Automobilių sporto bendruomenė nėra išimtis. Vėlų gruodžio 5-osios vakarą surengta oficiali Lietuvos automobilių ralio bei ralio-sprinto čempionatų nugalėtojų apdovanojimų ceremonija tapo puikia proga ne tik papildyti foto archyvus asmenukėmis su naujais trofėjais, bet ir padiskutuoti apie svarbiausius įrašus 2014-ųjų ralio metraštyje bei būsimo sezono eskizus.

Į pačius „nepatogiausius“ klausimus atsakyti sutiko Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) viceprezidentas Rolandas Dovidaitis.

- Šventiniame vakare išdalintos gal dvi europaletės taurių. Tačiau kai kuriose įskaitose net nebuvo kam įteikti apdovanojimo už antrą ar trečią vietą, nes jose buvo užsiregistravę po vieną ekipažą. Ar tai reiškia, kad ralį Lietuvoje vis dar kamuoja depresija?

- Jei kalbėtume minorine nata, iš tiesų reikia konstatuoti, kad turėjom bėdų ne tik registruodami dalyvius į kai kurias klases ir įskaitas, bet ir ruošdamiesi atskiriems čempionato etapams. Dėl praėjusiais metais įvykusios tragedijos, kai žuvo lenktynes stebėti atvykusi žiūrovė, praradome „Vilniaus ralį 2014“. Iš esmės paskutinę akimirką išsisprendė „Kauno rudens“ ralio likimas. Kelmės ir Šiaulių automobilių sporto klubai įsivėlė į šiek tiek keistą konkurencinę kovą, dar labiau padidinusią galvosūkių, kurios teko spręsti ralio komiteto žmonėms, skaičių.

Bet, ačiū Dievui, čempionatas įvyko. Galbūt, paskutiniuose etapuose buvo mažiau intrigos, nes kai kurių klasių rezultatai buvo aiškūs ir dalis sportininkų nusprendė visai nestartuoti. Tai nėra naujas reiškinys – visame pasaulyje sportininkai kartais griebiasi „matematikos“, o lenktynių organizatoriai būna priversti sukti galvas, kaip nenuvilti žiūrovų. Mes taip pat apie šiuos dalykus nemažai diskutavome ir, jei rasime bendrą sprendimą, jau kitais metais atskiriems raliams taikysim tam tikrus koeficientus arba kaip F1 paskutiniame etape taškai dvigubinami. Instrumentų yra pačių įvairiausių.

- Kas, jūsų manymu, turi pačią didžiausią įtaką automobilių sporto apskritai ir ralio konkrečiai „sveikatai“?

- Žinoma, viskas tiesiogiai susiję su ekonomika. Norą dirbti šioje automobilių sporto srityje deklaruoja nemažai entuziastų, tačiau realybė koreguoja ir pačius geriausius sumanymus. Šiandien tvirtai žinom, kada bus „Halls Winter Rally“ ir „300 Lakes Rally“. Tuo metu numatoma „Kauno rudens“ data buvo kaitaliojama bent tris kartus – svarstomos įvairiausios alternatyvos, kaip profesionalų lenktynes sujungti su veteranų ar mėgėjų, kad renginys sutrauktų daugiau dalyvių ir žiūrovų. Puikiai suprantu, kad tai ne šiaip kažkieno kaprizai. Ekonominių sankcijų karai koreguoja verslo pasaulio planus, o tai neišvengiamai atsiliepia ir sportui.

Kita vertus, reikia pasidžiaugti, kad į automobilių sportą ateina naujų žmonių ir naujų idėjų. Tarkim N40 vyrų automobilių klubas, visus raginantis tobulinti vairavimo įgūdžius, jau debiutiniame sezone tapo pastebimas. Šio klubo lenktynininkas Algirdas Kazlauskas tapo vienos įskaitų prizininku, o kitų metų startui subūrė bent šešių ekipažų komandą. T. y. nepaisant sudėtingos situacijos, pozityvo yra ne tiek mažai, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Jau dabar galim pasidžiaugti, kad kitais metais Lietuvos čempionate vėl pasirodys ralio legionieriaus duonos paragavęs Dominykas Butvilas. „Kovinį“ automobilį varžyboms parengė Deividas Jocius.

- Ar ralio dalyvių skaičiaus problema gali būti sprendžiama kooperuojantis su kaimyninių šalių automobilių sporto bendruomene?

- Mes kaip tik tai ir bandome daryti, tačiau keletas „bet“ yra. Tarkim Lenkijos ralio lenktynininkai ir lenktynių organizatoriai laikosi nuostatos, kad jų šalyje viskas yra pažengę gerokai toliau ir bendradarbiavimas su Lietuva jiems būtų savotiškas sugrįžimas į praeitį. Baltarusiai mielai važiuoja pas mus ir kviečiasi pas save, tačiau ten iš tiesų konkurencija, švelniai tariant, nedidelė, o greitus ralio ekipažus galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų. Su latviais stengiamės dirbti maksimaliai derindami interesus, tačiau čia vėlgi ne viskas yra taip paprasta, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Bet nuoširdžiai tikiuosi, kad visiems – taip pat ir mums patiems – pakaks valios pažaboti asmeninius interesus bei ambicijas ir priimti pačius geriausius sprendimus.

