aA
Nuo rugsėjo Lietuvoje ėmė veikti vidutinio greičio matavimo sistemos, įrengtos 25-iuose šalies kelių ruožuose. Ilgainiui tokių ruožų, kur matuojamas vidutinis važiavimo greitis, skaičius išaugs iki 150. Ir, aiškina sistemą įrengusios bendrovės atstovai, modernios kameros ne tik geba išsiųsti pavojaus signalą, jei yra gadinamos, bet ir veikti bet kuriomis sąlygomis, net netekusios elektros energijos tiekimo.
© DELFI / Andrius Ufartas

Visas vidutinio greičio matavimo sistemas Lietuvoje įrengė technologijų bendrovė „Fima“. Rokas Šlekys, bendrovės Technologijų ir inovacijų vystymo departamento direktorius, akcentavo, kad šie matuokliai – nėra „jautresni“ nei įprasti. Pasak žinovo, taikoma paklaida yra maždaug 2 km/val. vairuotojo naudai. Visgi riba, nuo kurios prasideda baudimas už leistino greičio viršijimą, kas kartą gali būti vis kitokia. Kokia ji – nustato policijos pareigūnai.

„Visi puikiai žinome, kad yra savaičių, kai policija taiko nulinę toleranciją nusižengimui“, – priminė specialistas.

Prastas oras – ne kliūtis

Pasak R. Šlekio, besikeičiančios orų sąlygos įrengtoms vidutinio greičio stebėjimo sistemoms netrukdys.

„Kameros bet kokiu atveju užfiksuos visas pravažiuojančias transporto priemones ir atpažins numerį, jei tik jis matomas“, – akcentavo žinovas.

Be to, pabrėžė pašnekovas, nuo įprastų greičio matuoklių naujieji, įrengti 25-iose atkarpose Lietuvoje, skiriasi tuo, kad greičio jie nematuoja ir jokių radarų neturi.

„Įrengtos kameros tik fiksuoja vaizdą, o greitis yra apskaičiuojamas sistemoje“, – konstatavo specialistas.

Mato ir automobilio galą

Bene dažniausiai užduodamas klausimas, kalbant apie vidutinio greičio matuoklius, yra susijęs su tuo, ar šie veikia tik į vieną pusę, ar į abi. R. Šlekys patikino, kad vidutinio greičio matuokliai geba nuskaityti tiek priekinį, tiek galinį transporto priemonės numerį.

„Visiškai nesvarbu, kurioje juostoje važiuoji, nes viena kamera dengia visą važiuojamąją kelio dalį. Gali būti, kad tuo metu daromas lenkimas, kažkuris automobilis važiuoja per vidurį ar pan., bet jis vis tiek bus užfiksuotas“, – dalijosi smulkmenomis pašnekovas.

Anot jo, vidutinio greičio matuoklių kameros geba atpažinti judėjimo kryptį, taip pat ir tai, kai vaizde yra dvi transporto priemonės, nesvarbu, ar jos važiuoja ta pačia kryptimi, ar priešingomis.

Veikia net be elektros

R. Šlekys akcentavo, kad įrengtos vidutinio greičio matavimo kameros toli gražu nėra paprasčiausios. Jos turi gausybę daviklių, kurie skirti kameros būsenos stebėjimui.

„Yra fiksuojami bet kokie pašaliniai judesiai. Pavyzdžiui, jei kažkas mėgintų judinti stulpą, ant kurios yra kamera, ši automatiškai išsiųstų pavojaus pranešimą“, – pasakojo žinovas.

Pavojaus pranešimas atkeliautų ir tuo atveju, jei, pavyzdžiui, kamera būtų pasukta kita kryptimi nei reikia, palenkta ir pan. Be to, pavojaus signalas specialistus pasiekia net tada, kai dingsta elektra.
„Kamera kurį laiką gali stebėti visus parametrus net ir dingus elektrai. Be to, į visus kameros pranešimus reaguojama tikrai operatyviai“, – pabrėžė „Fimos“ atstovas.

Protokolą formuoja automatiškai

Vidutinio greičio matuoklis darbą pradeda tada, kai į stebimą atkarpą įvažiuoja transporto priemonė. Tuomet nufotografuojamas valstybinis numeris ir atpažįstamas. Išvažiuojant iš stebimos atkarpos vykdoma ta pati procedūra.

Kartu su numeriu užfiksuojama ir konkreti automobilio vieta, važiavimo laikas. Be to, laiką įrašo du skirtingi laikrodžiai – taip užtikrinamas sistemos tikslumas.

