aA
Kai iš Skandinavijos ir Vakarų Europos šalių sugrįžę lietuviai stebisi, kad teko mokėti baudas už viršytą 1-3 km/val. greitį, Lietuvoje net tikrinant vairuotojų važiavimo greitį policijos pareigūnų radarai nustatomi didesnei nei 10 km/val. ribai, taip pat sureguliuoti ir momentiniai greičio matuokliai miestuose. Priežastis paprasta – už viršytą 10 km/val. greitį kol kas skiriamas tik įspėjimas. Visgi, panašu, nebeilgai.
Policijos reidas Taikos ir Savanorių prospektų sankryžoje
© DELFI / Rafael Achmedov

Vyriausybei pateikta svarstyti „Vizija – nulis“ programa, kuri numato, kaip eismas Lietuvoje turėtų keistis per artimiausius metus. Vienas numatytų tikslų – mažinti Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų skaičių, o pirmiausia – sumažinti skaičių tų, kurie viršija leistiną greitį.

Viena priemonių, kurias siūlo Susisiekimo ministerija, numatyti finansinę atsakomybę tiems, kurie leistiną ribą peržengs ir iki 10 km/val. Iki šiol tokiems vairuotojams, nusižengusiems pirmą kartą, skiriamas įspėjimas, o baudą tenka susimokėti greitį viršijus daugiau nei 10 km/val.

Jeigu Vyriausybė šiam siūlymui pritartų, situacija keliuose turėtų keistis jau kitąmet rudenį. Tada, siūloma, tie, kurie aiškina, kad Lietuvoje galima važiuoti 10 km/val. greičiau ir niekas dėl to nenubaus, privalės atleisti akceleratoriaus paminą.

Vidmantas Pumputis, Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas, aiškino, kad šiai dienai bandymas įvesti griežtesnę leistino greičio viršijimo atvejų kontrolę, pavyzdžiui, kontroliuoti, kad leistina riba nebūtų peržengiama nė 1 km/val., reikštų nemažą naštą biudžetui.

„Reikia suprasti ekonominius kaštus. Net ir įspėjimo atveju reikia informaciją apdoroti, ją išsiųsti, o poveikis tik toks, kad kitą kartą toks žmogus viršijęs greitį turės mokėti ne pusę, o visą baudą“, – kalbėjo V. Pumputis.

Pasak jo, tokius argumentus dėsto ir policijos pareigūnai, kurie pabrėžia, kad kai nėra finansinės atsakomybės už greičio viršijimą iki 10 km/val., tai vairuotojai į tai žiūri atlaidžiai, mat traktuoja tokią toleranciją kaip valstybės palaikymą.

„Nuomonių yra įvairių, bet dabar yra aiški žinia, kad ir viršijus greitį iki 10 km/val., būtų skiriama bauda“, – akcentavo pašnekovas, pabrėžęs, kad tai, kokia bauda bus taikoma, kol kas nėra aišku – skaičius paaiškės Vyriausybės diskusijoje.

Anot V. Pumpučio, po to, kai bus numatytos finansinės sankcijos už viršijimą iki 10 km/val., bus galima galvoti ir apie tolesnius žingsnius. Tai yra, numatyti bausmes ir už viršytus 1-3 km/val.

Statistika rodo, kad Lietuvoje leidžiamą greitį gyvenvietėse viršija 55 proc., arba dažniau nei kas antras vairuotojas. Užmiesčio keliuose greičio viršijimo atvejų dar daugiau – nusižengia 67 proc. vairuotojų, arba 7 iš 10.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(119 žmonių įvertino)
1.8739

Tvarko vairuotojus klaidinančią Vilniaus sankryžą: važiuojantiems reikėtų žvilgtelėti į naujus ženklus (21)

Viena Vilniaus sankryža, kurioje susikerta Ozo, Buivydiškių ir Ąžuolyno gatvės, kelia sunkumų...

Klaipėdoje – „nulinė tolerancija“: viršyti greičio negalima nė kilometru (106)

Klaipėdoje visą vasarą pilna svečių, poilsiautojų, todėl vėl grįžtama prie nulinės...

Gatvę perbraižė, kliūtį paliko – KET pažeidėjais tapo visi, važiavę pro šalį (34)

Vieną Vilniaus gatvę kelininkai perbraižė ir pakeitė jos žymėjimą. Tačiau ryškiomis...

Vasarą kelių policija nesiilsės: pranešė, kokie reidai laukia vairuotojų (47)

Lietuvos kelių policijos tarnyba (LKPT) ir apskričių vyriausieji policijos komisariatai šią...

Greičio pedalą per smarkiai paspaudė 50 tūkst. kartų: trečdalį vairuotojų baudos jau pasiekė (212)

Šiais metais dėl vairuotojų nepasirinkto saugaus važiavimo greičio ir leistino greičio...

Top naujienos

Pasidalino abituriento rašiniu: šimtukininkas, olimpiadininkas, o egzamino neišlaikė (372)

Į DELFI redakciją kreipėsi abituriento, kuris neišlaikė valstybinio lietuvių kalbos ir...

Naujų mokesčių vajus: automobilių ir NT savininkai gali pradėti skaičiuoti (398)

Premjeras Saulius Skvernelis antradienį dar kartą pareiškė, kad nuo 2020 metų keisis...

Kaune gimė rekordinio svorio berniukas: patyrę medikai neprisimena tokio atvejo (2)

Praėjusį savaitgalį Kaune, Krikščioniškuosiuose gimdymo namuose gimė 6060 g sveriantis, 56 cm...

Po įspėjamųjų Korėjos šūvių – atsakas: Rusija ir Kinija paskelbė apie pirmą bendrą patruliavimo misiją papildyta 9.38 (114)

Kinija trečiadienį pareiškė, kad jos pirma bendra oro patruliavimo misija su Rusija nebuvo...

Rezonansinėje byloje – naujas epizodas, susijęs su „kontrabandos karaliumi“ papildyta

Generalinė prokuratūra trečiadienį pranešė, kad perduoda į teismą rezonansinės teisėjų...

Marcas Gasolis nebeslepia: aš norėjau likti „Grizzlies“ – ačiū Dievui, jie mane ignoravo (6)

Į Europą ruoštis pasaulio čempionatui su Ispanijos rinktine sugrįžęs NBA čempionas Marcas...

Palioniui – parama iš netikėtos pusės (9)

Socialdarbiečių kandidatas į žemės ūkio ministrus sulaukė paramos iš anksčiau šias pareigas...

Cemento kompanijas kamuoja 33 trilijonų dolerių galvos skausmas (21)

Didžiausi pasaulyje cemento gamintojai jaučia spaudimą iš aplinkosaugos grupių, reguliuotojų...

Pravers iki gyvenimo galo: kaip išsirinkti tinkamus marškinius ir kokių klaidų nekartoti (3)

Tikriausiai nei viena dirbanti moteris neįsivaizduotų savo garderobo be kokybiškų medvilnės ar...

Donata Gutauskienė atvirai – apie nuteistojo vyro pamokas ir dar vieną jo atžalą: mūsų šeima nebus ta, kuria kiti žavėsis (129)

Atlikėja ir žurnalistė Donata Gutauskienė-Laisva sako pasirinkusi ne patį lengviausią kelią,...