Dar sausį Vilniaus savivaldybė paskelbė, kad Antakalnio ir Šilo gatvių sankryža taps patogesnė vairuotojams. Vietoje dviejų juostų Šilo gatvėje atsirado trys, kurių viena – skirta tik sukantiems į kairę. Tai reiškia, kad vos kirtę Antakalnio gatvę ir Šilo tilto link važiuojantys vairuotojai privalo suktelėti kairiau – suformuotas vingis.

Tokią eismo tvarką nurodo ir sankryžoje įrengti ženklai. Nepaisant to, dėmesį į pokyčius atkreipė ne visi vairuotojai, ir, pasakojo Aleksandras, dėl to nuolatos kyla ir konfliktinių situacijų. Vieną jų vyrui pavyko užfiksuoti pačiam vaizdo registratoriumi.

„Važiavau taip, kaip nurodo eismo ženklai – ant tilto nurodoma, kad yra vingis kairiau. Tą padariau, bet „Golf“ vairuotojas pasijuto įsižeidęs, nors pats neatkreipė dėmesio į ženklus“ – pasakojo jis.

Įsižaidęs vairuotojas ne tik šovė į priekį, bet ėmė ir stabdyti DELFI pašnekovo automobilį. Kaip prisipažino Aleksandras, teko išgirsti daug necenzūrinių žodžių.

„Jeigu kas nors tą vairuotoją pažįsta, perduokit jam, kad atidžiau žiūrėtų į ženklus“, – kalbėjo jis.

Savo vaizdo įrašu pasidalinęs vairuotojams skirtoje grupėje feisbuke, jis sukėlė tikrą diskusijų audrą. Ne vienas stebėjosi, kodėl vairuotojai, nors eismo tvarka pasikeitusi jau seniai, nekreipia dėmesio į ženklus, ir važiuoja bet kaip. Ne vienas žadėjo susirasti pigesnį automobilį ir tyčia daužyti juos, kad susirinktų draudimo išmokų.

„Susirandi kokį senesnį ir nors kasdien daužai, kol išmoks važinėti visi“, – žadėjo vienas.

Žmonės nesižvalgo

Olga Židovlenkova, profesionali vairavimo instruktorė, esama padėtimi Antakalnio ir Šilo gatvės sankryžoje nesistebi. Anot jos, žmonės įpranta prie rutinos ir nebesižvalgo į ženklus, todėl pokyčių ir nepamato.

„Teko matyti žmonių, kurie du metus važiuodami pro tą pačią vietą nesugebėjo pastebėti, kad prie šviesoforo neliko žalios sekcijos ir, kol pirštu neparodžiau, visą laiką važiavo degant raudonai šviesai“, – kalbėjo ji.

Pasak jos, ir konkrečioje situacijoje matyti, jog supykęs „Golf“ vairuotojas vadovavosi dar senuoju ženklinimu, o į naujus ženklus ir pokyčius gatvėje dėmesio neatkreipė. Ir tokių vietų mieste, kur naują eismo tvarką nugali seni įpročiai, gausu.

„Automatizmas prie vairo daro didelę įtaką įgūdžiams. Prarandame budrumą, o su juo – ir vairavimo kontrolę“, – akcentavo O. Židovlenkova.

Pasak jos, pamirštama ne tik apsižvalgyti – iš atminties dingsta elementariausi dalykai, tokie, kaip būtinybė vadovautis kelio ženklais, jeigu ženklinimas ant gatvės nurodo kitą eismo tvarką, arba, kad pirmumo ženklai galioja tik tada, kai šviesoforas išjungtas.

„Kad ir sankryžoje – žmonės nežiūri, kas dedasi priekyje, visi vos sustoję akis susmeigia į telefonus. Taip mūsų budrumas ir prastėja“, – konstatavo instruktorė.

Darbų dar neužbaigė

Vilniaus miesto savivaldybė DELFI pasakojo, kad po sankryžos rekonstrukcijos išties joje buvo pakeista eismo tvarka, tačiau apie ją vairuotojai įspėjami kelio ženklais. Nepaisant to, darbai, akcentavo Vaida Bončkienė, savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Saugaus eismo poskyrio specialistė, dar nėra baigti.

Pasak jos, paženklinti pačios gatvės ir aiškiai pažymėti važiuojamosios dalies, savivaldybės darbuotojai negalėjo, mat sukliudė oro sąlygos. Tad šie darbai bus atlikti, vos tik tas bus įmanoma. Anot V. Bončkienės, aiškiai paženklinta sankryža bus kovo-balandžio mėnesiais, stojus tinkamiems orams.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (132)