aA
Kauno Kelių policijos atstovai tikisi, jog naujieji mobilūs greičio matuokliai, dar vadinami „trikojais“ taps efektyvia priemone keičiant vairuotojų įpročius. Pasak pareigūnų, perspėjamieji ženklai jiems nėra reikalingi, o su trukdyti pareigūnų darbui bandančiais žmonėmis bus elgiamasi principingai. Jiems grės atsakomybė už trukdymą policijos darbui bei teisėtų jų reikalavimų nevykdymą.
Kauno apskrities Kelių policijos valdybos Kelių patrulių kuopos vadas Ramūnas Kemzūra
Kauno apskrities Kelių policijos valdybos Kelių patrulių kuopos vadas Ramūnas Kemzūra
© DELFI / Nerijus Povilaitis

Daugiausia pažeidėjų greitį viršijo 20 – 30 km/val.

Kovoje su leistiną greitį viršyti mėgstančiais vairuotojais policija pristatė naują „ginklą“ – mobilius, ant trikojų stovų montuojamus lazerinius greičio matuoklius.

„Šiuo metu turime gavę 6 naujus greičio matuoklius. Naudojame ir neviešą automobilį, kuriame sumontuota greičio matavimo sistema, turime ir rankinį matuoklį“, – žiniasklaidos atstovams pristatydamas nemažo vairuotojų susidomėjimo sulaukusią naujovę kalbėjo Kauno apskrities Kelių policijos vadybos kelių patrulių kuopos vadas Ramūnas Kemzūra.

Panašu, jog tai pakankamai efektyvi priemonė, per savaitę mieste jais užfiksuota beveik 1000 pažeidėjų.

Daugiausia nustatyta atvejų, kai leistinas greitis viršytas 20 – 30 kilometrų per valandą. Net 11 vairuotojų jį viršijo daugiau, nei 50 kilometrų per valandą. O rekordininkas, A. Juozapavičiaus prospektu 118 kilometrų per valandą greičiu skriejęs vairuotojas.

Vairuotojai persiauklėja, Kauno gatvėse jaučiami pokyčiai

Nors Kauno policija naujuosius greičio matuoklius naudoja tik savaitę, pirmieji rezultatai jaučiami jau dabar. R. Kemzūra minėjo, kad mieste greitis pastebimai sumažėjo. Jei anksčiau vairuotojų srautas leistiną greitį viršydavo 20 – 30 kilometrų per valandą, dabar transporto srautai juda kur kas lėčiau.

„Tai rodo, kad mūsų vairuotojai yra sąmoningi ir supratingi bei nenori gauti baudų“, – sakė R. Kemzūra.

Naujieji greičio matuokliai jau išbandyti visose pagrindinėse Kauno transporto arterijose. Daugiausia pažeidėjų užfiksuota dvejose vietose, Jonavos gatvėje ties žiedine sankryža ir Garliavos prieigose.

Panašios taktikos ketinama laikytis ir ateityje, greitis bus matuojamas avaringiausiose, intensyviu eismo pasižyminčiose vietose, kur avaringumui įtaką turi leistino greičio viršijimas. R. Kemzūra atskleidė, jog šie prietaisai tiek mieste, tiek ir visoje Kauno apskrityje dirbs visą parą – tiek dieną, tiek ir naktį.

„Vienas prietaisas per savo darbo laiką gali keisti savo buvimo vietą 4 – 5 kartus”, – atskleidė Kauno policijos atstovas.

Naujieji greičio matuokliai
Naujieji greičio matuokliai
© DELFI / Nerijus Povilaitis

Matuoklio tolerancija priklausys nuo eismo sąlygų

Vienas labiausiai vairuotojus dominančių klausimų – kokios tolerancijos ribos taikomos naujuosiuose matuokliuose. Pasirodo, vienareikšmio atsakymo į šį klausimą nėra, policijos pareigūnai šią ribą keičia atsižvelgdami į situaciją ir eismo sąlygas.

„Kada dirbame tamsiu paros metu, lyjant, esant prastoms oro sąlygoms, tolerancija mažinama iki minimumo, o kai eismo sąlygos pakankamai geros, tolerancija gali siekti ir 10 kilometrų per valandą“, – sakė R. Kemzūra.

