aA
Autonominiai ir elektra varomi automobiliai jau keičia mūsų susisiekimo sistemas, tačiau skraidantys taksi tiesiogine to žodžio prasme pakels mus į orą. „AirSpaceX“, oro susisiekimo kompanija įsikūrusi Detroite, labai intensyviai dirba šia linkme.

Šių metų sausio mėnesį Tarptautinėje Šiaurės Amerikos automobilių parodoje „AirSpaceX“ kompanija pristatė skraindantį „MOBi-ONE“ taksi įrenginį.

Jų pristatytas „MOBi-ONE“ skraidantis taksi buvo sukurtas atsižvelgiant į savarankiškumą. Autonominis, visiškai elektrinis skraidantis taksi galės tam tikrose vietovėse skraidinti nuo 2 iki 4 keleivių arba krovinius virš 200 kg 100 km spinduliu, įskaitant oro uostus ir miesto centrus.

Jo vertikalaus kilimo ir tūpimo (VTOL) technologinis sprendimas leidžia kilti kaip sraigtasparniui, o pakilus pakeisti sparnų poziciją ir toliau skristi kaip lėktuvui maksimaliu greičiu, kuris sieks net 400 km/val.

Keleiviai turės prieigą prie itin didelės spartos interneto ir galės ramiai jaustis dėl orlaivyje veikiančių „V2X“ susidūrimų vengimo ir saugos pranešimo sistemų. „MOBi-ONE“ sugebės mokytis ir galiausiai pakeis pilotus. Visgi, iš pat pradžių vis dar bus skrendama su pilotu.

Anot „AirSpaceX“ kompanijos steigėjo ir generalinio direktoriaus Jono Rimanelli, „MOBi-ONE“ pasiūlys ekologiškus, ramius užsakomuosius skrydžius už priimtiną kainą. Tačiau J. Rimanelli apie galimus kelionių įkainius daugiau nieko neminėjo.

„Tikrovė yra ta, jog visi mano, kas eismas savaime yra problema. Transporto kompanijos nesiorientavo į eismo automatizavimą, tokiu būdu galėdamos sumažinti eismo spūstis ir tuo pačiu oro taršą“ – teigė J. Rimanelli.

„NewAtlas“ praneša, kad „MOBi-ONE“ gali būti naudojamas ne tik kaip taksi. Jis taip pat gali būti panaudotas medicinos ir evakuacijos tikslais, taip pat mokslinių tyrimų ir stebėjimo operacijoms. J. Rimanelli mano, kad „MOBi-ONE“ jau bus pasiruošęs demonstraciniams skrydžiams 2020 metais.

JP Yorro, vyriausiasis „AirSpaceX“ komercijos vadovas, atskleidė, kad kompanijos planai yra iki 2026 metų 50-yje didžiausių JAV mietų pradėti pilnai eksploatuoti 2500 vienetų „MOBi-ONE“ oro taksi.

„MOBi plėtros programa pareikalaus didelių kapitalo investicijų, tačiau oro transportas, kaip paslaugų sektorius, gali generuoti milijardinę ekonomiką. Mes svarstome platų finansavimo galimybių spektrą, įskaitant galimus dalinės nuosavybės ir pelno dalijimosi modelius“, – sakė JP Yorro.

Nors „AirSpaceX“ mano, kad „MOBi-ONE“ sumažins antžeminio transporto srautus bei kelionių laiką, jie nėra vieninteliai, kurie dirba su skraidančių taksi idėjomis. Prie šių idėjų intensyviai darbuojasi „Uber“ ir NASA, „Airbus“ ir „Boeing“. Nėra jokios abejonės, kad oro taksi idėja yra labai įdomi, tačiau reikia suvokti, jog dar reikės daug padaryti, kad ji taptų praktiškai įgyvendinama.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Švediškų automobilių entuziastai susirungė „drage“: išdavė, kur ir kaip „ieškojo“ kilovatų (12)

Į didžiulę švediškų automobilių gerbėjų bendruomenę susibūrę Kauno „Volvo“ ir „Saab...

Vyras bandė rusiško visureigio pravažumą, tačiau pasitraukti iš kelio traukiniui nespėjo (31)

Vairuotojai nuolatos perspėjami dėl to, kad privalo atsakingai važiuoti per geležinkelio...

Kaip bendro naudojimo kelyje buvo pasiektas 400 km/val. greitis (2)

Kai 2005-aisiais buvo pristatytas „ Bugatti Veyron “, jis iškart buvo tituluotas greičiausiu...

Seną sportinį automobilį pardavė už rekordinę sumą – pridėjo net pirmąją sąskaitą (29)

Itin reti dviduriai priekiniais ratais varomi „Acura Integra Type R“ pasaulyje, prisotintame...

„Subaru“ planuoja naują sportinį automobilį – 330 AG variklį montuos kėbulo centre (47)

Kaip skelbiama Japonijos automobilininkams skirtame žurnale „Best Car“, bendrovės „ Subaru “...

Top naujienos

Dr. Kjellas Nordstromas: tai, kas šiuo metu vyksta, pasaulį pakeis negrįžtamai (103)

Pasaulis, kuriame nebeįmanoma nieko prognozuoti. Toks, kuriame viskas skaitmenizuojama, o tada –...

Prieš dešimtmetį šlovės spinduliuose maudęsis Vitalijus Autukas: nežinau, kas būtų, jei būčiau likęs Lietuvoje (67)

Vitalijus Autukas – atrodytų, tokia girdėta ir taip gerai pažįstama pavardė, tačiau mintyse...

Šimonytė: čia dar vienas „rekordinis“ biudžetas (64)

Vyriausybė antradienį pritarė kitų metų valstybės ir savivaldybių biudžeto projektui, kuris,...

Orai: permainos ne už kalnų

Jei praėjusią savaitę rudeninę striukę ar paltą įdienojus dažnam teko nešti rankose, tai...

Gentvilas siunta dėl Šimašiaus kuriamo komiteto: nebevaidinkite, kad su mumis kuriate liberalią visuomenę (114)

Vilniaus meras, vienas liberalų sąjūdžio lyderių Remigijus Šimašius pranešė, kad sieks...

11 mitų apie sveiką mitybą: kai kurių taisyklių laikomės visiškai be reikalo (16)

Minint Pasaulinę maisto dieną pats metas išsklaidyti sveikos mitybos mitus ir pradėti mėgautis...

Jolanta Blažytė: apie santykius su buvusiu vyru ir ką reiškia būti labai turtinga moterimi (69)

Viena įtakingiausių Lietuvos verslininkių Jolanta Blažytė pasakoja, kad verslą kūrė, nes buvo...

„Žalgirio“ lyderiu greitai tapęs naujokas labiausiai laukia toliašaudės artilerijos protrūkio specialiai Krepsinis.lt iš Stambulo (8)

Kauno „Žalgiriui“ sezonas Eurolygoje prasidėjo skaudžiu pralaimėjimu namuose prieš Vitorijos...

Vengdami mokesčių už stovėjimą, vairuotojai ėmėsi radikalių kovos priemonių (203)

Vilniuje vis augant mokamų stovėjimo vietų skaičiui, į darbus automobiliais važiuojantys ir jų...

Du Griezmanno įvarčiai paguldė ant menčių futbolo grandų dvikovoje pirmavusius vokiečius (4)

Po vokiečių pirmojo įvarčio atsitiesusi Prancūzijos rinktinė UEFA Tautų lygos rungtynėse...