aA
Nuo rugsėjo Lietuvoje ėmė veikti vidutinio greičio matavimo sistemos, įrengtos 25-iuose šalies kelių ruožuose. Ilgainiui tokių ruožų, kur matuojamas vidutinis važiavimo greitis, skaičius išaugs iki 150. Ir, aiškina sistemą įrengusios bendrovės atstovai, modernios kameros ne tik geba išsiųsti pavojaus signalą, jei yra gadinamos, bet ir veikti bet kuriomis sąlygomis, net netekusios elektros energijos tiekimo.
Vidutinio greičio matuokliai: kuo skiriasi nuo įprastų ir ar gali fotografuoti iš galo
© DELFI / Andrius Ufartas

Visas vidutinio greičio matavimo sistemas Lietuvoje įrengė technologijų bendrovė „Fima“. Rokas Šlekys, bendrovės Technologijų ir inovacijų vystymo departamento direktorius, akcentavo, kad šie matuokliai – nėra „jautresni“ nei įprasti. Pasak žinovo, taikoma paklaida yra maždaug 2 km/val. vairuotojo naudai. Visgi riba, nuo kurios prasideda baudimas už leistino greičio viršijimą, kas kartą gali būti vis kitokia. Kokia ji – nustato policijos pareigūnai.

„Visi puikiai žinome, kad yra savaičių, kai policija taiko nulinę toleranciją nusižengimui“, – priminė specialistas.

Prastas oras – ne kliūtis

Pasak R. Šlekio, besikeičiančios orų sąlygos įrengtoms vidutinio greičio stebėjimo sistemoms netrukdys.

„Kameros bet kokiu atveju užfiksuos visas pravažiuojančias transporto priemones ir atpažins numerį, jei tik jis matomas“, – akcentavo žinovas.

Be to, pabrėžė pašnekovas, nuo įprastų greičio matuoklių naujieji, įrengti 25-iose atkarpose Lietuvoje, skiriasi tuo, kad greičio jie nematuoja ir jokių radarų neturi.

„Įrengtos kameros tik fiksuoja vaizdą, o greitis yra apskaičiuojamas sistemoje“, – konstatavo specialistas.

Mato ir automobilio galą

Bene dažniausiai užduodamas klausimas, kalbant apie vidutinio greičio matuoklius, yra susijęs su tuo, ar šie veikia tik į vieną pusę, ar į abi. R. Šlekys patikino, kad vidutinio greičio matuokliai geba nuskaityti tiek priekinį, tiek galinį transporto priemonės numerį.

„Visiškai nesvarbu, kurioje juostoje važiuoji, nes viena kamera dengia visą važiuojamąją kelio dalį. Gali būti, kad tuo metu daromas lenkimas, kažkuris automobilis važiuoja per vidurį ar pan., bet jis vis tiek bus užfiksuotas“, – dalijosi smulkmenomis pašnekovas.

Anot jo, vidutinio greičio matuoklių kameros geba atpažinti judėjimo kryptį, taip pat ir tai, kai vaizde yra dvi transporto priemonės, nesvarbu, ar jos važiuoja ta pačia kryptimi, ar priešingomis.

Veikia net be elektros

R. Šlekys akcentavo, kad įrengtos vidutinio greičio matavimo kameros toli gražu nėra paprasčiausios. Jos turi gausybę daviklių, kurie skirti kameros būsenos stebėjimui.

„Yra fiksuojami bet kokie pašaliniai judesiai. Pavyzdžiui, jei kažkas mėgintų judinti stulpą, ant kurios yra kamera, ši automatiškai išsiųstų pavojaus pranešimą“, – pasakojo žinovas.

Pavojaus pranešimas atkeliautų ir tuo atveju, jei, pavyzdžiui, kamera būtų pasukta kita kryptimi nei reikia, palenkta ir pan. Be to, pavojaus signalas specialistus pasiekia net tada, kai dingsta elektra.
„Kamera kurį laiką gali stebėti visus parametrus net ir dingus elektrai. Be to, į visus kameros pranešimus reaguojama tikrai operatyviai“, – pabrėžė „Fimos“ atstovas.

Protokolą formuoja automatiškai

Vidutinio greičio matuoklis darbą pradeda tada, kai į stebimą atkarpą įvažiuoja transporto priemonė. Tuomet nufotografuojamas valstybinis numeris ir atpažįstamas. Išvažiuojant iš stebimos atkarpos vykdoma ta pati procedūra.

Kartu su numeriu užfiksuojama ir konkreti automobilio vieta, važiavimo laikas. Be to, laiką įrašo du skirtingi laikrodžiai – taip užtikrinamas sistemos tikslumas.

