aA
„Nusibodo“, – tokia žinute vilnietis Aleksandras pasidalijo su DELFI, atsiuntęs vaizdo įrašą iš sausį rekonstruotos Vilniaus Antakalnio ir Šilo gatvių sankryžos. Minėtoje vietoje pasikeitusi eismo tvarka, tačiau ne visi vairuotojai atkreipia dėmesį ženklus, o žymėjimo ant gatvės – dar nėra. Avarinių situacijų, sako skaitytojas, gausu kasdien, tačiau savivaldybė prašo kantrybės – visi reikiami ženklai atsiras pavasarį.

Dar sausį Vilniaus savivaldybė paskelbė, kad Antakalnio ir Šilo gatvių sankryža taps patogesnė vairuotojams. Vietoje dviejų juostų Šilo gatvėje atsirado trys, kurių viena – skirta tik sukantiems į kairę. Tai reiškia, kad vos kirtę Antakalnio gatvę ir Šilo tilto link važiuojantys vairuotojai privalo suktelėti kairiau – suformuotas vingis.

Tokią eismo tvarką nurodo ir sankryžoje įrengti ženklai. Nepaisant to, dėmesį į pokyčius atkreipė ne visi vairuotojai, ir, pasakojo Aleksandras, dėl to nuolatos kyla ir konfliktinių situacijų. Vieną jų vyrui pavyko užfiksuoti pačiam vaizdo registratoriumi.

„Važiavau taip, kaip nurodo eismo ženklai – ant tilto nurodoma, kad yra vingis kairiau. Tą padariau, bet „Golf“ vairuotojas pasijuto įsižeidęs, nors pats neatkreipė dėmesio į ženklus“ – pasakojo jis.

Įsižaidęs vairuotojas ne tik šovė į priekį, bet ėmė ir stabdyti DELFI pašnekovo automobilį. Kaip prisipažino Aleksandras, teko išgirsti daug necenzūrinių žodžių.

„Jeigu kas nors tą vairuotoją pažįsta, perduokit jam, kad atidžiau žiūrėtų į ženklus“, – kalbėjo jis.

Savo vaizdo įrašu pasidalinęs vairuotojams skirtoje grupėje feisbuke, jis sukėlė tikrą diskusijų audrą. Ne vienas stebėjosi, kodėl vairuotojai, nors eismo tvarka pasikeitusi jau seniai, nekreipia dėmesio į ženklus, ir važiuoja bet kaip. Ne vienas žadėjo susirasti pigesnį automobilį ir tyčia daužyti juos, kad susirinktų draudimo išmokų.

„Susirandi kokį senesnį ir nors kasdien daužai, kol išmoks važinėti visi“, – žadėjo vienas.

Žmonės nesižvalgo

Olga Židovlenkova, profesionali vairavimo instruktorė, esama padėtimi Antakalnio ir Šilo gatvės sankryžoje nesistebi. Anot jos, žmonės įpranta prie rutinos ir nebesižvalgo į ženklus, todėl pokyčių ir nepamato.

„Teko matyti žmonių, kurie du metus važiuodami pro tą pačią vietą nesugebėjo pastebėti, kad prie šviesoforo neliko žalios sekcijos ir, kol pirštu neparodžiau, visą laiką važiavo degant raudonai šviesai“, – kalbėjo ji.

Pasak jos, ir konkrečioje situacijoje matyti, jog supykęs „Golf“ vairuotojas vadovavosi dar senuoju ženklinimu, o į naujus ženklus ir pokyčius gatvėje dėmesio neatkreipė. Ir tokių vietų mieste, kur naują eismo tvarką nugali seni įpročiai, gausu.

„Automatizmas prie vairo daro didelę įtaką įgūdžiams. Prarandame budrumą, o su juo – ir vairavimo kontrolę“, – akcentavo O. Židovlenkova.

Pasak jos, pamirštama ne tik apsižvalgyti – iš atminties dingsta elementariausi dalykai, tokie, kaip būtinybė vadovautis kelio ženklais, jeigu ženklinimas ant gatvės nurodo kitą eismo tvarką, arba, kad pirmumo ženklai galioja tik tada, kai šviesoforas išjungtas.

„Kad ir sankryžoje – žmonės nežiūri, kas dedasi priekyje, visi vos sustoję akis susmeigia į telefonus. Taip mūsų budrumas ir prastėja“, – konstatavo instruktorė.

Darbų dar neužbaigė

Vilniaus miesto savivaldybė DELFI pasakojo, kad po sankryžos rekonstrukcijos išties joje buvo pakeista eismo tvarka, tačiau apie ją vairuotojai įspėjami kelio ženklais. Nepaisant to, darbai, akcentavo Vaida Bončkienė, savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Saugaus eismo poskyrio specialistė, dar nėra baigti.

