aA
Būsimas vairuotojas, važiuojantis vairavimo mokyklos automobiliu viešajam transportui skirta eismo juosta, ir nė nesistengiantis persirikiuoti į jam tinkamą – tokį vaizdą gatvėje išvydęs vilnietis neslėpė pasipiktinimo. Pasak filmuotą medžiagą atsiuntusio vyro, keista, kad pažeidinėti taisykles mokoma ne kur kitur, o vairavimo mokykloje. Visgi paaiškėjo, kad instruktorius privalėjo leisti mokiniui suklysti – tą lėmė gana netikėta priežastis.

Redakcijai parašęs vyras jį nustebinusį vairavimo mokyklos „Autoeksternas.lt“ automobilį pastebėjo Vilniuje, netoli Edukologijos universiteto žiedinės sankryžos.

„Kadangi pats vairuoju elektromobilį it labai dažnai, kur leidžia ženklinimas, renkuosi A juostą (skirtą viešajam transportui), neretai joje sutinku vairuotojų, kuriems ta juosta važiuoti nepriklauso. Visada galvojau, kad toks elgesys – žemo intelekto rodiklis, bet pasirodo, vairuotojai taip mokomi elgtis vairavimo mokyklose“, – piktinosi vilnietis.

Bauda – instruktoriui

Pamatęs filmuotą medžiagą Artūras Pakėnas, vairavimo mokyklos VšĮ „Amplius.lt“ vadovas, pabrėžė, kad toks elgesys rodo instruktoriaus neatsakingumą.

„Mokymo metu teisiškai vairuotojas yra instruktorius, ne mokinys, kuris teisės vairuoti dar neturi. Ir nėra jokio pagrindo važiuoti A juosta, pasiteisinimai, kodėl ja važiuojama, neveikia“, – griežtai kalbėjo A. Pakėnas.

Pašnekovas neslėpė, kad dirbant pasitaiko situacijų, kai mokinys nesugeba atlikti kažkurio veiksmo ar suklysta ir mokomasis automobilis atsiduria netinkamoje juostoje, pasuka ne ten, kur turėtų, ir pan. Tad svarbiausia yra tai, kaip elgtis nuspręs instruktorius. Tinkamiausias elgesys, anot patyrusio vairavimo mokytojo, būtų gana paprastas: užuot leidęs mokiniui važiuoti toliau ir daryti pažeidimą, instruktorius turėjo sustabdyti jį ir liepti rodyti posūkį tam, kad vairuotojams būtų aišku, jog norima persirikiuoti.

„Netikiu, kad neatsirastų žmonių, kurie įleistų. Galbūt ne pirma mašina, gal ne trečia, bet pas mus tikrai yra gerų vairuotojų“, – tikino A. Pakėnas.

Jis pabrėžė ir tai, kad jeigu policijos pareigūnai nuspręstų skirti baudą už įvykdytą kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimą, bauda būtų skirta instruktoriui, ne mokiniui.

Privalo leisti suklysti

Visgi Olegas Orlovas, vairavimo mokyklų tinklo „Autoeksternas“ vadovas, išgirdęs apie vilniečio pasipiktinimą, paaiškino, kokia priežastis lėmė, kad vairavimo mokyklos automobilis atsidūrė viešajam transportui skirtoje eismo juostoje.

O. Orlovas DELFI pasakojo, kad trečiadieniais ir ketvirtadieniais vairavimo mokyklose laikomos įskaitos. Esą stengiamasi per dvi dienas surinkti visus besimokančius ir leisti jiems pamėginti išlaikyti įskaitą vairavimo mokykloje. Jei šią išlaiko, jie gauna pažymėjimą apie baigtus kursus ir gali keliauti į VĮ „Regitrą“ laikyti vairavimo egzaminų, jei ne – grįžta mokytis toliau.

„Anksčiau buvo taip, kad mokinys išlankydavo reikiamą vairavimo pamokų skaičių ir galėjo keliauti į „Regitrą“, dabar įstatymu reikalaujama įvertinti jo gebėjimus įskaita. Ir jeigu mes per įskaitą jam neduodame suklysti, tai kokia čia įskaita? Juk, pavyzdžiui, negalime sakyti mokiniui, kad kažkur jis važiuoti negali, nes jis klaidos nepadarys, bet ir įvertinti jo gebėjimų negalėsime“, – pabrėžė O. Orlovas.