Paklaustas, kaip vertina socialiniuose tinkluose kilusį ažiotažą, kai vairuotojai kuria specialias grupes, dalinasi informacija apie veikiančius mobilius greičio matuoklius ir net gaminasi apie juos įspėjančius ženklus, Kauno Kelių policijos atstovas minėjo, kad tuo galima tik pasidžiaugti.

„Iš kitos pusės tai parodo, jog ši sritis buvo pakankamai apleista ir vairuotojai turėjo galimybę piktnaudžiauti. O šiai dienai, kai piktnaudžiavimas sumažėjo ar visiškai išnyksta, kyla nepasitenkinimas“, – svarstė R. Kemzūra.

Trukdysiantiems matuoti greitį grės sankcijos

Pareigūnas atkreipė dėmesį ir kitą reiškinį, kai vairuotajai ne tik dalinasi informacija apie veikiančius matuoklius, bet ir bando trukdyti matuoti greitį. Socialiniuose tinkluose esama iliustracijų, kaip matuoklis užstatomas automobiliu ar kita kliūtimi.

„Nesiūlau taip daryti. Su šiais prietaisais dirbantys pareigūnai turi vaizdo kameras, rinksime įrodymus, fiksuosime, tikrai bus taikoma atsakomybė. Šiai dienai galiu pasakyti, kad jos (baudos – DELFI) gali siekti nuo 60 iki 600 eurų. Ar verta taip elgtis ir trukdyti darbui? Manau, kad tikrai ne“, – sakė policijos atstovas.

Jis patikslino, kad šiais metais Kaune dar neužfiksuoti atvejai, kai dėl trukdymo dirbti naujaisiais matuokliais būtų pradėtos administracinių nusižengimų bylos. Kol kas pakankama pareigūno perspėjimo, griežtesnių priemonių imtis neteko. Tačiau tokių atvejų būta 2017 metais, kai įsiteisėjusiomis teismo nutartimis asmenys buvo nubausti už trukdymą policininkų darbui.

Naujieji greičio matuokliai
Naujieji greičio matuokliai
© DELFI / Nerijus Povilaitis

Statyti perspėjamųjų ženklų nereikia

Dar vienas nemažai diskusijų sukėlęs klausimas, ar privalo „trikojais“ dirbantys pareigūnai apie vykdomą greičio kontrolę vairuotojus įspėti specialiais ženklais?

„Su šiomis sistemomis mes galime dirbti trimis būdais: neviešai, viešu ir mišriu. Viešai dirbama, kai pastatomas policijos automobilis ir šalia jo „trikojis“, neviešai, kada pareigūnai dirba nevilkėdami uniformų ir naudodami specialiais ženklais nepažymėtą automobilį, o mišrus atvejis, kai pareigūnas gali vilkėti uniformą ir būti kiek nuošaliau“, – minėjo R. Kemzūra.

Reaguodamas į viešoje erdvėje kylančią pasipiktinimo bangą, esą greitis matuojamas vairuotojų prieš tai neįspėjus ženklus, esą grįžta laikai, kai policininkai slėpdavosi krūmuose, Kauno apskrities Kelių policijos patrulių vadas akcentavo, kad nėra reikalavimo įrengti įspėjančius ženklus.

„Policija niekada nestatydavo įspėjamojo ženklo, kada matuodavome greitį. Ar tai darydavome rankiniu būdu, ar naudodami specialiai ženklais nepažymėtą, neviešą automobilį. Šiai dienai ženklai statomi tik esant stacionariam greičio matuokliui. Kauno policija neturi nei vieno stacionaraus greičio matuoklio“, – sakė Kauno policijos atstovas.

Naujųjų greičio matuoklių radarų detektoriai dar nefiksuoja ?

Pasak pareigūnų, naujųjų greičio matuoklių veikimo principas pagrįstas naujausiomis technologijomis, leidžiančiomis matuoti abiem kryptimis vykstančio transporto greitį.