„Visi šie duomenys perduodami į centrinį kompiuterį, kur vyksta skaičiavimas ir duomenų sulyginimas. Sistema susieja dvi nuotraukas ir atpažįsta, kad tai yra viena ir ta pati transporto priemonė. Toliau vyksta duomenų sutikrinimas, žiūrima, ar jie galiojantys, ar nebuvo jokių nukrypimų ir taip toliau“, – sakė R. Šlekys.

Vidutinio greičio skaičiavimas vykdomas tik sutikrinus visus duomenis. Ir tai, pasak specialisto, daroma su absoliučiai visomis transporto priemonėmis, todėl centrinis kompiuteris veikia ypač didelėmis apkrovomis.

„Jeigu apskaičiuotas vidutinis greitis yra didesnis nei leistinas, automatiškai suformuojamas nusižengimo protokolas, kuris yra perduodamas tiesiai į policiją su visais užfiksuotais duomenimis. Greičių neviršijusių vairuotojų nuotraukos yra nesaugomos“, – atskleidė R. Šlekys.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vilnietis pasipiktino: jau vairavimo mokyklose moko, kaip važiuoti A juosta (48)

Būsimas vairuotojas, važiuojantis vairavimo mokyklos automobiliu viešajam transportui skirta eismo...

Klaipėdoje vairuotojai naujais ženklais įspėjami apie netikėtą pavojų (16)

Minint Europos judumo savaitę Klaipėdoje įrengti nauji informaciniai ženklai. Šiaurės...

Vilniaus centre „pabiro plytos“: neklusnius vairuotojus tramdė net policijos švyturėliais (87)

Artėjant šeštadieniniam popiežiaus Pranciškaus vizitui Vilniuje, pagrindinėse sostinės...

Pasipiktino prabangiais modeliais su „vardiniais“ elektromobilių numeriais, bet „Regitra“ atrado kitą bėdą (231)

Prabangūs BMW, „ Audi “, „Porsche“ su elektromobiliams skirtais valstybinio numerio...

Suskaičiavo viršijusius vidutinį greitį: per dieną – po pusantro tūkstančio, bet policija patenkinta (124)

Greičio mėgėjai pasimokė. LRT laidos „Panorama“ gautais duomenimis, per pusę mėnesio, kai...

Top naujienos

Praėjus 700 m. nuo Gedimino laiškų Skvernelis bando tą patį. Ar jam pavyks? (179)

Pastaruoju metu visuomenės dėmesio centre yra kainų klausimas. Vyriausybė rugsėjo 26 d....

Vizito pabaigoje – netikėtas popiežiaus perspėjimas: Baltijos šalys visada yra pavojuje (2)

Popiežius Pranciškus sako suprantantis Baltijos šalims nuolat gresiantį pavojų, nepaisant to,...

Kaimyninės šalies privalumus atradęs lietuvis: ne latviai, o lenkai yra mums artimiausia tauta (372)

Žinau, kad apie Krokuvą visur yra rašyta, perrašyta, po to vėl rašyta, ir dar kartą perrašyta....

Artimiausią parą – nemalonumai visoje Lietuvoje: talžys vėjai, merks smarkūs lietūs tarnybos siunčia skubius perspėjimus

Naktį iš antradienio į trečiadienį Lietuvoje numatomos šalnos: ore vietomis temperatūra...

Po Grybauskaitės kirčio antstoliams – pastarųjų atsakas: siūlo pokyčius (66)

Prezidentė užsimojo sumažinti dešimttūkstantines algas uždirbančių antstolių apetitą....

Vairuotojų laukia pirmosios šalnos: priminė, kurios vietos bus pavojingiausios (10)

Trečiadienio rytą Lietuvoje žadamos pirmosios šalnos, tad į kelią automobiliais išsiruošę...

Milijonieriaus sūnus įgyvendino žiaurų planą (7)

Kanadietis, buvęs milijonierius ir dukart teistas žmogžudys dabar nuteistas už savo tėvo...

Kodėl legendinis Sergejus Bubka savo sunkiausią pergalę atšventė Vilniuje su krepšininkais? interviu (11)

Lietuvoje rugsėjo pradžioje viešėjęs ir kartu su buvusios SSRS krepšinio rinktinės nariais...

Netikėti paramos būstui rezultatai: išsikelti į regioną panoro šimtai miestiečių kreiptis dar nevėlu (66)

Regionų atgaivinimas ir emigracijos mažinimas – tokie yra pagrindiniai paramos jaunų šeimų...

7 miegamojo įpročiai, kurie gali sugadinti jūsų seksualinį gyvenimą (5)

Idealiame pasaulyje jūsų miegamasis turėtų būti šventa vieta tik jums ir jūsų partneriui....