Be to, akcentavo pašnekovas, klaidos aptariamos ne važiavimo metu, o sustojus. Ir būtent sustojus pateikiamas įvertinimas, ar įskaita išlaikyta, ar ne.

„Policija labai retai stabdo mus, mato, kad mokomasis automobilis, ir žino, kad tą mokinio klaidą mes įvertinsime. Net jeigu sustabdo, mes paaiškiname, kokia situacija, ir baudos mums neskiria. Juk neleidę mokiniui suklysti mes niekaip nežinosime, ar jis gali vairuoti savarankiškai“, – kalbėjo pašnekovas.

Beje, O. Orlovas akcentavo, kad dėl to, jog mokinys važiavo A juosta ir nepersirikiavo į jam tinkamą, įskaitos jis negavo, mat vairavimo egzamine tokia klaida būtų priskirta prie kritinių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Policijos reidas: vidury žiemos kai kurie kauniečiai važinėja „plikomis“ padangomis (113)

Trečiadienį Kaune buvo surengtos dvi policinės priemonės, skirtos vairuotojų daromiems Kelių...

Kelių policijos viršininkas: būna, apie girtus prie vairo žino, bet neskundžia, nes jie – geri žmonės (99)

Tragiška girto vairuotojo sukelta avarija Marijampolėje, kai žuvo trys vienos šeimos nariai,...

Pūga patikrino vairuotojų įgūdžius: policija kalba apie išaugusį avarijų skaičių (12)

Vilniaus apskrities policija fiksuoja per pūgą ketvirtadienį išaugusį techninių eismo...

Prekybos centro aikštelėje „driftinę“ BMW vairuotojai priminė senas policijos „nuodėmes“ (109)

Du Vilniaus prekybos centro „Panorama“ požeminėje aikštelėje šonu slydę BMW vairuotojai...

Kauniečiai prisilakstė – per šventes policija pažeidėjus skaičiavo šimtais (6)

Praėjusią savaitę, gruodžio 24 gruodžio 30 dienomis, Kauno apskrities vyriausiojo policijos...

Top naujienos

Prieštaringa apklausa: įvardija didžiausią šalies priešą, nori jį bausti ir draugauti (374)

Kurią valstybę lietuviai įvardija kaip draugiškiausią, o kurią - kaip priešiškiausią? Koks...

„Vaučerių“ sistema: teks gerai paieškoti, kur bus galima jais atsiskaityti (125)

Žemės ūkio ministerijos paruoštame elektroninių kuponų įstatymo projekte numatyta, kad...

„Revolut” vadovo atviras laiškas: istorija apie mus kuriama klaidingais teiginiais ir nesusijusiais faktais (2)

„ Revolut ” duomenų serverius turi tik Europos Sąjungoje ir Jungtinėje Karalystėje , tik...

Buvęs žalgirietis Packas iki šiol jaučia apmaudą dėl Arvydo Sabonio sprendimo specialiai Krepšinis.lt iš Londono (1)

Robertas Packas savo gyvenime pakeitė daugybę komandų. Treneriu per pastaruosius 10 metų...

Kokia dar krizė? Davoso milijardierių turtai auga be sustojimo (104)

Pasaulinis elitas, atvykstantis į Davosą, yra turtingesnis nei bet kada.

Susipliekė dėl 21 proc. PVM: ar ne laikas jį mažinti (142)

Šiemet sukako dešimt metų, kai Lietuvoje taikomas Andriaus Kubiliaus vyriausybės „laikinai“...

Laurinavičius: „Revolut“ nuo pradžios iki galo susijęs su Kremliumi (37)

Prieš mėnesį pirmoji Europoje Lietuva suteikė specializuoto banko licenciją bendrovei „ Revolut...

Laukti eilėje pasiūlė 4 metus – specialistė patarė, kaip tokiu atveju elgtis: tūkstančiai galėjo apie tai nežinoti (16)

10-mečio berniuko mama socialiniame ieškojo pagalbos: norėjo sūnui įgyti dantų plokšteles ir...

Barselonos gatves užblokavo dėl pavėžėjų įpykę taksistai: jei reikės, stovėsim čia ir metus specialiai DELFI iš Ispanijos (34)

Kone savaitę Ispaniją kamuoja taksi vairuotojų streikas . Įniršio kupinas judėjimas, nukreiptas...

Smalsu: kodėl sovietiniai unitazai turėjo „lentynėlę“ ir kam ji buvo reikalinga (57)

Daugelis turbūt dar pamena senus unitazus, kurie turėjo keistą „lentynėlę“. Pabandykime...