- Šiais metais į LASF daržą lėkė nemažai akmenų po WRC viešnagės Lietuvoje. Kaip šis etapas buvo įvertintas nuslūgus emocijoms?

- Mano asmenine nuomone žmonės, kuriems buvo deleguota teisė ir pareiga dirbti organizuojant Pasaulio ralio čempionato etapą Lietuvoje, padarė viską ką sugeba. Deja, to nepakako, nes WRC standartai akivaizdžiai yra aukštesni. Tiesą sakant, netgi minėtų „Halls Winter Rally“ ir „300 Lakes Rally“ komandos dirba geriau, todėl galima tik apgailestauti, kad mes patys nesugebėjome suvienyti visų jėgų ir pasiekti geresnių rezultatų. Kodėl įvyko, taip kaip įvyko, aiškaus atsakymo bent jau aš neturiu.

- Ar galėtumėte nudžiuginti ralio fanus ir išsklaidyti „hamletiškas“ abejones dėl 2015-ųjų WRC etapo Lietuvoje – bus jis ar nebus?

- Abejones išsklaidyti galiu, tačiau nuotaikos pakelti – ne. Mano žiniomis kitais metais WRC Lietuvą aplenks. Jei derybos su kolegomis Lenkijoje dėl bendradarbiavimo bus rezultatyvios, Pasaulio ralio čempionato etapo lenktynės mūsiškiuose greičio ruožuose vyks tik 2016-aisiais. LASF pripažino padarytas klaidas ir pristatė tam tikrus sprendimus, kurie leistų išvengti problemų, privertusių koreguoti lenktynių programą šiais metais, tačiau visos diskusijos baigėsi tuo kuo baigėsi: lenkai nepasidavė spaudimui, o Lietuvos sporto taryboje apie šiuos dalykus kalbėjęs LASF prezidentas Gintaras Furmanavičius netgi atsisakė tikslinio finansavimo, kuris būtų buvęs skirtas WRC etapo rengimui.

- Kuo dar svarbūs bus 2015-ieji Lietuvos automobilių sportui?

- Visų pirma kitų metų kovą numatyti LASF vadovybės rinkimai. Tai neabejotinai taps proga padiskutuoti apie padėtį automobilių sporte, pasiūlyti naujų idėjų ir būdų joms įgyvendinti. Kol rinkiminė kampanija neįsibėgėjo, galiu pasidžiaugti, kad federacija pradeda kur kas daugiau dėmesio skirti saugaus eismo problemoms. Numatyta nemažai veiklos „Nemuno žiede“, kalbamės su eile socialinio partnerių, studijuojame kaimynų latvių, kurie turi parengę specialią programą moksleiviams, patirtį.

2014-ųjų LIETUVOS AUTOMOBILIŲ RALIO ČEMPIONATO NUGALĖTOJAI


Įskaita:2 Įskaita:2 Vieta
Algirdas Kazlauskas 3
Gediminas Ramonas Kęstutis Būzius 2
Daniel Zarna Lukasz Wloch 1


Įskaita:3 Įskaita:3 Vieta
Giedrius Notkus Dalius Strižanas 3
Vytautas Švedas Žilvinas Sakalauskas 2
Ramūnas Čapkauskas Tomas Šipkauskas 1


Įskaita:6 Įskaita:8 Vieta
Dovilas Čiutelė Paulius Balčiūnas 3
Justas Tamašauskas Daivanas Pranciulis 2
Ričardas Baubinas Stasys Tarailė 1


Įskaita:7 Įskaita:7 Vieta
Mindaugas Račkaitis Martynas Drūlia 3
Paulius Nanartavičius Ramūnas Nanartavičius 2
Karolis Raišys Mindaugas Kašalynas 1


Įskaita:8 Įskaita:8 Vieta
Virginijus Daudžvardis Tadas Pupeikis 3
Egidijus Gelūnas Dominykas Veršinskas 2
Karolis Šiugždinis Agnė Lauciuvienė 1


2WD įskaita 2WD įskaita Vieta
Paulius Nanartavičius Ramūnas Nanartavičius 3
Justas Tamašauskas Stasys Tarailė 2
Karolis Raišys Mindaugas Kašalynas 1


AWD įskaita AWD įskaita Vieta
Giedrius Notkus Dalius Strižanas 3
Vytautas Švedas Žilvinas Sakalauskas 2
Ramūnas Čapkauskas Tomas Šipkauskas 1


Komandinė įskaita Vieta
Flameris racing 3
Kauno automobilininkų sporto klubas 2
Autoralis 1