuo vakcinacijos nuo COVID-19 pradžios gautos kelios dešimtys pranešimų apie...

Arūnas Spraunius | D+

Juodojo aukso prakeikimas: naftos geriau rasti ne per anksti – Norvegija ir Venesuela tai geriausiai įrodo

Išsireiškimus „energetinė adata“, „sėdėjimas ant energetinės adatos“ galima laikyti ir...

Pokyčius Vokietijoje atidžiai seka visa Europos Sąjunga: jei nesusigriebsime, bus didžiulės žalos (82)

Sausio 16 d. Vokietijoje buvo renkamas naujas didžiausios šalies partijos, krikščionių demokratų...

COVID-19 protrūkiai Lietuvoje nesiliauja vaikų darželiuose ir įmonėse, sunki padėtis tęsiasi ir šalies globos namuose (44)

Per praėjusią parą Lietuvoje ištyrus 5623 ėminius dėl įtariamo koronaviruso nustatyti 773 nauji...

Prabangiausi Londono namai stovi tušti: taip nebuvo nuo praeitos finansinės krizės

Londono prabangaus nekilnojamojo turto rinka išgyvena vienišą karantiną.

Papasakojo apie tikruosius „Eurovizijos“ užkulisius: ši atranka – tikra mėsmalė, iš atlikėjų tyčiojasi, kas netingi (23)

Lietuva vėl pradėjo tinkamiausio kandidato į didžiąją „Eurovizijos“ sceną paiešką –...

Naujas įspėjimas dėl vakcinų tiekimo kelia ES susirūpinimą papildyta (40)

„AstraZeneca“ įspėjimas, kad, sumažėjus gamybos pajėgumams, jos sukurtos vakcinos nuo...

McGregorui – iškalbinga Chabibo žinutė, internete plinta airį pašiepiantys memai

Sekmadienio rytą Abu Dabyje įvyko ilgai lauktas Conoro McGregoro sugrįžimas. Po metų pertraukos...