aA
Nuo rugsėjo Lietuvoje ėmė veikti vidutinio greičio matavimo sistemos, įrengtos 25-iuose šalies kelių ruožuose. Ilgainiui tokių ruožų, kur matuojamas vidutinis važiavimo greitis, skaičius išaugs iki 150. Ir, aiškina sistemą įrengusios bendrovės atstovai, modernios kameros ne tik geba išsiųsti pavojaus signalą, jei yra gadinamos, bet ir veikti bet kuriomis sąlygomis, net netekusios elektros energijos tiekimo.
Vidutinio greičio matuokliai: kuo skiriasi nuo įprastų ir ar gali fotografuoti iš galo
© DELFI / Andrius Ufartas

Visas vidutinio greičio matavimo sistemas Lietuvoje įrengė technologijų bendrovė „Fima“. Rokas Šlekys, bendrovės Technologijų ir inovacijų vystymo departamento direktorius, akcentavo, kad šie matuokliai – nėra „jautresni“ nei įprasti. Pasak žinovo, taikoma paklaida yra maždaug 2 km/val. vairuotojo naudai. Visgi riba, nuo kurios prasideda baudimas už leistino greičio viršijimą, kas kartą gali būti vis kitokia. Kokia ji – nustato policijos pareigūnai.

„Visi puikiai žinome, kad yra savaičių, kai policija taiko nulinę toleranciją nusižengimui“, – priminė specialistas.

Prastas oras – ne kliūtis

Pasak R. Šlekio, besikeičiančios orų sąlygos įrengtoms vidutinio greičio stebėjimo sistemoms netrukdys.

„Kameros bet kokiu atveju užfiksuos visas pravažiuojančias transporto priemones ir atpažins numerį, jei tik jis matomas“, – akcentavo žinovas.

Be to, pabrėžė pašnekovas, nuo įprastų greičio matuoklių naujieji, įrengti 25-iose atkarpose Lietuvoje, skiriasi tuo, kad greičio jie nematuoja ir jokių radarų neturi.

„Įrengtos kameros tik fiksuoja vaizdą, o greitis yra apskaičiuojamas sistemoje“, – konstatavo specialistas.

Mato ir automobilio galą

Bene dažniausiai užduodamas klausimas, kalbant apie vidutinio greičio matuoklius, yra susijęs su tuo, ar šie veikia tik į vieną pusę, ar į abi. R. Šlekys patikino, kad vidutinio greičio matuokliai geba nuskaityti tiek priekinį, tiek galinį transporto priemonės numerį.

„Visiškai nesvarbu, kurioje juostoje važiuoji, nes viena kamera dengia visą važiuojamąją kelio dalį. Gali būti, kad tuo metu daromas lenkimas, kažkuris automobilis važiuoja per vidurį ar pan., bet jis vis tiek bus užfiksuotas“, – dalijosi smulkmenomis pašnekovas.

Anot jo, vidutinio greičio matuoklių kameros geba atpažinti judėjimo kryptį, taip pat ir tai, kai vaizde yra dvi transporto priemonės, nesvarbu, ar jos važiuoja ta pačia kryptimi, ar priešingomis.

Veikia net be elektros

R. Šlekys akcentavo, kad įrengtos vidutinio greičio matavimo kameros toli gražu nėra paprasčiausios. Jos turi gausybę daviklių, kurie skirti kameros būsenos stebėjimui.

„Yra fiksuojami bet kokie pašaliniai judesiai. Pavyzdžiui, jei kažkas mėgintų judinti stulpą, ant kurios yra kamera, ši automatiškai išsiųstų pavojaus pranešimą“, – pasakojo žinovas.

Pavojaus pranešimas atkeliautų ir tuo atveju, jei, pavyzdžiui, kamera būtų pasukta kita kryptimi nei reikia, palenkta ir pan. Be to, pavojaus signalas specialistus pasiekia net tada, kai dingsta elektra.
„Kamera kurį laiką gali stebėti visus parametrus net ir dingus elektrai. Be to, į visus kameros pranešimus reaguojama tikrai operatyviai“, – pabrėžė „Fimos“ atstovas.

Protokolą formuoja automatiškai

Vidutinio greičio matuoklis darbą pradeda tada, kai į stebimą atkarpą įvažiuoja transporto priemonė. Tuomet nufotografuojamas valstybinis numeris ir atpažįstamas. Išvažiuojant iš stebimos atkarpos vykdoma ta pati procedūra.

Kartu su numeriu užfiksuojama ir konkreti automobilio vieta, važiavimo laikas. Be to, laiką įrašo du skirtingi laikrodžiai – taip užtikrinamas sistemos tikslumas.