„Visi šie duomenys perduodami į centrinį kompiuterį, kur vyksta skaičiavimas ir duomenų sulyginimas. Sistema susieja dvi nuotraukas ir atpažįsta, kad tai yra viena ir ta pati transporto priemonė. Toliau vyksta duomenų sutikrinimas, žiūrima, ar jie galiojantys, ar nebuvo jokių nukrypimų ir taip toliau“, – sakė R. Šlekys.

Vidutinio greičio skaičiavimas vykdomas tik sutikrinus visus duomenis. Ir tai, pasak specialisto, daroma su absoliučiai visomis transporto priemonėmis, todėl centrinis kompiuteris veikia ypač didelėmis apkrovomis.

„Jeigu apskaičiuotas vidutinis greitis yra didesnis nei leistinas, automatiškai suformuojamas nusižengimo protokolas, kuris yra perduodamas tiesiai į policiją su visais užfiksuotais duomenimis. Greičių neviršijusių vairuotojų nuotraukos yra nesaugomos“, – atskleidė R. Šlekys.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kelininkai įpykę: vairuotojams į ženklus nusispjaut, tenka net asfaltą lieti aplink mašinas (66)

Pastaruoju metu atsiranda vis daugiau žmonių, burnojančių ant Kėdainių mieste daugiabučių...

Vilnius prašo pagalbos: chuliganų išteplioti kelio ženklai nebepataisomi, ieškomi liudininkai (77)

Vilniaus gatvėse siautėjo žaliais dažais apsiginklavę chuliganai ir užrašais „EV“,...

Įamžino įžūlų vairuotojo elgesį: panoręs aplenkti lėtesnį, atsidūrė per plauką nuo mirties (389)

Portalo „ Kas vyksta Kaune “ skaitytojai dalinasi vaizdo įrašu, kuriame matyti neatsakingas ir...

Vilniuje siaučia „elektromobilių“ chuliganai: sienas ir kelio ženklus nutepliojo užrašais „Rinkis EV“ (74)

Akyliau kelio ženklus stebintys Vilniaus vairuotojai turėjo pastebėti, kad daugelyje vietų per...

Siūlymas už viršytą greitį bausti automobilio savininką, o ne vairuotoją, sulaukė palaikymo: pritaria ir Skvernelis (49)

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis teigia, kad parlamentaro Pauliaus Saudargo siūlymas už...

Top naujienos

VMI paviešino deklaracijas: Karbauskio ir Landsbergio šeimų turtai augo milijonais papildyta 12.00 (260)

Valstybinė mokesčių inspekcija paviešino gyventojų pateiktas pajamų ir turto deklaracijas už...

Po koronaviruso sprogimo Kaune – Verygos perspėjimas: reikia būti pasirengus grįžti prie tam tikrų priemonių (39)

Kauno įmonėje nustačius 18 koronaviruso susirgimo atvejų, Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus...

200 didžiausių turto deklaracijų: trejetuke – Karbauskis, Dambrauskas ir Landsbergienė (19)

Valstybinė mokesčių inspekcija ( VMI ) trečiadienį paskelbė 48 tūkst. gyventojų (šeimos)...

Naujausios žinios iš Kauno: užsieniečiai greičiausiai jau į Lietuvą atvyko susirgę papildyta 12:13 val. (89)

Koronavirusas Kauno transporto įmonėje nustatytas 18 darbuotojų. Specialistai laikosi prielaidos,...

Naujausiuose reitingų sąrašuose – smūgis Nausėdai ir Gabrieliui Landsbergiui (317)

Koronaviruso krizė pakeitė ir visuomenės veikėjų vertinimo reitingą – gyventojų palankumas...

Praėjusią parą patvirtinti septyni nauji koronaviruso atvejai, penki – įvežtiniai papildyta (123)

Praėjusią parą Lietuvoje patvirtintai septyni nauji koronaviruso atvejai, bendras skaičius...

Teisėsauga lobistų korupcijos byloje pareiškė įtarimus septintam asmeniui

Teisėsauga korupcijos byloje, kurioje buvo laikinai sulaikyti Lietuvos verslo konfederacijos...

Oficialu: „Žalgirio“ priekinę liniją stiprina Rubitas (12)

Artėjančiam sezonui besiruošiantis Kauno „Žalgiris“ sustiprino priekinę liniją. Komandos...

Nausėdos šeimos turtą sudaro nekilnojamasis turtas, turi beveik 100 tūkst. eurų skolos (28)

Didžiąją dalį prezidento Gitano Nausėdos ir jo žmonos Dianos Nausėdienės turto pernai sudarė...

Infektologė kreipiasi į visuomenę: prieš galimą antrąją COVID-19 bangą privalote pasiskiepyti nuo gripo (25)

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Infekcinių ligų klinikos vadovė profesorė Auksė...

|Maža didelių žinių kaina