Pasak jos, paženklinti pačios gatvės ir aiškiai pažymėti važiuojamosios dalies, savivaldybės darbuotojai negalėjo, mat sukliudė oro sąlygos. Tad šie darbai bus atlikti, vos tik tas bus įmanoma. Anot V. Bončkienės, aiškiai paženklinta sankryža bus kovo-balandžio mėnesiais, stojus tinkamiems orams.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(31 žmogus įvertino)
4.4516

Už elementarios taisyklės nepaisymą lietuviams paskirta daugiau nei 300 tūkst. eurų baudų (48)

Šiuolaikinis žmogus dieną dažniausiai pradeda ir baigia su telefonu rankoje. Skambučiai, el....

Vilnius ėmėsi apleistų automobilių: pirma užmiršta mašina virto metalo laužu, bet to laukti teko metus (21)

Bešeimininkių – apleistų, apsamanojusių, nuleistais ratais, išdaužytais langais stovinčių...

Neįtikėtina: Norvegijoje lietuviui atėmė teisę vairuoti, grįžęs į Lietuvą legaliai prie vairo sėdo po poros savaičių (19)

Europos Sąjunga (ES) siekia užtikrinti didesnį saugumą keliuose. Europos Komisija neseniai...

Įamžino „Maximos“ logotipu pažymėto vilkiko manevrus: nedaug trūko, kad kelionė baigtųsi tragedija (77)

Eismo įvykiai, kuriuose dalyvauja ir sunkiasvorės transporto priemonės, paprastai būna patys...

Lenktynės Palangoje įkaitino greičio mėgėjus: policijai teko gaudyti net „Rolls-Royce“ (14)

Artėjant savaitgaliui ir orą kaitinant lenktynėms, šeštadienį prasidėsiančioms Palangoje,...

Top naujienos

Tomas Janonis | D+

Skandalingiausios Vilniaus statybos pavirto tikra piktžaizde: žmonės, kurie padėjo aukso vertės parašus

Viena gražiausių Vilniaus vietų turėjo tapti ramybės oaze gamtos pasiilgusiems vilniečiams,...

Prognozuoja NT nuomos verslo žlugimą: ar išlošė investavusieji per pandemiją? (6)

Per pastaruosius metus nekilnojamojo turto (NT) pardavimo kainos Lietuvoje augo sparčiausiai...

Mokslininkai jau žino, kas ateityje laukia žmonijos, kai baigsis COVID-19 pandemija (7)

Šiuo metu esame atsidūrę ribotoje erdvėje tarp COVID-19 pradžios ir pabaigos. Nors pandemijos...

Voras.online | D+

Kremlius grimzta į nostalgiją, tačiau tai nepadeda: 3 posovietinės valstybės beldžiasi į ES

Vokiečių leidinys „Funke Mediengruppe“ birželio 6-ąją citavo Europos parlamento prezidentą...

Netikėtas pokalbis su teisėju ir sprogusios emocijos stadione: ar mes galime abu gauti auksą? (1)

Ši akimirka ir jį lydėjusios emocijos geriausių epizodų rinkiniuose suksis ir pasibaigus Tokijo...

Turkija atnaujina verslą, pavertusį ją pagrindine Europos šiukšlių perdirbimo vieta (1)

Turkija atšaukia trumpai besitęsusį kai kurių plastiko atliekų importo draudimą, paskatindama...

Ekscentriškasis japonų milijardierius: nuo skrydžių į Mėnulį iki įspūdingo superautomobilio

Yusaku Maezawa – milijardierius , kurio turtai įspūdingi. Jis planuoja dalį savo turimų...

Mitybos būdas, galintis apsaugoti nuo kai kurių rūšių vėžio ir padėti sulieknėti, bet yra tam tikrų rizikų (1)

Veganiška mityba – tai maitinimasis, vartojant vien augalinį maistą, todėl ji, savaime...

Būsimiems studentams ir jų tėvams verta paskaičiuoti: dalinasi studentiško gyvenimo kaštais trijuose Lietuvos didmiesčiuose

Artėjant naujiems mokslo metams, daugelio tėvų ir jaunuolių, kurie išsikelia iš savo viso...

Manekenė Julija Steponavičiūtė atvirai: kiekvienas modelis jaučia spaudimą atrodyti tobulai (1)

Vienas sėkmingiausių Lietuvos modelių 27-erių Julija Steponavičiūtė , patenkanti į...