Automobilių gamintojai nuolat akcentuoja, kad elektromobiliai nuolat tobulinami, todėl kiekvienas naujas modelis pasižymi didesniu našumu ir viena įkrova gali įveikti vis daugiau kilometrų. Panašiomis kalbomis elektromobilių temą palydi ir infrastruktūros vystytojai – įkrovimo stotelių daugėja, o įkrovimo taškai įrengiami ne tik biuruose, tačiau ir daugiabučių namų stovėjimo aikštelėse. Tiesa, ne visose.
Tinkamas pasirinkimas dviem atvejais
Vitoldas Milius, automobilių rinkos ekspertas elektromobiliu pasiekęs ne vieną rekordą, pasakojo, jog nepaisant vis tobulėjančių elektromobilių technologijų, šios pavaros pasirinkimas gali ne tik džiuginti, tačiau ir tapti didžiuliu galvos skausmu, todėl prieš renkantis ypač svarbu tinkamai įvertinti savo poreikius ir galimybes.
„Tikrai nėra taip, kad elektromobiliu patogiai gali naudotis tik tie, kurie gyvena nuosavuose namuose ir turi įsirengę nuosavą įkrovimo stotelę bei dar pasirūpinę saulės elektrine ant namo stogo. Yra ir butų, kurių požeminėse ar antžeminėse aikštelėse jau yra įrengti elektromobilių įkrovimo taškai arba sudarytos sąlygos įkrovimo vietomis pasirūpinti patiems. Tačiau tokias sąlygas dažniausiai turi gyvenantys naujesnės statybos daugiabučiuose. Jei kalbėtume apie tuos, kurie bendrai tariant, gyvena miegamųjų rajonų daugiabučiuose, šalia kurių ne tik nėra pakankamai elektromobilių įkrovimo stotelių, bet ir apskritai kiemuose trūksta vietos automobiliams, reikėtų įvertinti, kad naudojimasis elektromobiliu gali tapti nemenku iššūkiu“, – įspėjo V. Milius.
Keliautojas teigė, kad naudojimasis automobiliu, nesvarbu ar jis aprūpintas vidaus degimo varikliu, ar elektros motoru, turėtų būti patogus. O tam, kad būtų patogu, elektromobilio baterija turėtų būti įkraunama tuomet, kai vairuotojui jis būna nereikalingas – miegant arba dirbant biure.
„Jei šalia namų nėra galimybės papildyti elektromobilio bateriją, tuomet reikėtų atsižvelgti, ar tai įmanoma padaryti darbe. Žinoma, tam reikalinga sąlyga, kad darbas būtų stacionarus, o darbo funkcijos būtų įgyvendinamos visą dieną praleidžiant biure. Tuomet automobilio baterija būtų įkraunama darbo metu, tad prireikus važiuoti vairuotojui nereikėtų sukti galvos dėl įkrovimo. Tačiau jei nei vienu, nei kitu atveju nėra tokių galimybių, tokio automobilio naudojimas labai greitai virs vargu“, – aiškino keliautojas.
Norintiems sutaupyti – papildomos sąlygos
Anksčiau vairuotojai rinktis elektromobilius buvo skatinami sudarant sąlygas valstybinės reikšmės keliuose naudotis nemokamomis įkrovimo stotelėmis. Šią galimybę panaikinus vis dar buvo kalbama, kad baterijos papildymas elektra vairuotojams atsieina pigiau nei pildantiems degalų bakus, tad paklaustas, ar vis dar galima sutaupyti pasirinkus elektromobilį, V. Milius pabrėžė, kad sutaupyti iš tiesų galima, tačiau tam būtina sąlyga – pigi elektros energija, kuri dažniausiai ir gaunama iš sumontuotos saulės elektrinės ant namo stogo. Jei vairuotojas nėra gaminantis elektros vartotojas, V. Milius pataria neskubėti.
„Jei neturite galimybės elektromobilį įkrauti pigia elektros energija, vargu ar pavyks sutaupyti jo bateriją pildant vien tik viešame įkrovimo tinkle. Išlaidos įkrovimui nebus mažesnės, o norint elektromobilį įkrauti greitai, už tai ir mokėti reikės daugiau, todėl jei neturite galimybės baterijos energijos sąnaudas papildyti minėtomis aplinkybėmis, geriau neskubėti rinktis visiškai elektrinio modelio“, – patarė V. Milius.
Tiesa, jis pabrėžė, kad infrastruktūra mūsų šalyje yra nuolat plečiama, todėl keliaujantiems tarp miestų iššūkių iš tiesų mažėja. Vis dėlto, tam, kad keliauti būtų patogu, ypač svarbu, kad elektromobilio baterija būtų papildyta dar prieš kelionę.
„Infrastruktūros nuolat daugėja, todėl iššūkių kyla vis mažiau. Tačiau svarbu ne tik tai. Vairuotojai turi rinktis automobilius pagal savo poreikius, kad jiems keliauti būtų patogu. Žodis patogu yra labai svarbus automobilių pasaulyje, todėl siūlyčiau savęs neapsunkinti, jei galimybių patogioms kelionėms elektromobiliu vis dar neturite“, – sakė V. Milius.