„Visi šie duomenys perduodami į centrinį kompiuterį, kur vyksta skaičiavimas ir duomenų sulyginimas. Sistema susieja dvi nuotraukas ir atpažįsta, kad tai yra viena ir ta pati transporto priemonė. Toliau vyksta duomenų sutikrinimas, žiūrima, ar jie galiojantys, ar nebuvo jokių nukrypimų ir taip toliau“, – sakė R. Šlekys.

Vidutinio greičio skaičiavimas vykdomas tik sutikrinus visus duomenis. Ir tai, pasak specialisto, daroma su absoliučiai visomis transporto priemonėmis, todėl centrinis kompiuteris veikia ypač didelėmis apkrovomis.

„Jeigu apskaičiuotas vidutinis greitis yra didesnis nei leistinas, automatiškai suformuojamas nusižengimo protokolas, kuris yra perduodamas tiesiai į policiją su visais užfiksuotais duomenimis. Greičių neviršijusių vairuotojų nuotraukos yra nesaugomos“, – atskleidė R. Šlekys.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Skirtingose šalies vietose vienu metu surengti reidai: pareigūnai neslepia – jie tęsis ir toliau

Kauno ir Kėdainių policijos pareigūnai, siekdami užtikrinti saugumą kelyje, praėjusį...

Vairuotojams ateina sunkios dienos: Seimas pritarė siūlymui dvigubinti baudas už vairuotojų aplaidumą stovėjimo aikštelėse (18)

Seimas po svarstymo pritarė Administracinių nusižengimų kodekso pataisoms, numatančioms nuo 60...

Kauno gatvių baubas „M5 5UKA“ – ant prekystalio vien tik numerio ženklus įvertino 1500 eurų (1)

Maždaug prieš metus savininkus pakeitęs Kaune pagarsėjęs 5 serijos „BMW“ ieško naujo 340-ies...

Vairuotojus šokiravo viešojo transporto vairuotojų elgesys: ar jiems taisyklės negalioja? (1)

„Ar viešajam transportui galioja kitokios taisyklės?“, – klausė vienas vairuotojų...

Už moterų vairuotojų įžeidimą – 100 eurų bauda (2)

Turbūt ne vieną vairuotoją kartais užvaldo emocijų banga, o tada jau žodžiai liejasi laisvai....

Top naujienos

Danijoje gyvenusiai lietuvių šeimai iš šalies teko bėgti su trimis mažamečiais: tarnybos įspėjo, kad vaikai bus atimti (7)

Dramatiška lietuvių šeimos istorija – su trimis mažamečiais vaikais teko bėgti iš Danijos,...

Žiniasklaida: Putinas 2021-aisiais ruošėsi pulti kitą šalį (27)

Rusija 2021-ųjų vasarą rengėsi užpulti Japoniją, bet vėliau Maskva persigalvojo ir surengė...

Karybos ekspertas neabejoja: Baltarusijos užsienio reikalų ministras likviduotas Kremliaus nurodymu analitikai: reali pasikėsinimo į Lukašenką grėsmė (14)

Netikėtai miręs Baltarusijos užsienio reikalų ministras Vladimiras Makėjus buvo vienintelė...

Petruškevičius įvertino Vilniaus ir Kauno egles: nežinau, ar mes čia dėl dronų puošiamės, ar dėl žmonių pasakė, kurio miesto žaliaskarė šiemet patiko labiau (4)

Šį savaitgalį sužibo didžiųjų Lietuvos miestų – Vilniaus ir Kauno – eglės, iškilmingai...

Karas Ukrainoje. Podoliakas: po šešių mėnesių rusų Kryme nebebus Rusija Juodojoje jūroje dislokavo „Kalibr“ apginkluotą karo laivą (1)

Rusijos kariuomenė supranta, kad Ukrainos kariai gali kirsti Dnieprą ir pradėti kontrpuolimą...

Verslas PliusJulija Leimonė

Darbuotojai – ne šventieji: išgirdus, apie ką jie meluoja savo vadovams, tiesiog atima žadą skaitytojų istorijos ir patarimai vadovams

Kartą važiuodama automobiliu klausiau vienos radijo stoties, kur tuo metu kaip tik vyko diskusija....

Vietoje gynybos – palaida bala: svaiginančių posūkių rungtynėse pergalės neatnešė net 3 įvarčiai

Iš pradžių pirmavo vieni, paskui – jau kiti, galiausiai nelaimėjo niekas. Pasaulio futbolo...

Dalis lietuvių rado, kur mažinti šeimos išlaidas: ekspertai įspėja nepersistengti

Lietuvos gyventojai skirtingai vertina kainų šuolius. Vieni jų atsisako kelionių ar kitų...

Po skandalo suskaičiavo, kaip dėl Ukrainos balsuoja Uspaskichas: savo požiūrio net neslepia (53)

Rusijos teroristine valstybe nenorėjo pripažinti du Lietuvos europarlamentarai – Stasys...