„Netgi galime nustatyti greičio limitus tiek sunkiasvoriam, tiek ir lengvajam transportui. Tai padeda išskirti eismo dalyvius. Įrodomoji medžiaga – nepriekaištinga, nelieka jokių abejonių, nes sistema išskiria greitį viršijusią transporto priemonę, o jos valstybinį numerį apveda stačiakampiu“, – sakė Kauno apskrities Kelių policijos patrulių vadas.

R. Kemzūra akcentavo, kad jo žiniomis šiai dienai dar nėra sukurta prietaisų, radarų detektorių bei antiradarų, kurie galėtų veiksmingai perspėti apie naujuosius „trikojus“.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(25 žmonės įvertino)
3.4800

Moteris prašo internautų pagalbos: tikina – policija provokavo, o vėliau atėmė „teises“ (289)

Socialiniame tinkle „Facebook“ plinta skelbimas, kurio autorė prašo juo dalintis ir pasakoja...

Įamžino 7 automobilių avariją Vilniuje: vairuotojai pamiršo vos vieną taisyklę (152)

Antradienio rytą vilniečiai, važiavę į darbą pro Geležinio Vilko gatvės tunelį,...

Susiginčijo dėl vogto BMW: automobilį įsigijęs ir jo netekęs vyras į teismą padavė Lietuvą (95)

Klaipėdos apylinkės teismą Klaipėdos miesto rūmuose pasiekė civilinė byla, kurioje ieškovu...

Laukia ypatingas reidas: policijos pareigūnai stabdys Vilniaus paspirtukininkus (76)

Lietuvos policija savo feisbuko puslapyje perspėjo vilniečius ir miesto svečius, kad penktadienio...

Top naujienos

Po tragiškos pareigūno žūties kraupioje avarijoje – policijos kova dėl sumokėtų pinigų (34)

Prieš ketverius metus Pagėgių savivaldybėje įvykusi tragiška avarija , kai tarnybos metu žuvo...

Prieštaraujantys masinei vakcinacijai rado kelią į Seimą: profesoriaus atsakas buvo negailestingas (352)

Masinei vakcinacijai prieštaraujantys aktyvistai, susibūrę į Sveikatos teisės institutą, rado...

Katkus apie vakcinaciją: yra trys etapai, vieną jau praleidome – jis nebegrįš (9)

Susirgimų koronavirusu kreivė ir toliau lipa aukštyn, bet įspūdžio jau kelias savaites nebedaro...

Pardavęs verslą sostinėje Aukštadvaryje sukūrė Ameriką: esu pats laimingiausias žmogus (1)

„Esu pats laimingiausias žmogus. Darau tai, ką noriu“, – šypsosi Egidijus Šova. Prieš...

Po 300 skambučių tėvams nepavyko vaiko užregistruoti pas kardiologą: nebežino ko griebtis (418)

Pastaruoju metu pacientai negali suprasti, kodėl jiems taip sunkiai sekasi užsiregistruoti pas...

Paskelbę ultimatumą Šimonytei, opozicijoje „valstiečiai“ lieka vienui vieni: tai tik viešieji ryšiai, su mumis nieko nederino (164)

Ultimatumu premjerei Ingridai Šimonytei viešąją erdvę sudrebinti bandę „valstiečiai“ ir jų...

Paaiškino paliekamų arbatpinigių rebusą: kiek mokesčių kokiu atveju nubyra valstybei (82)

Lietuvos buhalterių ir auditorių asociacija pasidalijo skaičiavimais, susijusiais su gyventojų...

Giedrius Drukteinis | D+

Giorgio Armani: kaip buvęs medicinos studentas tapo vyriškų madų diktatoriumi

Italų dizainerio Giorgio Armani vardu yra ženklinama daug daiktų – nuo kelnių iki...

Atvejų šuolis: Lietuvoje patvirtinti 1609 nauji koronaviruso atvejai, 9 žmonės mirė papildyta (724)

Praėjusią parą nustatyti 1609 nauji COVID-19 atvejai, mirė devyni žmonės, šeštadienį skelbia...

Bosforo sąsiauryje susidūrė Turkijos ir Rusijos krovininiai laivai (15)

Su Turkijos ir Rusijos vėliavomis plaukiojantys du krovininiai laivai susidūrė Bosforo sąsiauryje...