Žiemą vyraujant permainingiems orams eismo sąlygos taip pat keičiasi itin greitai, o įvertinti kelyje tykančius pavojus net ir patyrusiems vairuotojams gali būti pakankamai sunku. Geriausiu Lietuvos vairuotoju išrinkto Kęstučio Taškūno teigimu, sudėtingiausios sąlygos susidaro esant mišriems krituliams ir staigiai krentant oro temperatūrai.
© Shutterstock nuotr.

Draudimo bendrovės BTA duomenimis, avaringumas labiausiai, net 50 proc., padidėja tada, kai oro temperatūra staiga pereina iš teigiamos į neigiamą.

Pirma kombinacija: krituliai ir staigus temperatūros kritimas

Pavojingiausios ir ypač daug atidumo bei gerų vairavimo įgūdžių reikalaujančios oro sąlygos – lijundra ir šlapdriba staigiai krentant oro temperatūrai.

„Kai lyja ar krenta šlapdriba ir ima staiga šalti, tuomet vairavimas tikrai labai pasunkėja. Pirmiausia – labai suprastėja matomumas. Krentantis šlapias sniegas yra sunkus, todėl net ir automobiliams su geromis padangomis, sudėtinga jį išstumti iš po ratų, formuojasi vadinamoji pliurzė ir ypač miestuose manevruoti tampa itin sudėtinga. Tokiais atvejais yra svarbiausia pasirinkti saugų greitį, niekur neskubėti ir kantriai laikyti saugų atstumą nuo priekyje važiuojančių transporto priemonių“, – aiškina K. Taškūnas.

Pasak jo, lietui pereinant į šlapdribą ar sniegą, staigiai krentant temperatūrai, šlapias sniegas arba lietus nukritęs ant žemės iš karto virsta ledu. Ledyti pradeda ir automobilis, o manevruoti kelyje tampa ypač sudėtinga. Kelininkų pastangos ir dangos barstymas tuo metu irgi tampa ne itin efektyvus.

„Puikiai pats pamenu, kai prieš Kalėdas išvažiavau iš Žemaitijos esant pliusinei temperatūrai ir lyjant. Tačiau netoliese Kauno temperatūra ėmė kristi, mašina ir stiklai pradėjo trauktis ledu, o kelias tiesiog akyse pavirto į čiuožyklą. Kaip dabar atsimenu – nors mašina buvo nauja, padangos žieminės, mano greitis užmiesčio kelyje tokiomis sąlygomis siekė iki 30 km/h, o daug mašinų tiesiog stovėjo šalikelėje“, – pasakoja vairuotojas.

Antra kombinacija: minusinė temperatūra ir gausus sniegas

Iš pirmo žvilgsnio labai įprasta, tačiau atsipalaiduoti vis tiek neleidžianti žiemiška kombinacija, – minusinė temperatūra ir gausus sniegas. Net ir esant pastoviai oro temperatūrai, tačiau gausiai sningant, vairuoti sudėtinga tampa dėl to, jog sunku tiksliai identifikuoti eismo sąlygas ir kelio dangos būklę.

„Pagrindinė grėsmė – kelią dengiantis sniegas neleidžia matyti kelio dangos ir įvertinti, ar po juo susiformavęs ledas, ar tik puraus sniego sluoksnis. Jei kelias provėžuotas – rinkitės važiuoti provėžomis tuo atveju, jei kelio danga neslidi, tačiau jei jose ledas ar suplūktas sniegas, geresnis sukibimas bus važiuojant tiesiog puriu sniegu“, – grėsmes vardija draudimo bendrovės BTA Klientų aptarnavimo departamento direktoriumi dirbantis K. Taškūnas.

Pasak jo, užmiesčio keliuose itin sudėtinga situacija susidaro, kai išvažinėtame, provėžuotame kelyje per vidurį susiformuoja sniego masė.

„Važiuoti provėžomis tokiu atveju gal ir saugu, tačiau ypač atsargiai reikia elgtis lenkimo momentu. Tiek pradedant lenkti, tiek sugrįžtant į savo eismo juostą būtina įsitikinti, kad lenkti saugu, tikrai nedaryti jokių staigių ar agresyvesnių judesių, pasirinkti saugų greitį. Juk kertant privažinėto sniego masę vienas neapdairus judesys, ar kiek prastesnės padangos gali turėti tragiškų pasekmių“, – aiškina K. Taškūnas.

Trečia kombinacija: rūkas ir staigus temperatūros kritimas

Rūkas plius staigus temperatūros kritimas – dar viena vairavimo sąlygų kombinacija, kurios pagrindinis iššūkis – prastas matomumas ir susiformavusi itin slidi kelio danga.

„Lietuvoje rūkas dažniausiai susidaro spalio–gruodžio mėnesiais, tuo pačiu metų laiku dažniausiai paspaudžia ir pirmasis šaltukas. Rūkas ne tik itin apriboja matomumą, bet ir gali būti signalas, jog viadukai ar tiltai jau gali būti pasidengę šerkšnu ir plikledžiu. Vairuotojams reikėtų būti ypač atidiems ankstyvais rytais prie upių, dar nespėjusių užšalti ežerų, reikėtų labai gerai įvertinti sąlygas ir rinktis saugų, kartais net minimalų greitį“, – sako K. Taškūnas.

Anot K. Taškūno, bendriausias patarimas žiemą vairuotojams – itin atidžiai kontroliuoti greitį bei laikytis saugaus atstumo nuo priekyje važiuojančių transporto priemonių.

„Nėra kito būdo žiema vairuoti saugiai, kaip tik judėti lėčiau, tolygiai, vengti staigių manevrų ir išlaikyti pagarbų atstumą nuo kitų transporto priemonių. Tik tokiu atveju išvengsite ekstremalių situacijų ir nereikės rūpintis, kaip elgtis, kai automobilis ima slysti ar posūkyje tampa nevaldomas“, – sako K. Taškūnas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

99 metų istorija glaustai: įdomiausi faktai apie britų aristokratą „Bentley“ (2)

„Sukurti gerą, greitą, geriausią savo klasėje automobilį“ – tokią misiją sau iškėlė...

Automobilių ratlankių mados: verta investuoti į originalius ar pakanka kopijų? (7)

Ratlankiai automobiliui yra kaip batai žmogui. Jie parodo vairuotojo požiūrį į automobilį,...

Skirtingi „Neste Eko ralio 2018“ dalyvių tikslai (2)

Antradienį bus duotas startas „Neste Eko raliui 2018“, kurio bemaž 2000 km maršrutas nusidrieks...

Elonas Muskas kreipėsi į „Tesla“ darbuotojus laišku: sveikas protas yra aukščiau bet kokių taisyklių (10)

Ar mandagu padėti ragelį viduryje pokalbio, jei jaučiate, kad jis niekur nejuda? O išeiti iš...

Elektromobilių varžybose – konkurencija tarp miestų savivaldybių (2)

Ketvirtosiose elektromobilių varžybose „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius– Palanga...

Top naujienos

Lietuva laukia Venckienės grąžinimo: kaip violetinė Garliavos banga užvaldė politikų protą (260)

Nuo Lietuvos teisėsaugos į JAV pabėgusi Neringa Venckienė šiuo metu suimta ir laikoma JAV...

Kada klastotė gali kainuoti brangiau už originalą (4)

Įsigijus klastotę trečiojoje šalyje didesnių problemų muitinėje neturėtų kilti, jei tai vos...

Rimvydas Valatka. Misija kenkti Lietuvai (115)

Amerika turėjo makartizmą. Lietuva turi markauskizmą. Kalba ne tik apie nabagą žemės ūkio...

Atliko eksperimentą: kas nutiko savaitę pasimaitinus kaip „Victoria's Secret" modelis? (1)

Jei kada nors žavėjotės „Victoria's Secret“ madų šou, tikėtina, kad norėtumėte sužinoti...

Čekijoje išskirtinį gyvenimą susikūrusi lietuvė: darbe matau ir patį didžiausią Lietuvos brudą (112)

Čekijoje įsikūrusi lietuvė neslepia, kad įsitvirtinti čia nebuvo paprasta, tačiau sunkiu darbu...

Užkalnis: baisi rizika restorano nenužudė (46)

Žinote, kokia blogiausia mintis pasaulyje, atidarinėjant restoraną? Sakyti „padarom taip, kad...

Filmo „Taksi 5“ recenzija: nesugadinęs kultinės prancūzų franšizės vardo filmas

Kultinis prancūzų kino prodiuseris Lucas Bessonas , kurio dėka galėjome mėgautis „Pagrobimo"...

14 stulbinančių psichologinių faktų, kuriuos privalote žinoti

Psichologiniai faktai, kurie bus įdomūs net nesidomintiems psichologija.

Ievos Zasimauskaitės konkurentai pirmame „Eurovizijos“ pusfinalyje: ar įveiksime lemtingą barjerą? (53)

Jau gegužės aštuntąją Portugalijoje suskambės pirmasis „Eurovizijos“ pusfinalis. Jame...

Prezidentės sprendimas šokiravo advokatų bendruomenę: nenorime sugrįžti į viduramžius (110)

Dalios Grybauskaitės sprendimas atmesti Giedriaus Danėliaus , kuris politinės korupcijos byloje...